-Spade- 02.03.2017 11:56:21 | |
---|
aivokuolio: Mitäs sitten tapahtuu kun uskolliset fanit ovat lyöneet pätäkkää pöytään sen verran että 750 tonnin studio saadaan kasaan ja kun kaikki on valmista, Jari tuumaa ekan nauhoituspäivän päätteeksi että jälki ei ole tarpeeksi hyvää eikä vastaa hänen visiotaan? Sitten voi alkaa vaikka nauhoittelemaan vähemmän täydellisten bändien tuotoksia rahaa vastaan. Ja tietenkin saunoa. Ohan se varma. |
Gritsen 02.03.2017 11:59:09 (muokattu 02.03.2017 12:06:30) | |
---|
En ikinä oo sanonu, että "ootte vaan kateellisia", enkä sano nytkään, mutta perisuomalainen kyynisyys nostaa nyt päänsä pahasti tässä ketjussa. Luulisi, että rahoitustavoitteiden täyttyessä ja konkreettisen uuden albumin tulossa oltaisiin edes jotenkin innoissaan, mutta täällä puhutaan vieläkin niin kuin rahoitus olisi katastrofaalinen farssi. Tai sitten pelkäätte vain, että bändistä tulee julkaisutahdiltaan tuottelias, ja kaikki popcorn katoaa ikuisiksi ajoiksi. Mutta come on, tällä vuosikymmenellä, kun suomalaisille etuniminaisartisteille ostetaan feikkiplatinalevyjä feikkitykkäyksillä ja -streamauksilla, oikeat olemassa olevat ja lojaalit fanit ovat todellinen yllätys. Mun mielestä tämä on voitto suomalaiselle musiikille ja täydellinen pieni näpäytys harhaluuloisille askokallosille. Aidot taiteilijat puskevat kyynisyyden ja epäarvostuksenkin aikojen läpi. Vaikken ole varsinainen metalli- tai Wintersun -fani, mun mielessä on kaksi asenteellista suuntaa sille mitä, suomalaisen populaarimuusikon on mahdollista tehdä tulevaisuudessa: Team Wintersun ja Team Vain_Elämää_VoF_Mikael_Gabriel_Stadion_Keikka_Woo_Woo_Wo_Ou_Taustasoittaja_Orja. Jari on ainakin juustoisesti osoittanut mulle tällä tempauksellaan, että kaikki on mahdollista jos yrittää täydellä taidollaan, sydämellään ja tarpeeksi kauan. |
Krice 02.03.2017 12:04:56 | |
---|
Jos rahaa on helppoa saada niin fiksu sitä osaa pyytää. Joukkorahoitus toimii sillä tavalla, että lähes mille tahansa on mahdollista saada rahoitusta, tosin Suomen lainsäädäntö on ollut kovasti suitsimassa sitä ainakin tähän asti, koska ei ole sosiaalidemokraattisessa maassa reilua, että joku saa liikaa rahaa liian helposti. Se pitäisi saada työtä tekemällä. Toisaalta monet oikeasti taiteelliset ja kunnianhimoiset projektit ei koskaan saa mitään rahoitusta (köh köh Kaduria köh..). |
-Spade- 02.03.2017 12:05:15 | |
---|
V.M.V: Mutta mielenkiintoista seurata jos ne tuon kolme varttimiljoonaa saavat. Minne rakentuu studio? Onko se myös asuttava? Kenen nimiin tulee? Mitä sitten kun joskus Wintersun lopettaa, niin kelle jää? Tapellaanko oikeudessa? Tehdäänkö se time 2 nopeasti, myydään studio pois ja muutetaan thaikkuihin rahatukun kanssa? Kuka maksaa studion kulut? Sähköt, vedet, kiinteistöverot, kaiken? Jartsa tuskin saa noihin enää kelan kautta fyrkkaa kun pistää 750ke ekaksi haisemaan tönöä varten. Joukkorahoitus? Minusta on hienoa, että joukkorahoitus on alkanut noin lupaavasti, mutta tuossa on oikeasti monta erittäin oleellista kysymystä. Ohan se varma. |
Jormaz 02.03.2017 12:27:06 | |
---|
Krice: Toisaalta monet oikeasti taiteelliset ja kunnianhimoiset projektit ei koskaan saa mitään rahoitusta (köh köh Kaduria köh..). Jos joukkorahoituksella saatais Kaduria valmiiksi niin pakkohan se olis osallistua jollain summalla. Olenhan sentään osallistunut Markoboy87:n pleikkarikeräykseenkin. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Lifelover 02.03.2017 12:32:45 | |
---|
Sitten ku mulla on uudet kalliit juoksukengät niin aloitan lenkkeilyn... Sitten ku mulla on uusi kallis studio, niin... Ei |
SnowCrow 02.03.2017 12:47:06 | |
---|
Jormaz: Jos joukkorahoituksella saatais Kaduria valmiiksi niin pakkohan se olis osallistua jollain summalla. Olenhan sentään osallistunut Markoboy87:n pleikkarikeräykseenkin. Eiköhän aika moni täältä pistäis euroja Kadurian joukkorahoitukseen. :D |
Perro Stupido 02.03.2017 12:54:14 | |
---|
SnowCrow: Eiköhän aika moni täältä pistäis euroja Kadurian joukkorahoitukseen. :D Mikä se on ja miksi laittaisin? |
TTV 02.03.2017 13:06:17 | |
---|
SnowCrow: Eiköhän aika moni täältä pistäis euroja Kadurian joukkorahoitukseen. :D Mikä on Kadurian (tai miten se ikinä taipuukin) ? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
ÄrGee 02.03.2017 13:09:53 | |
---|
Lifelover: Sitten ku mulla on uudet kalliit juoksukengät niin aloitan lenkkeilyn... Sitten ku mulla on uusi kallis studio, niin... Sitten kun sulla on paljon rahaa... niin aloitat bändisi mainostamisen tv:ssä 80/90-luvun tyyliin ;) Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
Funkånaut 02.03.2017 13:12:01 | |
---|
SnowCrow: Eiköhän aika moni täältä pistäis euroja Kadurian joukkorahoitukseen. :D Siihen rahoitukseen vois melkein laittaa 2€ ja Pätkiksen. "Mitä? Lasku minun maksettavaksi, mitä? Kuuluu niin huonosti, en saa oikein selvää. Ai minulle konjakkia tulossa? Noo, nyt alkaa kuulua vähän paremmin." - J. Alfred Tanner |
Tympee Huttunen 02.03.2017 13:16:52 | |
---|
SnowCrow: Eiköhän aika moni täältä pistäis euroja Kadurian joukkorahoitukseen. :D Take my money! |
j-kill 02.03.2017 13:17:44 | |
---|
Yksi sana joka vastaa kaikkiin teidän ihmetyksiin: kultti. |
ÄrGee: niin aloitat bändisi mainostamisen tv:ssä 80/90-luvun tyyliin ;) Menisi varmaan jo retroksi ja siitä tulisi uusi Nokia 3310. |
Lifelover 02.03.2017 13:30:37 | |
---|
ÄrGee: Sitten kun sulla on paljon rahaa... niin aloitat bändisi mainostamisen tv:ssä 80/90-luvun tyyliin ;) Ai tää on comeback siihen mun pari päivää vanhaan viestiin... 1/5, mutta kiva kun yritit :D Ei |
SnowCrow 02.03.2017 13:36:09 | |
---|
TTV: Mikä on Kadurian (tai miten se ikinä taipuukin) ? Kaduria on jäsen Kricen monta vuotta kehitteillä ollut tietokonepeli. Legenda jo ennen julkaisuaan. |
Vessajono 02.03.2017 14:22:49 | |
---|
Jormaz: Jos joukkorahoituksella saatais Kaduria valmiiksi niin pakkohan se olis osallistua jollain summalla. Olenhan sentään osallistunut Markoboy87:n pleikkarikeräykseenkin. Siinä nyt sentään oltiin tärkeällä asialla. Zed: Parasta mitä ihminen mielestäni voi tehdä, on tuijottaa synkkänä ulos asuntonsa ikkunasta ja pelätä tulevaisuutta saatanasti. Nobelanereita juotu vuonna 2017: 103 |
Perro Stupido 02.03.2017 14:35:23 | |
---|
SnowCrow: Kaduria on jäsen Kricen monta vuotta kehitteillä ollut tietokonepeli. Legenda jo ennen julkaisuaan. Ei saatana. |
ÄrGee 02.03.2017 14:56:09 | |
---|
Lifelover: Ai tää on comeback siihen mun pari päivää vanhaan viestiin... 1/5, mutta kiva kun yritit :D Nykyään sosiaalisen median voima on huomattavasti suurempi. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
Tympee Huttunen 02.03.2017 14:58:37 | |
---|
Krice: Jos rahaa on helppoa saada niin fiksu sitä osaa pyytää. Joukkorahoitus toimii sillä tavalla, että lähes mille tahansa on mahdollista saada rahoitusta, tosin Suomen lainsäädäntö on ollut kovasti suitsimassa sitä ainakin tähän asti, koska ei ole sosiaalidemokraattisessa maassa reilua, että joku saa liikaa rahaa liian helposti. Se pitäisi saada työtä tekemällä. Toisaalta monet oikeasti taiteelliset ja kunnianhimoiset projektit ei koskaan saa mitään rahoitusta (köh köh Kaduria köh..). Kuinka suuri summa pitäisi saada Kadurian julkaisua varten? |