TTV 12.02.2017 23:08:32 (muokattu 12.02.2017 23:13:34) | |
---|
Juzpe: Mitäs kaikkia bluetoneja sulla nyt oikein onkaan? No nyt on itseasiassa aika tyhjää, sillä talossa on enää tuo Bugaboo nuppi. Aiemmat Customit möin pois, koska tuo Bugaboo vaan aina oli se suosikkini. Syykin on selvä; Bugaboo suunniteltiin piiritasolla mieleisekseni ja metalliin sopivaksi ja erittäin laajasti mukautuvaksi. Aiemmissa nupeissa oli perinteikkäämpiä etuasteita ja siten omassa soittotyylissäni ne olivat hiukan kompromisseja. Onneksi Bugaboo näki päivänvalon, sen ansiosta myös ENGL pinoni on päätynyt jo aikoja sitten Torille. Tuo Custom kaappi on XL kokoinen suljettu 1x12" G12H 75 Creambackilla ja tulee samalla väriteemalla kuin Bugaboo, joten kitarahuoneeni nurkkaan tulee ärhäkkä punamusta "alttari" :-) Mielessä on pyörinyt myös Bugaboo 2, jonka toteuttamiseen voisi käyttää noita uusia Bluetonen moduuleja ja siihen ympärille vähän extra-nannaa, jotain todella pöyristyttävän originellia :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
TTV 17.02.2017 22:22:29 | |
---|
No niin, tänään sain vihdoin tuon uuden kaapin kotio. https://muusikoiden.net/dyn/users/151193.jpg Saundi ja look ovat just sellaiset kuin kotisoittopyhätössäni pitääkin olla. Elementtiä on vetreytetty 30 tuntia Bluetonen pajalla ja kyllä sen pakastavedetystä nyt edukseen erottaakin. Päädyinkin jättämään logon pois, koska se asemoiminen visuaalisesti oli hankalaa ja mielestäni toi on just noin komeimmillaan :-) Kiitokset Matille erinomaisesta työstä! "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Savu 17.02.2017 23:15:47 | |
---|
TTV: No niin, tänään sain vihdoin tuon uuden kaapin kotio. https://muusikoiden.net/dyn/users/151193.jpg Saundi ja look ovat just sellaiset kuin kotisoittopyhätössäni pitääkin olla. Elementtiä on vetreytetty 30 tuntia Bluetonen pajalla ja kyllä sen pakastavedetystä nyt edukseen erottaakin. Päädyinkin jättämään logon pois, koska se asemoiminen visuaalisesti oli hankalaa ja mielestäni toi on just noin komeimmillaan :-) Kiitokset Matille erinomaisesta työstä! No nyt on match! Eipä tuo kaipaa mitään tekstiä tuohon, kun vahvistimessa on. Torilla tavataan! |
penatuna 18.02.2017 10:42:17 | |
---|
Joo, toimii juuri noin! |
TTV 18.02.2017 10:45:15 | |
---|
penatuna & Savu: Kiitos, itekkin oon kyllä äärimmäisen tyytyväinen lopputulokseen :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Antsa Lipsanen 18.02.2017 14:08:04 | |
---|
Voisinko kysyä viisailta neuvoa yhden askarruttavan asian suhteen: JOS minulla olisi TC:n G-System, niin voisinko vaihtaa sillä DustyRoadin kanavia, JOS osaisin ohjelmoida ko. laitetta? Minulla on nyt semmoinen Harryn modaama kominappinen jalkio, jossa on kanavan vaihto, boost ja efektilenkki on/off. Tieto Bluetonen pedaalista styrkkariin kulkee semmoista viisipinnistä (DIN?) piuhaa pitkin. Harry lupasi tapansa mukaan ystävällisesti tutkia asiaa, mutta ajattelin kysyä, josko joku olisi jo kokeillut tätä. Näin säästyisi Harryn aika:) Tuossa G-Systemissähän on takapaanelissa ainakin ymmärtääkseni sellainen MIDI-liitin. Pahoittelut, jos on hölmö kysymys. Kysynpä kuitenkin ja kiitän jo etukäteen mahdollisista vastauksista. Kokonaan toinen juttu se, onko Bluetonen ja G-Systemin parittaminen ylipäätään viisasta. Tästäkin kuulen mielelläni kommentteja, koska vielä ei ole mitään rahallista vahinkoa tapahtunut. |
Laulava Kylätohtori 18.02.2017 14:12:59 | |
---|
TTV: No niin, tänään sain vihdoin tuon uuden kaapin kotio. https://muusikoiden.net/dyn/users/151193.jpg Saundi ja look ovat just sellaiset kuin kotisoittopyhätössäni pitääkin olla. Elementtiä on vetreytetty 30 tuntia Bluetonen pajalla ja kyllä sen pakastavedetystä nyt edukseen erottaakin. Päädyinkin jättämään logon pois, koska se asemoiminen visuaalisesti oli hankalaa ja mielestäni toi on just noin komeimmillaan :-) Kiitokset Matille erinomaisesta työstä! Hieno on! Ja tuo logottomuus vain vahvistaa yhteensopivuuden tunnetta, eli toimii mielestäni hienosti. Se riittää, että vahvarissa on... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Mr. Speed 18.02.2017 14:22:14 | |
---|
Antsa Lipsanen: Voisinko kysyä viisailta neuvoa yhden askarruttavan asian suhteen: JOS minulla olisi TC:n G-System, niin voisinko vaihtaa sillä DustyRoadin kanavia, JOS osaisin ohjelmoida ko. laitetta? Minulla on nyt semmoinen Harryn modaama kominappinen jalkio, jossa on kanavan vaihto, boost ja efektilenkki on/off. Tieto Bluetonen pedaalista styrkkariin kulkee semmoista viisipinnistä (DIN?) piuhaa pitkin. Harry lupasi tapansa mukaan ystävällisesti tutkia asiaa, mutta ajattelin kysyä, josko joku olisi jo kokeillut tätä. Näin säästyisi Harryn aika:) Tuossa G-Systemissähän on takapaanelissa ainakin ymmärtääkseni sellainen MIDI-liitin. Pahoittelut, jos on hölmö kysymys. Kysynpä kuitenkin ja kiitän jo etukäteen mahdollisista vastauksista. Kokonaan toinen juttu se, onko Bluetonen ja G-Systemin parittaminen ylipäätään viisasta. Tästäkin kuulen mielelläni kommentteja, koska vielä ei ole mitään rahallista vahinkoa tapahtunut. G Systemissä taisi olla 4 relettä, joten periaatteessa 4 eri ominaisuutta voi kytkeä päälle/pois. Esimerkiksi: 1. rele: kanavavaihto on = crunch, off = puhdas 2. rele: kanavanvaihto on = lead, off = puhdas 3. rele: looppi on/off 4: rele: reverb on/off Noin itselläni olisi jos vahvarissa olisi reverbi. Tästä samasta syystä tilasin itselleni DIN-liittimen tilalle kaksi stereoliitintä, jotta saan G-Labin releohjauksen käyttöön. Periaatteessa oikeanlaisella kaapelilla sä saat G-Systemin releulostuloista kaksi stereopiuhaa yhteen DIN-liittimeen. Kokeilemalla sitten selviää mikä rele antaa millekin pinnille käskyn eli mitä tapahtuu mistäkin. |
Antsa Lipsanen 18.02.2017 16:26:29 | |
---|
Mr. Speed: G Systemissä taisi olla 4 relettä, joten periaatteessa 4 eri ominaisuutta voi kytkeä päälle/pois. Esimerkiksi: 1. rele: kanavavaihto on = crunch, off = puhdas 2. rele: kanavanvaihto on = lead, off = puhdas 3. rele: looppi on/off 4: rele: reverb on/off Noin itselläni olisi jos vahvarissa olisi reverbi. Tästä samasta syystä tilasin itselleni DIN-liittimen tilalle kaksi stereoliitintä, jotta saan G-Labin releohjauksen käyttöön. Periaatteessa oikeanlaisella kaapelilla sä saat G-Systemin releulostuloista kaksi stereopiuhaa yhteen DIN-liittimeen. Kokeilemalla sitten selviää mikä rele antaa millekin pinnille käskyn eli mitä tapahtuu mistäkin. Kiitos! Täsmennän vielä: Sellainen piuha siis on olemassa, jossa toisessa päässä Din (vahvistimelle) ja toisessa päässä stereoplugi x2? Jos, niin mistähän sellaisia saapu vai pitääkö teetättää? Onko G-hässäkästä muuten hyvät kokemukset? Kiitos:) |
Mr. Speed 18.02.2017 16:42:42 | |
---|
Antsa Lipsanen: Kiitos! Täsmennän vielä: Sellainen piuha siis on olemassa, jossa toisessa päässä Din (vahvistimelle) ja toisessa päässä stereoplugi x2? Jos, niin mistähän sellaisia saapu vai pitääkö teetättää? Onko G-hässäkästä muuten hyvät kokemukset? Kiitos:) Kannattaa koluta nettiä vähän tuosta, että onko sellaista piuhaa. Itse arvaan että pitää teettää, ja Bluetone, Uraltone tjsp vois ehkä sen tehdä. Kannattaa myös kysyä Harrylta mitä maksaisi modata toi kanavanvaihto kahdelle stereojakille ton DIN-liittimen sijaan. Sillon tosin se orkkis footswitchi muuttuis verkonpainoksi. Itselläni ei oo suoraan kokemusta G-Systemin käyttämisestä tohon, mutta tiedän että jengi käyttää. Mitä ilmeisimmin siis toimii siinä missä muutkin. Toi siis hoituu niin, että tallennat G Systemin midi patcheihin efektien lisäksi (voi olla efektit pois päältä) myös tuon releen vaihdon (kannattaa konsultoida manuaalia). Sellainen varoituksen sana, että monesti jos kaikki (efektit, kanavan vaihdot jne) hoituu samalla patchin vaihdolla niin signaali voi mykistyä ihan hetkeksi. Itse huomasin tuon vaihtaessani vahvistimen kanavaa, ja ulkopuolisen efektitoosan patchia samaan aikaan. |
Gabe 18.02.2017 17:01:57 | |
---|
Antsa Lipsanen: Kokonaan toinen juttu se, onko Bluetonen ja G-Systemin parittaminen ylipäätään viisasta. Tästäkin kuulen mielelläni kommentteja, koska vielä ei ole mitään rahallista vahinkoa tapahtunut. Luulen että enemmän riippuu mallista kuin valmistajasta. Mulla tulivat Bluetone ja G System kuitenkin oikein hyvin juttuun. TTV: No nyt on itseasiassa aika tyhjää, sillä talossa on enää tuo Bugaboo nuppi. Aiemmat Customit möin pois Ovat näköjään palanneet torille myös uusien omistajien toimesta. Kuten näemmä minunkin vanha custom ja se Vladin VH Custom menee jo ties kuinka monennella omistajalla. :D "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." |
TTV 18.02.2017 17:48:04 | |
---|
Gabe: Ovat näköjään palanneet torille myös uusien omistajien toimesta. Toinen vaan (Even Louder), FriedEyeksi päivitetty One Louder taitaa edelleen olla tyytyväisellä omistajallaan Kuopiossa. Toi Even Louder on käytännössä Crossroad ilman puhdasta kanavaa, eli taipuisa peli rokkiin jos toiseenkin :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
sustain65 18.02.2017 18:21:16 | |
---|
Noihan on siis varsinaisia "pitopelejä". |
Gary the pine 18.02.2017 19:21:45 | |
---|
sustain65: Noihan on siis varsinaisia "pitopelejä". Sitä en tiedä onko ne sen enempää pitopelejä kuin mikään muukaan, vaan jos hienosti rakennetut hyväsoundiset vahvistimet kiinnostaa, niin kannattaa ainakin kokeilla. Kyllä toi munkin kapine torille päätyy, ennemmin tai myöhemmin, se on normaalia kiertoa. Niin on käynyt suurimmalle osalle kamppeista mitä mulla on ollut. Aika vähissä on ne kikottimet mitkä on aivan tosissaan tehneet pesän meikäläisen mökkiin. Ja niihinkin liittyy joku tapahtuma tai muu tunnearvoa lisäävä seikka, ei se että ne olisivat jossain Saturnuksen renkaalla tähtipölystä humanoidin takomia. Tulin, näin, paskoin housuun. |
Gabe 18.02.2017 21:00:20 (muokattu 18.02.2017 21:02:02) | |
---|
TTV: Toinen vaan (Even Louder), FriedEyeksi päivitetty One Louder taitaa edelleen olla tyytyväisellä omistajallaan Kuopiossa. Toi Even Louder on käytännössä Crossroad ilman puhdasta kanavaa, eli taipuisa peli rokkiin jos toiseenkin :-) Ai niin, sulla oli sekin. Oliko tuo torin punainen Express jr sinun vanha alkuunkaan? Minun vanha Expresskin on näköjään torilla, se oli kyllä äärimmäisen hyvä kone se. Tuo Vladin VH custom jaksaa kyllä ihmetyttää kun se napsahtaa aina kerta toisensa jälkeen torille uuden nimimerkin alle ja halvalla. "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." |
TTV 18.02.2017 21:06:57 (muokattu 18.02.2017 21:14:12) | |
---|
Gabe: Ai niin, sulla oli sekin. Oliko tuo torin punainen Express jr sinun vanha alkuunkaan? Minun vanha Expresskin on näköjään torilla, se oli kyllä äärimmäisen hyvä kone se. Tuo Vladin VH custom jaksaa kyllä ihmetyttää kun se napsahtaa aina kerta toisensa jälkeen torille uuden nimimerkin alle ja halvalla. Mulla oli sininen Express Jr. ja se ei ollut edes custom, vaan eka tuotantoversio kyseisestä mallista, siis Juniorina. Todella hyvä laite osaavissa käsissä, ei toiminut minun soitossa, mutta oli hemmetin nätti sen mätsäävän kaapin kanssa. Se vaihtui Lead Jr.nuppiin, joka edelleen päätyi kaverilleni ja sitä kautta oikein studioäänityksiin ja levylle. Todella hyvä kampe sekin, kun kaveri osasi ottaa siitä mehut irti :-) Mun soitossa toi Bugaboo vaan on paras Bluetone, mitä oon päässyt käyttämään. Katsotaan, josko sille saataisiin jatkoa jossain välissä ... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
TTV: No niin, tänään sain vihdoin tuon uuden kaapin kotio. https://muusikoiden.net/dyn/users/151193.jpg Saundi ja look ovat just sellaiset kuin kotisoittopyhätössäni pitääkin olla. Elementtiä on vetreytetty 30 tuntia Bluetonen pajalla ja kyllä sen pakastavedetystä nyt edukseen erottaakin. Päädyinkin jättämään logon pois, koska se asemoiminen visuaalisesti oli hankalaa ja mielestäni toi on just noin komeimmillaan :-) Kiitokset Matille erinomaisesta työstä On kyllä erikoisen näköinen kioski. Onnea kuitenkin! -Kenneth |
TTV 28.02.2017 18:03:09 (muokattu 28.02.2017 18:36:00) | |
---|
No niin, Bluetonen päivitetyt kotisivut on avattu kaikelle kansalle: http://www.bluetone.fi/ Mukavana lisänä mahdollisuus oman vahvistimen rakentamiseen ja suoraan tilaamiseen uuden Amp Designer palvelun kautta. Ite oon sillä pari viikkoa rakennellut ja tilaillut kaikkea kivaa muutaman M.net-kollegan kanssa. Bluetone Amp Designer: http://www.bluetone.fi/kasaa-oma-vahvistin/ Edit: Amp Designerin aloitussivulla mukava lisäbonari: "Saat nyt 10 % alennuksen vahvistimen loppuhinnasta, jos tilaat sen tämän maaliskuun loppuun mennessä." "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Gary the pine 28.02.2017 19:22:22 | |
---|
Hyvän näköiset sivut. Vähän rajoitettu toi etuastevalinta, oma ultimaatti todennäköisesti olis Crossroad-pohjainen jossa Cleanin lisäksi Fryed Eye ja Bugaboo. Tiedä sitten onko mahdollinen, mutta aika kova setti olis. Tulin, näin, paskoin housuun. |
TTV 28.02.2017 21:13:50 | |
---|
Gary the pine: Hyvän näköiset sivut. Vähän rajoitettu toi etuastevalinta, oma ultimaatti todennäköisesti olis Crossroad-pohjainen jossa Cleanin lisäksi Fryed Eye ja Bugaboo. Tiedä sitten onko mahdollinen, mutta aika kova setti olis. Toi olisi ehkä omakin suosikkini ja kyllä se varmaan mahdollinen olisi. Bugaboosta ei ole vielä tehty konseptimodulia, vaan se on edelleen originaalin kaltainen. Joitain kehitysideoita oon siihen itsekseni miettinyt, pitää turista Matin kanssa niistä mahdollisuuksista, jahka pajalla tohina hiukan hellittää. Toisaalta, omat versioni Bugaboosta ja Custom FriedEyestä olivat paikoitellen hyvinkin samankaltaisia, mutta niissä molemmissa onkin normaaliversioita enemmän säädettävyyttä. Bugaboo 2 tulee vielä joskus, ainakin mulle :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),