Aihe: Kitaralehdet
1 2
ESP ukko
20.02.2017 18:50:10
En tiedä onko nyt oikeassa kategoriassa mutta menkööt. Elikkä ajattelin aloittaa jonkun kitaralehden tilauksen ja tässä mietinkin mikä olisi paras ilman turhia mainoksia ja joissa on laatu paikallaan. Kertokaa siis ihmeessä mitä lehteä te kannatatte ja miksi
TTV
20.02.2017 19:33:48
ESP ukko: En tiedä onko nyt oikeassa kategoriassa mutta menkööt. Elikkä ajattelin aloittaa jonkun kitaralehden tilauksen ja tässä mietinkin mikä olisi paras ilman turhia mainoksia ja joissa on laatu paikallaan. Kertokaa siis ihmeessä mitä lehteä te kannatatte ja miksi

Ilman mainostulvaa ei tuu mieleen yhtään kunnon lehteä. Itelle tuli Guitarist, Guitar Player ja Guitar World (tää tulee edelleen jakson loppuun). Kaikissa noissa on mainoksia ihan riittämiin, mutta ite ainakin tykkään katella niitä. Guitar Player oli noista kuivakkain, World taas mieluisin. Harvemmin niistä mitään uutta kerkes huomaamaan, netti hoitaa saman nopeammin.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Kefiiri
20.02.2017 20:28:33
Juu mainoksiahan noissa tuppaa olemaan. Itse aikoinaan lopetin Guitar Playerin tilauksen kun samat mainokset rupesivat toistumaan kuukaudesta toiseen.

Onko aloittajalla haussa enempi soitto- vai kamapainotteinen lehti?
En ole musiikin asiantuntija.
ESP ukko
20.02.2017 21:57:59
Kefiiri: Juu mainoksiahan noissa tuppaa olemaan. Itse aikoinaan lopetin Guitar Playerin tilauksen kun samat mainokset rupesivat toistumaan kuukaudesta toiseen.

Onko aloittajalla haussa enempi soitto- vai kamapainotteinen lehti?

Kama arvostelut yms. kiinnostaa enemmän.
TTV
20.02.2017 22:01:41 (muokattu 20.02.2017 22:02:02)
ESP ukko: Kama arvostelut yms. kiinnostaa enemmän.

No ainakin Guitaristissa ja Guitar Worldissa noita piisaa, joskin ovat ajoittain todella suppeita ja yleensä pelkkää ylistystä.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Jucciz
20.02.2017 22:24:55 (muokattu 20.02.2017 22:25:48)
Ihan uteliaisuuttani kysyn: mitä haet kitaralehdeltä? Mietin vaan, että jos esim. haluaa kehittyä soittajana, parempi satsaus voisi olla soittotunnit. Artikkeleita, laitearvioita, videoita (ja varsinkin mainoksia) on nykyään niin paljon netissä vapaassa jakelussa, että kaikkea ei mitenkään ehdi edes kahlata. Tokihan vessassa on edelleen kivempi selata painettua mediaa kuin mobiililaitetta, mun mielestä...
calluna
20.02.2017 22:30:58
Guitarist. Itsellä käytössä ladattava tablettiversio, edullinen ja bonuksena video- ja äänimateriaalit juttuihin upotettuna.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Mr. Speed
20.02.2017 23:02:05
Jucciz: Ihan uteliaisuuttani kysyn: mitä haet kitaralehdeltä? Mietin vaan, että jos esim. haluaa kehittyä soittajana, parempi satsaus voisi olla soittotunnit. Artikkeleita, laitearvioita, videoita (ja varsinkin mainoksia) on nykyään niin paljon netissä vapaassa jakelussa, että kaikkea ei mitenkään ehdi edes kahlata. Tokihan vessassa on edelleen kivempi selata painettua mediaa kuin mobiililaitetta, mun mielestä...

Muutenkin tuntuu, ettei kitaralehdillä ole koskaan ollut keskitasoa heikompaa tavaraa testissä kun kaikki on vähintään erinomaista.
ESP ukko
20.02.2017 23:04:17
Jucciz: Ihan uteliaisuuttani kysyn: mitä haet kitaralehdeltä? Mietin vaan, että jos esim. haluaa kehittyä soittajana, parempi satsaus voisi olla soittotunnit. Artikkeleita, laitearvioita, videoita (ja varsinkin mainoksia) on nykyään niin paljon netissä vapaassa jakelussa, että kaikkea ei mitenkään ehdi edes kahlata. Tokihan vessassa on edelleen kivempi selata painettua mediaa kuin mobiililaitetta, mun mielestä...

En ole itsekään ihan varma ;). Ostan minä levyjäkin vaikka olisi Spotifyssa ilmaiseksi. Kai siinä jokin saman tyyppinen juju on.
ESP ukko
20.02.2017 23:09:10
Metalkallo: Onko noissa kitaralehdissä muuten paljon juttuja enää mitä ei löytäisi netistä? Aika monissa lehdissä tuntuu olevan juttuja joita on nähnyt ja lukenut jo aikoja sitten netistä, et alkanut tuntumaan lehdet suht turhilta.

En minä haekkaan lehdistä mitään uutta ja mullistavaa. Tietenkin kaiken näkee nykyään netistä. Olen ehkä vähän vanhanaikainen mutta mielestäni mukavempi on ostaa fyysinen kopio esimerkiksi vinyyli tai vaikkapa lehti, sen sijaan että käyttäisin digitaalista versiota.
hollstro
20.02.2017 23:09:13

Mainosrahojen takia lehdet ei hauku testattavia laitteita. Sama ilmiö on netin laitearvioilla. Jokainen laittaa innoissaan hankkimansa laitteen arvion ja kympppejä ropisee. Sittten pesutulokset myynti-ilmoituksissa viimeistelee vinouman.

Paras on itse testata. Sitä ei mikään korvaa, varsinkin kun kitarat ovat aina yksilöitä. Lehdistä voi saada kimmokkeita siihen mitä haluaa testata.

Mutta onhan ne ihan hyvää viihdettä ja soitto-/treeniohjeet parasta antia.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
tuskiz
20.02.2017 23:09:38 (muokattu 20.02.2017 23:10:01)
Ne lehdet joita olen pari kappaletta ostanut satunnaisesti isompien K-kauppojen lehtihyllyistä ei ole sisältänyt mitään maatarikkovaa, ja yhdenkin kohdalla huomasin, että ainakin osa artikkeleista löytyy luettavana myös netistä.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Jyrken
21.02.2017 00:13:23
Mr. Speed: Muutenkin tuntuu, ettei kitaralehdillä ole koskaan ollut keskitasoa heikompaa tavaraa testissä kun kaikki on vähintään erinomaista.

Mad Professorin ihmeshnaabeli sai 2.5/5: http://www.musicradar.com/reviews/g … tars/mad-professor-red-cable-630810

Tää jäi oikein mieleen, koska en oo ikinä nähny mitään alempaa arvosanaa :D

Iso osa näiden sisällöstä on pelkkiä ilmoituksia siitä kun uutta roinaa julkaistaan, ja varsinaiset arvostelut on maksettua mainontaa. Tässä tarvittas semmosta "ethics in guitar journalism" kansanliikettä selvästi heh heh...

Pari näistä tunnetuimmista lehdistä on käsittääkseni kaikki samaa organisaatiota ja julkaisevat samat artikkelit eri nimellä.

Joskus oon ostellut näitä lentokentällä tai juna-asemalla kun ei oo ollut muutakaan tehtävää matkustellessa. Kerran ostin Gilmour-erikoisnumeron jossa oli oikeasti tosi hyvä haastattelu, mitä ei vielä oltu netissä julkaistu.

Premier Guitarin Rig Rundown -videot on helvetin hyvää viihdettä kyllä! Katson kaikki mitä pystyn, vaikka artisti olisi itselle tuntematon. Näissä kuulee oikeita käyttäjien kaunistelemattomia mielipiteitä tuotteista. On jännää kun joku kitarateknikko selittää, että eihän se Kirk Hammetti oikeesti vedä sillä omalla signature-wahillaan kun parempaakin on tarjolla. Tai jollakulla on esim. 4 samaa pedaalia laudassa ja sitten se perustelee siinä videolla, minkä takia.
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Don Felder
21.02.2017 00:18:35
Vanhoja lehtiä voi myös tilata niin kauan kuin niitä riittää.
Esimerkiksi Total Guitar lehden alkuvuoden numerot maksavat 3 puntaa kappale, uuden lehden hinta on 10 puntaa. Mielenkiintoista siinä on se, että maaliskuun
lehden voi tilata jo nyt "vanhana" ja maksaa siitä 3 puntaa. Postikuluista ei ole tietoa.

https://www.myfavouritemagazines.co … /total-guitar-magazine-back-issues/
En juo alkoholia uskonnon takia vaan aivan muun syyn takia.
Arbitrator
21.02.2017 00:24:22
Guitarist on ehdoton ykkönen. Fyysinen lehti ja netti eivät poissulje toisiaan, kuten eivät vinyylit/cd:t ja Spotify. Harvoin niissä lehdissä mitään mullistavaa on mutta itse tykkään lukea niitä.
Jucciz
21.02.2017 01:01:31
Hybridiratkaisu on aivan mahdollinen. Mää ostan hyvät levyt hyllyyn, koska haluan tukea artistia. Silti kuuntelen usein käytännöllisyyssyistä levyjä Spotifystä. Ja eipähän naarmuunnu noi fyysiset kappaleet. ;)
Kefiiri
21.02.2017 08:03:51
Arbitrator: Guitarist on ehdoton ykkönen. Fyysinen lehti ja netti eivät poissulje toisiaan, kuten eivät vinyylit/cd:t ja Spotify. Harvoin niissä lehdissä mitään mullistavaa on mutta itse tykkään lukea niitä.

Harvoin ostan kitaralehtiä mutta vielä harvemmin katson laitteiden esittelyvideoita. Kirpparilta löytyi Guitaristin "The Rock n roll issue", ei mitään valittamista.

Eihän noissa kitaralehdissä edes arvioida kamoja jotka olisivat niin huonoja että niitä pääsisi isommin haukkumaan?
En ole musiikin asiantuntija.
Shredator
21.02.2017 08:30:52 (muokattu 21.02.2017 08:32:20)

Metalkallo: Onko noissa kitaralehdissä muuten paljon juttuja enää mitä ei löytäisi netistä? Aika monissa lehdissä tuntuu olevan juttuja joita on nähnyt ja lukenut jo aikoja sitten netistä, et alkanut tuntumaan lehdet suht turhilta.

Tämä. Guitar World ym. jauhavat samoja juttuja vuodesta toiseen kuinka Clapton diu diu sitä ja tätä. Oikeastaan ainoa mikä enää kiinnostaa on Premierguitarin rig rundownit. Nekin löytyy Youtubesta.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
LaXu
21.02.2017 09:04:30
Guitaristista tykkäsin. Hyvät kuvat ja ihan kivat laitearvostelut. Artistihaastikset tosin monesti kierrättävät vuosittain ne samat Claptonit ja Hendrixit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)