Dunga 10.06.2004 13:39:05 | |
---|
Aku Ankka - kesät ja talvet ilman housuja jo 70 vuotta -- "eikä tunnu missään". You can crush us, you can bruise us, but you have to answer to...oh, Guns Of Brixton IMIK #4 [Kyllä lähtee] |
sepeli 10.06.2004 15:24:55 | |
---|
Kotoa löytyy kaikki Aku Ankan taskukirjat numero ykkösestä eteenpäin, alkuperäisinä vielä. Ei kovin monelta varmaan löydy. Multakin löytyy, tosin aikoinaan jouduin ostamaan taskarit 1-4 sellasena remasteroituna pakettina. Enkä nyt ihan viimeisimpiä ole hankkinut. Pitäisi varmaan jatkaa keräilyä. Ankkalinnahan on kuvitteellisessa Calisotan osavaltiossa. Ainakin Rosan. Eikös se tule Californiasta ja Minnesotasta. "Tähän en tietoisesti pyrkinyt!" -Aku Ankka |
Kapane 10.06.2004 21:15:32 | |
---|
Ankkalinnahan on kuvitteellisessa Calisotan osavaltiossa. Ainakin Rosan. Eikös se tule Californiasta ja Minnesotasta. näin minäkin muistelisin... en tosin ole varma. ankkalinna on tosiaan aivan los angelesin kohdalla. Personal Jesuss & Modern Angel
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1
http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=268439 |
NHR 10.06.2004 21:45:37 | |
---|
Lehteä en ole koskaan tilannut, mutta taskukirjoja joskus aikoinaan ostelin ja luin. Aku Ankka ei minua ikinä pahemmin sarjakuvana säväyttänyt, mutta ne vanhat lyhytfilmit ovat kyllä aika mainioita. Hyvässä lykyssä olemme osa jonkun kakkaa. - jussiohman |
sepeli 11.06.2004 15:35:55 | |
---|
näin minäkin muistelisin... en tosin ole varma. ankkalinna on tosiaan aivan los angelesin kohdalla. Tässähän tätä: Calisota is a fictional US state used in comic books produced by the Walt Disney Company, especially those of Carl Barks. Duckburg is among the cities located there and possibly so is Mouseton. Although it has many fictional elements and a variable climate it is probably roughly equivalent to Northern California. Duckburg has occasionally been said to be seated north of Los Angeles and San Francisco. The name is a portmanteau formed from California and Minnesota. "Tähän en tietoisesti pyrkinyt!" -Aku Ankka |
Tämä heppu on loistava! Varsinkin se taskaritarina, jossa oli mm. Ossi Osteri ja Synkkä Arkipyhä. Andersenilla on kyllä todella tyylikäs ja helposti tunnistettava piirrostyyli. Joo, Andersenilla on hieno ja omaperäinen tapa piirtää. Hienoja ilmeitä tekee hahmoille. Se on kyllä hyvä tarina missä Aku on kova heviäijä. "Kyl räkä on vielä ihan hyvää, mut korvavaikku on jo ihan saatanan pahaa." -Kaverini |
Shemhamforash 11.06.2004 18:33:27 | |
---|
Aku Ankka on tullut minulle siitä lähtien kun synnyin. Vanhempani lukivat minulle Akua, istuin sylissä. Aku opetti minut lukemaan (itsenäisesti opettelin). Akun parissa on vietetty monta hauskaa hetkeä. Akua lukiessa on helppo unohtaa maalliset murheet. Aku on minulle hyvin rakas. Aku on paras. "That is not dead which
can eternal lie,
and with strange eons even death may die." ---Aivvanssama.--- |
Flow 11.06.2004 18:59:48 | |
---|
Opin Aku Ankasta koko peruskoulun oppimäärän...No ei vaine. Aku Ankka on muuten harvinaisen yleissivistävä lehti. Paras ja ykkönen. Päivääkään ei ilman Akua mene... "Look behind you...A mirror with an image of a three headed donkey" K100 #11 |
Kapane 12.06.2004 19:19:07 | |
---|
Opin Aku Ankasta koko peruskoulun oppimäärän...No ei vaine. Aku Ankka on muuten harvinaisen yleissivistävä lehti. Paras ja ykkönen. Päivääkään ei ilman Akua mene... tuo on muuten totta.. akussa on ylä asteen oppim'rän verran tietoa. ja akusta olen oppinut.. paljon kaikkea tarpeellista. Personal Jesuss & Modern Angel
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1 |
KMT 12.06.2004 19:21:49 | |
---|
Kannattaa eu-vaaleissa äänestää akua Elämä on p*skaa |
Ola_90 12.06.2004 21:05:33 | |
---|
Akkari on oikeasti yleissivistävä lehti. Varsinkin Rosan tarinoista opin paljon historiaa jo pienenä. "Kyl räkä on vielä ihan hyvää, mut korvavaikku on jo ihan saatanan pahaa." -Kaverini |
Antti1997 12.06.2004 22:04:30 | |
---|
Oletteko koskaan miettinyt miksi Aku Ankoissa kukaan ei ole koskaan kenenkään isä tai äiti, vaan aina setä tai täti? Roope on Akun setä, Aku on Tupun Hupun ja Lupun eno, Mortti ja Vertti Mikin veljenpoikia jne. Eri asia on sitten sivuhenkilöt, mutta että näin. "Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. |
tuomittu 12.06.2004 23:20:27 (muokattu 12.06.2004 23:21:05) | |
---|
Lehti tuli tänne joitakin vuosia sitten, mutta lopetettiin tilaus, kun ne Aku-jutut alkoi olla ihan hirveätä kuraa. Ei viitsi maksaa sen takia koko vuoden tilausta, että pari kertaa tule Don Rosan juttu. Ne lehdet voi käydä sitten ostamassa kaupasta. Noita Don Rosan kokoelmahässäköitä saisi ilmestyä useammin. Roope Ankan elämä ja teot on jotain aivan uskomattoman hienoa, montakohan kertaa sekin on tullu luettua... While hunting in Africa, I shot an elephant in my pajamas. How an elephant got into my pajamas I'll never know. |
Kapane 12.06.2004 23:53:02 | |
---|
Oletteko koskaan miettinyt miksi Aku Ankoissa kukaan ei ole koskaan kenenkään isä tai äiti, vaan aina setä tai täti? Roope on Akun setä, Aku on Tupun Hupun ja Lupun eno, Mortti ja Vertti Mikin veljenpoikia jne. Eri asia on sitten sivuhenkilöt, mutta että näin. ei muuten ole totta. akuissa on ollut roope ankan ja kaino vienon (sisarukset) Isä, joka eleli skotlannissa ja kuoli, kun roope ja kaino vieno lähtivät Amerikkaan.on sitten eri asia lasketaanko nuo sivuhenkilöiksi, sillä roope ja kainovieno ovat keskeisiä, mutta isä ei. mutta jokin syy siihen on oltava, että miksi setä suhteita on niin paljon. sitäkin olen ihmetellyt, miksi kukaan ankkalinnassa ei tunnu olevan naimisissa. Roope elää yksin, Kaino Vieno elää yksin, Hessu elää yksin. Akulla ja Mikillä nyt on tyttöystävät, mutta kuitenkin. eikö ankkalinnassa ole muotia avioitua. Lisäksi valaiskaa mua mikä Hessu on? kaikki sanovat mulle, että se on ihminen, mutta olen varmasti sitä mieltä,että se on koira, kun miettii hessun "nokkaa". Personal Jesuss & Modern Angel
k1mm0 13.06.2004 00:08:02 | |
---|
Lehti tuli tänne joitakin vuosia sitten, mutta lopetettiin tilaus, kun ne Aku-jutut alkoi olla ihan hirveätä kuraa. Ei viitsi maksaa sen takia koko vuoden tilausta, että pari kertaa tule Don Rosan juttu. Ne lehdet voi käydä sitten ostamassa kaupasta. Noita Don Rosan kokoelmahässäköitä saisi ilmestyä useammin. Roope Ankan elämä ja teot on jotain aivan uskomattoman hienoa, montakohan kertaa sekin on tullu luettua... Olen hyvin samoilla linjoilla. Meille vielä Aku tosin tulee, mutta taitaa tulla pikkuveljen nimissä. Tuo Roope Ankan elämä & teot on parhautta. Slipoilfanille: Ei Ankkalinnassa ihmisiä ole, kyllä ne kaikki ovat jonkin sortin elukoita. Hessuhan on ilmiselvä koira. Samanlainen kolohero kuin meidänkin koira. Jos paska ei haise niin se on pilaantunutta. |
tuomittu 13.06.2004 00:20:02 | |
---|
ei muuten ole totta. akuissa on ollut roope ankan ja kaino vienon (sisarukset) Isä Höpön löpön, Roope ja Kaino-Vieno eivät ole sisaruksia. Eivät muistaakseni ole minkäänlaista sukua toisilleen. Roopella on kaksi siskoa, Hortensia ja Matilda. Roopen isä, Fergus MacAnkka, kuoli vasta kun Roope lähti Ankkalinnaan pystyttämään päämajaansa. Eli Roope lähti Amerikkaan ja tuli takaisin Skotlantiin, isukki oli vielä hengissä, mutta äippä, Lauha MacAnkka, oli kuollut tässä välissä. Roope lähti takaisin jenkkilään, Kultulinn... Siis Ankkalinnaan ja sitten isukki kupsahti. Ja Hessu on koira. Ihmisiä ei Ankkalinnassa ole. Ja Akun ja Iineksenkin suhde on varsin mielenkiintoinen, kun mukana on vielä Akun serkkupoika Hannu Hanhikin. While hunting in Africa, I shot an elephant in my pajamas. How an elephant got into my pajamas I'll never know. |
Kapane 13.06.2004 00:39:56 (muokattu 13.06.2004 00:40:50) | |
---|
Höpön löpön, Roope ja Kaino-Vieno eivät ole sisaruksia. Eivät muistaakseni ole minkäänlaista sukua toisilleen. Roopella on kaksi siskoa, Hortensia ja Matilda. Roopen isä, Fergus MacAnkka, kuoli vasta kun Roope lähti Ankkalinnaan pystyttämään päämajaansa. Eli Roope lähti Amerikkaan ja tuli takaisin Skotlantiin, isukki oli vielä hengissä, mutta äippä, Lauha MacAnkka, oli kuollut tässä välissä. Roope lähti takaisin jenkkilään, Kultulinn... Siis Ankkalinnaan ja sitten isukki kupsahti. Ja Hessu on koira. Ihmisiä ei Ankkalinnassa ole. Ja Akun ja Iineksenkin suhde on varsin mielenkiintoinen, kun mukana on vielä Akun serkkupoika Hannu Hanhikin. jep niin tosiaan sekotin ne naiset... hitto pitää mennä lukeen taas ankkaa. silloin roopen isä kuolee, kun siskot lähtee roopen mukaan. muuten se on hassua, että jos hessu on siis koira, niin mikillä on lemmikkinä koira ja samoin akulla. Siis mitäköhän eroa on ihmis koirilla ja koira koirilla. on se sarjakuva vain ihmeellistä.. joo olipa vika kerta ku oon täällä kännissä. Personal Jesuss & Modern Angel
Heissi 13.06.2004 22:32:15 | |
---|
muuten se on hassua, että jos hessu on siis koira, niin mikillä on lemmikkinä koira ja samoin akulla. Siis mitäköhän eroa on ihmis koirilla ja koira koirilla. on se sarjakuva vain ihmeellistä.. Saatan muistaa väärinkin, mutta eikös Hessun hahmo ole alkujaan ollut Mikin lemmikkikoira? Siis niissä mustavalkoisissa piirretyissä (tai sarjiksissa(?))? "I ain't givin' you no three fitty you goddamn Loch Ness Monster! Get your own goddamn money!"
Möö. |
Antti1997 13.06.2004 22:49:10 | |
---|
Mielestäni joissain tarinoissa Mummo Ankka kuitenkin on Roopen sisko. Täytyyköhän kaivaa se sukupuu jostain komeron perukoilta ja katsoa mitä sukua ovat toisilleen. "Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. |
dictatorsh*t 13.06.2004 22:59:50 | |
---|
Lisäksi valaiskaa mua mikä Hessu on? kaikki sanovat mulle, että se on ihminen, mutta olen varmasti sitä mieltä,että se on koira, kun miettii hessun "nokkaa". Lainaus teoksesta "Aku Ankan Riemuralli": -------------------------------------------------- Hessu Hopo (Goofy) Hessun alkuhahmo nähtiin ensi kerran piirrosfilmissä "Mickey's Revue" vuodelta 1932. Siinä hän esitti kahelia Dippy Daeg -koiraa. Mikin seuralaisena Hessu esiintyikin lähinnä kotieläimenä, jonkinmoisena maalaishauvana. Vasta sarjakuvataiteilija Floyd Gottfredson ryhtyi terävöittämään Hessun tyyppiä. Siitä tuli aivan "ihmismäinen". Parivaljakkona Hessu ja Mikki muistuttavat Majakkaa ja Perävaunua. Joskus Hessu sooloilee ja parodioi Teräsmiestä Superhessun ominaisuudessa. Moukan tuurilla hän ratkoo salapoliisina mitä monimutkaisimpia pulmia. Urheilijana Hessu on suorastaan ylivertainen. Hän toimii mm. kansainvälisten Disney-tenniskisojen suojelijana, ja ennen Moskovan olympialaisia Ranskan urheiluministeriö valitsi "Sport-Goofyn" kisamaskotikseen. -------------------------------------------------- Siinä Hessusta jonkin verran. |