Tom Miking 22.02.2017 08:30:42 | |
---|
hollmi-5: Sähkörummuille on oma keskustelupalsta. Ihan syystäkin. Täällä niitä ei pidetä soittimena. Ai niin juu, unohdin että sähkörumpujen mainitseminen tämän palstan keskustelun edes sivujuonteessa saa puristeissa aikaan lateksiallergiaa ;) |
Kefiiri 22.02.2017 14:54:42 (muokattu 22.02.2017 14:54:58) | |
---|
En heti hokannut, että millä perusteella hollmi-5 on puriste :) En ole musiikin asiantuntija. |
rintapek 22.02.2017 17:23:54 | |
---|
hollmi-5: Sähkörummuille on oma keskustelupalsta. Ihan syystäkin. Täällä niitä ei pidetä soittimena. Joo, sorry siitä. Se oli vaan siitä kun tossa jokunen sivu taaksepäin Kricelle suositeltiin sähkäreitä, nii kait sen sopii kertoa, että ei nekään o mikään oikotie onneen. Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. |
Kefiiri 22.02.2017 17:54:11 | |
---|
Täällä vapaamielisessä keskustelussa voinee varovasti mainita sähkörummutkin ilman varsinaisia sanktioita. En ole musiikin asiantuntija. |
jazzmies 22.02.2017 18:32:14 | |
---|
Roland, Alesis, Octapad, Sample pad, Simmons, shh... "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Epämuusikko 22.02.2017 19:01:29 | |
---|
Ohuuskaan ei aina ole syttyvyyden tae. Mutta tiettyä korrelaatiota toki on. Testaamalla selviää. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
statistiÖ 23.02.2017 00:19:06 | |
---|
Symbaaleissa turhaan tuijotellaan laatutekijöihin vieläkin enemmän kuin rummuissa. Korrelaatioita on, mutta esimerkiksi ohuuskaan ei takaa hiljaista tai lyhyttä sointia. Eniten on merkitystä, miten niitä soittimiaan soittaa. Varsinkin silloin, kun ne on ne mitkä ne on. Jos soitin on luonteeltaan äänekäs, sen soittaminen hiljaa on huomattavasti tuskaisempaa, kuin hiljaisemman soittimen. Se että saa pienellä vaivalla rummuista ym. hyvää saundia irti, vaatii vuoden verran aktiivista työskentelyä kevyellä tatsilla. Nollasta aloittaen olet sittenkin vasta matkalla. Akustinen saundi ei oo mikään piknikki. ¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ puolinainen ¤ moninainen ¤ kokonainen ¤ ainainen ¤ ihanainen ¤ |
Vallu-Veke 23.02.2017 11:35:32 | |
---|
Epämuusikko: Ohuuskaan ei aina ole syttyvyyden tae. Mutta tiettyä korrelaatiota toki on. Testaamalla selviää. Juu. Ohuiden symbaalien soundi, kevyesti napauttauttamalla ei välttämättä ole saman kuuloinen, mutta hiljaisempi, kuin hieman lujempaa napauttaen. Ei ehkä sinne päinkään, jos Krice sitä hakee. Tarjosin itse aiemmin zilkun 15" custom fast-tyylistä rässiä tähän saumaan juurikin soundin takia. Sen soundi hiljaa lyöden ei eroa normilyönnin soundista niin paljon, koska se syttyy välittömästi hipaisustakin. Fast voi olla sellainen ohuehko, muttei tarvitse olla mikään paperthin. Ehkä siinä 15" on se juttu. On vielä selkeesti rässi, muttei vielä plässi. Oma Paiste paperthin ride on hiljainen, Sen soundihan on ns. normilyönnilläkin aika erikoinen. Se taas tuntuu soundaavan ihan mallikkaasti hipaisutatsillakin. Ehkäpä melkein parhaiten silviissiin. No juu ei ole ollut hirvittävää arsenalia, mihin vertailla. |
Epämuusikko 23.02.2017 11:47:12 | |
---|
Itse suosittelisin Sabianin (!!!) HHX Evolutioneita. Ne kans syttyy tosi vähästä. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Krice 24.02.2017 12:21:55 | |
---|
Epämuusikko: Itse suosittelisin Sabianin (!!!) HHX Evolutioneita. Ne kans syttyy tosi vähästä. Sitten kun maksan 300 euroa metallilevystä niin joko helvetti jäätyy tai voitan lotossa. Lähetin muuten thomannilaisille pari päivää sitten sähköpostin ja kysyin niiltä, että mikä olisi hyvä max 150 euron hintaluokassa, mutta ei ole vielä ainakaan kuulunut vastausta. Kyllähän tuohonkin hintaan näyttäisi löytyvän muutama vaihtoehto. |
jarome 24.02.2017 12:29:18 | |
---|
Krice: Sitten kun maksan 300 euroa metallilevystä niin joko helvetti jäätyy tai voitan lotossa. Lähetin muuten thomannilaisille pari päivää sitten sähköpostin ja kysyin niiltä, että mikä olisi hyvä max 150 euron hintaluokassa, mutta ei ole vielä ainakaan kuulunut vastausta. Kyllähän tuohonkin hintaan näyttäisi löytyvän muutama vaihtoehto. Saat tuolla rahalla täältä muusikoiden torilta sitä laadukasta käytettynä. Hinnat on nyt alhaiset. time decorating |
jarome: Saat tuolla rahalla täältä muusikoiden torilta sitä laadukasta käytettynä. Hinnat on nyt alhaiset. Juu, tuosta esim: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1217680 Aikamoinen ero siihen, mitä saa samaan hintaan uutena. |
hollmi-5 24.02.2017 13:53:26 | |
---|
Krice: Sitten kun maksan 300 euroa metallilevystä niin joko helvetti jäätyy tai voitan lotossa. Lähetin muuten thomannilaisille pari päivää sitten sähköpostin ja kysyin niiltä, että mikä olisi hyvä max 150 euron hintaluokassa, mutta ei ole vielä ainakaan kuulunut vastausta. Kyllähän tuohonkin hintaan näyttäisi löytyvän muutama vaihtoehto. Ei oikein uutena, mutta laita toive m.netin torille, niin joku varmaan tarjoaa asiallista symbaalia. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 24.02.2017 14:19:16 | |
---|
Krice: Sitten kun maksan 300 euroa metallilevystä niin joko helvetti jäätyy tai voitan lotossa. Lähetin muuten thomannilaisille pari päivää sitten sähköpostin ja kysyin niiltä, että mikä olisi hyvä max 150 euron hintaluokassa, mutta ei ole vielä ainakaan kuulunut vastausta. Kyllähän tuohonkin hintaan näyttäisi löytyvän muutama vaihtoehto. Itse maksoin omistani jotakuinkin 150 euroa kappale. Käytettynä. Rideissä voi tehdä löytöjä jos ei hulluna nirsoile ja rummuilla oo niin väliä, mutta alle 200 eurolla et saa hyvää crashia uutena. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Epämuusikko 28.02.2017 18:08:37 | |
---|
Tänään pääsen soittamaan Jartsa Karvosen kanssa lyömäasioita. Se on helppoa. Jartsan kanssa soittaminen, siis. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Krice 08.03.2017 17:43:54 | |
---|
Onkohan yleinen sellainen ongelma, että bassorummulla tulee helposti tahaton tuplaisku kun leka kimpoaa kalvosta ja lyö uudestaan, yleensä todella nopeasti että on vaikea kuulla edes sitä. Olen yrittänyt säätää nuijaa ja huomannut, että ehkä paras säätö on jousi keskikireänä (ei siis todella löysänä tai kireänä) ja nuijan etäisyys myös suunnilleen keskitasoa. Myös kireä jousi ja nuija lähellä kalvoa tuntuisi toimivan, mutta sitten hommasta katoaa rentous ja dynamiikka. Minulla on Tama Iron Cobra 600, josta olen kääntänyt sen muoviosan perusasentoon. Voisi ehkä kokeilla power glide -asentoakin, ehkä se pompauttaa nuijan nopeammin takaisin? Ettei ehdi tulla tuplia. |
arse 08.03.2017 23:21:27 | |
---|
Krice: Onkohan yleinen sellainen ongelma, että bassorummulla tulee helposti tahaton tuplaisku kun leka kimpoaa kalvosta ja lyö uudestaan, yleensä todella nopeasti että on vaikea kuulla edes sitä. Olen yrittänyt säätää nuijaa ja huomannut, että ehkä paras säätö on jousi keskikireänä (ei siis todella löysänä tai kireänä) ja nuijan etäisyys myös suunnilleen keskitasoa. Myös kireä jousi ja nuija lähellä kalvoa tuntuisi toimivan, mutta sitten hommasta katoaa rentous ja dynamiikka. Minulla on Tama Iron Cobra 600, josta olen kääntänyt sen muoviosan perusasentoon. Voisi ehkä kokeilla power glide -asentoakin, ehkä se pompauttaa nuijan nopeammin takaisin? Ettei ehdi tulla tuplia. Tätä vältetään kahdella tapaa: -viritetään basari sen verran löysälle, ettei varmaan jää pomppimaan -annetaan nuijan irrota iskun jälkeen kalvosta ihan ihan kunnolla eikä jätetä sitä kiinni molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy |
moderndrummer88 08.03.2017 23:52:20 (muokattu 08.03.2017 23:55:02) | |
---|
arse: Tätä vältetään kahdella tapaa: -viritetään basari sen verran löysälle, ettei varmaan jää pomppimaan -annetaan nuijan irrota iskun jälkeen kalvosta ihan ihan kunnolla eikä jätetä sitä kiinni Älä luule, että nämä loogiset vinkit kricelle kelpaa. Eiköhän sillä ole kohta joku Nasalta suoraan pöllitty viritelmä tätä varten. E: Kolmas vinkki meiltä tietämättömiltä: Jos sinulla on bassorummun etukalvo ehjänä ja soitat niin, että hautaat nuijan, niin näiden välttäminen on melkein mahdotonta. Tässä tilanteessa reiän tekeminen etukalvoon jeesaa. Toki siinä sitten häviää akustisessa soundissa. |
Kailis 09.03.2017 02:52:16 | |
---|
moderndrummer88: Älä luule, että nämä loogiset vinkit kricelle kelpaa. Eiköhän sillä ole kohta joku Nasalta suoraan pöllitty viritelmä tätä varten. E: Kolmas vinkki meiltä tietämättömiltä: Jos sinulla on bassorummun etukalvo ehjänä ja soitat niin, että hautaat nuijan, niin näiden välttäminen on melkein mahdotonta. Tässä tilanteessa reiän tekeminen etukalvoon jeesaa. Toki siinä sitten häviää akustisessa soundissa. Niin siis jos kyse on virgin-basarista mistä ei ilma pääse karkaamaan jotain kautta. Mulla siihen riittää tyhjä tomiholderin ja symbaalitelineen reikä. JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia. |
Krice 09.03.2017 10:14:57 (muokattu 09.03.2017 10:15:14) | |
---|
moderndrummer88: Älä luule, että nämä loogiset vinkit kricelle kelpaa. Eiköhän sillä ole kohta joku Nasalta suoraan pöllitty viritelmä tätä varten. Power glide -asento auttoi jostakin syystä, kun samalla viritin jousen tosi löysälle. Käytän bassopedaalia ehkä vähän erikoisesti eli haluan pitää koko jalan pedaalilla, en pelkästään etuosaa. Perkussionisti-multi-instrumentalistina en ymmärrä miksi bassorumpu pitäisi virittää niin matalalle, että kalvo on vain löysästi kiinni rummussa. Minulle bassorumpu on vain lappeellaan oleva rumpu, jota soitetaan jalkapedaalilla. |