Aihe: Harjoitteleminen
1
Shannon
11.06.2004 20:57:14
Minkälaisia harjoittelurutiineja teillä on? Miten avaatte äänenne ja kauanko käytätte siihen aikaan? Ja mitä treenaatte sitten kun olette äänenne avanneet? Ja kuinka kauan päivässä treenaatte?
Siinä muutama kysymys.
anguished
11.06.2004 21:00:56
No itse en oikeastaan avaa ääntä, tai siis mitenkään eritysesti (pitäis kyllä!). Vähän kevyemmin lauleskelen (joskus skaaloja laulelen, tai hyräilen jotain), ja sen jälkeen sitten treenailen niitä biisejä mitkä kaipaavat treenausta jotain 30-60min.

Mutta toisaalta tuo laulaminen on vielä sen verran uusi homma, että en tiedä sitten mikä olisi se kaikkein oikein tapa tehdä mitäkin.
ba-Rokki
Shannon
11.06.2004 21:33:39
Itse olen jopa niin aloittelija, että en tiedä miten voin selvittää oman äänialani? Voisiko joku selittää miten tämä tapahtuu, vaikkapa kitaraa hyväksi käyttäen. Ymmärrän nimittäin kitaransoitosta jonkun verran.
anguished
11.06.2004 21:46:50
Itse olen jopa niin aloittelija, että en tiedä miten voin selvittää oman äänialani? Voisiko joku selittää miten tämä tapahtuu, vaikkapa kitaraa hyväksi käyttäen. Ymmärrän nimittäin kitaransoitosta jonkun verran.

No Sinähän voit koittaa laulaa samat nuotit mitä soitat kitaralla, aloitat vaikka C:stä (siis A-kielen kolmas nauha). Sitten siitä ylös ja alaspäni niin paljon kuin tuntuu hyvältä -- itellä menee kitaratermeillä siis dropped c:stä (eli paksuin E madalletaan pari sävelaskelta) siihen h-kielen essään (eli neljäs nauha).
ba-Rokki
Shannon
11.06.2004 21:49:23
No Sinähän voit koittaa laulaa samat nuotit mitä soitat kitaralla, aloitat vaikka C:stä (siis A-kielen kolmas nauha). Sitten siitä ylös ja alaspäni niin paljon kuin tuntuu hyvältä -- itellä menee kitaratermeillä siis dropped c:stä (eli paksuin E madalletaan pari sävelaskelta) siihen h-kielen essään (eli neljäs nauha).

Ok, kiitos. Täytyypä kokeilla tässä illasta. Kauanko olet muuten lauleskellut?
anguished
11.06.2004 21:50:58 (muokattu 11.06.2004 21:51:44)