Aihe: Fender Stratocaster
1 2 3 4 586 87 88 89 90139 140 141 142 143
bloodsucker
14.02.2017 12:42:08
Tinnittus: Kovasti kehuvat Pron olevan hyvä soittaa. Väreistä on naristu melkosesti, mutta en vissiin ole kuullut kenenkään pahemmin haukkuvan itse keppejä.
Kaulan muodon uudistuminen on hyvä juttu. Moderni C kun on ainakin omaan käteen hirveän tuntunen.
Mutta nuo nauhat taas on askel huonompaan. Jo pelkästään nauhojen takia tekis mieli jättää jopa testailut väliin. Mikeistäkin vähän vaikea sanoa, mutta jos vintage on enemmän kuin pelkästään nimessä, niin vois olla parannus, vaikkei fäteissä mitään varsinaista korjattavaa olekaan.

Itse olen hypistellyt Prota tuolla paikallisessa musiikkiliikkeessä. Omaan makuun oli paras liukuhihnafender, mitä olen pitkään aikaan kokeillut. Parhaita puolia oli nimenomaan nuo nauhat. Huomattavasti kevyempi bendailla medium jumboihin verrattuna ja tarkempi intonaatio. Ja ainakin tuo kyseinen yksilö soi tosi komeasti. Itse olen modern C:n ystävä, mutta ihan ok kaula tuossakin oli. Ei mikään halko.
Metalkallo
17.02.2017 09:59:36
Onkos kellään kokemusta noista Fenderin american vintage 65 mikeistä minkälaiset on? Ne mitkä löytyy myös Fenderin Jimi Hendrix signaturesta.
Vähemmän on nykyään enemmän
Laulava Kylätohtori
17.02.2017 10:27:05
Metalkallo: Onkos kellään kokemusta noista Fenderin american vintage 65 mikeistä minkälaiset on? Ne mitkä löytyy myös Fenderin Jimi Hendrix signaturesta.

Mulla on pöytälaatikossa odottanut jo monta kuukautta pääsyä tositoimiin. Eli kokemusta ei vielä ole, mutta kovasti noita on kehuttu. Itse ostin torilta '65 avrista otetut mikit, mutta netin tietotoimisto väittää, että ovat eri mikit kuin erikseen myynnissä olevat Pure Vintage -mikit. Itse olen vähän skeptinen, että oikeasti olisi näin. Mitä järkeä Fenderin olisi tehdä mikkejä erikseen omiin kitaroihin ja irtomyyntiin. Nollahyödyllä vain lisää kuluja pettyneitä asiakkaita...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Metalkallo
17.02.2017 16:30:37 (muokattu 17.02.2017 16:32:39)
Laulava Kylätohtori: Mulla on pöytälaatikossa odottanut jo monta kuukautta pääsyä tositoimiin. Eli kokemusta ei vielä ole, mutta kovasti noita on kehuttu. Itse ostin torilta '65 avrista otetut mikit, mutta netin tietotoimisto väittää, että ovat eri mikit kuin erikseen myynnissä olevat Pure Vintage -mikit. Itse olen vähän skeptinen, että oikeasti olisi näin. Mitä järkeä Fenderin olisi tehdä mikkejä erikseen omiin kitaroihin ja irtomyyntiin. Nollahyödyllä vain lisää kuluja pettyneitä asiakkaita...

Kiitoksia. Noista ei tosiaan oikein ota selvää onko puret erit kuin american vintaget? Gibsonilla on kuitenkin joitakin mikkejä joita ei myydä erikseen, tai ainakin Randy Rhoads kepukassa on omanlaisensa mikit joita ei ainakaan ennen myyty erikseen, et ehkä Fenderilläkin on joissain näin?

Hyvät soundit noista american vintage 65:sta kyllä lähtee ainakin Y-tube videoiden mukaan mitä kuunnellut joitakin klippejä.
Vähemmän on nykyään enemmän
Laulava Kylätohtori
17.02.2017 20:46:04
73nd3r: Älkkä ny tehkö kärväsest härkäst.
Jos se vaappuu kuin ankka ja haukkuu kuin ankka ni se on ankka jne.

Harmaa pohja, Alnico5, sama stagger, samanlaisesti pätkityt napapalat, sama kangaspiuha, tehty 65-spekseillä. Hmm - sattumaako?

Mutta jos avrin mikeissä onkin 37,5 kierrosta vähemmän? Ne on juuri ne kierrokset, joilla Pure Vintagen tunkkainen plonk soundi muuttuu avrien heleän kolmiulotteiseksi pling soundiksi...
LaMotta
17.02.2017 21:14:59

Se puuttuva plink lähtee sormista.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
17.02.2017 21:20:16
LaMotta: Se puuttuva plink lähtee sormista.

Ei vaan 700 $ lumihiutaletubescreamerista...
LaMotta
17.02.2017 21:23:55

Mikä on lumihiutaletubescreamer?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
hollstro
17.02.2017 21:42:40

Tuossa on kuva oikeista '65 mikeistä: https://goo.gl/photos/FR2zM26vh7h4szxF6
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Laulava Kylätohtori
17.02.2017 23:06:18
LaMotta: Mikä on lumihiutaletubescreamer?

Originelli, yksilöllinen, custom räätälöity persoonallinen uniikkiyksilö, jollaista ei ole kellään muulla koko maailmassa. Parasta siinä on yksilöllisyyden lisäksi vitun kallis hinta...
73nd3r
18.02.2017 10:22:27
Laulava Kylätohtori: Mutta jos avrin mikeissä onkin 37,5 kierrosta vähemmän?
Niillä on kierroslaskuri. Eikä noi ole edes scatterwound. Eikä Abby laita mukaan magiikkaansa, enää.

Fenderin seuraava askel lienee ModShopista tilattavat päivämäärämikit. Pure Vintage tiistaiaamu 21. kesäkuuta 1966...

Kun jollain korvalla Hendrix Strato 0145802305 kuulostaa kolme vuotta aikaisemmalta kuin Hendrix Tribute Strato 0106822.
hollstro
18.02.2017 13:10:17

Mulla oli aikoinaan CS Strato Abbyn mikeillä. Ei se keijupöly kuulunut äänessä.
hollstro
18.02.2017 19:22:11

Kohtuuhyvä dokumentti Stratocasterista (ja Les Paulista): https://www.youtube.com/watch?v=NAkJNWqVS9U
Tinnittus
19.02.2017 11:43:44
hollstro: Kohtuuhyvä dokumentti Stratocasterista (ja Les Paulista): https://www.youtube.com/watch?v=NAkJNWqVS9U

Ihan hyvä dokkari, mutta aina välillä siinä vilahteli joku kauheen näkönen kipson pilaamassa pyhää hetkeä ;)

Tubessa myös Fender factory videot on hyviä. Harmi vaan, ettei ole parempia clippejä valmistus ja huolto hommista pre-cbs ajoilta.
mpekkanen
23.02.2017 11:09:54
Eikö ketään oikeasti häiritse nuo Fender logolla myytävät erilaiset palacasterit ja muut edullisemmat Strato/tele kopiot joihin on tuo Fender logo laitettu?

Gibson kitaroita jos myydään, jotka on piraatteja-->Niin ne ilmoitukset poistetaan ja niihin tulee jo kommentteihinkin vaikka kuinka paljon valitusta jos se kommentointi on vaan käytössä.
Fender kitaroiden kohdalla näin ei käy. Miksi?

Ja aivan kuin noissa monissa Gibson piraateissa, saattaa myyjä mainita ettei kitara ole aito Fender tai mikä se merkki nyt sitten onkaan. Se ei kuitenkaan tee sitä asiaa yhtään sen paremmaksi, vaikka kitara olisikin laadullisesti kiinan piraattia parempi.
Torilta löytyy ihan aina useita tällaisia Fender logolla olevia kitaroita ja usein kyllä siitä on myyjä kyllä maininnutkin, ettei ole aito. Silti näistä ei kukaan tunnu välittävän, vaikka ihan sama asiahan se on kuin niiden kiinan piraatti Gibson kitaroidenkin kanssa.
Joskushan nuo saattavat mennä uudelleen kiertoon ja varmasti ihan aina ei "muisteta" kertoa, ettei kitara olekkaan sitä mitä lavassa lukee.
Tuolla on jo muutenkin pulttikaulaisissa kitaroissa sellaisia, ettei niistä aina tiedä mitä ne ovat kun on kaulaa, mikkejä, bodeja ja ehkä metalliosiakin vaihdeltu...

Itse olen siitä aivan varma, ettei nytkään kaikki Fender merkkiset kitarat eivät ole ainakaan kokonaan sellaisia joiksi niitä väitetään. Nyt en tarkoita niitä ilmoituksia joissa myyjä kertoo kyseisen Fender logon olevan lavassa vaikka soitin onkin jotain muuta.
Siltikin noista erilaisista palacastereista ja muistakin pulttikaulaisista saa olla aika hyvin perillä, jotta nuo kaikki asiat huomaa ja tietää. Kauppatilanteissa tuskin puretaan koko kitaraa ruuvarilla ja ikäviä yllätyksiä voi tulla monelle jos ei ole entuudestaan tuttu ja luotettava myyjä/kauppamies & soittaja.
Torilla on ollut sellaisia Startocaster malleja, joista olen tiennyt ettei kyseinen kitara ole vaikka 21 nauhalla, talla ei ole oikeanlainen tms.
Jos näistä vaan alkaa yksittäisiin viesteihin laittamaan kommenttia, niin saa vain yleensä lokaa niskaansa. Tosin monesti tuota kommettia ei voi edes laittaa...

Itse kun olen joskus joutunut tällaisien koijareiden uhriksi, niin toivoisin ettei kukaan muu joudu ja menetä turhaan rahojaan. Eikä noita vahinkoja laitettaisi vaan "vahingossa" eteenpäin samalla hintaa kuin itse maksettiin...
hallu
23.02.2017 11:20:26
Laulava Kylätohtori: Originelli, yksilöllinen, custom räätälöity persoonallinen uniikkiyksilö, jollaista ei ole kellään muulla koko maailmassa. Parasta siinä on yksilöllisyyden lisäksi vitun kallis hinta...

Se vitun kallis hinta on välttämättömyys alkuperäiselle ja yksilölliselle, koska jos se olisi halpa niin kohta joka jätkällä olisi semmoinen eikä se silloin olisi mikään yksilöllinen ;-)
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
pappasfin
23.02.2017 11:31:12
mpekkanen: Eikö ketään oikeasti häiritse nuo Fender logolla myytävät erilaiset palacasterit ja muut edullisemmat Strato/tele kopiot joihin on tuo Fender logo laitettu?...

Kyllä, jos se kitara ei ole Fender vaan jotain ihan muuta ja enpä usko, että kyseessa on kovinkaan laillinen juttu laitella Fenderin logoa skittaan, joka ei sitä ole.
PappaSFin
hallu
23.02.2017 11:37:23
mpekkanen: Eikö ketään oikeasti häiritse nuo Fender logolla myytävät erilaiset palacasterit ja muut edullisemmat Strato/tele kopiot joihin on tuo Fender logo laitettu?

................

Olen kanssasi samaa mieltä, että tuoteväärennös ei ole millään tavalla hyväksyttävää ja itse en halua hyväksyä Fenderdekaalin laittoa sellaiseen lapaan, joka ei Fender ole. Toisalta kun Fenderit on vähän enemmän palapelejä kuin vaikkapa Gibsonit, niin ehkä se rajanveto on vaan vähän mielivaltaista koska merkkituote muuttuu palacasteriksi. Jos kaula on napattu alkuperäisestä stratosta eli on Fender, niin itse en alkaisi sitä logoa siitä hiomaan poiskaan, mutta ei ole minusta oikein laittaa jälkeen päin logoa semmoiseen lapaan jossa sitä ei alkujaan ollut.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
mpekkanen
23.02.2017 18:51:06
hallu: Olen kanssasi samaa mieltä, että tuoteväärennös ei ole millään tavalla hyväksyttävää ja itse en halua hyväksyä Fenderdekaalin laittoa sellaiseen lapaan, joka ei Fender ole. Toisalta kun Fenderit on vähän enemmän palapelejä kuin vaikkapa Gibsonit, niin ehkä se rajanveto on vaan vähän mielivaltaista koska merkkituote muuttuu palacasteriksi. Jos kaula on napattu alkuperäisestä stratosta eli on Fender, niin itse en alkaisi sitä logoa siitä hiomaan poiskaan, mutta ei ole minusta oikein laittaa jälkeen päin logoa semmoiseen lapaan jossa sitä ei alkujaan ollut.

Eihän siitä originaalista Fenderin kaulasta tarvitse toki sitä logoa poistaa. On vain muistettava kertoa, jos kitara ei muilta osin ole Fender. Myöskin jos soittaa kotona, niin minusta on silloin aika sama millaisia tarroja haluaa kitaroihinsa laittaa. Sitten on asia jo toinen jos niitä myydään.
Fender kun on sekin tuotemerkki ja jos sellainen lukee siinä kitarassa, niin se olisi silloin syytä poistaa jos se myytävä kitara ei ole siis Fender taikka joku muukaan merkki mitä siinä lavassa sitten lukeekin.

Toki monet Grecot(esim.) jne. muut japanin vintage kitarat(mitä tähän itsekukin sitten laskee) voivat olla joskus jopa haluttavampia siinä hintaluokassa kuin mistä ne alkuperäisesti ovat kopiota. Monista vanhoista malleista voi olla vaikea saada tietoa( hiukan vanhemmista japanin kitaroista nettisivut voivat olla japaniksi, jos edes sellaisiakaan löytää) ja jopa Fenderilläkin on noissa vanhoissa kitaroissaan välillä vähän mitä sattuu osia ja täysin fakta tietoa on joskus vaikea saada. Mikit voivat olla erivuodelta jne. Näissä oikeasti ns. vintage Fendereissä.
Useita sellaisia Fendereitä on näkynyt torilla joskus, joissa on esimerkiksi kaulan lakka ollut sellainen että kitara on kuin uusi ja täysin vaalea tuo kaulan vaahterapuu & lakkaus. Näitä on myyty jopa 80-lukulaisina ja joskus merkki on ollut Fender ja joskus joku muu...Oikeasti jo nuo 90-lukujen kitarat ovat aika kellertäviä(nykyään) ja nekin ovat olleet uutena sellaisia vaalean puunväriä tuon vaahteran osalta. Tuollaisia 80-luvun ja 90-luvun Fenderin kitaroita kun on itselläkin ollut ja niitä on nähnyt aikoinaan uusina ja myös sitten kun ne ovat vanhentuneet.

Täällä ei ole kuitenkaan kenellekkään hyväksi jos alkaa julkisesti jotain myyjää epäilemään ihan suorasta huijauksesta. Monihan kertoo jo ilmoituksessa hieman selittelevästi olevan enemmän Gibson mies ja kitara tuli vaihdossa tms.
Laitetaan mahdollinen "syy" tietämättömyyden ja edelleisen omistajan piikkiin, kun itse myydään soitinta josta kuitenkin melko todennäköisesti kyllä tiedetään enemmän kuin annetaan ymmärtää.

On melko kummalista, että moderointi ei tähän asiaan tunnu niin reakoivan kuin Gibson merkin kohdalla. Tämä piratismi ja erilaisien tuotemerkkien väärinkäyttö, ei myöskään ole toisista soittajista/m.nettilaisistä samanlainen juttu kuin siis Gibsonin kohdalla.
Kyllä tarkkana saa olla, mikäli ostaa jotain sellaista josta ei ole kunnolla itsellä tietoa ja muutenkin.

Onneksi fiksujakin ihmisiä on täällä ja heille kaikille terveiset!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)