Shredator 06.09.2016 12:07:33 | |
---|
iec: Varaahan Shredator aikaa Dr. Boogie-projektille. Joo se on työlistalla jossain vaiheessa :D Viime aikoina projektit on keskittyneet erilaisten häröfuzzien ja oktaaverien maailmaan, sekä erinäköisiin volumebokseihin (vahvistimille ym). "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
LaMotta 22.01.2017 09:43:59 (muokattu 22.01.2017 15:08:50) | |
---|
Uutta viritysmittaria (pedaali) olen katselemassa ja törmäsin noiden tarkkuus-speksiin. Nykyiselle valmistaja lupaa 3 centtiä. Uudemmalle mallille 1 centin. Mikä näissä on käytännössä 'riittävä' tai 'hyvä'? En ole nykyisenkään kanssa varsinaisesti törmännyt viritysongelmiin mittarin epätarkkuuden vuoksi. E: Mikäli oikein ymmärsin niin 1 centin tarkkuus jakaa yhden nauhavälin 100 osaan(ko)? Jos näin on niin 3 centin tarkkuus jakaa yhden nauhavälin 33 osaan. Onhan sekin jo aika tarkka. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
LaMotta: Uutta viritysmittaria olen katselemassa ja törmäsin noiden tarkkuus-speksiin. Nykyiselle valmistaja lupaa 3 centtiä. Uudemmalle mallille 1 centin. Mikä näissä on käytännössä 'riittävä' tai 'hyvä'? En ole nykyisenkään kanssa varsinaisesti törmännyt viritysongelmiin mittarin epätarkkuuden vuoksi. E: Mikäli oikein ymmärsin niin 1 centin tarkkuus jakaa yhden nauhavälin 100 osaan(ko)? Jos näin on niin 3 centin tarkkuus jakaa yhden nauhavälin 33 osaan. Onhan sekin jo aika tarkka. Eikös noissa nykyisissä pedaalimalleissa (Polytunet yms.) tarkkuus ole jotain 0,1-0,5 senttiä? Eli siis varmaan ihan riittävä. Mulla on ainakin ruvennut ikänäön myötä merkitsemään enemmän se, saako siitä näytöstä selvää sekä yleinen luettavuus ja käytön selkeys. Viritintä kuitenkin luetaan noin 170-180 sentin etäisyydeltä. Siis lattiasellaisia. Klipsivirittimistä mulla on kokemusta Korgista, jonka tarkkuus on yhden sentin luokkaa. Ihan toimiva, mutta ei taitu lavan taakse piiloon kuin ylösalaisin. Samoin noi klipsivirit päättää välillä olla tunnistamatta jotain kieltä. Liekö ympäröivät äänet tms. häiriöksi. TC:n klipsiä on kovasti kehuttu. Sen tarkkuushan on käsittääkseni 0,5-0,2 senttiä moodista riippuen. Jos ainoaksi viriksi etsisin klipsiä, niin katsoisin tuon ekana. Ja sittenhän on vielä Petersson... Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt. |
LaMotta 22.01.2017 15:00:33 (muokattu 22.01.2017 15:49:21) | |
---|
TC Polytunessa etuna on kaikkien kuuden kielen virittäminen kerralla. En usko, että tuolle 0,jotain tarkkuudelle paljoa kannattaa käytännön painoarvoksi laskea. Bossin TU-3sta ajattelin TU-2n tilalle. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
ha55i 22.01.2017 15:41:24 | |
---|
LaMotta: TC Polytunessa etuna on kaikkien kuuden kielen virittäminen kerralla. En usko, että tuolla 0,jotain tarkkuudelle paljoa kannattaa käytännön painoarvoksi laskea. Bossin TU-3sta ajattelin TU-2n tilalle. Mulla on se Polytunen ykkösversio. Polymoodi on suht ok, mutta ei se ihan maaliin asti kanna. Kakkosversio on käsittääkseni parempi. Bändin toisella kielistäjällä on Boss, mutta en tiedä, kumpi versio. Ihan tyytyväinen on ollut. Joitakin satoja keikkoja on jo kestänyt. Siis viritin... Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt. |
saastara 22.01.2017 20:37:13 | |
---|
Fuzz-tietäjille kysymystä: Pharaoh on ollut nyt taloudessa hetken enkä ole vielä aivan varma kestääkö liitto kuherruskuukautta pidempään.. Hivenen ehkä muroinen ja dynamiikkaa lanaava omiin touhuihin, vaikka ihastuttava rasia kaikin puolin onkin itsessään. Olisko antaa vinkkejä mihin tästä jatkaa eteenpäin jos haluaisi ehkä vähän semmoista 'pleximpää'' ja dynaamisempaa soundimaailma..? Blackout Effectorsin Muskettia olen sillä silmällä katsellut. https://www.patreon.com/soundslikefog |
s8na 23.01.2017 00:19:47 | |
---|
saastara: Fuzz-tietäjille kysymystä: Pharaoh on ollut nyt taloudessa hetken enkä ole vielä aivan varma kestääkö liitto kuherruskuukautta pidempään.. Hivenen ehkä muroinen ja dynamiikkaa lanaava omiin touhuihin, vaikka ihastuttava rasia kaikin puolin onkin itsessään. Olisko antaa vinkkejä mihin tästä jatkaa eteenpäin jos haluaisi ehkä vähän semmoista 'pleximpää'' ja dynaamisempaa soundimaailma..? Blackout Effectorsin Muskettia olen sillä silmällä katsellut. Musket kuulostaa kyllä aika samalle kuin pharaon si moodi. Oiskohan tuo kovinkaan erilainen pedaali? |
BugBadWolf 23.01.2017 00:35:40 | |
---|
saastara:... ehkä vähän semmoista 'pleximpää'' ja dynaamisempaa soundimaailma..?... Mutta onko se enää fuzz, jos haetaan pleximpää. Itselle tulee mieleen joku Box of Rock, kun puhutaan plexistä ja pedaalista. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Shredator 23.01.2017 07:57:16 | |
---|
saastara: Fuzz-tietäjille kysymystä: Pharaoh on ollut nyt taloudessa hetken enkä ole vielä aivan varma kestääkö liitto kuherruskuukautta pidempään.. Hivenen ehkä muroinen ja dynamiikkaa lanaava omiin touhuihin, vaikka ihastuttava rasia kaikin puolin onkin itsessään. Olisko antaa vinkkejä mihin tästä jatkaa eteenpäin jos haluaisi ehkä vähän semmoista 'pleximpää'' ja dynaamisempaa soundimaailma..? Blackout Effectorsin Muskettia olen sillä silmällä katsellut. Se Pharaoh on vähän sellanen...paranneltu Muff. Siitä joko pitää tai ei. Kannattaa varmaan kääntyä Fuzz Face/Tonebender -osaston puoleen jos dynaamisempaa haet? "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
saastara 23.01.2017 10:10:09 | |
---|
Kiitos ehdotuksista, jatkamme tutkimuksia. BugBadWolf: Mutta onko se enää fuzz, jos haetaan pleximpää. Itselle tulee mieleen joku Box of Rock, kun puhutaan plexistä ja pedaalista. Juu, tää on ehkä vähän semmoinen 'syö ja säästä kakku' tyyppinen episodi. Kun oma soundi-ihanne on jotain suunnalla jtm45 ja bassman huutamassa hoosiannaa, haluaisi vähän sitä pleximäistä lätinää ja läiskettä mutta sitten kivasti myös vähän fuzz-osaston muroa. Tiesin, että mitään muuta kuin ongelmia ei ole luvassa nyt kun menin pitkän tauon jälkeen irtopedaaleita hommaamaan. Mutta tsekkaan noi Zvexin rokkilaatikot.. Ehkä tommoinen pleximpi särö leikkisi Fuzz Factoryn kanssa nätisti. Tai ainakin mielenkiintoisesti.. https://www.patreon.com/soundslikefog |
ancci 23.01.2017 21:49:53 | |
---|
Hirveen hankalaa kun pitäis päättää mihin purkkiin 200e sijoittas. Saisin täysin uuden pakasta vedetyn Maxon AD9 Pron hintaan 200e + postikulut. Toisaalta torilla on 80's Bossin DM-2 hintaan 210. Toisaalta taas ois myös kasarirottaa tarjolla 200e ja ainakin hetki sitten torilla oli Radialin laadukkaimpia ABY -bokseja kohtuuhintaan alle 200e.. Haluis kokeilla miten Microterror ja AC4 pelittäis yhessä. Voxista kliinit ja Orangesta dirtyä.. Tokihan osan siitä 200e voisi sijottaa hyvään singlemalttiin ja ostaa torilla pyörivän Carboncopyn. |
Gabe 24.01.2017 14:20:10 | |
---|
Hieman naurattaa. Mulla on ollut jos jonkinlaista putiikkipurkkia aina reilun puolen tonnin keräilyaarteisiin saakka, mutta toimivimmaksi näyttää nyt osoittautuneen muutaman kympin Boss DS-2. "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." |
ancci 24.01.2017 15:19:48 | |
---|
Gabe: Hieman naurattaa. Mulla on ollut jos jonkinlaista putiikkipurkkia aina reilun puolen tonnin keräilyaarteisiin saakka, mutta toimivimmaksi näyttää nyt osoittautuneen muutaman kympin Boss DS-2. Itellä tulee niin voimakas inspiraatio soittaa ja tehä musiikkia kun saa käsiinsä just jonkun tietynlaisen purkin käsiin. Ei tarvii välttämättä olla mikään vintageputiikki, mutta pitää miellyttää silmää. Aika jännä. Sehän on vaan pedaali. Mutta sitä inspiraatiota on vaikee kuvailla minkä saa kun saa sen mielikuvaa vastaavan purkin käsiinsä. Tuntuu että soittaakin paremmin.. Tätä ne markkinamiehet tietysti haluaakin.. |
Åboensis 24.01.2017 16:07:28 | |
---|
Gabe: Hieman naurattaa. Mulla on ollut jos jonkinlaista putiikkipurkkia aina reilun puolen tonnin keräilyaarteisiin saakka, mutta toimivimmaksi näyttää nyt osoittautuneen muutaman kympin Boss DS-2. Ei se aina ole hinnasta kiinni ;D. Itsehän heivasin kaikki matolaatikot huitsin helvataan kun niistä ei loppuviimeksi kuitenkaan tullut yhtä hyvää särösoundia kuin yliohjatusta 6V6 -pääteputkesta. Piti vaan hommata tarpeeksi pienitehoinen vahvain, että sitä voi avata tarpeeksi. Elämä on huomattavasti helpompaa kun jaloissa ei ole mitään, mitä pitäisi missään välissä polkaista, vaan kaikki hoituu kitarasta käsin. Ja elämänlaadun myötä parani myös äänenlaatu ;D. "Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille |
Muovinen 26.01.2017 13:04:51 | |
---|
saastara: Fuzz-tietäjille kysymystä: Pharaoh on ollut nyt taloudessa hetken enkä ole vielä aivan varma kestääkö liitto kuherruskuukautta pidempään.. Hivenen ehkä muroinen ja dynamiikkaa lanaava omiin touhuihin, vaikka ihastuttava rasia kaikin puolin onkin itsessään. Olisko antaa vinkkejä mihin tästä jatkaa eteenpäin jos haluaisi ehkä vähän semmoista 'pleximpää'' ja dynaamisempaa soundimaailma..? Blackout Effectorsin Muskettia olen sillä silmällä katsellut. En tiedä ehditkö jo myydä Pharaohin mutta kokeile sen eteen OD-purkkia (melkein mikä vaan malli) tiukentamaan soundia. Silloin ei tartte myöskään repiä siitä fuzzista ylettömästi gainia, kun se OD puskee sitä sopivasti. Omaan korvaan Pharaoh on tosin niitä harvoja fuzzeja, jotka toimii myös ilman OD-puskua. Siis silloin, kun haetaan jotain muuta, kuin reunasäröjä ja bluesrosoa. |
Gabe 26.01.2017 13:16:48 | |
---|
ancci: Itellä tulee niin voimakas inspiraatio soittaa ja tehä musiikkia kun saa käsiinsä just jonkun tietynlaisen purkin käsiin. Ei tarvii välttämättä olla mikään vintageputiikki, mutta pitää miellyttää silmää. Aika jännä. Sehän on vaan pedaali. Mutta sitä inspiraatiota on vaikee kuvailla minkä saa kun saa sen mielikuvaa vastaavan purkin käsiinsä. Tuntuu että soittaakin paremmin.. Tätä ne markkinamiehet tietysti haluaakin.. En tiiä, mulla vähemmän kamat vaikuttaa inspiraatioon tai motivaatioon. Nykyään taso on sen verran hyvää edullistenkin kohdalla että peiliin saa katsoa jos soittaminen siitä jää kiinni. "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." |
ancci 27.01.2017 09:31:12 | |
---|
Gabe: En tiiä, mulla vähemmän kamat vaikuttaa inspiraatioon tai motivaatioon. Nykyään taso on sen verran hyvää edullistenkin kohdalla että peiliin saa katsoa jos soittaminen siitä jää kiinni. Niin. Muistan lukeneeni joskus että hommasit Esquiren(?) vai olikohan se joku muu? Sen jos minkä luulisi olevan inspiroiva soitin. Tuskin mitään hevikeihästä olisi hirveen innostava soittaa vaikka soittotuntuma ja soundi olisivatkin identtiset. |
Gabe 28.01.2017 12:57:01 | |
---|
ancci: Niin. Muistan lukeneeni joskus että hommasit Esquiren(?) vai olikohan se joku muu? Sen jos minkä luulisi olevan inspiroiva soitin. Tuskin mitään hevikeihästä olisi hirveen innostava soittaa vaikka soittotuntuma ja soundi olisivatkin identtiset. Totta kai välineet valitaan käyttötarkoituksen mukaan ja panostan toki mielelläni laatuun ja kotimaiseen osaamiseen jos vain on varaa. Mutta ei se soitto niistä kamoista saa olla kiinni. Monta vuotta ennen Ruokangasta soittelin tyytyväisenä Tokai/Squier hintaluokan mailoilla.. ja voisin ihan hyvin soitella vieläkin tarvittaessa. Kyllä se musiikki itsessään on ainakin mulla se juttu mikä inspiroi soittamaan. "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." |
LaMotta 29.01.2017 10:27:03 (muokattu 01.02.2017 19:10:25) | |
---|
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
LaMotta 01.02.2017 19:12:27 (muokattu 01.02.2017 19:13:49) | |
---|
9V all around Reverb-pedaalia olen tutkaillut. Onko se tuo Tc Electronic Hall Of Fame nyt sitten muka 'paras' tai jotain? Jotenkin nuo Bossin tyyppiset vehkeet närästää kun säätimiet on nysiä tumppuja ja tekstit on niin pientä sihrua, ettei niistä tahdo saada selvää silmälaseillakaan. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |