Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5184 185 186 187 188299 300 301 302 303
Laulava Kylätohtori
03.03.2017 16:36:32
LaMotta: Kaikki on kitaroiden suhteen hyvin koska en omista Gibsonia.

Noh noh, muistatko? Ei tällaista rölökakkaa tänne, kiitos...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Kuplamuovi
03.03.2017 19:35:13
Kuplamuovi: Arbitratorin Gibson siirtyi meikäläiselle toissa päivänä. Eilen jo pääsi ensimmäisiin treeneihin, ja olihan se mukavaa taas Les Paulilla veistellä menemään. Eli omistan taas vaihteeksi Gibsonin ja kaikki on oikein hyvin! :)

Piti vielä samalta mieheltä hakea Bigsby ja Vibramate, kun olen jo pitkään halunnut testata bigsbyllistä Les Paulia.
Edelleen kaikki hyvin!

https://muusikoiden.net/dyn/users/151452.jpg
The older I get, the better I was.
Kefiiri
04.03.2017 08:41:42
LaMotta: Kaikki on kitaroiden suhteen hyvin koska en omista Gibsonia.

Edellisen, sinänsä menestyksekkään, provoilukierroksen jälkeen ei näin äkkiä kannata aloittaa uutta :D
En ole musiikin asiantuntija.
LaMotta
04.03.2017 09:27:42 (muokattu 04.03.2017 09:28:54)

Kefiiri: Edellisen, sinänsä menestyksekkään, provoilukierroksen jälkeen ei näin äkkiä kannata aloittaa uutta :D

Aijaa. Mistä on provoiltu viimeksi?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
hallu
04.03.2017 12:14:55
LaMotta: Aijaa. Mistä on provoiltu viimeksi?

Sä pyörit Gibsonistien massun rapsutteluketjussa etkä suostu rapsuttamaan massua ;-) siihen on varmasti syynsä ja mekin voisimme jättää huomiotta väitteesi, että olisit onnellinen ilman Gibsonia :-D .
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
miklos1
04.03.2017 14:13:19
LaMotta: Aijaa. Mistä on provoiltu viimeksi?

Miksi sä Kirjoittelet tänne? Eikö sulla ole krapulassa parempaa tekemistä?
...Music was better before the 80's...
J.Hollström
04.03.2017 14:42:11
Joskus olen leukaillut että vireistä ja vireessä pysyvää Les Paulia ei olekaan, mutta täytyy kyllä perua nämäkin puheet. Eilen soitin keikan Les Paulilla joka oli koko setin vireessä. Ihmeiden aika ei ole ohi.
deltablues
04.03.2017 16:41:42
Mitä ootte mieltä 70-luvun deluxe Les Pauleista? Joo, sandwich-bodyt, kolmipalakaulat jne.
Why do you play a Gibson Jumbo? 'Cause they hold up best in the rain - Rev. Gary Davis
LaMotta
04.03.2017 17:12:19

miklos1: Miksi sä Kirjoittelet tänne?

Ihan tosissaan. Mikä oli viimeinen provo ja kenen taholta?
Jos viitataan kaulapainokeissiin niin minä en sitä aloittanut enkä omalla kirjoituksellani edes viitannut Gibsoniin. Tuo mainittu ongelmatapaus oli tarkkaan ottaen Samick SAN-450 ES-355-kopio.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
klobasa
04.03.2017 17:14:59
LaMotta: Ihan tosissaan. Mikä oli viimeinen provo ja kenen taholta?
Jos viitataan kaulapainokeissiin niin minä en sitä aloittanut enkä omalla kirjoituksellani edes viitannut Gibsoniin.

Kyseessä oli kylläkin runkopainokeissi ja se ei todellakaan ollut provo. Voi sen tietty sellaisena ottaa, jos välttämättä niin haluaa.
tuskiz
04.03.2017 17:26:28
Millainen sitten on hyvä Les Paul?
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
hallu
04.03.2017 17:28:00
deltablues: Mitä ootte mieltä 70-luvun deluxe Les Pauleista? Joo, sandwich-bodyt, kolmipalakaulat jne.

Minä en ole kokeillut,niin en tiedä onko ne hyviä. Mutta minä diggailen seitkytluvun Gibsoneita noin muuten, ne on minusta mageita skittoja. On niissä selkeä rakenteellinen etu juurikin monipalaisuus ja lavan volute, joka tekee niistä rakenteelisesti kestävempiä ja vakaampia, mutta soundillisesti en osaa arvioida enkä soittotatsiakaan. Sen osaat varmaan itse paremmin kuvailla.
hallu
04.03.2017 17:31:22
tuskiz: Millainen sitten on hyvä Les Paul?

Hyvä kysymys :-) jään kanssasi odottamaan mielenkiinnolla vastausta. Nimittäin itse en ole huonoa LesPaulia koskaan nähnyt (puhutaan sii sGibsoneista).
J.Hollström
04.03.2017 17:40:07
tuskiz: Millainen sitten on hyvä Les Paul?

Sitä voi kukin tykönään opiskella. Makuja on varmaan monia, ja yleinen mielipidehän on se että se oma on aina paras. Mulla ei ole ollut hirveän montaa (alle 10) Les Paulia. Varmaan homma lähtee siitä että soittimeen on sattunut hyvät puut. Aika moni Les Paul on aika eloton, ei resonoi, painava, ei pysy vireessä, G-kieli on kokoajan epiksessä jne.

Itse erotan itselleni mieluisan Les Paulin kun sitä soittaa akustisesti.
kekehe
04.03.2017 17:57:58
deltablues: Mitä ootte mieltä 70-luvun deluxe Les Pauleista? Joo, sandwich-bodyt, kolmipalakaulat jne.

Sandwich-bodyt vaihtuivat yksipalaisiin mahonkeihin -75/ -76. Kaulat ovat profiililtaan ohuempaan kallellaan. Minihumppareista ei ole kokemusta mutta -70 luvun lopun kahdesta Standardista ainakin on hyvät kokemukset.
LaMotta
04.03.2017 17:59:51

J.Hollström: Aika moni Les Paul on aika eloton, ei resonoi, painava, ei pysy vireessä, G-kieli on kokoajan epiksessä jne.

Rehellistä analyysiä. Arvostan.
hollstro
04.03.2017 18:00:37

Mulla on ollut pari. Toinen oli aivan mahdottoman hyvä. Toinen keskinkertainen. Se parempi (1973) soi hienosti, paremmin kuin mikään CS LP jota olen omistanut tai kokeillut. Eikä mulla ole enää CS-Paulejakaan. Työnladullisesti 70-lukulaiset ovat melko ankeita, mutta jos soitin soi niin sehän on se tärkein asia.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
tuskiz
04.03.2017 19:23:57
J.Hollström: Sitä voi kukin tykönään opiskella. Makuja on varmaan monia, ja yleinen mielipidehän on se että se oma on aina paras. Mulla ei ole ollut hirveän montaa (alle 10) Les Paulia. Varmaan homma lähtee siitä että soittimeen on sattunut hyvät puut. Aika moni Les Paul on aika eloton, ei resonoi, painava, ei pysy vireessä, G-kieli on kokoajan epiksessä jne.

Itse erotan itselleni mieluisan Les Paulin kun sitä soittaa akustisesti.

Kuulostaa siltä että paras Les Paul tällä analyysilla on jokin chambered malli johon on vaihdettu parempi satula.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
J.Hollström
04.03.2017 19:35:08
tuskiz: Kuulostaa siltä että paras Les Paul tällä analyysilla on jokin chambered malli johon on vaihdettu parempi satula.

Voihan se olla sellainenkin jos soi hyvin. Paras mitä omin käsin olen päässyt soittamaan tosin ei ollut kevennetty malli. Se oli '57 vuoden Les Paul.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)