Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5199 200 201 202 203444 445 446 447 448
Gabe
12.02.2017 21:20:31
sustain65: Kyllä, olen suorastaan liikuttavan samaa mieltä.

Erittäin hyvä idea esitettiin tässä tai jossakin toisessa ketjussa siitä, että soitettava musatyyli tai se mitä haluaa laitteillaan soittaa tulisi ilmaista kirjoituksen yhteydessä (vaikkapa allekirjoituksessa), siis kun kysyy että mikä olisi "hyvä" kampe tai kun kehuu jotakin kampetta "parhaaksi". En ole tälläist tapaa itse noudattanut, ainakaan aina. Yritän muistaa jatkossa.

Esimerkkejä mieltäni rasittavista, joskin täysin fiktiivisistä kommenteista, jos samassa yhteydessä ei ole annettu mitään musisoinnin konteksia tai että millaisten soittajien soundista pitää.

- 100W vahvistin soi aina paremmin kuin 15W vahvistin
- 6W vahvistin soi kotioloissa aina paremmin kuin 100W vahvistin
- Aktiivimikit ovat huonompia kuin passiivimikit
- Kielten pitää olla E-vireessä vähintään 12-setti, muuten ei tule hyvää soundia
- Oman teleni pesäpallomailan muotoinen kaula on paras soittaa. Ibanezin tikkukauloilla en voi soittaa, joten ei ne kenellekään toisellekaan mihinkään musaan sitten sovi.

Mutta nyt yritän lopettaa offtopicin osaltani tässä yhteydessä.

Äläpä muuta virka! Etenkin kun soundien, makujen ja tarpeiden kirjo on niin laaja.. ja kun niitä omia näkökulmia vielä värittää kunkin oma vahva biasoituminen seka ennakkokäsitykset (ei kukaan suhtaudu tekemiinsä valintoihin täysin objektiivisesti) saadaan aikaan pelkkää turhaa kinastelua ja vänkäämistä täysin yhdentekevistä yksityiskohdista. Puiden vaikutus soundiin ja nitro vs poly ketjut venyvät aina kymmeniin.. ellei jopa satoihin sivuihin. Ja mikä on tästä kaikesta saavutettu hyöty? :)

Pitäisi vain muistaa ettei mitään kaikille parhaita kamppeita ole edes olemassa. On vain enemmän ja vähemmän itselle sopivia.
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Laulava Kylätohtori
14.02.2017 22:13:33
No kylläpäs on meidän tori kuollut. Aika veikeäksi on mennyt meininki. Pari elementtiä mennyt kaupaksi ja Orangesta on tullut yksi aika alakanttiin menevä tarjous. Spedut ole kiinnostaneet ketään, edes muistiinmerkitsemisen vertaa.

Kai ne täytyy ser-keräykseen runtata, kun en enää jaksa kovin kauaa niitä katsella. On siinä se hyvä puoli, ettei sen jälkeen tule varmasti ostettua lisää turhaa romua. :D

Eipä silti. Taisin tänään tehdä viimeisen kitarakamaostoksen torilta. Jos jotain tarvitsen, niin sen voi ostaa uutena.

Sen verran disclaimeria, että varaan oikeuden ostaa delay-pedaalin, mutta muuten alkaa olla kitarakamat taputeltu. Bassokamat onkin sitten eri juttu. :)
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Krice
14.02.2017 23:28:41

Laulava Kylätohtori: Kai ne täytyy ser-keräykseen runtata

Pedaalit ainakin vie niin vähän tilaa, että heittää ne jonnekin varastoon tai hyllyyn odottamaan parempia aikoja.
Haeroe
15.02.2017 23:17:14

Laulava Kylätohtori: No kylläpäs on meidän tori kuollut. Aika veikeäksi on mennyt meininki. P

On kuollut joo. Aika pitkään olen väijynyt muutamaa spedua eikä ole näkynyt. Kukaan ei uskalla ostaa, kun kukaan ei halua myydä, koska kukaan ei halua ostaa jne... Ei ole edes ostajan markkinat speduissa. Ei ole kenenkään markkinat.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
TheWickerMan
16.02.2017 00:18:21
Hmm ite oon kyllä kaiken saanut viimeaikoina myytyä. Ja tehnyt paljon löytöjä. Juurihan sielä oli uudenveroinen JTM45 hintaan 800e ja tiesmitä.

Yks asia torilla mietityttää. Miksi myydyn tuotteen ilmoitusta ei voi poistaa vaan pitää kirjoittaa perään MYYTY. Samalla vaivalla ois voinu klikata "poista ilmoitus". Ei mua ainakaan vois vähempää kiinnostaa mitä joku pertti kainuusta on saanu kaupaksi.
Jucciz
16.02.2017 00:23:16
TheWickerMan: Hmm ite oon kyllä kaiken saanut viimeaikoina myytyä. Ja tehnyt paljon löytöjä. Juurihan sielä oli uudenveroinen JTM45 hintaan 800e ja tiesmitä.

Yks asia torilla mietityttää. Miksi myydyn tuotteen ilmoitusta ei voi poistaa vaan pitää kirjoittaa perään MYYTY. Samalla vaivalla ois voinu klikata "poista ilmoitus". Ei mua ainakaan vois vähempää kiinnostaa mitä joku pertti kainuusta on saanu kaupaksi.

Tää on ehkä noin tuhat kertaa käsitelty: mulle tuo tarkoittaa sitä, että myyjä on sopinut kaupat ostajan kanssa ja muita tarjouksia ei tällä hetkellä oteta. Sit kun ostaja kumminkin tekee oharit, on helppo vaan poistaa se MYYTY-sana ilmoituksesta ja jatkaa elämää eteenpäin - sen sijaan, että ilmoitus pitäisi laatia kokonaan uusiksi.

Itse poistan ilmoituksen sitten kun kaupat ovat tosiasiallisesti toteutuneet, eli sekä raha että tavara ovat vaihtaneet omistajaa. On aika sama, lukeeko siinä myyty, varattu, "kaupat sovittu" tai mitä tahansa, mutta periaatteessa mun nähdäkseni tilanne on enemmän tai vähemmän avoin niin kauan kuin ilmoitus on olemassa.
sustain65
16.02.2017 06:52:02 (muokattu 16.02.2017 17:43:42)
TheWickerMan:

Se MYYTY kertoo myös hitaalle jahkaajalle että kampe meni jo, ei kannata kysellä enää. Hyvä käytäntö siten kuin Jucciz esitti yllä.
Savu
16.02.2017 09:28:02
Jucciz: Tää on ehkä noin tuhat kertaa käsitelty: mulle tuo tarkoittaa sitä, että myyjä on sopinut kaupat ostajan kanssa ja muita tarjouksia ei tällä hetkellä oteta. Sit kun ostaja kumminkin tekee oharit, on helppo vaan poistaa se MYYTY-sana ilmoituksesta ja jatkaa elämää eteenpäin - sen sijaan, että ilmoitus pitäisi laatia kokonaan uusiksi.

Itse poistan ilmoituksen sitten kun kaupat ovat tosiasiallisesti toteutuneet, eli sekä raha että tavara ovat vaihtaneet omistajaa. On aika sama, lukeeko siinä myyty, varattu, "kaupat sovittu" tai mitä tahansa, mutta periaatteessa mun nähdäkseni tilanne on enemmän tai vähemmän avoin niin kauan kuin ilmoitus on olemassa.

Julkaisun voi myös piilottaa, niin ei tarvitse tehdä ilmoitusta uusiksi. ;)
Torilla tavataan!
TheWickerMan
16.02.2017 09:44:02
Savu: Julkaisun voi myös piilottaa, niin ei tarvitse tehdä ilmoitusta uusiksi. ;)

Tätä itsekin mietin. Mutta ehkä se on hauskempaa kuuluttaa MYYTY (paitsi on pienenmpieni mahdollisuus ettei olekaan myyty mutta periaatteessa tämä kohde pitäisi olla myyty mutta älä vielä nuolaise)
Gabe
16.02.2017 10:56:53
TheWickerMan: Tätä itsekin mietin. Mutta ehkä se on hauskempaa kuuluttaa MYYTY (paitsi on pienenmpieni mahdollisuus ettei olekaan myyty mutta periaatteessa tämä kohde pitäisi olla myyty mutta älä vielä nuolaise)

Toinen hauska on nämä: MYYTY Pekalle kuopioon.

Jos tulee oharit niin kaikki tietää ettei kannata käydä kauppaa Pekan kanssa. :)
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Ochmo
16.02.2017 11:48:19
TheWickerMan: Tätä itsekin mietin. Mutta ehkä se on hauskempaa kuuluttaa MYYTY (paitsi on pienenmpieni mahdollisuus ettei olekaan myyty mutta periaatteessa tämä kohde pitäisi olla myyty mutta älä vielä nuolaise)

Näinhän se on. Tietysti tuolla on sellainenkin vaihtoehto suotu meille, että ilmoituksen voi piilottaa. Saa taas aktivoitua, jos kaupat menevät syystä tai toisesta reisille.

Jottei ihan nollapostaus tulisi niin omien kokemuksieni mukaan vaihtokaupat syntyvät varsinkin kitaroista melko mukavasti, mutta jos rahaa meinaa saada niin halvalla pitää antaa tavaran mennä.
Laulava Kylätohtori
16.02.2017 12:05:13

No onhan se ihan kätevä tietää, että se on myyty, eikä esim ilmo vanhentunut. Niinkin on käynyt, että tavara on kadonnut ja rahat menneet toisaalle. Sitten se onkin tullut uudestaan myyntiin, koska ilmo oli vain vanhentunut, eikä myyty. Rahat oli kuitenkin mennyt jo toiseen kohteeseen siinä vaiheessa, kun alkuperäisestä tuli uusi ilmoitus.

Enemmän vituttaa ne, jotka on myyty, mutta ilmoitus jätetään torille roikkumaan ilman mitään mainintaa myynnistä...
Gabe
16.02.2017 14:29:09
Kohtalaisesti tuo tori vetää. Lauta, virtalähde ja muutama purkki meni joissain minuuteissa. Nuo pari edullisinta vielä, alkuun arvelin että ne olisivat olleet ne jotka menevät ensimmäisinä. Onko nuo hinnat jotenkin poskellaan?
Laulava Kylätohtori
16.02.2017 16:39:19
Mielestäni 790 Orangesta ei ole turvonnut, vaan aika maltillinen pyynti, mutta eipä vaan mene. Sanotaan aina, että se on hinnasta kiinni, mutta ei tuollaista viitsi ihan muutamallakaan satasella myydä. Onko tässä nyt vika hinnassa (turvonnut) vai jossain muualla?

Speduja on hyvä myydä vaikka 70 % alennuksella, kun takkiin tulee vain kymppejä, mutta kalliimmissa se on jo hankalampaa...
Tympee Huttunen
16.02.2017 17:06:53
Laulava Kylätohtori: Mielestäni 790 Orangesta ei ole turvonnut, vaan aika maltillinen pyynti, mutta eipä vaan mene. Sanotaan aina, että se on hinnasta kiinni, mutta ei tuollaista viitsi ihan muutamallakaan satasella myydä. Onko tässä nyt vika hinnassa (turvonnut) vai jossain muualla?

Speduja on hyvä myydä vaikka 70 % alennuksella, kun takkiin tulee vain kymppejä, mutta kalliimmissa se on jo hankalampaa...

Musta varsin ok hinta. Ellei olisi jo vahvareita pari liikaa, ostaisin tuon. Voi olla, ettänä nupit liikkuu helpommin mitä combot.
Jukka Häikiö
16.02.2017 20:00:06

4 purkkia meni vajaassa viikossa, kaikki tosin alta satasen kpl ja hinnat aika maltilliset muutenkin. -84 Tokai Strato ois joku vuosi takaperin mennyt tolla 690€ hinnalla samantien, nyt ei, niin ne ajat muuttuu. Tuon otin päittäin vaihdossa Grecon LP:hen, kun ajattelin et saattais mennä Grecoa nopsempaan, se kun ei ihan kaikille ole tuttu, noh, kaikki ajallaan. On ollut kyllä kaikkien aikojen pisin vaihtojen ketju, et jostain kalliimmasta saa omansa pois, kaikkee se teettää...onneks ei oo romua nurkat pullollaan, lähinnä tarpeellinen ja se ei oo paljon se.
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
Blistortion
17.02.2017 20:59:26

Itse pidän **MYYTY** -Statuksen etenkin niitä varten jotka merkkasivat ilmoituksen muistiin, mutta eivät esim ottaneet yhteyttä, ja tavara meni toiselle. Olen pitänyt statusta muutaman päivän kauppojen jälkeen, siihen asti kunnes arvioin sen ostajalle kulkeutuneen ja sitten poistan koko ilmoituksen.
"...Ootko sä Masa koskaan omistanut ainuttakaan soitinta, jolle et olisi tehnyt jotain alle viikon sisällä?" -Hmm, en!
LaMotta
17.02.2017 21:39:09 (muokattu 17.02.2017 21:41:11)

Blistortion: Itse pidän **MYYTY** -Statuksen etenkin niitä varten jotka merkkasivat ilmoituksen muistiin, mutta eivät esim ottaneet yhteyttä, ja tavara meni toiselle. Olen pitänyt statusta muutaman päivän kauppojen jälkeen, siihen asti kunnes arvioin sen ostajalle kulkeutuneen ja sitten poistan koko ilmoituksen.

Jännää. Minua ei kiinnostaisi yhtään sellaiset 'ostajat', jotka ei ota yhteyttä.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Pantse
18.02.2017 08:46:48
Minusta tuo muistiinmerkitsemistoiminto on näppärä. Etenkin palstoilla, joihin tulee paljon uutta tavaraa tarjolle päivittäin, löytää kiinnostavat romppeet paljon nopeammin kuin hakua käyttämällä. Kun ei ole keräilijä, ja on muutenkin tarkka rahankäytöstään, voi olla parempi pitää ne pari kiinnostavinta ilmoitusta muistissa ja ottaa yhteyttä vasta sitten, kun on saanut esim. vanhat romut myytyä pois alta. Sama pätee myös kivijalkamyymälöissä asioimiseen, ei sinne viitsi mennä vaan soittimia lääppimään. Sen sijaan voi etsiä lisätietoa, haalia tarvittaessa lisää rahaa ja yleensäkin miettiä, onko kyseinen soitin just sitä mitä on hakemassa. Jos vielä mietintähetkenkin jälkeen tuntuu tältä, tehdään yhteydenotto, käydään mahdollisuuksien mukaan testaamassa ja tehdään nopeat kaupat. Reilua ja tehokasta toimintaa ja molemmat osapuolet ovat yleensä tyytyväisiä.

Itse asiaan: Hintapyyntejä laskemalla tuntuu edelleen saavan kamaa kaupaksi, mutta kaukana tosiaan ollaan takavuosien hintatasosta. Mikähän nykyään on helpoiten kaupaksi menevää tavaraa kitarapuolella? Varmaan joillekin tavallisimmille Fenkuille ja Gibsoneille löytyy aina ostajansa. Sen sijaan tuo oma Schecter-USA-strato lienee hankalampi kaupattava, jos sille päälle sattuu.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." -Bertrand Russell
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)