Bacchus 03.03.2017 11:03:10 (muokattu 03.03.2017 16:52:57) | |
---|
keitiiem: Ei hinnan ja rungon paksuuden korrelaatio kestä vertailua eri sarjojen ja merkkien välillä, koska myös puun laatu, viilujen paksuudet, työn laatu, työn hinta ja pintakäsittelyt vaihtelevat merkittävästi. Myös rautaosien ja kalvojen osuus hinnassa on suuri, mutta ei mennä siihen, kun tämä runkojen paksuus -keskustelukin osuu jo aiheen ohi. Yamahan MC- ja MCA-sarjoissa runkoja lukuunottamatta muut speksit, kuten rautaosat (ei täysin identtisiä, mutta varsin vertailukelpoisia), puulaatu ja työn hinta (sama tehdas, samat työntekijät) ovat samoja. Tässä kohtaa väittäisin, että rungon paksuus ja suurempi viilujen määrä loivat hintaeron. Raaka-aineet ja työaika luovat tehtaalle kustannuksia. MC söi näitä resursseja MCA:ta enemmän. Jotta tehdas sai molemmista tuotteista saman katteen, oli MC:n hinta oltava hieman korkeampi. Näillä perusteilla väitteen on vaikea nähdä pitävän sellaisenaan paikkansa, koska Designereissa runkovaihtoehdot olivat saman hintaisia rungon paksuudesta välittämättä. Sehän ei ole mitenkään lakiin kirjoitettu, että kustannukset pitää suoraan siirtää hintoihin, tai että ne varsinkaan suoraan korreloisivat loppuasiakkaan maksaman hinnan kanssa. Valmistajathan tekevät hintapäätöksiä myös erilaistaakseen tarjoomaansa. Eikä kaikista tuotteista saada samaa katetta, eikä se välttämättä ole tarkoituskaan EDIT: Toisin sanoen rungon paksuuden vaikutus kokonaisvalmistushintaan voi olla vaikka lonkalta heitettynä 1 % korkeampi kuin ohuemmalla, mutta loppuhinnassa eroa onkin 10 %. Miksi? No, a) koska niin voidaan tehdä ja b) tällä luodaan ostajalle mielikuvia eri sarjojen laatueroista. Luin tekstini uudestaan ja huomasin että siitä voi tulla turhan kriittinen sävy mikä ei ollut tarkoitus, joten lisätään tähän loppuun hymiömeinki.;) When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
keitiiem 03.03.2017 19:33:40 | |
---|
Bacchus: Näillä perusteilla väitteen on vaikea nähdä pitävän sellaisenaan paikkansa, koska Designereissa runkovaihtoehdot olivat saman hintaisia rungon paksuudesta välittämättä. Sehän ei ole mitenkään lakiin kirjoitettu, että kustannukset pitää suoraan siirtää hintoihin, tai että ne varsinkaan suoraan korreloisivat loppuasiakkaan maksaman hinnan kanssa. Valmistajathan tekevät hintapäätöksiä myös erilaistaakseen tarjoomaansa. Eikä kaikista tuotteista saada samaa katetta, eikä se välttämättä ole tarkoituskaan EDIT: Toisin sanoen rungon paksuuden vaikutus kokonaisvalmistushintaan voi olla vaikka lonkalta heitettynä 1 % korkeampi kuin ohuemmalla, mutta loppuhinnassa eroa onkin 10 %. Miksi? No, a) koska niin voidaan tehdä ja b) tällä luodaan ostajalle mielikuvia eri sarjojen laatueroista. Luin tekstini uudestaan ja huomasin että siitä voi tulla turhan kriittinen sävy mikä ei ollut tarkoitus, joten lisätään tähän loppuun hymiömeinki.;) Totta puhut. Ei se oo aina niin mustavalkoista, kun puhutaan liiketoiminnasta. Olis kyllä mielenkiintosta nähdä eri valmistajien katteet eri sarjoista... |
jp351 07.03.2017 18:32:27 | |
---|
|
hollmi-5 07.03.2017 19:01:33 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
passe 07.03.2017 19:54:25 | |
---|
hollmi-5: Hirveästi ei nappaa "Heavy Full Crashes"... Ei ole tullut tyyppäiltyä.mutta perus Full crashit ovat niin "nuhaisia" pelejä että tuolle saattaisin antaa mahdollisuuden. "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
hollmi-5 07.03.2017 20:14:55 | |
---|
passe: Ei ole tullut tyyppäiltyä.mutta perus Full crashit ovat niin "nuhaisia" pelejä että tuolle saattaisin antaa mahdollisuuden. Eihän siinä sitten. Paina BIN-nappulaa ja laita rapsaa ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |
pekkap82 07.03.2017 23:08:36 | |
---|
passe: Ei ole tullut tyyppäiltyä.mutta perus Full crashit ovat niin "nuhaisia" pelejä että tuolle saattaisin antaa mahdollisuuden. Tähän pitäisi saada sen kommentti, joka ihmetteli kun valittelin joskus K Dark Thin Crashien nuhaisuutta. Mutta katsoo varmaan trollailuksi. |
markkuliini 08.03.2017 21:08:47 | |
---|
hollmi-5: Hirveästi ei nappaa "Heavy Full Crashes". Onhan tuo kommee kokonaisuus ja hinta. Eihän tuo ole kuin lähes tonnin per pelti. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
markkuliini 08.03.2017 21:10:03 | |
---|
passe: Ei ole tullut tyyppäiltyä.mutta perus Full crashit ovat niin "nuhaisia" pelejä että tuolle saattaisin antaa mahdollisuuden. Tuossa tapauksessa suosittelen kuulokokeissa käymistä. Siis ihan oikeasti. Ei hirveästi nimittäin ole enempää yläkertaa missään symbaaleissa kuin Paisteen signatureissa. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
passe 08.03.2017 21:43:23 (muokattu 08.03.2017 21:43:49) | |
---|
markkuliini: Tuossa tapauksessa suosittelen kuulokokeissa käymistä. Siis ihan oikeasti. Ei hirveästi nimittäin ole enempää yläkertaa missään symbaaleissa kuin Paisteen signatureissa. Testattu on, kuulokin. Toivoton tapaus. Nuhaisuudella tarkoitin lähinnä (16-tuumainen kyseessä) pellin alhaista volatasoa. Ei ole rokkimiehen valinta, kaikkea muuta kuin energinen. "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
jabajee 08.03.2017 21:47:42 | |
---|
Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
Kailis 08.03.2017 23:16:38 | |
---|
jabajee: http://www.tori.fi/vi/34704972.htm Siitä halvalla Markkuliininkin kehuma virveli. Syvä malli vieläpä. Olkaa nopeita ;) "Tarjousten mukaan" ei viittaa nopeisiin kauppoihin. Toisaalta, jos iskee sen 240€ pyynnön tiskiin... JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia. |
markkuliini 08.03.2017 23:24:10 | |
---|
passe: Testattu on, kuulokin. Toivoton tapaus. Nuhaisuudella tarkoitin lähinnä (16-tuumainen kyseessä) pellin alhaista volatasoa. Ei ole rokkimiehen valinta, kaikkea muuta kuin energinen. Ok, olikohan se joku maanantaikappale. Mun kuulemat signaturet ovat olleet kyllä kovaäänisiä, jopa vähän kivuliaitakin korville. Nuhaisuudella tarkoitetaan yleensä treblen/kirkkauden vähyyttä, vähän niinkuin nuhaisena puhesoundikin on ylä-äänetön ja painoksissa. Siksi ihmettelin miten Paisteet voi kuulostaa siltä. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
markkuliini 08.03.2017 23:27:05 (muokattu 08.03.2017 23:29:02) | |
---|
jabajee: http://www.tori.fi/vi/34704972.htm Siitä halvalla Markkuliininkin kehuma virveli. Syvä malli vieläpä. Olkaa nopeita ;) Hmmm...Ei tuo erityisen halpa ole siihen nähden mihin hintaan noita voi löytää, itse maksoin syvemmästä (6,5") 180€ sis.postituksen Saksasta ja matalammasta (5") 120€. Mutta soundiin nähden hinta on halpa. Jos on hyväkuntoinen niin ostaisin pois jos ei olisi jo ennestään. Itse kyllä digaan omasta 5" syvästä jonkin verran enemmän, mutta olenkin yleensä mataliin kallellaan. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jabajee 09.03.2017 00:15:59 | |
---|
markkuliini: Hmmm...Ei tuo erityisen halpa ole siihen nähden mihin hintaan noita voi löytää, itse maksoin syvemmästä (6,5") 180€ sis.postituksen Saksasta ja matalammasta (5") 120€. Mutta soundiin nähden hinta on halpa. Jos on hyväkuntoinen niin ostaisin pois jos ei olisi jo ennestään. Itse kyllä digaan omasta 5" syvästä jonkin verran enemmän, mutta olenkin yleensä mataliin kallellaan. Kuvittelin mielessäni, että nuo olisi kalliimpiakin. No jokatapauksessa hyvästä virvelistä siis puhutaan ja kyllähän 240€ hyvästä virvelistä on, jos ei erityisen halpa, niin ainakin kohtuullinen hinta. Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
Vic Firth 09.03.2017 09:41:59 | |
---|
|
JGroover 09.03.2017 10:27:26 | |
---|
|
JGroover: Paljonko painaa? Ei tunnu valmistajankaan sivuilta löytyvän muuta kuin "medium weight". Mutta jotain n 3100g kieppeillä. |
markkuliini 09.03.2017 15:14:36 | |
---|
Vic Firth: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1231339 Siitä K-Zildjiania. Vaihtakaa mun kanssa rideä tai ostakaa pois! Nam, mulla on noita kaksi, ja jos olis vain yksi niin ostaisin tuon pois. Mun yksilöt kyllä vähän alle 3 kiloisia, mutta melkeinpä kaikki mitä oon kuullu on olleet varsin jees. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Vic Firth 09.03.2017 15:54:39 | |
---|
markkuliini: Nam, mulla on noita kaksi, ja jos olis vain yksi niin ostaisin tuon pois. Mun yksilöt kyllä vähän alle 3 kiloisia, mutta melkeinpä kaikki mitä oon kuullu on olleet varsin jees. Joo, tämä on hyvä ride tämä. Monipuolinen. Belli on erityisen kiva soinniltaan. Hieno ja herkkä pelti kokoisekseen. |