Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 5201 202 203 204 205244 245 246 247 248
jtpennane
19.02.2017 18:00:28
hollmi-5: Kiitos kun annoit ei mitään tähän keskusteluun.

Olen nähnyt tämän tapahtuvan Kricen kanssa ennenkin, joten... mut hei, ei kestä.
Juuh elikkäs
Kefiiri
19.02.2017 20:18:46
jtpennane: Olen nähnyt tämän tapahtuvan Kricen kanssa ennenkin, joten... mut hei, ei kestä.

Meinasin ihmetellä että mistä olet löytänyt samanlaisen symbaaliavatarin kuin AngryPierrellä, mutta mysteeri otti ja selvisi yllättäen :)
En ole musiikin asiantuntija.
jtpennane
19.02.2017 21:05:07
Kefiiri: Meinasin ihmetellä että mistä olet löytänyt samanlaisen symbaaliavatarin kuin AngryPierrellä, mutta mysteeri otti ja selvisi yllättäen :)

Heh! Juu, vaihdoin vanhaa nimimerkkiä torikauppojen selventämiseksi. En tykkää puuhastella anonyyminä ja selkeämpää näin.
Juuh elikkäs
Jucciz
20.02.2017 09:55:36
Jaahas, ei oo enää Funky Drummeria. Kevyet mullat. :(
jtpennane
20.02.2017 10:00:21
Jucciz: Jaahas, ei oo enää Funky Drummeria. Kevyet mullat. :(

Tuo oli kyllä viikonlopun ikävin uutinen.
Juuh elikkäs
Krice
20.02.2017 13:53:24

jarome: Rummut vireeseen ja opettele hiljaa soittamisen taito. Tai sitten ihan oikeasti osta sähkörummut ja

Minusta on aika turhaa neuvoa soittamaan hiljaa, kun se ei tietynlaisilla rummuilla oikeasti toimi. Vähän sama kuin neuvoisi kitaristia soittamaan hiljaa jazzia 100W marsulla gain täysillä ja kitarassa aktiivimikit. Tuon vuoksi kitaristeilla on erilaisia kitaroita ja vahvistimia juuri tietynlaiseen tarkoitukseen. Rummuissa vaikuttaa siltä, että on olemassa vain erittäin hiljainen (=sähkörummut tai L80-tyyppiset ratkaisut harjoittelua varten) tai sitten 90-100% tasoiset riippuen hieman rumpujen tyypistä ja koosta. Tietyllä tavalla sen ymmärtää kun miettii rumpujen tyypillistä roolia soittimena, mutta ei se tarkoita sitä, että jokaisen pitäisi tyytyä siihen ratkaisuun. Aika paljon näkee keskustelua siitä miten rumpuja voisi tehdä hiljaisemmiksi, johon tyypillisiä ratkaisuja on kaksi: soita hiljaa tai vaimenna rummut peitteellä tms. jotka molemmat eivät ratkaise varsinaista ongelmaa. Sen vuoksi turhauttaakin kun joku ehdottaa niitä.
Vallu-Veke
20.02.2017 14:44:57
Krice: Aika paljon näkee keskustelua siitä miten rumpuja voisi tehdä hiljaisemmiksi, johon tyypillisiä ratkaisuja on kaksi: soita hiljaa tai vaimenna rummut peitteellä tms. jotka molemmat eivät ratkaise varsinaista ongelmaa. Sen vuoksi turhauttaakin kun joku ehdottaa niitä.

Juu no oikeassahan sinä olet siinä, ettei asiat etene ja kehity, jos sitä vanhaa ratkaisua aina kopsataan.
Seba
20.02.2017 21:05:05

Krice: Minusta on aika turhaa neuvoa soittamaan hiljaa, kun se ei tietynlaisilla rummuilla oikeasti toimi. Vähän sama kuin neuvoisi kitaristia soittamaan hiljaa jazzia 100W marsulla gain täysillä ja kitarassa aktiivimikit. Tuon vuoksi kitaristeilla on erilaisia kitaroita ja vahvistimia juuri tietynlaiseen tarkoitukseen. Rummuissa vaikuttaa siltä, että on olemassa vain erittäin hiljainen (=sähkörummut tai L80-tyyppiset ratkaisut harjoittelua varten) tai sitten 90-100% tasoiset riippuen hieman rumpujen tyypistä ja koosta. Tietyllä tavalla sen ymmärtää kun miettii rumpujen tyypillistä roolia soittimena, mutta ei se tarkoita sitä, että jokaisen pitäisi tyytyä siihen ratkaisuun. Aika paljon näkee keskustelua siitä miten rumpuja voisi tehdä hiljaisemmiksi, johon tyypillisiä ratkaisuja on kaksi: soita hiljaa tai vaimenna rummut peitteellä tms. jotka molemmat eivät ratkaise varsinaista ongelmaa. Sen vuoksi turhauttaakin kun joku ehdottaa niitä.

Minkälaisella virvelillä hiljaa soittaminen ei toimi vaikka hiljaa soittaminen on helppoa ja dynamiikka hallussa?
Kolmas vaihtoehto on hommata tarkoitukseen sopiva virveli.
hollmi-5
20.02.2017 21:32:18
Seba: Minkälaisella virvelillä hiljaa soittaminen ei toimi vaikka hiljaa soittaminen on helppoa ja dynamiikka hallussa?
Kolmas vaihtoehto on hommata tarkoitukseen sopiva virveli.

Ihan samaa paskaa olisi väittää, että tietyillä lenkkareila ei voi kävellä hitaasti tai seisoa paikallaan ja taas hiippailla.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Epämuusikko
20.02.2017 21:35:21
hollmi-5: Ihan samaa paskaa olisi väittää, että tietyillä lenkkareila ei voi kävellä hitaasti tai seisoa paikallaan ja taas hiippailla.

Tai että tietynvärisillä/kokoisilla kitaroilla/rummuilla ei voi tehdä sitä tätä tai tuota :D

Mutta siis, onpas vänkäystä taasen. Ootko Krice käyny vielä rumputunneilla? mene jo!
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
rintapek
20.02.2017 21:36:22

Krice: Minusta on aika turhaa neuvoa soittamaan hiljaa, kun se ei tietynlaisilla rummuilla oikeasti toimi. Vähän sama kuin neuvoisi kitaristia soittamaan hiljaa jazzia 100W marsulla gain täysillä ja kitarassa aktiivimikit. Tuon vuoksi kitaristeilla on erilaisia kitaroita ja vahvistimia juuri tietynlaiseen tarkoitukseen. Rummuissa vaikuttaa siltä, että on olemassa vain erittäin hiljainen (=sähkörummut tai L80-tyyppiset ratkaisut harjoittelua varten) tai sitten 90-100% tasoiset riippuen hieman rumpujen tyypistä ja koosta. Tietyllä tavalla sen ymmärtää kun miettii rumpujen tyypillistä roolia soittimena, mutta ei se tarkoita sitä, että jokaisen pitäisi tyytyä siihen ratkaisuun. Aika paljon näkee keskustelua siitä miten rumpuja voisi tehdä hiljaisemmiksi, johon tyypillisiä ratkaisuja on kaksi: soita hiljaa tai vaimenna rummut peitteellä tms. jotka molemmat eivät ratkaise varsinaista ongelmaa. Sen vuoksi turhauttaakin kun joku ehdottaa niitä.

Ja ongelma oli, että...?
Rummuista lähtee liikaa meteliä?

Ikävä kyllä helpoin ja halvin tapa ratkaista ongelma on opetella soittamaan hiljempaa.
Noi tekniset ratkaisut kuten cympadit saattaa jeesata hieman.

Sit on vaihtoehtona kuulosuojaimet. Se on ikävää jos niitä joutuu käyttämään sen vuoksi, että joku bändistä ny vaan ei saa äänenpaineitaan pidettyä kurissa.
Yks tekninen ratkaisu on pleksikoppi rumpalille.

Et onhan noit vaihtoehtoja. Mut ylimääräistä äänenpainetta poistavaa imuria ei ole vielä keksitty.

Ja se on ihan fakta, että bändiltä jää keikat saamatta jos bändi ei saa lavabalanssia kuntoon ja äänenpainetta semmoiselle tasolle minkä keikkapaikka sietää.
Kas kun on niitäkin bändejä joille noi asiat eivät ole ylipääsemätön ongelma.
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
hollmi-5
20.02.2017 21:42:39
jtpennane: Olen nähnyt tämän tapahtuvan Kricen kanssa ennenkin, joten... mut hei, ei kestä.

Ok. Olisit luonut valoa tässä meille.
Kefiiri
20.02.2017 21:48:49
Minun mielestä kaikki rummut ovat aika hiljaisia... vasta rumpali aiheuttaa sen, että alkaa tulla ääntä :/
En ole musiikin asiantuntija.
hollmi-5
20.02.2017 21:55:02
Kefiiri: Minun mielestä kaikki rummut ovat aika hiljaisia... vasta rumpali aiheuttaa sen, että alkaa tulla ääntä :/

Joopa. Ei itsestään kauheati metelöi ;)
hollmi-5
20.02.2017 22:47:52
jtpennane: Juu, olisi kyllä pitänyt. Tämä on pääasiassa niin asiapitoinen palsta, että mielellään näkisi sen jatkuvan. Enhän mä sua tuolla viestillä kyllä tarkoittanutkaan, mikä toivottavasti oli selvää.

Mut joo, eteenpäin.

No ei se nyt ollut... Mutta etiäpäin.
Krice
20.02.2017 22:59:17

jtpennane: Tämä on pääasiassa niin asiapitoinen palsta, että mielellään näkisi sen jatkuvan.

Anteeksi, nyt täytyy oikein kysyä, että millä tavalla olen ollut asiaton?
jtpennane
20.02.2017 23:00:46
hollmi-5: No ei se nyt ollut... Mutta etiäpäin.

Olisi pitänyt lainata viestiä. Näitä sattuu.
Juuh elikkäs
hollmi-5
20.02.2017 23:03:33
Krice: Anteeksi, nyt täytyy oikein kysyä, että millä tavalla olen ollut asiaton?

No et asiaton, mutta asiantuntijanäyttelijä. Olisi hienoa nähdä niitä mainitsemiasi kontrolloituja hiljaisia lyöntejä. Laitahan linkki videoklippiin?
Krice
20.02.2017 23:16:56

hollmi-5: No et asiaton, mutta asiantuntijanäyttelijä. Olisi hienoa nähdä niitä mainitsemiasi kontrolloituja hiljaisia lyöntejä. Laitahan linkki videoklippiin?

Huvittavaa, että pelkkä puhe ei riitä. Tämä foorumihan on keskustelua varten. Ei minun tarvitse todistaa mitään kenellekään. Kun ei täältä irtoa mitään järkeviä neuvoja niin oli kai ihan turha edes kysyä mitään. Olen suhteellisen fiksu kaveri, osaan ratkaista nämä ongelmat itsekin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)