Aihe: Floikan jousittelut
1
kalle151
11.06.2004 23:00:10
Juuh.. laitoin yhden jousen floikkan lisää eli nyt siinä on neljä ja kun sitä sitten innolla kokeilin ni kun vemputin sitä ylöspäin ni se jäi himpun verran ylävireeseen ja taas alaspäin ni vähän alavireeseen ja mulla on ne jouset siellä suorassa eli menee vastakkaiseen koukkuun missä on kiinnikkin.. että onko sillä eroa jos ne laittas silleen vinoon tai poikittain miten sen sanois toivottavasti tajuutte..?
Miikathebest
12.06.2004 00:10:50

Juuh.. laitoin yhden jousen floikkan lisää eli nyt siinä on neljä ja kun sitä sitten innolla kokeilin ni kun vemputin sitä ylöspäin ni se jäi himpun verran ylävireeseen ja taas alaspäin ni vähän alavireeseen ja mulla on ne jouset siellä suorassa eli menee vastakkaiseen koukkuun missä on kiinnikkin.. että onko sillä eroa jos ne laittas silleen vinoon tai poikittain miten sen sanois toivottavasti tajuutte..?

Olen jostain saanut päähäni sellaisen ajatuksen, että ne tallan kohdat, jotka ottavat niihin tappeihin kiinni kannattaisi tuossa tapauksessa "teroittaa". Katsoppas niiden tilanne.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It - Miika's Vision
saha
12.06.2004 13:09:32
juu onhan se niin että jos ne jouset laittaa "vinoon" ne ovat kireämmällä. eli kolmella sama kuin olisi neljä jousta. blokkaa se talla. paras ratkaisu.
sahalla voi sahata ja maailman ruminta soitinta voi ihailla täällä: http://www.ampland.com/humor/04/0407.jpg
zepeteus
12.06.2004 15:55:29 (muokattu 12.06.2004 15:58:45)
Kolme jousta suorassa on minullakin kummassakin floikka-kitarassa. Tatsi tuntuu itselleni kaikkein parhaimmalta just noin. Kokeillut olen kaikkea kahdesta viiteen jouseen ja vaikka millä kulmilla, tuohon yllämainittuun kombinaatioon sitten päädyin.

Pari omakohtaista huomiota tuosta palautumisesta oikeaan tasoon/vireeseen kammen käyttämisen jälkeen:

*kampikoneiston rungon "vipusyvennykset" jotka tulevat noita rungon kiinnityspultteja vasten, saattavat aikaa myöten tylsyä. Itselläni ne menivät parin vuoden rankan kampeamisen jälkeen hieman lattanoiksi, ja kampikoneisto jumitti ala- tai ylävireeseen. Hienovarainen viilaaminen auttoi asiaan, eikä ole tarvinnut sen koommin niihin koskea. Tästähän Miikathebest jo mainitsikin...Olikohan JEM-saitti missä oli tarkatkin ohjeet tuohon viilailuun, tosin tehty Edge-systeemejä varten.

*ilmeisesti lukuisat pleksin irroittelut olivat saaneet koko pleksin liikkumaan hieman kohti tallasysteemiä. Lopulta pleksin takareuna otti hieman kiinni kampikoneiston etureunaan, aiheuttaen epävireisyyttä kammetessa. Hioin pleksin reunaa hieman ja vaiva poistui.
Pnctocn
12.06.2004 22:51:08
Jos ongelmat jatkuvat, voisi tremsetter niminen ratkaisu auttaa asiaa (kokeile kuitenkin ensin viilaamista)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl … mp;ssPageName=WDVW#ebayphotohosting
janik
13.06.2004 22:08:01
Jos ongelmat jatkuvat, voisi tremsetter niminen ratkaisu auttaa asiaa (kokeile kuitenkin ensin viilaamista)

Miten toi tremsetter toimii??
Pnctocn
14.06.2004 00:20:44
Miten toi tremsetter toimii??

Siinä on kaksi jousta, joista toinen työntää ja toinen vetää. Perustaso säädetään työntävän jousen matkaa säätämällä jolloin vibra (ainakin teoriassa) palaa aina samaan kulmaan - vire palautuu. Ilmeisesti auttaa myös bendatessa useampia kieliä.
Eemil
14.06.2004 00:41:59 (muokattu 14.06.2004 20:47:44)
Tremsetter on aika kallis vempele. Se vaikuttaa myös kammen tatsiin ja saa käsittääkseni aikaan siihen kammen lepokohtaan semmoisen pienen nollakohdan jonka kammettaessa kyllä huomaa. Miten tuon nyt paremmin selittäisi?

Edit: Lukekaa tuosta alta zepeteuksen versio tästä. Se on selkeämpi.
zepeteus
14.06.2004 02:52:47
No itse en ole tremsettereitä testannut, mutta olen kuullut että jos käyttää kampea hieman ali ja yli normaalivireen (eli tekee sellaista vibraattoa), niin siinä "nollakohdassa" tuntee kuinka toinen jousi lopettaa ja toinen aloittaa tehtävänsä.

Eli kun normaali floikalla voi tehdä sulavaa vibraattoa, tremsetterillä voi toiminta olla hieman töksähtävämmän tuntuista.

Ilmeisesti tremsetteristä joutuu asettamaan ne jouset varsin kireälle jos aikoo hyötyä täysipainoisesti sen tuomasta tallan vakaudesta, esim. isompia venytyksiä silmälläpitäen? Tällöin tietenkin joutuu uhraamaan sen kevyemmän kammen käytön, joten kompromisseja joutuu tekemään.

Liekö pelkkää huhuilua, mutta olen kuullut että Ibanezin Back Stop-systeemi toimisi hieman paremmin kuin Hipshotin Tremsetter? Ja tietenkään tuota Back Stoppia ei enää valmisteta...
kalle151
14.06.2004 19:48:10
juuh.. no eipä minun käsityskyky saanu tolkkua et mikä/mitä kohtaa sieltä pitäs viilailla jos jollain ois jotain pientä kuvaa havainnollistamaan tätä operaatiota olisi hyvä.
janik
14.06.2004 20:10:03
Onko muuten iban edgessä vaihdettavissa ne "puukot"? näyttäis ainakin siltä!
zepeteus
14.06.2004 21:15:58
Tässäpä sitten linkki tuohon viilailuun.Tehty Ibanezin Edge-systeemille, mutta pienellä soveltamisella idea toimii myös muissa floikissa.

http://www.ibanezrules.com/tech/setup/sharpening.htm
Da Make
14.06.2004 23:00:24
Onko muuten iban edgessä vaihdettavissa ne "puukot"? näyttäis ainakin siltä!

Voi olla. Ei sinänsä mikään uusi juttu. Vaihdettavat veitsi osat löytyvät ainakin uudemmista Edge-Pro (-& II) talloista.

Jopa 80-lukulaisessa Schaller floikka kopiossa on vaihdettavat knife edget.

(tai jotain...)
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä! EI OSTETA EQ PEDAALIA! ÄLÄ TARJOA!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)