AngieRainbow 07.02.2015 20:43:27 | |
---|
Kiitos kaikille osallistumisesta keskusteluun. Kuten jo mainitsin, itse tykkään todellakin omasta Monsteristani ja kukaan ei ole ainakaan vielä jakanut mitään negatiivista kokemusta ko koneisiin liittyen. Itse pidän eniten orkkiksista 60-luvun Fender ja Marshall vahvistimista, mutta mielestäni suomalaiset boutique-valmistajat ovat ainakin mulle mieluisampi vaihtoehto kuin Fenderin ja Marshallin nyky-koneet. Mieluummin laittaisin 1,5k euroa suomalaiseen käsityövahvistimeen kuin mihin tahansa 2000-luvun piirilevyhirvitykseen, vaikka ensisijalle laitainkin orkkikset koneet, jos niitä on sopuhintaan saatavilla. Mitä markkinointiin tulee, niin kyllä Bluetonen kotisivut ovat ehdottomasti plussaa. Kyllä minusta on mukava nähdä ainakin jotain suuntaa antavia hintoja ja saundinäytteitä. Lisäksi Bluetone on järjestänyt mahdollisuuksia kokeilla useampia heidän laitteitaan esim. Tampereen Kitarakuussa, mikä myös tekee valmistajaa tunnetummaksi ja takuulla tuo uusia asiakkaita. Ilmeisesti Monsterilla ei tosiaan nähdä tarpeelliseksi kovin suurta näkyvyyttä, kun moni sanoo olevansa kiinnostunut, mutta ei ole päässyt missään kokeilemaan. No, oma koneeni on mainio ja olen siihen tyytyväinen. Mikäs siinä :) What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Apricot 08.02.2015 19:11:00 | |
---|
Kokeilin käytettyä El Mocamboa menneellä viikolla. Olisin ostanut heti, jos talous antaisi myöten. D-tyylisten vahvistinten harrastajana hymyilin vain itsekseni, että on se jännää miten meillä Suomessa on laadukkaita ko. tyypin vahvistimia (ja pedaaleja) saatavilla ja vieläpä kohtuuhinnoilla. Onneksi itseltä löytyy jo Bluetone ODS. Muualla maailmassa joutuvat hankkimaan kalliita Two-Rockeja ym., tai tyytymään Fuchsiin :P |
Exhausted 09.02.2015 15:01:59 (muokattu 09.02.2015 15:35:35) | |
---|
Vuonna 2010 hommasin Monster El Monarca 40/20 W nupin ja 1x12" kaapin. Olen ollut todella tyytyväinen. Periaatteessahan tuo on toki yksikanavainen jalkakytkimellä käytettävistä gain- ja boost-toiminnoista huolimatta, mutta säröpedaaleiden kanssa pelaamalla riittää täysin omaan soittooni. Saundimaailma on kuin jonkinlainen yhdistelmä Hiwattin tuhtiutta ja tasapainoisuutta, Orangen rouheutta ja Marshallin särmää. Lisäksi vahvistin on pikkukytkimien ja tehonpuolituksen kanssa todella monipuolinen. Tosin 20 wattiakin taitaa olla vähän liikaa. Äänitin joskus myös pienen demon ominaisuuksista, mutta nykystandardeille taitaa äänityksen äänenlaatu olla aika kelvoton https://www.youtube.com/watch?v=OfV6vgOB9NU |
Exhausted 09.02.2015 15:43:11 (muokattu 09.02.2015 15:43:36) | |
---|
Lisäänpä muuten vielä, että oma ostopäätös muodostui seuraavin perustein 0. Monsterin vahvareiden tiedostus hyviksi Disco Ensemblen, Calliston ja Abduktion levyjen perusteella 1. Porvoon Mankku-studiossa kokeiltu ja sessioissa käytetty vanha Monster-nuppi 2. Sähköposti ja soitto Mäntymaalle 3. Kaverin El Monarcan kokeilu 4. Uusi soitto Mäntymaalle, jolloin tein tilauksen |
Rintamamies 14.02.2015 22:42:02 | |
---|
toivase: Minulla oli reilu vuosi sitten mahdollisuus (A,B,C,D) -testata vierekkäin seuraavia komboja: Bassmannen (4x10) klooni, MonSter El Mocambo (vm. 2002, 15"), Swart sekä Tone King (Sky King ?). Periaatteessa olin mennyt ostamaan Swartin, jota olin kuolannut jonkin aikaa. Mukaan lähti kuitenkin El Mocambo :). Olisi muuten mielenkiintoista tietää mikä Tone Kingin malli oli testipenkissä? Itseltä löytyy juurikin Sky King, joka on kaksikanavainen blackface/tweed/jtm45 tyyppinen kone. Tweed-kanava muuntautuu hiukan marshallmaiseen suuntaan midbite-potikkaa kaakkoon kääntämällä ja tuo nimensä mukaisesti reilusti keskiääniä soundiin. Olen tuommoista El Mocamboa miettinyt tämän rinnalle muiden Dumble-tyyppisten merkkien ohella. Tone King on minusta sarjassaan aivan huippuluokkaa, eikä tarvetta ole enää non-master vahvistimelle. Ja oman Mariachin perusteella Monster on erittäin laadukas merkki, eikä viimeistelyltään häviä lainkaan ulkomaisille verrokeilleen. |
Nivel 15.02.2015 16:41:47 | |
---|
Mulla on punainen Monsterin el Matador combo 2 x 10" ämyreillä. Mäntymaan mukaan vastaa rakenteeltaan nykyään jotain toista mallia. Anyway, sikahyvä peli. Erja Lyytisen nimmarikin siinä on kun oli ollut keikalla lainassa:-). Tehot on 30 W mutta mulle kotioloihin liikaa. Voisin vaihtaa pienempitehoiseen Monsteriin. |
Jarski 14.03.2015 21:36:05 | |
---|
Minulla keikkakäytössä El Mariachi 30 kombo. On kyllä niin kovaääninen laitos, että en ole isollakaan lavalla sitä päässyt kovin paljon luukuttamaan. Monipuolisuus on tälle laitteelle toinen nimi, kytkimiä on joka lähtöön ja ne todellakin vaikuttavat soundimaailmaan. Särömaailma ei ihan ole vielä auennut toimivaksi omassa käytössä,nyt enemmänkin pedaalit murottaa kuin laitteen more-kytkin. Plussaa Monsterille ehdottomasti tärkeimmästä asiasta. Suomalaisuudesta. |
Mänty 01.02.2016 12:24:38 (muokattu 01.02.2016 17:59:40) | |
---|
Luin mielenkiinnolla keskustelunne Monster-tuotteistani, vastaukseni keskustelussa esilletulleisiin seikkoihin olisi lyhyesti seuraava: - 2016 alkuvuodesta täysin uudistuva sivustoni tulee sisältämään laadukkaat soundisämplet, kuvasarjat ja tuotteiden hintahaarukan optioista riippuen - 2016 tuotannon testausmahdollisuus on käytettävissä Monster Factoryn tiloissa ajanvarauksella, sekä 2016 Monster Road Shown yhteydessä 2016 huhti - heinäkuun välisen aikana - 2016 jälleenmyyntiverkosto päivittyy siten että edustajalla on aina vähintään 1kpl tuotteistani esillä / testattavana - Tuotantomme on 100% Boutique pohjainen, joten tuotannon kasvu ei ole ensisijainen tavoitteemme, koska resurssimme ovat erittäin rajalliset, täysin yksilöllisen valmistustavan mukaisesti Terveisin, Juha Mäntymaa / Monster Factory http://www.monsteramps.fi/site/ |
petrip 05.09.2016 21:51:40 | |
---|
Mikä tilanne uuden tuotelinjan kanssa? Onko kenelläkään kokemuksia? Never trust someone who tells you to trust them. Trust me. |
Mänty 19.09.2016 20:18:30 (muokattu 19.09.2016 20:26:40) | |
---|
petrip: Mikä tilanne uuden tuotelinjan kanssa? Onko kenelläkään kokemuksia? Uusi 2016 Monster Pineland-mallisto, sekä Visual Clone Guitars / Black Series-mallisto on testattavissa lokakuun - joulukuun välisenä aikana, myöhemmin ilmoitettavissa liikkeissä "2016 Monster Road Show"-kiertueen merkeissä. Sivuni uudistuu lokakuun aikana. Koko malliston valmistuminen on siirtynyt 5/10W ja 15/25W mallien tuotannon kysynnän vuoksi. Terveisin, Juha Mäntymaa / Monster Factory |
arijuki 19.09.2016 21:09:47 | |
---|
petrip: Mikä tilanne uuden tuotelinjan kanssa? Onko kenelläkään kokemuksia? Minulla on käytössä 2016 Monster Pineland 5/10W nuppi kotisoittelua varten. Olen tykännyt kovasti, hieno clean ja myös od toimii. The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King |
klobasa 21.10.2016 23:56:16 | |
---|
Uusia sivuja ei näytä tulevan vaikka piti tulla jo vuoden alussa. Päivämäärä uusien sivujen aukeamiselle siirtyy vaan kokoajan parilla kuukaudella eteenpäin. Sehän on vain positiivinen ongelma jos tämä johtuu siitä, että kaikki aika menee tilausten täyttämiseen. Uusia sivuja ja sen myötä ääninäytteitä, kuvia ja hintatietoja odotellessa. |
Mänty 10.11.2016 16:43:37 (muokattu 10.11.2016 17:24:36) | |
---|
klobasa: Uusia sivuja ei näytä tulevan vaikka piti tulla jo vuoden alussa. Päivämäärä uusien sivujen aukeamiselle siirtyy vaan kokoajan parilla kuukaudella eteenpäin. Sehän on vain positiivinen ongelma jos tämä johtuu siitä, että kaikki aika menee tilausten täyttämiseen. Uusia sivuja ja sen myötä ääninäytteitä, kuvia ja hintatietoja odotellessa. Moi, Uuden Monster Pineland malliston 300W Basso-versio Setup valmistuu ensiviikon aikana, tämän jälkeen vielä yksi 50/100W Kitara-versio Setup ja 3kpl VCG "The Black Series" kitaraa ja yksi VCG "The Black Series" basso, joten eteenpäin mennään muun tuotannon ohessa työresurssieni rajoissa. Täältä löytyy perusinfoa mallistolle www.monsteramps.fi jos pikaista tarvetta tarkemmalle infolle, lähetä email ja vastaan. t. Juha Mäntymaa / Monster Factory |
Juzpe 10.11.2016 16:47:07 | |
---|
Mänty: Moi, Ystävällinen vihje: Tarjomasi linkki toimii paremmin kun editoit pilkun pois perästä. :D Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori |
Mänty 10.11.2016 17:25:41 | |
---|
Juzpe: Ystävällinen vihje: Tarjomasi linkki toimii paremmin kun editoit pilkun pois perästä. :D No niin, nyt varovasti siellä! (: |
No niin, sainpas minäkin vihdoin ryhdistäydyttyä ja hommasin pitkään kuumotelleen Monster La Mesera combon. -Laadukas työnjälki. -Upea soundi. -Upea design. -Ainoa miinus on ettei ulkopuolista kaappia saa liitettyä, mutta sen saa varmasti modattua jälkikäteen. Olen kertakaikkisen tykästynyt tuohon. Mulla on ollut paljon putiikkikoneita rapakon takaa eikä tämä kyllä jää niistä jälkeen millään osastolla. Upeasti on kiinnitetty huomiota pieniinkin yksityiskohtiin ja on kaiken kaikkiaan todella uniikki ja omanlaisensa otus. Soundi on hyvin tweed henkinen ja dynamiikkaa löytyy. Nyt vaan ne sivut upean tuotteen tasolle! "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." |
Exhausted 01.02.2017 19:28:58 | |
---|
Näin tällä viikolla unta, että myin Monsterin ja ostin Marshallin. Se oli kyllä kamala uni :( |
klobasa 01.02.2017 19:39:14 (muokattu 01.02.2017 19:41:22) | |
---|
Gabe: No niin, sainpas minäkin vihdoin ryhdistäydyttyä ja hommasin pitkään kuumotelleen Monster La Mesera combon. -Laadukas työnjälki. -Upea soundi. -Upea design. -Ainoa miinus on ettei ulkopuolista kaappia saa liitettyä, mutta sen saa varmasti modattua jälkikäteen. Olen kertakaikkisen tykästynyt tuohon. Mulla on ollut paljon putiikkikoneita rapakon takaa eikä tämä kyllä jää niistä jälkeen millään osastolla. Upeasti on kiinnitetty huomiota pieniinkin yksityiskohtiin ja on kaiken kaikkiaan todella uniikki ja omanlaisensa otus. Soundi on hyvin tweed henkinen ja dynamiikkaa löytyy. Nyt vaan ne sivut upean tuotteen tasolle! Se halpa torilla ollut tweedpäällysteinen? Osaatko sanoa miten se eroaa muista champ johdannaisista (muuta kuin master volumen osalta)? E: Jaa ei päivittynytkään sivut eiliseen deadlineen mennessä... Vuoden jo siirtyny sivujen avaus :) |
Gabe 01.02.2017 20:00:30 | |
---|
klobasa: Se halpa torilla ollut tweedpäällysteinen? Osaatko sanoa miten se eroaa muista champ johdannaisista (muuta kuin master volumen osalta)? En tiedä johtuuko kotelosta, custom muuntajista, kytkennästä vai kaikkien näiden summasta mutta pakko sanoa että tykkään tästä kyllä paljon enemmän kuin muista champ johdannaisista mitä mulla on ollut (niitä on ollut muutama.). Soundi on isompi, ei yhtään sellainen laatikkomainen. Säröytyy hieman tasaisemmin, hanat aukikin vielä oikein musikaalinen tweed rähinä. Soundaa toimivan masterinsa ansiosta hyvältä myös hiljaa soitettuna, ei ole ollut mitään ongelmia käyttää sitä kerrostaloasunnossa. Täysillä ihan helvetin äänekäs ja sitä paremmalta soundaa mitä kovemmin luukuttaa. Pedaalit joutaa torille, kitaran volume riittää hyvin. Oli kiva löytää vihdoin Ruokankaalle kotimainen aisapari. :) "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." |
joniakaidiot 01.02.2017 23:58:44 | |
---|
Ah, mielenkiintoinen aihe. Itselläni ei ole kokemusta uudemmista Monster-vahvistimista, mutta pidän todella paljon 1970-1972 valmistetusta TJM 120W Monsteristani. Huollatin vuosia sitten nupin Monsterin tehtaalla ja asennutin samalla master volumen - todella toimiva laite ja tehtaalla loistava asiakaspalvelu! 70-luvun Monster-kaappi löytyy myös, mutta kaipaa kaiuttimien vaihtoa. |