Aihe: Thomannilta rumpusettiä
1 2 3
miscage
11.06.2004 19:24:04
No nii. Vähän arveluttaa tilata rumpusettiä Saksanpojalta..

Uskaltaako sieltä Thomannilta ihan kunnon rumpusatsia tilata? Sieltä settinsä tilanneet heittääkää vähän kokemuksia, onko jotain uupunut? Muuta negatiivista? Takuuhommat hoituu ilmeisesti vittumaisen hitaasti, mutta tuo nyt on toisarvoinen seikka, jos tavara on ehtaa. Jos sieltä tilaa vaikkapa rockstarit, nii tuleeko sieltä ihan 04 mallia, vai vanhempaa vastaavaa? Minkälaisessa kuosissa ne sieltä tulee?

Nii, ja vielä sen verran että piekseekö Sonor3003, Rockstarit ja (tai) Exporit? Jos pieksee, niin muodostuuko varaosien hankinta ongelmaksi?

..tästä on varmaan ollu puhetta, mutta kerta kiellon päälle.
"A choice is made of free will, just like the choice to kill."
tuukkah
11.06.2004 20:45:22
No nii. Vähän arveluttaa tilata rumpusettiä Saksanpojalta..

Uskaltaako sieltä Thomannilta ihan kunnon rumpusatsia tilata? Sieltä settinsä tilanneet heittääkää vähän kokemuksia, onko jotain uupunut? Muuta negatiivista? Takuuhommat hoituu ilmeisesti vittumaisen hitaasti, mutta tuo nyt on toisarvoinen seikka, jos tavara on ehtaa. Jos sieltä tilaa vaikkapa rockstarit, nii tuleeko sieltä ihan 04 mallia, vai vanhempaa vastaavaa? Minkälaisessa kuosissa ne sieltä tulee?

Nii, ja vielä sen verran että piekseekö Sonor3003, Rockstarit ja (tai) Exporit? Jos pieksee, niin muodostuuko varaosien hankinta ongelmaksi?

..tästä on varmaan ollu puhetta, mutta kerta kiellon päälle.

Sikäli tilaaminen on fiksua, että EU:n sisältähän ei mitään ylimääräisiä tullimaksuja enää tule, lopullinen hinta on se mikä näkyy sivuilla + postarit. Postikulut ovat kiinteät, eli kuluja tulee 20e, tilasipa sitten kitaran tai täyden satsin rumpuja.

Thomannin valikoima on kuitenkin varsin laaja, verrataanpa sitten melkein mihin muuhun soitinkauppaan. Kyllä sielä myydään suurimmaksi osaksi ihan uusimpia tuotteita, yleensä vanhemmat mallit ovat hieman edullisempia. Totuus on kuitenkin se, että liikkeen tuotemerkinnät ovat varsin heikkoja. Osa merkinnöistä on saksaksi ja loput ovat muuten vain huonoja tai puutteellisia. Usein tuotteista ei ole edes yksittäisiä kuvia, vaan joskus esim. kaikkien saman sarjan symbaalien kohdalla on pikkuruinen kuva koko symbaalisarjasta.

Uskaltaako t-kauppaan luottaa tilauksen sihteen on monipiippuinen juttu. Valtava määrä tämänkin forumin ihmisiä on tilannut jotain Thomannilta. Aiemmista topiceista päätellen läheskään aina kokemukset eivät ole olleet positiivisia. On tyypillistä, että saapuvasta lähetyksestä puuttuu jotain tai jokin tuote on vaihtunut toiseen. Toisaalta, monella tilaajalla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia tilauksen suhteen. Nämä tyypit eivät yleensä ymmärrä lainkaan, miksi Thomannia haukutaan. :>

Itse olen kerran tilannut Thomannilta ja vaikka tilaus sujui kohtuullisen hyvin, aihetta narinaan jäi. Eräs tuote tilauksessa oli vaihtunut kalliimpaan, kun ilmeisesti sivuilla näkynyt tarjoushinta ei ollutkaan säilynyt tilausvahvistukseen saakka. Kannattaa siis useaan otteeseen tarkistaa, että kaikki tilauksen kohdat on oikein merkitty ja että tietää mitä tilaa.

Todellinen syy harkita Saksasta tilaamista kahdesti on takuuasioiden monimutkaistuminen. Jos lähimmästä musiikkiliikkeestä ostettu tuote pamahtaa rikki ennen aikojaan, takuuasioiden selvittäminen on helppoa. Suomalaisen yrityksen kanssa ollaan selkeästi Suomen kuluttajalainsäädännön piirissä, jolloin kuluttajalla on järeämpiä aseita käytettävissä kuluttajasuojansa varmistamiseksi. Periaatteessa EU-maidenkin välillä asioiden pitäisi olla suhteellisen helppohoitoisia, mutta todellisuudessa jos tilauksen suhteen tulee ongelmia, asiat käyvät kinkkisiksi.
ain't it funky now.
tuukkah
11.06.2004 20:54:11

Niin ja oma mielipide vielä:

Mielestäni Sonorit pieksevät Rockstarit ja Exportit hinta/laatu-suhteeltaan. Rummut soundaavat hyviltä, eikä hardwaressakaan ole valittamista. Exportit ovat hintaansa nähden hyviä rumpuja, mutta merkin telineet eivät aina ole olleet kovin laadukkaita. Tuossa Pearlin hardwaresta käydyssä keskustelussa kuitenkin mainittiin merkin telineiden parantuneen viimeisinä vuosina. En ole kokeillut, joten en osaa sanoa. Taman kannut ovat yleensä aina peruslaadukkaita. Kohtuullinen soundi, varsin hyvä hardware. Häviävät kuitenkin mielestäni Sonoreille. Jos pätäkkää riittää, Taman Rockstar Customit ovatkin sitten aivan toinen juttu. Ainakin minä ja varmasti myös bluesman86 ja lkx puhumme ko. mallin puolesta.
ain't it funky now.
Jeltz
11.06.2004 21:21:06
Taman Rockstar Customit ovatkin sitten aivan toinen juttu. Ainakin minä ja varmasti myös bluesman86 ja lkx puhumme ko. mallin puolesta.

Ja minä. Loistavat kannut!
Pulp
bluesman86
11.06.2004 21:23:17
Niin ja oma mielipide vielä:

Mielestäni Sonorit pieksevät Rockstarit ja Exportit hinta/laatu-suhteeltaan. Rummut soundaavat hyviltä, eikä hardwaressakaan ole valittamista. Exportit ovat hintaansa nähden hyviä rumpuja, mutta merkin telineet eivät aina ole olleet kovin laadukkaita. Tuossa Pearlin hardwaresta käydyssä keskustelussa kuitenkin mainittiin merkin telineiden parantuneen viimeisinä vuosina. En ole kokeillut, joten en osaa sanoa. Taman kannut ovat yleensä aina peruslaadukkaita. Kohtuullinen soundi, varsin hyvä hardware. Häviävät kuitenkin mielestäni Sonoreille. Jos pätäkkää riittää, Taman Rockstar Customit ovatkin sitten aivan toinen juttu. Ainakin minä ja varmasti myös bluesman86 ja lkx puhumme ko. mallin puolesta.

kyllä kyllä rockstar custom on kyllä erittäin kelpo sarja tosin miinuksia on se että 14" lattiatomissa on vaan 6 viritys pesää per kalvo että siinä ei oikeestaan muuta ja muhvit vois vaihtaa starclassikin parempiin. ja mä aattelin teettää kumulla settiini puiset vanteet :)
Ihmiset (kaikki on kusipäitä kunnes toisin todistetaan). -Frank Zappa-
lkx
12.06.2004 01:00:34

Jeppajee, kumpi ja kampi tappeli... sitten tuli jouko ja kosti... :P

Ainakin minä ja varmasti myös bluesman86 ja lkx puhumme ko. mallin puolesta.

Perhana, pitikö meikäläinenkin vetää tähän soppaan mukaan...perrperrperr... :D

Ei vaan, siis ihan aikuisten oikeesti Tamaan luottaisin. Todistetusti kannut on hyvät - taipuvat tarvittaessa monenlaiseen musaan - ja hw yksinkertaisesti pyyhkii kaikilla muilla merkeillä... noh, loput tiedättekin. :D Tuo fuusiosetti (10, 12, 14, 22) vaikuttas tosi hyvältä.
There is no spoon...
tuukkah
12.06.2004 05:03:53
Buah. Vähän pöhnäinen olo, mutta vastataanpa silti.

Nuo molemmat mallit ovat sellaisia, että kumpaan tahansa päädytkin, tulet todennäköisesti olemaan tyytyväinen. Noista kahdesta setistä suosittelisin kuitenkin Tamaa. Vaikka se lattiatomi onkin kova sana ja olen siihen omassa setissäni erittäin tyytyväinen, kannattaa ottaa huomioon, että 22" bassorummun päälle ladotut 10" ja 11"-tuumaiset tomit nousevat varsin korkealle. Eli käytännössä tomien sijoittelu syvien tomien kanssa on huomattavasti rajoitetumpaa, kuin matalilla tomeilla. Jos tykkäät pitää tomeja korkealla ja vinossa kasarityyliin, ei ongelmaa ole. Jos kuitenkin tahdot sijoitella tomeja matalammalle, eikä käytössä ole räkkiä tai muuta systeemiä tomien sijoittamiseksi, kannattaa pysyttäytyä matalammissa tomeissa. Itse käytän vain kahta tomia, joista 13" etutomi on kiinni omassa telineessään.

Oikeilla kalvoilla ja virittämällä tuosta kelluvasta 14"-tuumaisesta tomistakin saa varmasti ihan hyvän soundin aikaan, joten sen suhteen ei tarvitse olla huolissaan. Ainoaksi ongelmaksi saattaa ajan mittaan muodostua tuon tomia pitelevän clampin kestävyys. Taman hardware on kuitenkin suhteellisen laadukasta, joten siitäkään tuskin tarvitsee liikoja huolehtia.

Tuosta symbaalisetistä vielä:
Vaikka nuo Z-pellit ovatkin niinsanotusti rokkia varten suunniteltu, on suuri osa sarjan pelleistä mielestäni turhan kolisevia ja äänekkäitä. Sarjan symbaalit ovat myös varsin paksuja, joten hiljaisemmilla äänenvoimakkuuksilla soittaminen saattaa olla hankalaa. Melkeinpä suosittelisin Z-setin tilalle Thomannilta löytyvää vastaavaa Avedis-sarjaa, joka on ominaisuuksiltaan musikaalisempi ja laajempaan musiikin kirjoon soveltuva. Avedikset toimivat rokissa mätössäkin mainiosti, häviämättä hiljaisemmassakaan kepityksessä. Jos tyyli on oikeasti raskaampaa mättöä, voisi Avedis Power-setti olla paikallaan. Settiin kuuluu muistaakseni ping-ride, 16" crash ja haikat sound waveilla. Avedis-setit näyttäisivät vielä olevan reippaasti Z-settiä helvempiakin.

Noin yleisohjeena peltiostoksia varten voisi sanoa, että sokkona ostaminen peltejä kokeilematta ei aina ole fiksua. Jos kavereilta tai musaliikkeistä löytyy harkitsemiasi peltejä, kannattaa niitä ainakin kokeilla.

Vähin mitä voi tehdä, on kuunnella zildjian.comista löytyviä äänisampleja.

Örgh. Nyt nukkumaan.
ain't it funky now.
miscage
12.06.2004 12:01:24
Kiitos informaatiosta. Nyt sitten odotetaan tiliä ja ostetaan....
"A choice is made of free will, just like the choice to kill."
w-i-v-e
12.06.2004 21:52:22
Oon ite tilannu Thomanilt hyvät Yamahan rummut + lautasia ja kaikkee muuta sälää... Eli kannattaa tilata ihan huolettomasti sielt kamaa......

Tilasin, muuten tänään uudet pellit sielt...:)
Jeltz
12.06.2004 22:29:16
Ainoaksi ongelmaksi saattaa ajan mittaan muodostua tuon tomia pitelevän clampin kestävyys. Taman hardware on kuitenkin suhteellisen laadukasta, joten siitäkään tuskin tarvitsee liikoja huolehtia.

Minulla on siis juuri tuo rockstar custom, ollut pari viikkoa. Muuten ihan loistava setti, mutta juuri kyseinen klämppi otti ja hajosi. En tiedä mistä johtuu, ei se nyt ihan älyttömän kireälläkään ollut, hajosi vaan. Lupasivat Thomannilla lähettää kyllä uuden.

Thomannista vielä: Settini on siis T-kaupasta. Tilasin sen toukokuun alussa. Setissä taisi mennä 3 viikkoa, rideä ja haikkaa odottelen vieläkin.
Pulp
lkx
13.06.2004 00:04:33

juuri kyseinen klämppi otti ja hajosi.

Poikkeus siis vahvistaa säännön. Ei o mulla menny ykskään hajalle, ikinä.
There is no spoon...
Alpha
13.06.2004 00:44:49
Poikkeus siis vahvistaa säännön. Ei o mulla menny ykskään hajalle, ikinä.

Juu ei mullakaan tuollasia ole hajonnut. Oikeestaan mullei ole mitään hajonnut...siis sellaista missä lukee notta Tama...
moottorisaha
13.06.2004 18:04:12

mitä eroa on normaalissa rockstarissa ja customissa?
MoonDog
13.06.2004 19:11:57
mitä eroa on normaalissa rockstarissa ja customissa?

Customit ovat muistaakseni eri materiaalia ja ainakin viimeistelyvaihtoehtoja on enemmän. Tähän hätään ei muista onko niissä muuta eroa.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
lkx
13.06.2004 20:30:18 (muokattu 13.06.2004 20:32:25)

Rockstar ja R Custom ovat samasta puusta - mahonkia ja lehmusta. Runkojen rakenteet eroaa hiukan toisistaan. RC 9mm, 7 kerrosta (uloin ja sisimmäinen kerros ovat lehmusta, välissä viisi kerrosta mahonkia). R 9mm, 8-kerrosta (sisimmäinen kerros lehmusta, muut mahonkia). Molemmissa on Starcast mounting, eli kelluva tomiripustus.

Eroja:

R - RC
pinnoite - lakkavärjäys
metallivirveli - puu
bassarissa muovivanteet - puuvanteet
There is no spoon...
-Reaper-
13.06.2004 21:43:38 (muokattu 13.06.2004 21:46:16)
Minä kallistuisin kyllä ehkä kuitenkin Sonoreihin koska ainakin tamalla se kelluva ripustus on semmonen härpäke että tomeja ei saa kovin lähekkäin...

Mitä tohon hardwareen tulee niin tamalla saattaa olla kyllä parempi hardware kun sonorilla en ole kyllä varma mutta ainkin taman hardware on omien kokemuksin mukaan ihan hyvää. Tosin ne halvimmat telineet ei ole kyllä mielästäni kovin hyviä koska ovat aika kevyitä tosin kestäviä ja roudaus ystävällisä kun ovat kevyitä mutta jos siinä on esim. china niin ei pysy kovin hyvin paikallan, mutta ainakin Road Pro ständit tuntuu todi hyviltä ja taman klampit on kans hyviä...

Ja niitten peltien kanssa minäkin tekisin varmaan niin että ostaisin Avedis rock setin vai mikä se nyt oli...

Pearlin hardware on kyllä ainakin minulla toiminut hyvin ja on ainkin tukevampia kun taman halvemmat telineet vaikka ei olekaan pearlin huippu telineitä...

Ainiin se ite vastaus kysymykseen että kyllä sieltä ainakin minun mielestä voi ihan hyvin tilata mutta jos saa suomesta halvemmalla niin sitten suomesta.
Tilaukset voi kyllä kestää aika perkeleen kauan joskus jos ei ole tavaraa varastossa mutta muuten tulee yleensä parissa viikossa.
Ja se postikulujen ihmellinen maailma menee niin että: alle tuuhandred juuros=17€, yli tuuhandred juuros= 27€ muistaakseni.

Edit: Ainiin onhan noissa sonoreissa sekin parempi puoli että niissä on kuustoista tuumanen lattia tomari...
Rock´N´Roll!!
MoonDog
13.06.2004 21:54:13
Thomannin postikulut ovat ilmeisesti muuttuneet viime talvesta, kun nyt sivuilla seisoo jotta:

"Kaikkiin tilauksiin sisällytetään automaattisesti postimaksu, joka on €20 tilauksen koosta riippumatta."
Shit just doesn't happen, it takes effort.
-Reaper-
13.06.2004 21:59:08
Thomannin postikulut ovat ilmeisesti muuttuneet viime talvesta, kun nyt sivuilla seisoo jotta:

"Kaikkiin tilauksiin sisällytetään automaattisesti postimaksu, joka on €20 tilauksen koosta riippumatta."

Jaa no voi olla kyllä noinkin.
Rock´N´Roll!!
moottorisaha
13.06.2004 22:20:28

mun mielestä toi perus tama rockstar setti kuulostaa muuten hyvältä mutta virveli on hieman paska.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)