Niskamies 12.06.2004 21:17:00 | |
---|
Elikkä on ensi vuoden alussa jenkkiressu, ja aattelin metsästää itselleni kitaran. Misä saa käytettyjä, muualta kuin ebaysä? Jotain tällasia oon aatellut: -80-luvun Ibanez Jem tai Universe -70 tai 80-luvun Ibanez Artist tai Musician -Fenderin Strato tai tele Eli mitä suosittelisitte, jos rahaa olisi ilman tulleja yms. noin 600 dollaria? Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Kunnon Strato tai Tele on parempi, kuin kymmenen kitaraa. Eli jompsikumpsi noista. Kai. |
jari 12.06.2004 21:56:51 | |
---|
mä etsisin ensin artistia ja sitten jotain muuta,niin olisi tarkoitus itselläni syksyllä tehdä. Ja netistä etsii liikkeet valmiiksi ja listat mitä heillä kaupan.tai am sarjaa hyvin todennäköisesti ibanezii.(nää on näitä friikki juttuja) |
Ben_D 12.06.2004 22:24:24 | |
---|
Kunnon Strato tai Tele on parempi, kuin kymmenen kitaraa. Eli jompsikumpsi noista. Kai. No riippuu kait mitä soittaa. Mä en vois ikinä kuvitella ostavani Teleä tai Stratoa. |
LaXu 12.06.2004 22:31:07 | |
---|
Minä etsisin nimenomaan Artistia (solid bodya tai puoliakustista), koska niitä kuitenkin täällä Euroopassa liikkuu melko vähän ja hinnat kohoavat monesti tuhanteenkin euroon. JEMeja ja Universeja liikkuu aina silloin tällöin ja Fenderin kepukoita on kuitenkin pilvin pimein. Eli jotain vähän harvinaisempaa (tai vaihtoehtoisesti Suomessa reilusti kalliimpaa) lähtisin hakemaan. www.gbase.com on ihan hyvä lähtökohta kitaran etsimiselle. |
mikasoi 12.06.2004 23:42:51 (muokattu 12.06.2004 23:44:52) | |
---|
Mun ajatus on asiaan se, et osta kepukka mikä on siellä tehty. Jotenkin ajattelen, et ne olis siellä just suhteessa eniten helvempia. Sit pikku sälää kanttii ostaa ja. Varojen mukaan jotai esim tv jonesin mikkejä joka menee kätevästi laukussa. (Niin, et voisinko laittaa sulle pientä listaa matkaan, jos jokatapauksessa siellä kievut niissä alan liikkeissä...)(heh) Go Billy, Go and drink some jarruneste. |
kivi 13.06.2004 01:24:26 (muokattu 13.06.2004 01:26:34) | |
---|
Mun ajatus on asiaan se, et osta kepukka mikä on siellä tehty. Jotenkin ajattelen, et ne olis siellä just suhteessa eniten helvempia. Näin mäkin asian näen. Muualta Ameriikkaan tuodut kitarat saattavat olla Suomessa jopa halvempia kuin siellä. En suunnittelisi liian tarkkaan etukäteen, miettisin vain budjetin ja kuinka tarkkaan siitä pitää pitää kiinni. Paikallisissa kitarakaupoissa kävelee kuitenkin vastaan sellaisia helmiä, joista et ole kuullutkaan, stratoja ja telejä löytyy täältäkin, jos sieltä ei löydy just sitä oikeaa. Mä olin toistaiseksi ainoalla pitkällä ameriikanreissullani ikäväkseni tehnyt periaatepäätöksen, että kitara ei oo ostoslistalla (aitoamerikkalaisia Gibsoneja, Fenkkuja, Martineita, Rickenbackereita, Mosriteja ja Gretschejä kyllä olisi löytynyt). Mikkejä tuli kyllä ostettua muutamia, vanhoja Shuren malleja. Ja kokemus sanoo: älä lupaa tuoda kenellekään mitään. Aika loppuu kesken ilmankin. |
Jormaz 13.06.2004 01:35:32 | |
---|
Custom Shopin Jackson saattais irrota halvalla. Ihan perus-USA-Jacksoneita sieltä irtoaa oikeasti halvalla, semmosen vähintään toisin. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
McNulty 13.06.2004 02:46:14 | |
---|
Joku 90-luvun alun käytetty hand-carved ja hand-routed PRS ois kova sana. Jenkkilässä tosin on niin järjettömästi musaliikkeitä. Pelkästään New Yorkin osavaltiossa on tuhansia =) Ja siellä kun on vielä yksityisiä kitarapajoja todella paljon. Sieltä oikeasti löytyy sellaisia skittoja, merkkejä ja malleja mistä euroopassa ei tiedetä yhtään mitään. Yksi hyvä esimerkki on Moll ( http://www.mollinst.com/) Ovat kyllä kalliita skittoja mutta tiedä vaikka jostain löytyisi käytettynä jollain 1000$ tuollainen. Loistava jazz-kitaristi John Pizzarelli käyttääpi Moll signature modeliaan ja sellaisen skitan arvo kyllä nousisi Eurooppaan tuotuna. Tuskin on ihan joka jampalla Moll:n jazz-kitaraa. Kolmas hyvä sijoitus on joku 70's Gibson Les Paul, tai edes 80's Les Paul. Loistavia soittimia, toimii musassa kuin musassa ja varmasti pitää arvonsa. jees... mutta minnes päin yankee-landiaa olet menossa??? T-Bone |
Ze Kink 13.06.2004 19:27:16 (muokattu 13.06.2004 19:28:43) | |
---|
Fenkku tai Giba tuli ensimmäisenä mieleen, mutta himoitsen toisaalta Universea, Jemiä ja puolakustistakin... En osaa päättää tollasista vaihtoehdoista! :D EDIT: Kjulla se varmaan taitaa kuitenkin stratoon tai teleen kallistua.. "Ehkä se tajuaa että sä vaan... No, olit vaan vähän lammas :P"- Ystäväni Aino |
Reptile 13.06.2004 19:58:17 | |
---|
Custom Shopin Jackson saattais irrota halvalla. Ihan perus-USA-Jacksoneita sieltä irtoaa oikeasti halvalla, semmosen vähintään toisin. Juu, samaa mieltä. Ite ettisin varmaan jotain King V:tä tai RR:ää. Löps löps! |
apuri 13.06.2004 20:11:22 | |
---|
Juueseissä on kyllä paljon kitaroita tarjolla, mutta suurin osa kaupoissa olevista kepukoista on juuri sitä korea, indonesia, intia ja kiinaosastoa. Fenderiä ja Gibsonia löytyy hyvin. Mutta esim. USA Jacksoneita saa tosissaan metsästää ja varsinkin käytettynä löytäminen on lähinnä tuurista kiinni.. Jenkkilässäkin pitää tietää mistä niitä keppejä etsii. Parhaat käytetyt eivät välttämättä minnekään suurten ketjujen kauppohin eksy. Ebayssa tuntuu olevan loputon tarjonta kitaroiden suhteen mutta sielläkin on aika paljon vedättäjiä. Ensin kannattaa selvittää että minne on menossa ja katsella sitten että sattuisiko jotain kauppoja olemaan lähistöllä. Guitar Center, Sam Ash ym. Ketjut kannattaa tsekkailla. Perusroinaa kuten mikkejä ja efektejä kannattaa ostaa ja hinnatkin voi katsella vaikka musicians friendin tai sam ashin sivuilta valmiiksi, ettei ainakaan enemmän maksa kun noiden liikkeiden sivuilla. |
Juzzu 14.06.2004 08:21:48 | |
---|
Joku 90-luvun alun käytetty hand-carved ja hand-routed PRS ois kova sana. Ei tuohon aikaan ollut vielä PS-PRS:isä. Ja sarjatuotantomalleja ei tehty käsin, vaan duplicarvereilla (=kopiosorvi/jyrsin?)jne. jolloin ns. "käsityö" on kyllä aika arveluttava termi käyttää. Tai ainakin itse miellän käsityön siten, että sitä jyrsintä ja poraa käyttää ihminen suoraan käsillään. Ja näinhän se ei PRS:ssä kuitenkaan ollut. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
axe 14.06.2004 10:14:17 | |
---|
Siitä olen samaa mieltä että USA-kitara kannattaa tuoda, niissä hintaero on suurin. Kuitenkin jos budjetti on luokkaa $600 niin ei sillä mitään custom shop -kamaa tai PRS:ää valitettavasti saa edes käytettynä. Guitar Centerissä on välillä ollut amerikanstratoja ja telejä uutena jopa hintaan $550 kun tyhjentävät edellisen vuoden mallistoa ulos talosta. Semmoista kannattaa toki harkita. Ja käytettyjä Fenkkuja, Gibsoneita ja miksei myös Jacksoneita yms kannattaa aina metsästää. Semmoisen kun ostaa niin ainakin voi olla varma siitä että jos joskus alkaa kaduttaa niin saapa ainakin myytyä voitolla pois. Harmi vaan että nykyään on liikkeissä tosi vähän käytettyjä. Johtuu varmaan siitä että käytettyjen markkina on siirtynyt ebayhin. |
balzary 14.06.2004 10:44:27 (muokattu 14.06.2004 10:44:44) | |
---|
ei taas vastata kysyttyyn asiaan, mutta roudaa sieltä vaik sitten samalla bassomikkejä, halpoja ovat. Osta multa Line6:n FB4-pedaali! |
Niskamies 15.06.2004 16:04:54 | |
---|
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |