Aihe: Mad Professor RED Cable -käärmeöljyä vai mullistava uutuus?
1 2 3 4 585 86 87 88 89 90 91 92
Laulava Kylätohtori
26.05.2016 15:03:34
Kefiiri: Synttärionnittelut tohtorille! Ja nyt loukkaannun omista kirjoituksistani, olenhan itsekin keskustelija enkä täten siis tiedä omastakaan soundistani mitään!

Ehdottaisin jo moderaattoreille aiheen ohi keskustelun siivoamista, mutta kai heillä on parempaakin tekemistä.

Thanks. :)

Ehkäpä olisi jo aika pistää koko ketju lukkoon. Aloitetaan sitten vaikka uusi, jos tästä joskus jotain uutta selviää. Jotenkin kuitenkin luulen, että tämä vaipuu vähitellen yhä pienempään marginaaliin ja unohduksiin ollen vain yksi hassu kuriositeetti oudolla ja ikuisella matkalla kohti parempaa soundia...
They pass too much electricity. -SRV
Karvamammutti
26.05.2016 15:50:00
Nii, mut mites se kaapeli? Onko siitä mitään iloa?
SKONSVO
midprice
26.05.2016 15:53:46

Karvamammutti: Nii, mut mites se kaapeli? Onko siitä mitään iloa?

Onhan se pirteän punainen.
Mä kysyin tätä samaa meidän basistilta, kun se vaihtoi bassovahvistinta toiseen ja laittoi vielä kompurapedaalinkin väliin. Ei osannut vastata, että vaikuttaako se punakaapeli uusilla bassokamoillakin, ei ollut testannut :)
Lunnu
26.05.2016 16:09:42
Karvamammutti: Nii, mut mites se kaapeli? Onko siitä mitään iloa?

On siitä tän keskustelun muodossa ollut ainakin minulle paljon iloa.
Nostalgy is not what it used to be
petteri m
28.07.2016 11:53:49 (muokattu 28.07.2016 11:55:04)
Juzpe: Kuitenkin olen lopulta tullut siihen tulokseen, että ulosantiin vaikuttaa huomattavasti kalustoa enemmän se henkilö joka on signaaliketjun alkulähteillä.

Albert Järvisestä sanottiin aikoinaan että siinä on sellainen soittaja että on aika sama mitkä kamat sille antaa. Jotenkin se vaan aina tunnistettavasti kuulostaa Albertilta.

Muistelen myös erästä Esa Pulliaisen haastattaelua jossa häneltä kysyttiin kitara- ja vahvistinvalinnoista jne. Hän sanoi että vaikka hänellä olisi mikä vahvistin niin kyllä hän sieltä sen oman soundinsa vain ruuvaa. Ei sentään sanonut että on sama mikä kitara on kyseessä...

Pointtihan on tässä tietysti pyrkimys ja taito kuulostaa omalta itseltään erikuuloistenkin vahvistimien (ja muidenkin kamojen) läpi soitettuna, vai mitä? Jos ja kun tähän pääsee on kamarunkkaamisen aika ohi ja ovi on auki next levelille.
Jukka Häikiö
28.07.2016 17:10:05

petteri m: Albert Järvisestä sanottiin aikoinaan että siinä on sellainen soittaja että on aika sama mitkä kamat sille antaa. Jotenkin se vaan aina tunnistettavasti kuulostaa Albertilta.

Muistelen myös erästä Esa Pulliaisen haastattaelua jossa häneltä kysyttiin kitara- ja vahvistinvalinnoista jne. Hän sanoi että vaikka hänellä olisi mikä vahvistin niin kyllä hän sieltä sen oman soundinsa vain ruuvaa. Ei sentään sanonut että on sama mikä kitara on kyseessä...

Pointtihan on tässä tietysti pyrkimys ja taito kuulostaa omalta itseltään erikuuloistenkin vahvistimien (ja muidenkin kamojen) läpi soitettuna, vai mitä? Jos ja kun tähän pääsee on kamarunkkaamisen aika ohi ja ovi on auki next levelille.

Juu, onhan se tietty kiva, että on hyvät kamppeet, mut eihän ne itekseen soi. Ihan hemmetisti on kulunut itseltäkin aikaa joutavanpäiväiseen sompaamiseen, saman ajan jos ois käyttänyt itse asiaan, niin mustakin ois voinut tulla kitaristi. Sinänsä aika tyytyväinen mieli nyt, kun tuli tehtyä päätös, että kaikki joutava saa lähteä, siis sellainen mitä ei oikeasti tarvitse.
Vois niinkus sanoa, jotta tää on nyt nähty ja se on aika paljon sanottu pahemman luokan kamarungqvistin suulla. Toki jotain oikeasti tarpeellista voi ostaa, mut sen on sit oltava sitä.
On aivan yksi lysti, onko meikällä räpylässä LP Studio(siis hyvä sellainen), taikka R9, ei se homma siitä oleellisesti kummene, ihan normi hyvä, vaikkapa Klozin piuha(mussa ei siis ole potentiaalia red kheibölin ostajakuntaan) ja yksikanavainen Marshall-henkinen vaffari, siinä se on, spedulautaa unohtamatta, tosin räpeltäminen LP:lla on takanapäin ja Tele siihen viimeiseksi jäi, vaikken ois ikinä uskonut käyvän näin, sentään Lesterillä jo vuodesta -82.
Kyllähän kamavänkkääminen ihan kivaa on, mut aikansa kutakin, jos nyt sit koittais vaikkapa opetella soittamaan.
Sittenhän sen näkee, oliko se tässä, kun nurmi mun peittää, tauti on meinaan paha.
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
Shredator
24.01.2017 17:18:13

"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Laulava Kylätohtori
24.01.2017 17:26:21
Shredator: Punakuapelista jälleen asiata

http://www.savonsanomat.fi/talous/K … 3%A4pimurto-on-nurkan-takana/915438

Hah! Noi ressukat vain haaskaavat aikaa ja rahaa. Eikö ne typerykset tiedä, että mnetin älyköt osoittavat ilmiön jo mahdottomaksi. Miten se menikään?

"Ei voi tulla ulos enempää kuin menee sisään." Kylä jämpti on näin. Pulinat pois, kansa on puhunut ja kyllä kansa tietää. :D
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Arkka
24.01.2017 18:39:31

Skepsiksen FB-keskustelijat pistävät kylmää (aika turha keskustelu kylläkin tähän asti ollut - eivät ole vielä päässeet mnet-tason kvanttifysiikkaan):
https://www.facebook.com/groups/skepsisry/permalink/10155735942746040/

On tää kyllä hämmentävä tapaus. Perustuen mnettiläisten kokeiluihin, oon aika varma, että jotain kärmes tekee, ja mun on vaikea nähdä, että kyse olisi tahallisesta kusetuksesta ainakaan Mad Professorin osalta.

Mutta... Jos kaapelin toiminta on niin hienoa kun Spindeco lupaa, niin mikä juju on taktiikassa olla lyömättä edes näennäisesti objektiivista testidataa tiskiin (vai onko jo jossain)? Ei herätä luottamusta se. Ehkä salailulle on järkevä syy ja jos on, niin se syy tiskiin. Ei kai julkiset testitulokset patentoimista vaikeuta vai pelkäävätkö, että kilpailijat heräävät ja menevät ohi? Jotenkin hämärää toimintaa.

Jotain tiskiin nyt tai lakkaa jännittämästä.
HS
24.01.2017 20:01:07
Terve

Ei muuta kuin Sipilän Juhan juttusille niin eiköhän siitä jonkinlaisia vientiponnisteluja saada suhmuroitua.
-No perrrhana! Pannaan 10 mrd aluepoliittiskehittämisinnovoimistukea!
Hyviä neuvoja vaikka ei edes kysytä.
Laulava Kylätohtori
24.01.2017 21:24:20
Arkka: Skepsiksen FB-keskustelijat pistävät kylmää (aika turha keskustelu kylläkin tähän asti ollut - eivät ole vielä päässeet mnet-tason kvanttifysiikkaan):
https://www.facebook.com/groups/skepsisry/permalink/10155735942746040/

On tää kyllä hämmentävä tapaus. Perustuen mnettiläisten kokeiluihin, oon aika varma, että jotain kärmes tekee, ja mun on vaikea nähdä, että kyse olisi tahallisesta kusetuksesta ainakaan Mad Professorin osalta.

Mutta... Jos kaapelin toiminta on niin hienoa kun Spindeco lupaa, niin mikä juju on taktiikassa olla lyömättä edes näennäisesti objektiivista testidataa tiskiin (vai onko jo jossain)? Ei herätä luottamusta se. Ehkä salailulle on järkevä syy ja jos on, niin se syy tiskiin. Ei kai julkiset testitulokset patentoimista vaikeuta vai pelkäävätkö, että kilpailijat heräävät ja menevät ohi? Jotenkin hämärää toimintaa.

Jotain tiskiin nyt tai lakkaa jännittämästä.

Koulusta on jo aikaa, mutta eikö se ole juuri niin, että jos keksinnön julkaisee, niin se saattaa vaikeuttaa tai kokonaan estää patentin saamiseen. Jotain tällasta siinä mielestäni oli...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Heikki
24.01.2017 22:31:08

Täytyy olla vajaaälyinen ihminen joka tota sontaa uskoo.

Laitteden virran kulutus, signaalitasot jolla ne toimii ja kohina riippuu täysin kytkennästä. Niitä ei varmasti mikään käärmeöljyverkkojohto muuta.

Jos mun mikkietusta klippaa +24dBu lähtötasolla ja EIN on -125dBu, niin voisivat kertoa kuinka paljon suurempaa lähtösignaali ja peienempää kohinaa voisin odotta höpöhöpö-verkkojohdolla.
hollstro
24.01.2017 22:33:26

Heikki: Täytyy olla vajaaälyinen ihminen joka tota sontaa uskoo.

Laitteden virran kulutus, signaalitasot jolla ne toimii ja kohina riippuu täysin kytkennästä. Niitä ei varmasti mikään käärmeöljyverkkojohto muuta.

Jos mun mikkietusta klippaa +24dBu lähtötasolla ja EIN on -125dBu, niin voisivat kertoa kuinka paljon suurempaa lähtösignaali ja peienempää kohinaa voisin odotta höpöhöpö-verkkojohdolla.

Tai sitten voi kokeilla ja päättää itse mitä mieltä on. Oletko?
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Darkness is calling
24.01.2017 22:53:29

Onpas täällä paljon fyysikkoja, painoarvo selkeästi teoreettisissa sellaisissa. Todellisuus on subjektiivinen, joten tavallaan kaikki ovat oikeassa. Tällaiset ketjut ovat kyllä piristävää luettavaa, mitä mainiointa viihdettä. Kiitän ja kumarran. :)
Ja mitä tuohon johtoon tulee ettei ihan aiheen ohi vedettäis, niin taustalla oleva teknologia kaiketi on ihan pätevää, se tekeekö se oikeasti havaittavaa eroa justiin kitarahommissa onkin sitten asia erikseen.
En missään nimessä allekirjoita ylläolevaa tekstiä.
Kefiiri
24.01.2017 23:20:18
JRantajoki: taustalla oleva teknologia kaiketi on ihan pätevää,

Kaiken takana on nainen :)
En ole musiikin asiantuntija.
BugBadWolf
24.01.2017 23:25:33
Kefiiri: Kaiken takana on nainen :)

Tarkoitatko että tuon kanssa soundi menee siis päin v...

..esikrassia? Tykkäävät kuulemma puutarhahommista. Naiset.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
RaskasMielinen
25.01.2017 00:16:03 (muokattu 25.01.2017 00:52:14)

Ehdotan sinulle Vuoden nosto -palkintoa, vaikka nyt on vasta tammikuu.

Sait plussan.

Tätä nostoa odotellessa olen joutunut huvittamaan itseäni lukemalla muun muassa enkelikokemusten vertailemista.

"Johtimien pintakäsittelyn ansiosta syntyy tasainen magneettikenttä, jolloin epämääräisessä kaaoksessa kulkevat elektronit saadaan järjestykseen."

En voi lopettaa nauramista ja pitäisi mennä nukkumaan. SpinX tuo järjestyksen kosmiseen kaaokseen. En malta odottaa mitä kaikkia käyttökohteita savonmuan sankarit vielä keksivätkään. Maailma on kaaoksessa kulkevien elektronien riivaama. Maailma tarvitsee uuden järjestyksen. SpinX on uusi maailmanjärjestys.

Kärmes has died, Kärmes is risen, Kärmes will come again.

Ave Kärmes, Hail SpinX - ja kiitos Shredator!

EDIT: kyseinen kaapeli voi toimia jonkun soundimieltymykseen (toisin sanoen subjektiivista) jos sen johtimet ovat normikaapelia paksummat tmv, mutta se ei todellakaan kumoa fysiikan lakeja. Tuo aikaisemmin linkattu keskustelu Skepsis ry:n Facebook-sivuilla kannattaa lukea. Toki uskovaiset varmaan löytävät sieltäkin omat "todisteensa".
"Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours."
Kefiiri
25.01.2017 03:30:18 (muokattu 25.01.2017 03:33:43)
Heikki: Täytyy olla vajaaälyinen ihminen joka tota sontaa uskoo.

Hyvin primitiivisessä vahvistinkytkennässä johtavuudeltaan parempi verkkojohto toki voisi tuoda mitattavissakin olevaa parannusta suorituskykyyn.

Häviöiltään pienempi verkkojohto toisi verkkomuuntajalle aavistuksen korkeamman jännitteen kuin perinteinen kuparijohto. Jos muuntajan jälkeen ei ole mitään piiriä laitteen käyttöjännitettä stabiloimassa, käyttöjännitekin nousee hieman ja sehän toki suurentaa ulos saatavaa tehoa.

Tässä kuitenkin olisi kyse aivan eri tilanteesta kuin Punakaapelin alkuperäisissä mainospuheissa, joissa taikajohto kytketään sarjaan aiemmin käytetyn signaalipiuhan jatkoksi.
En ole musiikin asiantuntija.
headhead
25.01.2017 07:44:29
Tämä on kyllä jännä ketju.

Jos joku pystyy ensin selittämään maalaisjärjellä miten painovoima voi hidastaa aikaa, joka perustuu käsittääkseni suhteellisuusteoriaan, ja vasta sen jälkeen voi alkaa pohtimaan kvanttifysiikkaa. Kuulostaa ihan käsittämättömältä mutta satelliititkin ottavat huomioon sen laskuissaan koska ovat meitä kauempana maan painovoimakentästä.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gravitational_time_dilation

Mad professorin mainospuheet varmaan liioittelevatkin, ja syystäkin. Markkinat on kovat, ja kaikki muutkin valmistajat liioittelevat mainospuheissaan.
Sanoinko jotain typerää?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)