cucce 22.11.2016 11:20:37 | |
---|
Möin pois jazz kitara Gibson Es 165 (herb ellis) kun en enää keikkaile. Tilalle 350e käytetyn Ibanez artcore afj 81 jammailuun. En huomaa mitään eroa äänessä. hiotut kielet molemmissa! |
hallu 23.11.2016 19:45:20 | |
---|
cucce: Möin pois jazz kitara Gibson Es 165 (herb ellis) kun en enää keikkaile. Tilalle 350e käytetyn Ibanez artcore afj 81 jammailuun. En huomaa mitään eroa äänessä. hiotut kielet molemmissa! Huomaatko eroa soittotuntumassa siis miten soitin vastaa kosketukseesi tai miten ääni syttyy? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
PappaSFin |
OlliTeirikko 15.08.2017 16:45:21 | |
---|
Luulen, että loppujen lopuksi saundiin vaikuttaa myös aika paljon se, minkälaisella rytmillisellä höngällä soitat fraasisi ja miten sun dynamiikka jaksaa painaa nuotista toiseen.. Nämä ovat tavallaan tosi pieniä osasia, mutta sillä, joka ne hallitsee hyvin.. voi olla tosi jazzmainen saundi, vaikka hän soittaisi aika treblevoittoisellakin saundilla. Mun kokemuksen mukaan sähkiksellä saundi kannattaa pitää aika treblenä. Koska se vaan sopii lankkuskebaan paremmin. Hyvässä jazzkitarassa, jossa on kunnon kaikukoppa ja hyvin erotteleva mikki, sen sijaan voi olla aika tumma saundi. Koska akustisuus laajentaa tuon tumman saundin rikkaaksi ja erottelevaksi. Jos haluat soittaa lankkuskeballa jazzia.. kannattaa hommata bändiin rhodesin soittaja ja laittaa tälle tumma saundi.. Siten sun kitarakin kuulostaa paljon tummemmalta, mitä se oikeasti on. Siitä ohuesta taajuusslotista, minkä sähkis tarjoaa, tulee hyvässä bändissä riittävä. Silloin kitara kuulostaa hyvältä sellaisenaan.. Mulla on semiakustisessa tone kasissa.. Ja jazzkitarassa nelosessa. Ja soitan molemmilla jazzia. Se on vain niille luontaista. Ovat eri soittimia. |
WanhaWetäjä 06.02.2018 16:22:51 (muokattu 06.02.2018 16:28:39) | |
---|
---------------------------tuplat-------- Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
WanhaWetäjä 06.02.2018 16:27:49 | |
---|
https://www.youtube.com/watch?v=U4G … &list=RDRsq1v1JMyZ4&index=2 Hupsista...käy se noinkin, aika huikea kaveri. Liekö basistitaustaa vai klasarikitaraa, soittotekniikka viittaa siihen suuntaan. Kiinnostava on myös tuo Yamaha Revstar, tietenkään sitä(kään) ei saa vasurina... ihan uskottavat jazzit näyttäisi lähtevän ;-) EDIT näitä superlahjakkuuksia kun kuuntelee niin tajuaa sen että itse ei osaa oikeastaan yhtään mitään ja tekee mieli lopettaa samantien ja kamat myyntiin. Onneksi tuo tunne menee aina ohi, jos ei heti niin seuraavana päivänä. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Jucciz 13.02.2018 00:28:04 (muokattu 13.02.2018 00:28:44) | |
---|
|
Misikisa 01.03.2018 13:14:45 | |
---|
Käyttääkö kukaan teistä maccaferriä aitona tai kopiona? |
WanhaWetäjä 09.06.2019 14:56:37 | |
---|
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |