Gabe 12.02.2017 01:38:21 | |
---|
LaMotta: Ehkä noin 50 erilaisen kitaran kokemus on osoittanut että siinä kannattaa lukea se. Eihän viidelläkymmenellä raapaista kun pintaa... "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." |
Kefiiri 12.02.2017 17:53:42 | |
---|
LaMotta: Ehkä noin 50 erilaisen kitaran kokemus on osoittanut että siinä kannattaa lukea se. On sama mitä lavassa lukee kunhan lapa ei ole sellainen jyrän alle litistynyt hiilihanko kuin PRS:sä. En ole musiikin asiantuntija. |
Ziggy Bubba 12.02.2017 20:03:18 | |
---|
Kefiiri: On sama mitä lavassa lukee kunhan lapa ei ole sellainen jyrän alle litistynyt hiilihanko kuin PRS:sä. Positiivisena puolena kielet tulee virittimiltä kivassa kulmassa satulalle. |
sustain65 12.02.2017 20:17:43 | |
---|
Music Man JP6 käytettynä oli aika paska hankinta, koska soundi on turhan steriili sellaisiin juttuihin mitä yleensä tulee soiteltua. Saisi olla rokimpi ja räyhäkkäämpi. Eli enemmän lespaa tai sen tapaista. Tietysti hölmöä on odottaa lespan tyylistä soundia tuollaisesta kepistä. Helpposoittoisuushan on kyllä kohdallaan. Tiedä sitten auttaisivatkohan jotkin tietyt mikit asiassa? (Sainpas ujutettua kysymyksenkin mukaan! :) |
Kefiiri 12.02.2017 20:21:36 (muokattu 12.02.2017 20:41:22) | |
---|
Ziggy Bubba: Positiivisena puolena kielet tulee virittimiltä kivassa kulmassa satulalle. Toki sellainen lapa toimii ihan funktionaalisesti, ja voihan lavan peitoksi laittaa vaikka pannumyssyn. Edit: tietääkö nykyryhmä mikä pannumyssy edes on? Hitto kun välillä tuntee itsensä vanhaksi, vaikka on vielä pitkästi alta sata. En ole musiikin asiantuntija. |
JaaGeRMaisTeR 12.02.2017 22:10:30 | |
---|
Bluetone lead jr on ollut ehkä se huonoin hinta/laatu hankinta. 100€ Vht osasi samat temput eikä se ollut kaappeineen, nossiputkineen ja alnico ämyreineen puoliakaan tuon hinnasta. Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa. |
Laulava Kylätohtori 12.02.2017 22:32:54 | |
---|
Kefiiri: Toki sellainen lapa toimii ihan funktionaalisesti, ja voihan lavan peitoksi laittaa vaikka pannumyssyn. Edit: tietääkö nykyryhmä mikä pannumyssy edes on? Hitto kun välillä tuntee itsensä vanhaksi, vaikka on vielä pitkästi alta sata. Mä oon kuullut isoilta pojilta, että myssyä poltetaan... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Laulava Kylätohtori 12.02.2017 22:36:26 | |
---|
Ei ole paskoja hankintoja, kaikista oppii jotain ja vievät askeleen kohti korkeampaa tietämystä. Toiset askeleet vaan ovat vähän kalliimpia kuin toiset. Hallulla on hyvä filosofia. Ei ole paskoja laitteita, on vain soittajia, jotka ovat kykenemättömiä hyödyntämään laitteiden potentiaalia oikeassa kontekstissaan. Tai jotain sinnepäin, toivottavasti en nyt raiskannut Hallun filosofiaa kovin pahasti. :) Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Guitarfreak 12.02.2017 23:20:09 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei ole paskoja hankintoja, kaikista oppii jotain ja vievät askeleen kohti korkeampaa tietämystä. Toiset askeleet vaan ovat vähän kalliimpia kuin toiset. Hallulla on hyvä filosofia. Ei ole paskoja laitteita, on vain soittajia, jotka ovat kykenemättömiä hyödyntämään laitteiden potentiaalia oikeassa kontekstissaan. Tai jotain sinnepäin, toivottavasti en nyt raiskannut Hallun filosofiaa kovin pahasti. :) Aivan totta. Jokainen kokemus joka opettaa oli arvokas... välillä turhankin :D Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
gasser 13.02.2017 08:35:17 | |
---|
|
Gabe 13.02.2017 09:37:33 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Bluetone lead jr on ollut ehkä se huonoin hinta/laatu hankinta. Mikä siinä laadussa mätti? "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." |
iec 13.02.2017 10:29:37 | |
---|
Kefiiri: On sama mitä lavassa lukee kunhan lapa ei ole sellainen jyrän alle litistynyt hiilihanko kuin PRS:sä. Makuasioita sanoisi Musti :D Ja onhan PRS:llä muitakin lapamuotoja: http://www.hendrixguitars.com/Va998.htm Olen LaMottan kanssa pitkälti samoilla linjoilla, eli PRS osaa tehdä todella hyviä kitaroita. Kaikki jenkki-PRS:t mitä olen testannut ovat olleet erinomaisia soitettavuudeltaan. Samoin myös Korealaiset versiot. Kitaran sopivuus on niin yksilöllistä, eli laadukaskin kitara voi olla paska hankinta jos esim. skaala, kaulaprofiili tai bodyn muoto ovat itselle epäsopivia. Mulla ehkä paskin hankinta on ollut Ibanez RG321 (vai mikä se taannoinen mnet-hyväksytty aloittelijamalli olikaan), jossa oli aivan liian ohut kaula meikäläisen kouraan. Meinasin saada jännetuppitulehduksen sillä soitellessa. Nykyisessä ykköskitarassani on juuri sopiva skaala ja hyvä kaulaprofiili minulle. Lisäksi sen ulkonäkö miellyttää omia silmiäni. Kyseinen kitara inspiroi soittamaan, toisin kuin Ibanez RG321. Toki jollekin muulle PRS:n Wide Fat-kaula olisi kauhistus ja Ibanezin Wizard II tai III olisi paljon sopivampi. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Jucciz 15.02.2017 08:23:26 | |
---|
LaMotta: Ehkä noin 50 erilaisen kitaran kokemus on osoittanut että siinä kannattaa lukea se. Jännä kun mulla taas ei ole tosiaankaan tullut tämmönen fiilis. Yhdessäkään testaamassani ei oo ollut kunnon kaulaa ja soundi on aina jäänyt vähän hahmottomaksi. Eipä toisaalta myöskään rungon muoto noissa perusmalleissa puhuttele. Kai ne on sit tehty sulle eikä mulle. |
klobasa 15.02.2017 10:05:46 | |
---|
Jucciz: Yhdessäkään testaamassani ei oo ollut kunnon kaulaa Aivan varmasti on olemassa kunnon kauloja. Väittäisin, että jopa joka ikisessä (ainakin amerikkalaisessa) mallissa. PRS:n tapa tehdä kaula kestää kuukauden, koska jokaisessa työvaiheessa keskitytään siihen, että kaulasta tulee stabiili. Katso vaikka itse: https://youtu.be/5mA6UVS-PWc?t=195 Eri asia on sopiiko ne sun käteen. |
Jucciz 15.02.2017 12:31:25 | |
---|
klobasa: Aivan varmasti on olemassa kunnon kauloja. Väittäisin, että jopa joka ikisessä (ainakin amerikkalaisessa) mallissa. PRS:n tapa tehdä kaula kestää kuukauden, koska jokaisessa työvaiheessa keskitytään siihen, että kaulasta tulee stabiili. Katso vaikka itse: https://youtu.be/5mA6UVS-PWc?t=195 Eri asia on sopiiko ne sun käteen. Kunnon kaula on mun käteen passeli. |
ÄrGee 15.02.2017 12:39:46 | |
---|
Jucciz: Kunnon kaula on mun käteen passeli. Ekalta nauhalta yli 22mm olevat pesäpallomailat eivät vain satu olemaan sitä halutuinta tavaraa tällä hetkellä. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
klobasa 15.02.2017 12:43:42 | |
---|
Jucciz: Kunnon kaula on mun käteen passeli. Sinähän tykkäät kovasti saivarrella aina asioista, niin saivarrellaanpa välillä takaisin. Jos sanot "kunnon kaula" niin se ei tarkoita mitään. Tai mun mielestä se tarkoittaa sitä, että niissä on jotain vikaa esim. materiaalien tai valmistuksen suhteen jos ne ei ole "kunnollisia". Sen sijaan jos sanot "kaulaprofiilit ei sovi minun käteen" tai "PRS kaulat on mun mielestä rumia" niin ne kertoo jo jotain. Tai oikeastaan, koska en todellakaan halua sijoittaa rahoja kitaraan jossa ei ole kunnollinen kaula, niin ostan jatkossa kitaroita joiden kaula sopii Juccizen käteen. |
Tää ei todellakaan liity otsikon alle, mutta noista PRS-kauloista; mun kouraan se välimallin skaala oli tosi kiva ja ku sormet on ku nippu kyrpiä, vieläpä lyhyitä semmoisia, niin se wide-thin oli tosi hyvä. Hirmu helpposoittoinen. Voisin kuvitella että jos olis ollu kiinteällä tallalla niin olis mulla vieläkin. Oli siis Custom 22 artisti maksaa-paketilla. Tulin, näin, paskoin housuun. |
hallu 15.02.2017 13:20:50 | |
---|
klobasa: .................. Tai oikeastaan, koska en todellakaan halua sijoittaa rahoja kitaraan jossa ei ole kunnollinen kaula, niin ostan jatkossa kitaroita joiden kaula sopii Juccizen käteen. Plussalla pläjäytin :-) osasitpa kiteyttää hienosti erään keskeisen mnettiä laajemminkin vaivaavan ongelman :-D . Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Jucciz 15.02.2017 13:38:07 | |
---|
ÄrGee: Ekalta nauhalta yli 22mm olevat pesäpallomailat eivät vain satu olemaan sitä halutuinta tavaraa tällä hetkellä. 22 milliä ei oo pesäpallomailaa nähnytkään. Enkä mää totta puhuen usko, että jokin tietty kaulaprofiili ois tietyllä ajanhetkellä halutuin. Vähän niinku välillä ois muodissa numeron 36 kengät ja sit joku trendsetteri yhtäkkiä päättäis, että neljävitonen on nyt kuuminta hottia. |