hallu 23.02.2017 08:42:52 | |
---|
klobasa: Ensinnäkin, en perustele miksi Gibson ei sovi mulle. Päinvastoin. Se oli mun ekan viestin viimeisessä virkkeessä jo rivien välistä luettavissa. Viimeistään siinä viestissä, jossa tyytyväisenä kerroin kokeilleeni juuri paria tasapainoista yksilöä ja linkkasin torilta yhden keveän Gibsonin lespan myynti-ilmon saatesanoilla "oliskohan tämä sopiva?" voisi jo hahmottaa mistä tässä on kyse. E: Rautalangasta: mulla on Gibson Les Paul gas, mutta tämä yks käytännön asia jarruttaa asian etenemistä. Nuo koverrettukopaiset Paulit voisi sopia sulle. Ne ovat minusta tasapainoisen tuntuisia ja lisäksi kevyitä. Ei minuakaan Gibsoneden tasapaino ole häirinnyt kuten ei muidenkaan kitaroiden ja bassojen. Porukat (minä mukaanlukien) reagoi Gibson kritiikkiin juuri tässä ketjussa sen vuoksi, että tämä ketju aikoinaan perustettiin juurikin Gibsonkritiikkivapaaksi vyöhykkeeksi. Siihen aikaan foorumilla kävi aivan tolkuton G-pajan mustamaalauskampanja joka alkoi jo muistuttaa naurettavuudessaan koulukiusaamista. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Ikihonka 23.02.2017 09:42:08 | |
---|
Itselle ei ole oikein auennut tämän ketjun idea... Jos omistaa Gibsonin ja kaikki on hyvin miksi pitää sitä todistella muille? Tuntuu ettei kaikki ole hyvin jos kaipaa muiden (Gibson-omistajien) hyväksyntää. Ja kyllä, omistan myös itse Gibsonin eikä ole pahaa sanottavaa (kuten ei myöskään monesta muustakaan omistamastani tavarasta. En vain näe syytä avata ketjuja niistä..) -Absoluuttinen puukorva- |
Numb 23.02.2017 09:46:53 | |
---|
J2280: Itselle ei ole oikein auennut tämän ketjun idea... Jos omistaa Gibsonin ja kaikki on hyvin miksi pitää sitä todistella muille? Tuntuu ettei kaikki ole hyvin jos kaipaa muiden (Gibson-omistajien) hyväksyntää. Taisi ketju aikoinaan alkaa turhautumisesta siihen, että missä vain Gibson mainittiin, ketju alkoi välittömästi täyttyä viesteillä siitä, miten kaverin kaverin Gibsonissa meni lapa poikki tuulessa ja miten sen olivat kasanneet ja viimeistelleet kädettömät sokeat, ja kuinka laaduntarkistus oli tehty pimeässä kymmenen metrin päästä yms. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
klobasa 23.02.2017 09:55:55 | |
---|
hallu: Nuo koverrettukopaiset Paulit voisi sopia sulle. Ne ovat minusta tasapainoisen tuntuisia ja lisäksi kevyitä. Tässä oli jo ihan hyvä neuvo. Itsehän kysyin heti alussa miten havaitsemani ongelman voisi ratkaista ja toi vastaus on paljon parempi kuin "ei mun kitarat ainakaan sukella minnekään ja painokaan ei ole koskaan haitannut". Porukat (minä mukaanlukien) reagoi Gibson kritiikkiin juuri tässä ketjussa sen vuoksi, että tämä ketju aikoinaan perustettiin juurikin Gibsonkritiikkivapaaksi vyöhykkeeksi. Siihen aikaan foorumilla kävi aivan tolkuton G-pajan mustamaalauskampanja joka alkoi jo muistuttaa naurettavuudessaan koulukiusaamista. Ymmärrän, pahoittelut. En kyllä ole kritisoinut Gibsonia missään vaiheessa. Kritisoin parin kitaramallin ergonomisia ominaisuuksia, mutta perustelin ne aika hyvin (kuvin ja videoin). Ihan eri asia kuin Gibsonin haukkuminen. Pitää kaivaa siis joku kunnon parjausketju ylös ja kysyä jatkossa kysymykset siinä. PS: Kehutaan Gibsonia sen verran, että musaliikkeessä törmäsin Gibson SG:hen ja se oli tosiaan tasapainoinen sylissä. Viimeistelykin oli moitteetonta. Kerron ne muut asiat sitten siinä toisessa ketjussa. |
J2280: Itselle ei ole oikein auennut tämän ketjun idea... Jos omistaa Gibsonin ja kaikki on hyvin miksi pitää sitä todistella muille? Tuntuu ettei kaikki ole hyvin jos kaipaa muiden (Gibson-omistajien) hyväksyntää. Ja kyllä, omistan myös itse Gibsonin eikä ole pahaa sanottavaa (kuten ei myöskään monesta muustakaan omistamastani tavarasta. En vain näe syytä avata ketjuja niistä..) Voi sen noinkin nähdä. Itse näen tämän vastameeminä kun Gibsonin julkisuuskuva alkoi olla aika surkea kielteisen nettikirjoittelun vuoksi. Huomasin aikanaan siinä Gibsonkritikissä jota viljeltiin ahkerasti viitattiin aina samoihin kuviin ja kertomuksiin jolloin yksi viallinen kitara poikii kohtuuttoman määrän nettihuomiota (siis meemejä you know). Aateltiin, että ei Gibsonista tule positiivisia postauksia mikäli ne jotka ovat tyytyväisiä siihen eivät kerro sitä ääneen. Tilanne on muuttunut ja Gibsonia käsitellään paljon neutraalimmin nykyisin eikä tämmöinen ylimääräinen puolustelu ole varmaan enää tarpeen. Minulla on Gibson ja olen siihen tyytyväinen enkä pidä sitä millään muotoa kritiikin yläpuolella olevaksi. Kritisoidaanhan muitakin kulutushyödykkeitä. Mutta mennään tekemään se johonkin muuhun ketjuun. Varsinkin kun näissä kalliissa tuotteissa kritiikki on yleensä mieltymysasia (siis laatu on yleensä moitteetonta tämän hintaluokan laitteissa ja kritiikki on yleensä sitä että ei tykkää jostakin ominaisuudesta). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
toivase 23.02.2017 11:08:50 | |
---|
Omistan Gibson Les Paul Classic Premium Plussan vuodelta 1996. Sitä saa kritisoida ja silti minulla on kaikki hyvin ko. kitaran suhteen. |
Laulava Kylätohtori 23.02.2017 11:17:17 (muokattu 23.02.2017 11:18:04) | |
---|
hallu: Voi sen noinkin nähdä. Itse näen tämän vastameeminä kun Gibsonin julkisuuskuva alkoi olla aika surkea kielteisen nettikirjoittelun vuoksi. Huomasin aikanaan siinä Gibsonkritikissä jota viljeltiin ahkerasti viitattiin aina samoihin kuviin ja kertomuksiin jolloin yksi viallinen kitara poikii kohtuuttoman määrän nettihuomiota (siis meemejä you know). Aateltiin, että ei Gibsonista tule positiivisia postauksia mikäli ne jotka ovat tyytyväisiä siihen eivät kerro sitä ääneen. Tilanne on muuttunut ja Gibsonia käsitellään paljon neutraalimmin nykyisin eikä tämmöinen ylimääräinen puolustelu ole varmaan enää tarpeen. Minulla on Gibson ja olen siihen tyytyväinen enkä pidä sitä millään muotoa kritiikin yläpuolella olevaksi. Kritisoidaanhan muitakin kulutushyödykkeitä. Mutta mennään tekemään se johonkin muuhun ketjuun. Varsinkin kun näissä kalliissa tuotteissa kritiikki on yleensä mieltymysasia (siis laatu on yleensä moitteetonta tämän hintaluokan laitteissa ja kritiikki on yleensä sitä että ei tykkää jostakin ominaisuudesta). Se alkoi jossain kohtaa olemaan kyllä aika naurettavaa. Suurin osa jutuista oli vielä itse keksittyjä tai "luin ameriikan voorumilta"-tyylisiä heittoja. Toisin sanoen täyttä paskaa ja säälittävää uikutusta. Tämä ketju oli ihan hyvä veto silloin aikanaan. Sopiva näpäytys tyhjästä valittajille. Voihan se tietysti nykyään tuntua vähän hassulta, jos ei tunne sen historiaa. Itsellä on edelleen Gibsonin Traditrional LP ja se on paras LP, mitä olen ikinä omistanut tai soittanut. Kerrassaan mainio vehje, joka pisti käsitykseni Les Pauleista kokonaan uusiksi... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Arbitrator 28.02.2017 10:09:01 (muokattu 28.02.2017 10:20:15) | |
---|
Ensimmäistä kertaa todella pitkään aikaan en omista yhtään Gibsonia. Sekin on muuten ihan ok, ilmankin pärjää ja kaikki on hyvin. Samaa mieltä siitä että Gibsoneihin suhtaudutaan välillä todella fanaattisesti, sekä puolesta että vastaan. Jotenkin Fender on välttynyt vastaavanlaiselta kritiikiltä, ehkä siellä on tehty malitillisempaa tuotekehittelyä kuin Gibsonilla. Vajaat kymmenen vuotta sitten nousi valtava haloo kun Les Pauleihin tulivat kevennyskammiot. Muistan kun Kitarapajalla oli muutama todella hieno LP, joita myytiin polkuhintaan lisätekstillä Weight relieved. Jokaisen kitaran kohdalla mainittiin paino erikseen, ja ne olivat kaikki jossain 3,2-3,5 kilon välimaastossa. Silloin Gibson ei tainnut informoida näistä rakenneuudistuksista kovin avoimesti ja moni jälleenmyyjä huomasi eron vasta kun kitarat roikkuivat jo liikkeen seinällä. Itsekin vältin niitä silloin kuin ruttoa, mutta nykyään sellainen 3,3 kilon Lespa olisi varsin mieluisa kitara. |
2randpo 28.02.2017 12:14:56 | |
---|
Arbitrator: Ensimmäistä kertaa todella pitkään aikaan en omista yhtään Gibsonia. Sekin on muuten ihan ok, ilmankin pärjää ja kaikki on hyvin. Ehkä pärjää kyllä, mutta kaikki ei voi olla hyvin... Insanely happy. But are your ears good enough? |
Kuplamuovi 01.03.2017 09:58:38 | |
---|
Arbitrator: Ensimmäistä kertaa todella pitkään aikaan en omista yhtään Gibsonia. Sekin on muuten ihan ok, ilmankin pärjää ja kaikki on hyvin. Arbitratorin Gibson siirtyi meikäläiselle toissa päivänä. Eilen jo pääsi ensimmäisiin treeneihin, ja olihan se mukavaa taas Les Paulilla veistellä menemään. Eli omistan taas vaihteeksi Gibsonin ja kaikki on oikein hyvin! :) The older I get, the better I was. |
Arbitrator 01.03.2017 15:13:01 | |
---|
2randpo: Ehkä pärjää kyllä, mutta kaikki ei voi olla hyvin... No, jos vanhat merkit pitää paikkansa niin tämä Gibsoniton tila jää väliaikaiseksi. Eli tämähän on puutostila, jonka voi tarvittaessa korjata aika nopeastikin. |
hallu 01.03.2017 17:00:17 | |
---|
Kuplamuovi: Arbitratorin Gibson siirtyi meikäläiselle toissa päivänä. Eilen jo pääsi ensimmäisiin treeneihin, ja olihan se mukavaa taas Les Paulilla veistellä menemään. Eli omistan taas vaihteeksi Gibsonin ja kaikki on oikein hyvin! :) Onnea :-) se noissa Gibsoneissa just on, että ne sulostuttaa aina sen elämää jonka nurkissa sattuvat olemaan, nuo jumalan siunaamat toivotut lapset :-D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
zedder 03.03.2017 12:53:46 | |
---|
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista. |
hallu 03.03.2017 13:06:28 | |
---|
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
zedder 03.03.2017 13:20:28 | |
---|
hallu: Onko sulla hajonnut Gibsonista virittimet? Ei, ovat olleet samanlaiset alusta asti. Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista. |
hallu 03.03.2017 13:26:29 (muokattu 03.03.2017 13:28:00) | |
---|
äh... mitäpä se mulle kuuluu. Sori etten osannut auttaa. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
zedder 03.03.2017 13:29:39 | |
---|
hallu: Siis vialliset? Ei ole tarpeeksi otantaa minulla, en tiedä onko kyseessä vika vai ominaisuus se että ovat sellaiset kuin ovat. Eli ovat mielestäni epämääräiset liikkeiltään verrattuna mihin tahansa modernimpiin virityskoneistoihin. Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista. |
tuskiz 03.03.2017 14:59:17 | |
---|
zedder: Menevätkö nämä ns. heittämällä LP Studion kluson-laatikoiden tilalle: https://www.thomann.de/fi/gibson_moderne_mechaniken.htm Tuon vaihdon jälkeen asiat voisivat olla hyvemmin. Siinähän on tompan sivuilla mitat, laske siitä. Virittimiä vaihtaessa ainoat huomioon otettavat seikat on bore diametre (vittu minä näitä osaa suomentaa, 10mm vai 8.8mm) sekä ruuvien paikat, sekin ainoastaan jossei haittaa porata uusia tai täyttää hammastikuilla vanhoja, virittimen reiätkin saa tarvittaessa suurennettua tai pienennettyä adapteriholkeilla. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
fox 03.03.2017 15:43:29 | |
---|
zedder: Menevätkö nämä ns. heittämällä LP Studion kluson-laatikoiden tilalle: https://www.thomann.de/fi/gibson_moderne_mechaniken.htm Tuon vaihdon jälkeen asiat voisivat olla hyvemmin. Nuo linkittämäs on kympin reikään, nyt kun sulla on nuo Klusonin virikoneet siinä, niin ne taas on kasin reiällä. Että pientä puuhaa sulla siinä. |
LaMotta 03.03.2017 15:44:49 | |
---|
J2280: Itselle ei ole oikein auennut tämän ketjun idea... Jos omistaa Gibsonin ja kaikki on hyvin miksi pitää sitä todistella muille? Tuntuu ettei kaikki ole hyvin jos kaipaa muiden (Gibson-omistajien) hyväksyntää. Kaikki on kitaroiden suhteen hyvin koska en omista Gibsonia. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |