Aihe: Tokai SG vs Tokai Les Paul (Love Rock)..?
1 2
Juha86
11.06.2004 20:22:46
Testailin tänään kaupassa noita kahta kitaraa, sekä Tokain SG:a että Les Paulia. Mä en huomannut juurikaan eroa noissa, hinta vaan oli melkein 100 euroa halvempi tuossa SG:ssä. Onko näissä sitten jotain ratkaisevaa eroa kumpaako valita? Kun sydän käskee ostaan tuon Les Paulin (ah, niin tyylikäs..) ja järki taas SG:n kun samanveroisen (?) kitaran sais halvemmalla.. Mua ihmetytti suhkot suuri hintaero tuossa Tokain Les Paulissa (malli ALS-37 S), kun Top Soundissa jossa sitä koitin se makso n. 500 euroa (muistaakseni) ja Musamaailma.fi:ssä se on 420! Mistä moinen ero?
~totuus ei pala tulessakaan~
Cort87
11.06.2004 20:37:20
No LP on tehty monimutkaisemmin. (Tosin en tunne tarkasti Tokain Korea malleja. ) Les Pauleissahan on yleensä kaareva body+runko kaulaan nähden kun taasen SG:ssä on vain "pelkkä" runko. Selittäisiköhän tämä hintaeroa ? Soundihan on tietysti erilainen myös. Testaa toki muitakin kitaroita jos budjetti on tuota luokkaa. Hyviä käytettyjäkin löytyy varmasti. Markun Musassa on usein hyviä käytettyjä soittimia, varmaan myös Les Pauleja, en ole itse vähään aikaan käynyt.

Top Soundissa on hintalapuisssa aina vähän turhan paljon ylimääräistä mutta minä olen ainakin saanut tavaraa järkihintaan usein mukaan, tosin tinkaamiseen kannattaa varata pirusti aikaa ja kovaa mieltä ainakin jos joutuu tekemisiin Kaitsun kanssa. Paikan omistaja Aki onkin sitten todella mukava kauppakumppani. Se heittää aina kunnon tarjouksia kehiin. 500e maksavan kitaran hinta pitäisi kyllä tippua tuohon 420e.
" Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007
LaXu
11.06.2004 20:46:47
Noissa korealaisissa Love Rockeissa ei kyllä ole Les Paulia muuta kuin ulkomuoto. Mainitsemistasi vaihtoehdoista ottaisin ehdottomasti SG:n, se on jo SG:ta lähempänä liimakaulan ja natorunko- & kaulapuiden puolesta. Tuossa hintaluokassa tarkastaisin kyllä Epiphonenkin vastaavat mallit.
Juha86
11.06.2004 22:00:35
Jaa no pitääpä sitten ens kerralla mainita Top Soundin myyjämiehelle että "no, mä tilaan tään kitaran kuitenkin musamaailmasta kun lähtee satasen halvemmalla" =) Jos siinä vaiheessa alkaa hintalapussa luvut muuttua pienempään, niin sitten varmaan tarttuu kitara mukaan =) Ja aivan, ainakin siinä lespassa jota koitin, oli kaareva runko. Vähän halvempi lespa olis ollut 488, mut sitä en halua kun se olis ollut musta.. Haluan joko valkoisen tai sitten puna-keltaisen lespan, ja ne olikin jo vähän kalliimpia. Oli ne tosin eri mallejakin.

Mä en oo noita Epiphoneja kovin tarkasti tutkinut, Top Soundissa tosin oli rivillinen niitäkin..

No, pitääpä kattoa et mihin täs päätyy.. =/
~totuus ei pala tulessakaan~
Jaba
12.06.2004 10:48:44
Minäkin oon hankkimassa Epin G-400, mitä oon lukenut niin useimmiten saanut aika hyvää palautetta, mutta joillekin näemmä sattunut huono yksilö. Nuo Lespat menee jo sen verran kalliiks mulle.
"What stands best is the public buys your records and they come see you. What more do you want?" –Angus Young
Olli S.
12.06.2004 11:01:24

se on jo SG:ta lähempänä liimakaulan ja natorunko- & kaulapuiden puolesta. Tuossa hintaluokassa tarkastaisin kyllä Epiphonenkin vastaavat mallit.

Paitsi, että kaikissa testaamissani korealaisissa on ollut liimakaula.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. RG550 myynnissä!
fox
12.06.2004 14:42:48

Minäkin oon hankkimassa Epin G-400, mitä oon lukenut niin useimmiten saanut aika hyvää palautetta, mutta joillekin näemmä sattunut huono yksilö. Nuo Lespat menee jo sen verran kalliiks mulle.

Ei varmaan aivan huonokaan vaihtoehto. Meinaan meidän soolokitaristi hra SG testaili jossain musiikkikaupassa yhtä ja kehui sen kaulan hyväksi.. Nythän sitten täytyy taas tähdentää kokeilun merkitystä, kun nykyisin suurissa sarjoissa (ja todella suurissa) tekevät, niin kyllähän sinne joskus joka merkillä eksyy jotain. Ja puita eivät nykyisin ehdi niin perusteellisesti kuivata, että vallankin täällä Suomessa tulee ylläreitä, just niinkuin nauhan päitten osalta. Liikkeissäkään ei enää ole juuri ketään joka niille viilaa näyttäis ennen myyntiä. Lootasta ottavat ja suoraan myyvät...
PIM
12.06.2004 15:13:44
Vaikka ny just eilen luovuin yhdestä G400 vaihdossa Patrick Egglen Austrian Carveen niin kyllä se minustakin on aivan asiallinen peli hintaansa nähden ja varmaan järkevämpi ostos kuin saman hintainen Epin Les Paul.
Päivän tarjous: Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 270e
Jaba
12.06.2004 16:10:23
Ei varmaan aivan huonokaan vaihtoehto. Meinaan meidän soolokitaristi hra SG testaili jossain musiikkikaupassa yhtä ja kehui sen kaulan hyväksi.. Nythän sitten täytyy taas tähdentää kokeilun merkitystä, kun nykyisin suurissa sarjoissa (ja todella suurissa) tekevät, niin kyllähän sinne joskus joka merkillä eksyy jotain. Ja puita eivät nykyisin ehdi niin perusteellisesti kuivata, että vallankin täällä Suomessa tulee ylläreitä, just niinkuin nauhan päitten osalta. Liikkeissäkään ei enää ole juuri ketään joka niille viilaa näyttäis ennen myyntiä. Lootasta ottavat ja suoraan myyvät...

Siis onko teidän soolokitaristilla se G-400? VOisitko pyytää sitä rustaamaan pientä arvostelua?
"What stands best is the public buys your records and they come see you. What more do you want?" –Angus Young
fox
12.06.2004 16:57:42 (muokattu 12.06.2004 16:58:07)

Siis onko teidän soolokitaristilla se G-400? VOisitko pyytää sitä rustaamaan pientä arvostelua?

Ei oo, vaan sillä on 70-luvun Giba eli pari...Std ja Custom.. Mutta oli tuota G-400:sta kokeillu ja kertoili että on pätevän tuntua siinä..sähköisesti ei ollu kokeillu, että en voi tuon tarkemmin kertoilla, useinhan noissa on ne "generic far-east" mikit noissa.
Sleepless
12.06.2004 17:18:36
Kaveri on ostamassa kitaraa itselleen ja se on päätynyt joko Epin tai Tokain SG malliin. Molemmissa on liimakaula.

Malleista ei ole tietoa, mutta Tokain hinta on 452e ja Epin 578e korina värillä. Tuo väri varmaan lisää hintaa? Itse en ole ko. kitaroita edes nähnyt...Pistäkääs kommetteja näistä kitaroista. Onko sama kumman ostaa vai meneekö rahat hukkaan jos valitsee väärän?
Hiljaa hyvä tulee.
Sleepless
12.06.2004 22:39:51
Tokaissa muistaakseni natorunko ---> ihan paska :) No ei vaineskaan, mutta epiphonessa runko on ainakin mahonkia.

Mitäs tämä natorunko on suomeksi? Vaneria?
Hiljaa hyvä tulee.
Härski
12.06.2004 22:42:04

Ei, vaan tiiviiksi nidottua paperia... HOho.

En tiedä, itseäkin kiinnostaisi tietää.
Boogierooster
12.06.2004 22:47:16 (muokattu 12.06.2004 22:50:15)
kalliimmassa tokaissa (sg70) on mahonki runko ja kaula, otelauta ruusupuuta ja vielä paremmat mikit kuin epissä tai sg35:ssä tai sg43:ssa. Harkitse tarkkaaaaaaan. hmm... se on kyl kaksi kertaa kalliimpi kuin sg35 eli halvin versio. ainakin japanissa, katotaanpas musamaailmasta.

35 on 392€
43 on 452€
70 on 784€

eli tasaisesti nousee hinnat...
Blinding signs flap, Flicker, flicker, flicker blam. Pow, pow. Stairway scare Dan dare who's there? Pink Floyd: Astronomy Domine
LaXu
12.06.2004 22:51:12 (muokattu 12.06.2004 22:52:53)

Se on joku aasialainen puulaji jota käytetään mahongin korvikkeena halvemmissa kitaroissa. Soundiominaisuuksiltaan ja ulkonäöltään käsittääkseni hyvin samantapaista tavaraa. Jossain sivulla mainittiin, että sitä kutsutaan myös Eastern Mahoganyksi. Mahongin nimellä kuitenkin myydään n+1:tä eri puulajia, tiedä sitten mikä niistä on soitinpuuna parasta.
Sleepless
12.06.2004 22:57:17 (muokattu 12.06.2004 22:58:53)
Tuo Tokain sg-70 menee jo budjetin yli...

Entäs Epin G-400 SG-61 Reissue? Äsken osu silmiin semmoinen oulunsoitinjatarvikkeella. Mitä mieltä tuosta kitarasta?
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/epiphone/episahk.htm

Hintakaan ei ole paha. 345e
Hiljaa hyvä tulee.
Jaba
13.06.2004 12:03:39
Juu, mä tykkään eniten tosta G-400, ostamassa oon. Kuulemma ihan hyvä peli, mikit kuulemma eivät mitään kauhian pro-kamaa (siis ihan kelvolliset, mutta joissakin kuulemma vähän kiertoa/muuta pikkasta kränää, tuskin aloittelijaa haittaa). Semmoseen bluessiin ja rokkiin, miksei heviin kuulemma käy. http://www.ultimate-guitar.com/revi … c_guitars/epiphone/g-400/index.html
Tinmo
13.06.2004 13:10:28
Eikös Tokain SG70 ole sama kuin SG60 (joka mulla on), mutta SG70 on Mk3 mikit ja SG60 Mk2?

Siis noihan nousi noi numerot tuossa joku aika sitten, vuosi sitten ostin omani.
Jos minä saisin päättää, Aki Sirkesalo saisi lapiosta.
PIM
13.06.2004 13:24:21
Eikös Tokain SG70 ole sama kuin SG60 (joka mulla on), mutta SG70 on Mk3 mikit ja SG60 Mk2?

Siis noihan nousi noi numerot tuossa joku aika sitten, vuosi sitten ostin omani.

Jos nyt jollekin ei ole vielä tullut selväksi niin noi Toikain mallinumerot tulee suoraan ko. kitaran sen hetkisestä hinnasta Japanissa. Eli muutaman vuoden vanha 60 voi vastata tämän päivän 70:stä kun hinnat inflaation mukana aina kuitenkin nousee. Tästä syystä käytettyjen Tokaiden hintoja vertaillessa on syytä tietää miltä vuodelta ko. keppi on sillä joskus voi kannattaa maksaa enemmän vanhemmasta 60:sta kuin uudemmasta 70:stä.
Päivän tarjous: Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 270e
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)