Aihe: Jääkiekkokausi 2016-17 (Liiga, KHL, NHL, CHL)
1 2 3 4 540 41 42 43 4480 81 82 83 84
santakasa
01.03.2017 10:01:03
Ei tässä voi kuin ihastella Granlundin peliä. Ihan silmäkin kostuu.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Funkånaut
01.03.2017 10:57:44

Janizio: Kaikkihan noiden venäläisten toiminnan rehellisyyden tason tietää. Eikös se Pasi Nurminenkin puhunut joissain MM-kisoissa kun venäläistuomari pari puhalsi sen jonkun Tsekki-Suomi pelin ihan puolueellisesti, että en yllättynyt, että nää venäläis veljet puhalsi kotijoukkuetta suosien.

Puhui siitä, että menkää vähäksi aikaan kattoon sitä touhua tonne Venäjälle niin siellä se vain menee niin, että pelit menee niinku ne on tarkoitettu ja tuomarit puhaltaa sen mukaan ja minä en kyllä kans ylläty tästä touhusta laisinkaan.

Mietipäs sitä että koko Liiga on venäläisten öljymiljardööriä leikkikenttä tai sitä että Rotenberg joka niinku rahoittaa Jokereiden hommaa niin omistaa toisenkin seuran vieläpä KHL:n suurseuran SKA:n niin mulla ainakin Jokeri kannattajana hälytyskellot sois ja kovaa. Miksi pitäisi hälytyskellojen soida niin jos ette ymmärrä niin jo on ihme?

Liigassa töhöillään ihan ilmaiseksi, onko se niin paljon parempi vaihtoehto?
"Mitä? Lasku minun maksettavaksi, mitä? Kuuluu niin huonosti, en saa oikein selvää. Ai minulle konjakkia tulossa? Noo, nyt alkaa kuulua vähän paremmin." - J. Alfred Tanner
VeeKoo
01.03.2017 14:13:33 (muokattu 01.03.2017 14:17:36)

Janizio: Eikös se Pasi Nurminenkin puhunut joissain MM-kisoissa

Joo ja Mertsin mukaan jokainen hävitty mitali on tuomareista kiinni.

Puhui siitä, että menkää vähäksi aikaan kattoon sitä touhua tonne Venäjälle

En tiedä pitääkö mennä katsomaan ihan pukukoppitasolle asti, mutta Moskovassa vuoden asuneena ja jatkossa varmaankin sinne muuttavana luulen että olen käynyt riittävästi paikan päällä katsomassa matseja osatakseni jonkinlaista arviointia sanoa peleistä.
Tuomaritoiminta ollut mielestäni hyvää ja katsomokulttuuri ihan normaalia. Iltalehteä tms, enkä varsinkaan tällaisten kommentoijia usko enää sanallakaan tässä asiassa.

Kieltämättä tämä asia menee itselläni vähän tunteisiin, kun jengi jauhaa vittuakaan mistään ymmärtämättä että puutin maksaa ja että Jokerit ei voi voittaa koska vääryys. Pelaisivat paremmin nii voittaisivat.
Funkånaut
01.03.2017 14:29:28

VeeKoo: Joo ja Mertsin mukaan jokainen hävitty mitali on tuomareista kiinni.

Vahvasti tämä. Iltapäivälehtiä ei kannattaisi ottaa kovin vakavissaan. Niiden homma on myydä lehtiä ja kisaselostajien saada jengi katsomaan pelejä. Ei niissä hommissa sanota, että "Suomi/Jokerit nyt vaan oli paska ja vastapuoli parempi." Totta kai Suomihan oli paras, mutta kävi vain huono onni tai salaliitto.
"Mitä? Lasku minun maksettavaksi, mitä? Kuuluu niin huonosti, en saa oikein selvää. Ai minulle konjakkia tulossa? Noo, nyt alkaa kuulua vähän paremmin." - J. Alfred Tanner
Janizio
01.03.2017 15:18:24
masterhat: Tämä on täysin mutua, itse sen 50 peliä KHL:ää kaudessa katsovana (huom. Muidenkin kun jokereiden pelit) siellä tuomarit viheltää pääsääntöisesti pirun hyhin, ammattituomareita kun ovat. Sekin on totta, että kotituomarit on kotituomarit, mutta esim. Ratkaisevassa ottelussa CSKA:lta hylättiin kaksi maalia, joista kotiinpäin vetämisellä olisi voinut kummankin maaleista viheltääv (vaikka hylkäys olikin oikea tuomio) . Ehkä jos olisi ollut g7 jatkoajalla, niin näin olisi tehtykin. Ja pitää muistaa, että Jalonen oli todella lähellä gagarin cupin voittoa tsekkijoukkueen peräsimessä.

Se, mitä nupe sanoo venäläis-tuomarista mömmön-pelin jälkeen, on täysin irrelevanttia

Enpäs usko että on.

Ei minua saa KHL arvostamaan edes oman Liigamme verran. Se että siellä saa olla öljymiljardöörien palkkoja nautimassa ja pelaamassa kovilla palkoilla tasokkaita pelejä siinä ei ole mitää väärää, mutta mun arvostusta Liigana kokonaisuudessaa vaikuttaa paljon sen Liigan rehellisyys ja minä en siihen rehellisyyteen KHL:n kohdalla luota paljoakaan.
masterhat
01.03.2017 16:50:26
Janizio: Enpäs usko että on.

Ei minua saa KHL arvostamaan edes oman Liigamme verran. Se että siellä saa olla öljymiljardöörien palkkoja nautimassa ja pelaamassa kovilla palkoilla tasokkaita pelejä siinä ei ole mitää väärää, mutta mun arvostusta Liigana kokonaisuudessaa vaikuttaa paljon sen Liigan rehellisyys ja minä en siihen rehellisyyteen KHL:n kohdalla luota paljoakaan.

Miten KHL on "epärehellisempi"? argumentointisi on aivan naurettavaa. Ja eikös Liiga tässä ole se, joka yksinvaltiaan tavoin kertoo seuroille mitä saa tehdä ja mitä ei. Hyvänä esimerkki case Keränen, joka oli täysin naurettava liigan osalta. Suljettu sarja, jossa tyhjennysmyynti alkaa heti, kun pleijaripaikkaan ei uskota, ja kausikorttilaisia raiskataan mekkoon. Ei sillä, mielummin omia junnuja siellä kemtällä näkisi. Sanoisin, että liigalle tekisi helvetin hyvää, että ulkomaalaisvahvistuksia ei sarjaan mahtuisi. Toki pelin taso laskisi entisestään, mutta samalla suomen nuoret kiekkoilijat saisivat teininä kasvualustaa, vaikkei tähtistatuksen potentiaalista olisikaan kyse.
Janizio
01.03.2017 17:21:25
masterhat: Miten KHL on "epärehellisempi"? argumentointisi on aivan naurettavaa. Ja eikös Liiga tässä ole se, joka yksinvaltiaan tavoin kertoo seuroille mitä saa tehdä ja mitä ei. Hyvänä esimerkki case Keränen, joka oli täysin naurettava liigan osalta. Suljettu sarja, jossa tyhjennysmyynti alkaa heti, kun pleijaripaikkaan ei uskota, ja kausikorttilaisia raiskataan mekkoon. Ei sillä, mielummin omia junnuja siellä kemtällä näkisi. Sanoisin, että liigalle tekisi helvetin hyvää, että ulkomaalaisvahvistuksia ei sarjaan mahtuisi. Toki pelin taso laskisi entisestään, mutta samalla suomen nuoret kiekkoilijat saisivat teininä kasvualustaa, vaikkei tähtistatuksen potentiaalista olisikaan kyse.

Ne ulkomaalaisvahvistukset voivat olla myös avuksi omalle junnuille kun pääsevät myös omassa Liigassamme maistamaan kansainvälisten hyvän tason pelaajien tekemistä niin omassa joukkueessaan kuin pelaamaan heitä vastaan. En näe ongelmaa ulkomaalaisvahvistusten kanssa. Kyllä ne kovimmat lahjakkuudet mahtuu silti Liiga joukkueden kokoonpanoihin kuten on nähty.

Mitä tulee gheissi Keräseen niin siinä olen samaa mieltä. Se on ihan pelleilyä Liigamme osalta, että pelaaja liikenne Jokereiden ja Liiga joukkueden välillä ei saa mennä vapaasti.

Nyt on enää turha kitistä siitä suljetusta Liigasta. Se moka tehtiin jo silloin ku se päätettiin sulkea. Nyt minusta ei ole enää paluuta avoimeen Liigaan ja liigakarsintoihin, koska ison osaa Mestis-joukkueden talous ja muuta resurssit on niin retuperällä, että eivät Liigassa voi pelata vaikka karsinnat jotenkin onnistuis voittamaankin. Tai sitä kautta olisi ehkä, että vähennettäisiin Liigajoukkueden määrä, mutta kukapas siihen suostuisi joukkuesta jotka Liigaa pelaa, että menettäisi Liiga paikkansa. Niinpä ei kukaan.

Niin no edelleenkin sanon, että kaikki tietää venäläisten toiminnan rehellisyyden urheilun saralla. Se on välillä sitä sun tätä. Ei se KHL:n kohdalla ole mitenkään erinlainen tapaus.
VeeKoo
01.03.2017 17:25:42

Janizio: Niin no edelleenkin sanon, että kaikki tietää venäläisten toiminnan rehellisyyden urheilun saralla. Se on välillä sitä sun tätä. Ei se KHL:n kohdalla ole mitenkään erinlainen tapaus.

Niiku oli ne Mainilan laukauksetkin aikoinaan :(

En näe että toiminta nyt radikaalisti epärehellisempää on kun muuallakaan maailmassa. Samat mömmöt ne suoniin pistää Jamaicalla ja Ruotsissa siinä missä Itänaapurissakin. Korruptiota nyt varmaan lienee, vaan osaahan ne Suomessakin esim. pesistä pelailla omaan pussiin ja veret ohenee siinä missä muuallakin.

Mutuilun ja faktan sekoittaminen keskenään on sun jutuissa vaan aika kantava voima.
Janizio
01.03.2017 17:33:03
VeeKoo: Niiku oli ne Mainilan laukauksetkin aikoinaan

Aika kaukaa haettu kuvavaa juttu asialle, mutta tavallaan jossain määrin kuvaa ihan hyvin asioita nekin tapahtumat, että ammutaan itse ne laukauset ja sit syytetään tässä tapauksessa Suomea siitä
santakasa
01.03.2017 18:04:54
Silloin sotien aikaan Mainilan laukauksista sisuuntuneena Jutila johti nuortain joukkoamme kohti urhoollista taistelua isän maamme puolesta. Aluksi näytti pahalta, kun Malkinit ja Ovechkinit kumppaneineen hyökkäsivät kovin voimalla kohti Veli-Pekka Ketolan linjaa. Aluksi Suomen pojat pelstyivät, mutta sitten eräs kiihkomielinen Summasen Raimo raivosi omilleen. Siitä sisuuntuneena Raatteentien kolmikko Koivu, Lehtinen ja Peltonen niitti motitettua ryssää maan perkeleesti, että kesti kovin kauan toipua Siperian karhu siitä kauhusta. Ryssäin piti kutsua apuun arvostettu kenraali talvensa Tikhonovin Viktor apuun valiojoukkonsa Larionovin, Tretiakin ja Makarovin johdolla. Äkkiä rintama painuikin jo Suomen historiallista Viipuria. 105 kunnian päivien lopussa Koivun veljeksistä nuorempi yhdessä Ruudun Tuomon kanssa karjahti Suomen sisun avulla pelin poikki. Rauha saapui 13. maaliskuuta kello 11:00.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
santakasa
01.03.2017 19:02:39
No niin palataas aiheeseen. Vanek Floridaan http://www.sportsnet.ca/hockey/nhl/ … -wings-trade-thomas-vanek-panthers/

Taitaa mennä kolmos ketjuun Bjugstadin ja Masserchaultin kanssa.
aivokuolio
01.03.2017 20:11:44
Iginla matkaa Losin suuntaan. Täytyy sanoa että sinnillä äijä on Avsissa napottanut, tuskin ollut rapoisaa viettää uran viimeisiä vuosia organisaatiossa joka tuntuu vaan kyntävän ja kyntävän.
DM
01.03.2017 21:44:00
Boyle menetettiin, mutta vanha herra Mark Streit tulee Boltsiin Phillysta. Streit on ihan pelikelpoinen kaveri edelleen ja pukukoppivalue huomioon ottaen hyvä piristysruiske joukkueelle.
If you find yourself lost in the woods, fuck it, build a house. "Well, I was lost, but now I live here!" -Mitch Hedberg
Hetfield
01.03.2017 21:55:30

Filppula Phillyyn.
Alright, alright, alright!
DM
01.03.2017 22:11:23 (muokattu 01.03.2017 22:41:20)
Hetfield: Filppula Phillyyn.

Otan sanat takaisin. Phillyn saatavat oli vielä TBA-tilassa kun aiempaa kirjoitin. :D No juu, onhan Streit hyvä lisä, mutta en olisi odottanut ihan näin kovaa hintaa kuitenkaan. Ja vielä vuoroja siihen päälle. Tuota noin..

Yllättävän halvalla irtosivat myös PA Parenteau ja Desharnais.

E: No onhan Val toki aika hiton kallis, mutta nyt meni vähän tunteisiin. Joutunee päivittämään Filppulan paidan Flyers-versioon. Kesällä saattaa tietty ulososto olla edessä jos Philly ei koe saaneensa tarvittavaa lisäarvoa.

E2: Ja nyt sitten Streit myytiin Pensiin vastineeksi neloskierroksen vuorosta. Näin:

TSN Hockey Insider Pierre LeBrun noted the Flyers retained 4.7 per cent of Streit's salary ($5.25 million cap hit) in that trade. The Lightning retained 50 per cent of the remaining 95.3 per cent in the deal to the Penguins.
If you find yourself lost in the woods, fuck it, build a house. "Well, I was lost, but now I live here!" -Mitch Hedberg
santakasa
01.03.2017 22:28:08
Filppulaa koitettiin saada aikaisemmin Torontoon, mutta Filppula ei suostunut.
Torniojaws
01.03.2017 23:48:33 (muokattu 01.03.2017 23:49:50)

santakasa: Filppulaa koitettiin saada aikaisemmin Torontoon, mutta Filppula ei suostunut.

Kumma. Torontolla on ihan hyvä paketti tulevaisuutta varten. Kai Filppula sitten halusi puhtaan SC-kanditaatin. Mutta Philly nyt on kaikkea muuta :D
Vortech Industrial Death Metal
santakasa
02.03.2017 00:27:48 (muokattu 02.03.2017 00:37:07)
Torniojaws: Kumma. Torontolla on ihan hyvä paketti tulevaisuutta varten. Kai Filppula sitten halusi puhtaan SC-kanditaatin. Mutta Philly nyt on kaikkea muuta :D

Jotenkin luulen olevan Babcockilla joku osa tässä ettei Filppula tuonne halunnut. Muistan lukeneeni Datsyukin ja Zetterbergin vaatineen Babcockin vaihtamista toiseen valmentajaan joskus silloin vaihtumisen yhteydessä.

edit: Tai sitten Filppulaa ei kinostanut Toronton talvi vaan halusi jäädä USAn puolelle lämpimämpään. Olikohan Oll-im Päälikön vaimolla osuutta asiaan? Mahtoikohan vihjaista Filippulan paremmalle puolelle ettei kannata mennä kylmään Känädään?
Hetfield
02.03.2017 00:45:33

Varmaan jo tiesittekin, mutta Jokipakka tosiaan siirtyy Ottawaan ja Korpiidou lähtee Dallasista jälleen uuteen seuraan, Columbukseen tällä kertaa.
Alright, alright, alright!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)