hallu 20.01.2017 10:34:36 | |
---|
Guitarfreak: Näitä konemallinnuksia kun testailee niin kannattais varmaan kiinnittää huomiota myös siihen etusen laatuun, impedanssiin ja gainitasoon. Tästä kolminaisuudesta kun mättää niin ne mallinnuksetkin on aika mopoja - etenkin tuo paljonkaivattu puoliroso. Myös AD-muunnin pitäs olla tehtävän tasolla jotenkin... eikä bittisyvyydessä kannata kitsastella... Ja voihan sitä pientä kompressiota kaivaa laittamalla kevyttä plugaria mallinnuksen eteen nii mallinnetaan sitäkin :D Impedanssille ei mun äänikortissa voi tehdä mitään siinä on vain se instrumenttitulo asetus joka kaiketi on se korkeaimpedanssinen (jos olen oikein ymmärtänyt). Gainitasoon voi vaikuttaa ja olenkin kokeillut erilaisilla Gainasetuksilla. Etusen laatuun en voi vaikuttaa kun se on äänikortissani kiinteä, mutta tuolla jossakin aikaisemmassa viestissäni itsekin arvelin, että laadukkaalla äänikortilla tulos saattaisi olla huomattavasti parempi. Tosin mulla on Focusrite saffirepro ja tuolla joku kertoi käyttävänsä Focusriten scarlettia hyvällä menestyksellä (nähdäkseni samanlaiset etuset pitäis olla näissä). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
RaskasMielinen 20.01.2017 10:36:35 (muokattu 20.01.2017 10:44:05) | |
---|
Kovasti taas tuntuu olevan keskustelua aiheesta mallintaminen ja mallintavat... Mitäs jos epäilevät tuomaat vaikka kokeilisitte esimerkiksi paljon hehkuttamaani S-Gearia?! S-Gearin saa ilmaiseksi muutaman päivän kokeiluun ja niin taitaa olla sen kilpailijioidenkin kohdalla? Mikä tässä nyt on niin vaikeaa/hankalaa? Jaa että onko nyt varmasti tarpeeksi hyvä äänikortti ja tarpeeksi hyvät luurit jne. jne... Come on, give me a break :D Liputan mallintavista vahvasti S-Gearin puolesta myös siitä syystä, että se on erittäin edullinen. Kun joku väittää, että mallintavissa ei ole soittodynamiikaa, niin en ota vakavasti jos kyseinen ei ole testannut S-Gearia. Kuten sanoin, kokeileminen ei maksa mitään. Myös S-Gearissa voi käyttää kolmansien osapuolten kaappi-impulsseja ja eteen voi laittaa oikean tubescreamerin - toimii - tai vaikka fuzzin. Mallinnosten käyttämistä ei tosin yleensä mielellään mainosteta. Mielikuva wanhojen starojen kusella marinoiduista vintage-comboista NOS-putkilla myynee paremmin. EDIT: yksityisviestiä minulle ja tervetuloa Riihimäelle testailemaan ja vertailemaan. Voi ottaa myös omia kamojaan mukaan. Tarvittaessa autan vaikka kädestä pitäen digimaailmaan. Löytyy perinteisiä putkivahvistimia, kaappeja, ämyreitä, mikkejä mutta myös Torpedo Live sekä S-Gear (ja on tuolla takkahuoneen nurkassa yksi Boss Katanakin). "Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours." |
Jucciz 20.01.2017 11:27:27 (muokattu 20.01.2017 11:27:55) | |
---|
BugBadWolf: Nnnooo... Kyllä se monet karvalakkivehkeet peittoaa. Yhdessä asiassa se kuitenkin voittaa kaikki tähänastiset laitteet. Todennäköisesti myös suuren osan tulevista. Olen touhunnut talomme koiran kanssa ja ilmeisesti saanut vaikutteita. Otus tykkää kaikesta, jota haukatessa kuuluu vinkunaa. Mesa mark V on minun vinkuleluni. Aina kun mainitsen ko nimen jossain, foorumi täyttyy vingahtelusta. Siitä nautin ;D Heh. Tuossa Carrissa on yksi kanava, kuusi potikkaa plus tehonsäätö ja saan siitä enemmän, ihan rutkasti enemmän käyttökelpoisia soundeja kuin Mark V:stä. |
hallu 20.01.2017 12:14:46 | |
---|
RaskasMielinen: Kovasti taas tuntuu olevan keskustelua aiheesta mallintaminen ja mallintavat... Mitäs jos epäilevät tuomaat vaikka kokeilisitte esimerkiksi paljon hehkuttamaani S-Gearia?! .................. Tämä viimeaikainen keskustelu taitaa olla minun syytä :-) kun totesin kaksi sivua sitten, että minulle kelpaisi digilaiteet, mutta ne ovat liian kalliita ja että analogiset kamppeet saa halvemmalla. Siitäpä lähti sitten tämä keskustelu "... miksi et käytä tietokonesoftaa?...." ja minähän käytin.... etc.. Vaikka tämä keskustelu varmasti monia edistyneempiä yksilöitä ärsyttää, niin itselleni tämä on jälleen ollut opettavaista ja terve muistutus siitä, että eniten muusikoiden netistä saa irti kun myöntää ja tuo omat rajoitteensa esille, niin jengi kyllä auttaa ja selittää ihan kädestä pitäen ja silloin oppii. Minä kokeilin S-Gearia ja olen samaa mieltä kanssasi, että se on hyvä. Aivan yllättävän hyvä. En vielä syvällisesti sitä ruotinut, mutta pikaisella kokeilulla on todettava sen olevan paras tähän saakka näkemäni softavahvistin. En ole räkkisetuppia tottunut käyttämään, mutta s-gearin räkki on johdonmukainen ja kitaristille intuitiivinen käyttöliittymä ja pystyin vaivattomasti käyttämään sitä ilman mitään ohjekirjaa todella hyvää käyttöliittymäsuunnittelua jossa on huomioitu kohderyhmän tapa hahmottaa asiaa. Soundit olivat juuri minun toiminta-alueella noin valovuoden Logicin vahvistinmalleja edellä ja kyllä nämä jo minulle kelpaisi ihan helposti. En verrannut analogisiin näitä vielä, mutta lonkalta sanoisin, että ollaan jo kartalla enkä usko pystyväni erottamaan tätä mallia oikeasta vahvistimesta....... no latenssista sen erottaa, mutta jos sitä ei olisi niin ei erottaisi mistään. Jos vähän yritän olla kriittinen, niin olisi ollut kiva saada siihen 57twiniin putkitasurin sakkaus mukaan, mutta tää on jo vähän nillitystä :-). Täytyy tutkia noita soundeja vielä tarkemmin ja etenkin potikoiden säätövasteita, mutta sauntissa ei ollut mitään sellaista vikaa joka olisi heti häirinnyt tai pistänyt korvaan. Ja ne ongelmat mitä noissa aikaisemmissa mallinnussoftissa on ollut, loistivat poissaolollaan tässä softassa. Käsitykseni kaappimallinnuksesta sai myös vahvistuksen. Eli mun käyttämissä soundeissa kaappimallinnus ei ole kovin tärkeä. Kokeilin nimittäin laittaa s-Gearin kaappimoduulin pois päältä, niin toimi ihan hyvin ja tykkäsin siitä. Mulle myös selvisi miksi tykkään soittaa ilman kaappimallinnusta. Se johtuu siitä, että kun monitoreihin soittaa, niin kaappimallinnus etäännyttää sen soundin (tulee fiilis, että soittaisi vahvistinta joka on jossakin muussa tilassa kuin missä itse on). Sitten kun ottaa kaappimallinnuksen pois, niin se soundi tulee "naamaan" siitä tulee erittäin läsnä oleva ja intensiivinen. Tulee tunne kuin seisoisi ihan oikean vahvistimen vieressä. Se on niinkö "aidompi" elämys siksi pidän siitä. Mun soundimaailmassa se onnistuu, mutta Higainilla sitä ei voi tehdä koska soundi ilman kaappimallinnusta muuttuu ihan hirveäksi. Tämä myös tarkoittaa sitä, että minä en tarvitse Torpedo Liveä enkä Torpedo cabia, mikä on helpotus. Ymmärrän, että se joka soittaa higainilla hyötyy torpedosta merkittävästi ja hänelle se on melkein pakkohankinta. Palatakseni S-Geariin, se on tosi hyvä ja menee melkeinpä hankintalistalle..... tai ainakin harkintaan (pitäisi vissiin olla luottokortti että sen voi ostaa). Ainoa kielteinen seikka on enää latenssi :-( . Noissa aikaisemmissa softissa latenssi ei haitannut, kun ne oli muutenkin ihan paskoja, mutta S-Gear panee miettimään miten latenssista pääsisi eroon. Löysin äänikortistani asetuksen latenssin pituudesta (varmaan bufferin kokoa säätää siitä) ja "short latenssi" asetuksella tilanne parani, mutta latenssi ei kokonaan poistunut. Medän bändin laulaja on laittamassa audio-optimoitua tietsikkaa johon se meinasi äänikortiksi RME fireface 802 tai jotain, jonka pitäisi olla jo aika hyvä kortti, niin voisin sen laitteistolla yrittää tutkia hyvän äänikortin yhteyttä latenssiin (hyvissä äänikorteissahan on itsessään dsp prosessoreita jotka työstää audiosignaalia jo ennen kuin se tulee koneelle). Niin ja kiitos tarjouksesta tulla leikkimään leluillasi :-) saatan jopa tarttua siihen. Riksu ei ole kovin kaukana ja mulla on kasa omiakin leluja joita voin tuoda tullessani testiin. Ja kiitos vinkistä tähän S-Geariin, en oikeasti tajunnut että mallinnussoftissa voisi olla näin merkittäviä eroja. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
ibnz 20.01.2017 12:17:33 | |
---|
Jucciz: Heh. Tuossa Carrissa on yksi kanava, kuusi potikkaa plus tehonsäätö ja saan siitä enemmän, ihan rutkasti enemmän käyttökelpoisia soundeja kuin Mark V:stä. Niin kai pitäisikin, tekee aika läjän euroja per potikka ihan halvinkin noista |
hallu 20.01.2017 12:22:39 | |
---|
Jucciz: Heh. Tuossa Carrissa on yksi kanava, kuusi potikkaa plus tehonsäätö ja saan siitä enemmän, ihan rutkasti enemmän käyttökelpoisia soundeja kuin Mark V:stä. Jätkillä on kunnon munanmittauskisa käynnissä :-D . Tuota sun kamalistausta kun katselee, niin luulisi sen piisaavan ettei enää toisten leluja tarvitsisi mollata, että hepin pituus alkaisi riittää muutenkin :-( Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
BugBadWolf 20.01.2017 13:19:30 | |
---|
Jucciz: Heh. Tuossa Carrissa on yksi kanava, kuusi potikkaa plus tehonsäätö ja saan siitä enemmän, ihan rutkasti enemmän käyttökelpoisia soundeja kuin Mark V:stä. Se on hyvä. Olen aina ollut sitä mieltä että kyllä muusinuijalla voi korvata kaikki keittiön modernit työkalut. Saan sillä tehtyä rutkasti enemmän käyttökelpoisia ruokalajeja kuin Mark V:llä. Ajattele. Siihenkään siitä ei ole. What a waste... En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 20.01.2017 13:33:30 | |
---|
hallu: Jätkillä on kunnon munanmittauskisa käynnissä :-D... En muista ilmoittautuneeni sellaiseen kisaan. Tämä mitä suurimmassa määrin siksi, että on vain yksi asia joka minkään mittailussa täytyy tietää. Se kuuluu:"Jos sitä ylipäätään täytyy alkaa mittailemaan, sitä on jo lähtöön ihan liian vähän". En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
hallu 20.01.2017 14:07:14 | |
---|
BugBadWolf: En muista ilmoittautuneeni sellaiseen kisaan. Tämä mitä suurimmassa määrin siksi, että on vain yksi asia joka minkään mittailussa täytyy tietää. Se kuuluu:"Jos sitä ylipäätään täytyy alkaa mittailemaan, sitä on jo lähtöön ihan liian vähän". No se oli tarkoitettu semmoiseksi välikevennykseksi, mutta mä taidan pysytellä tästä sopasta sivussa. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
BugBadWolf 20.01.2017 14:21:01 (muokattu 20.01.2017 14:25:17) | |
---|
hallu: No se oli tarkoitettu semmoiseksi välikevennykseksi, mutta mä taidan pysytellä tästä sopasta sivussa. Et kyllä pysyttele. Olemme juuri päässeet ydinkysymyksen äärelle. Nyt on selvitettävä, millä vahvistimella makkarasopan teko onnistuu parhaiten ja siihen tarvitaan jokaisen panosta. E: Mitä tulee S-Geariin (ja asiassa pysymiseen), pitäisi kyllä saada aikaiseksi sen koeajo jossain välissä. Jäsen RaskasMielinen vaikuttaa sisältävän tarpeeksi suuren annoksen holttia vakuuttaakseen ainakin minut testaamisen kannattavuudesta. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Jucciz 20.01.2017 18:32:44 (muokattu 20.01.2017 18:33:21) | |
---|
hallu: Jätkillä on kunnon munanmittauskisa käynnissä :-D . Tuota sun kamalistausta kun katselee, niin luulisi sen piisaavan ettei enää toisten leluja tarvitsisi mollata, että hepin pituus alkaisi riittää muutenkin :-( Kyseessä ei ollut mollaus, vaan kahden eri laitteen vertaaminen henkilökohtaisista lähtökohdista. En työskentele kummallekaan firmalle, joten en saa penniäkään riippumatta siitä, mitä mieltä olen. Munanmittauskisassa saattaisin päästä alkukarsinnoista jatkoon - nimittäin lyhyimmän munan sarjassa. |
ibnz: Niin kai pitäisikin, tekee aika läjän euroja per potikka ihan halvinkin noista No, Tweed Deluxessa on yli tuplasti korkeampi euroa per potikka -suhde kuin Carrissa. Sehän se kovan koneen mittari on! :D |
ÄrGee 20.01.2017 18:38:05 | |
---|
Edelleen täällä on joku läskisoossi vs. kaurapuuro -tyyppinen vertailu käynnissä. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
ibnz 20.01.2017 18:43:34 | |
---|
Jucciz: No, Tweed Deluxessa on yli tuplasti korkeampi euroa per potikka -suhde kuin Carrissa. Sehän se kovan koneen mittari on! :D Täytyy olla joo, mittari ei valehtele. Paljonkohan saisi putkivahvistimesta - käsin kolvaillusta toki - jossa olisi vain on/off -kytkin? Saundi olisi kyllä niin terve, että sillä parantaisi sokeitakin. Varmaan kallis olisi meikän tuntipalkoilla yrittää söhlätä jotain vahvistinta, mut handmade ja ptp jne ;) |
Jucciz 20.01.2017 19:00:15 (muokattu 20.01.2017 19:01:18) | |
---|
|
LaMotta 20.01.2017 19:02:05 | |
---|
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
sustain65 20.01.2017 19:05:28 | |
---|
|
BugBadWolf 20.01.2017 19:26:56 | |
---|
sustain65: Onks toi se sun Carr? Vastaan puolestansa: Ei. Liikaa nappuloita. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
sustain65 20.01.2017 20:49:14 | |
---|
BugBadWolf: Vastaan puolestansa: Ei. Liikaa nappuloita. OK, kiitos. Mutta muutoin näyttänee aika samalta. |
Karhukoira74 24.01.2017 08:28:54 | |
---|
Fucking shitfuck kun noita kaseja menee ohi torilla jatkuvalla syötöllä, erityisesti Meshuggahit...KIITOS 2017 kun perseaukisuus pysyy jatkuvana tilana. -So many assholes, so few bullets- |