Aihe: Harley benton pb-50 vintage
1 2 3
basisti1971
06.01.2017 16:35:27
Moi.

pharaox: No nyt lähti pb-50 vintage tilaukseen:) Oli tilillä sopivan kokoinen piikki:) Annan jonkun aikaa totutella suomen ilmastoon jos siitä yleensä on iloa soittohommiin:)

Hienoa.

Tunti, pari riittänee totutteluun, sen jälkeen kovaa ajoa :).

T:Samuli
pharaox
19.01.2017 23:03:56
Harley saapui taloon:) Nyt ole kaksi päivää tuolla soitellut ja tutustunut! Huh huh! En tiedä mikä valikoitu yksilö tämä on mutta on suorastaan huippu peli! Minäkin bassoa 35v soittaneena olen jos jonkin moista omistanut mutta kyllä tämä yllätti kaikin puolin. Luulisi että kyseessä olisi joku 600-700e peli vähintään. Ainoa miinus tulee nauhojen loppu kiillotuksen suhteen mut toi on helppo nakki. Sähköistä soundia en ole vielä päässyt kokeilemaan kun nuppi on tuossa pöydällä vielä konkka remppaa vailla. Mut akustinen klangi on mitä parhain. Äly hyvä ostos. Lapakin on jo muotoiltu "sting" tyyliin. Nyt vaan Fenderin logoa kehiin:)
digillä pärjää ja analogilla korjataan.
fhtagn
19.01.2017 23:33:58
pharaox: Nyt vaan Fenderin logoa kehiin:)

Miksi? Soiko Fenderin dekaalilla varustetuila puilla olennaiset taajuudet paremmin?
Kefiiri
19.01.2017 23:34:08 (muokattu 19.01.2017 23:35:08)
pharaox: Nyt vaan Fenderin logoa kehiin:)

Kiva kuulla kommenttia, mutta isoilta pojilta tulee tuosta paskaa niskaan :D
Edit: alkoi näemmä jo ;)
En ole musiikin asiantuntija.
fhtagn
19.01.2017 23:38:54
Kefiiri: Kiva kuulla kommenttia, mutta isoilta pojilta tulee tuosta paskaa niskaan :D
Edit: alkoi näemmä jo ;)

Kakka på byxor, niinsanotusti. Lähinnä mua vaan kummastuttaa tuossa se, että hävettääkö se sitten loppupeleissä niin paljon kuitenkin soittaa Harley Bentonilla, että tilalle pitää laittaa Fenderin logo? Paljon hienompaahan se olisi olla suoraselkäinen HB-mies!
pharaox
19.01.2017 23:39:29
fhtagn: Miksi? Soiko Fenderin dekaalilla varustetuila puilla olennaiset taajuudet paremmin?

Heh:) On sitä logoa ainakin kivenpi katsella.Ja kuulostaa se Behringerin laulukaappikin paremmalta kun siitä on logo pois:)
Kefiiri
19.01.2017 23:42:25
fhtagn: Paljon hienompaahan se olisi olla suoraselkäinen HB-mies!

Olen samaa mieltä, mutta en jaksa paheksua dekaalin laittoakaan... sehän siinä on, että myöhemmin joku voi myydä värkin asiantuntemattomalle aitona Fenkkuna, vaikka pharaox ei niin tekisikään.
pharaox
19.01.2017 23:47:36
Kefiiri: Olen samaa mieltä, mutta en jaksa paheksua dekaalin laittoakaan... sehän siinä on, että myöhemmin joku voi myydä värkin asiantuntemattomalle aitona Fenkkuna, vaikka pharaox ei niin tekisikään.

No kyllä aika puupää olisi jos aitona ostaisi.No tietysti joku asiasta ymmärtämätön. Eli jos minä Mikko Rintala kauhavalta kauppaa -50luvun presaria niin ei ole aito.Mut tää ei kyllä häippää multa koskaan.Vois kyllä periaattessa ostaa toisen ja tehdä siitä nauhattoman!
Funkånaut
19.01.2017 23:48:19

Naulan kantaan.
"Minäkin läksin entisiin hommiini: tilasin puolikkaan punssia ja rupesin pelaan korttia." - J. Alfred Tanner
Kefiiri
19.01.2017 23:50:19
pharaox: Vois kyllä periaattessa ostaa toisen ja tehdä siitä nauhattoman!

Kuinkas paino, onko köykäinen vai raskaammasta päästä? Yksilöiden välillä lienee tässä suhteessa hajontaa.
pharaox
19.01.2017 23:58:14 (muokattu 20.01.2017 00:22:29)
Kefiiri: Kuinkas paino, onko köykäinen vai raskaammasta päästä? Yksilöiden välillä lienee tässä suhteessa hajontaa.

Sanoisin että siltä väliltä.Sellaista vaakaa en omista millä saisin mitattua.Melkein kääntyisin tuonne köykäsemmän puolelle.Joo ja voishan sitä olla suoraselkäinen HB mies mut kun lähtö ajatus oli nimen omaan tämä.Jos tilaan vielä toisen mikä on hyvinkin todennäköistä niin pysytään sitten Hb:ssä! Mut se saattaa olla hyvinkin sit todellinen susi!! Niin joo. Kielet vaihdan ghs boomerssiin joita olen käyttänyt bassoissani jo -80 luvulta asti. No Neuseris mulla on jotkut oliko ruotsalaiset missä muuntipakkauksessa on iso pääkallo kuvakkeena.Nimeä en saa mieleen!
basisti1971
20.01.2017 06:43:53
Moi.

Arpapeliähän nuo toki ovat, mutta nyt kun on referenssi hyvästä yksilöstä, voi seuraavasta tehdä kokemusperäisen reklamaation jos on tarvetta.
Ainakin ennen nauhojen poisnyppimistä ;).

Samaa mieltä tuosta logoasiasta kuin muutkin vaihtoa vastustavat, mutta jokainen toki tekee kuten lystää.

Kyllä tuo mun HBB 6000:n aiheutti keikoilla usein ensin hingun tietää minkä merkkinen, ja kun lavasta lunttasivat, aika usein kysyttiin "mikset hinkkaa pois".

pharaox: No Neuseris mulla on jotkut oliko ruotsalaiset missä muuntipakkauksessa on iso pääkallo kuvakkeena.Nimeä en saa mieleen!

Skull?

Ovatten kyllä Fransmannit, mutta logo täsmäisi.
Ostin aikoinaan BEAD-setin mutta totesin sittemmin että vitossetti on kustannustehokkaampi, ja käyttämättä jäivät kun tallanpuolen ohennusta ei tarvittukaan tallan siirron ansiosta.

öl m
20.01.2017 11:28:39
basisti1971: Kyllä tuo mun HBB 6000:n aiheutti keikoilla usein ensin hingun tietää minkä merkkinen, ja kun lavasta lunttasivat, aika usein kysyttiin "mikset hinkkaa pois".

Hohhoijaa. Sen verran hämmentävää settiä, etten osaa äkkiseltään edes kategorisoida kyseistä idiotismin lajia.
"Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen."
basisti1971
20.01.2017 14:49:55
Moi.

öl m: Hohhoijaa. Sen verran hämmentävää settiä, etten osaa äkkiseltään edes kategorisoida kyseistä idiotismin lajia.

Myötäelitismiä?

Onhan tuo ajatusmalli toki vallalla mnetissäkin jossain määrin, mutta etenkin Ameriikansaiteilla tuntuu olevan kauhistusten kauhistus jos lavassa lukee vaikkapa Epiphone tai Squier.
Kaukoitähalpiksista puhumattakaan.
Heti pitää hommata "Oikea" teksti lapaan ettei maine mene.
Ja puolet pitää mainiona juttuna ja puolet on lynkkaamassa tuoteväärentäjänä.

Voihan se toki olla että itsellä (ja ketjun aloittajallakin) on vaan käynyt peikkomainen flaksi kun olemme saaneet mielestämme hyvät halpikset, ja en vaan ymmärrä kuinka kauhistuttava juttu on soitella HB:llä tai vaikkapa Epiphonella.
Ja köyhäksileimautumiselta logonvaihtoa /-poistoa ehdottaneet ovat mua pyrkineet säästelemään.
Tai jotain.

Rämppy
20.01.2017 15:36:05

Vielä kun olis HB-lippis ja rotsi niin rok rok rok.
In Finland we have this thing called "diu diu".
pharaox
20.01.2017 16:48:44
Kefiiri: Kuinkas paino, onko köykäinen vai raskaammasta päästä? Yksilöiden välillä lienee tässä suhteessa hajontaa.

Sain punnittua! Paino 3850g
Kefiiri
20.01.2017 21:03:28
pharaox: Sain punnittua! Paino 3850g

Okei! Ei liian paha.
pharaox
20.01.2017 21:36:21
Kyllähän se tietysti vituttaa jos joku saa 100 eurolla paremman basson mitä torillä myytävät aidot fenkut. Siis vertaan normi paskaan jb:hen
pharaox
21.01.2017 01:08:28
Jaa-a! olen nyt alkanut relikoimaan tota bassoa! Tuntuu että se ei olekkaan läpiasti puuta! En tiedä! Pinnoite on kaunista mitä lie mutta sen alta tulee pulveri puuta!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)