Aihe: Rikkinäisen/huonokuntoisen nupin ostamiseen eväitä? 1 2 | |
---|---|
![]() 17.01.2017 22:13:32 | |
hallu: No ymmärrän..... tai siis en tietenkään ymmärrä, koska en noista mitään tajua itse. Lähinnä sitä asiakasnäkökulmaa koitin tuoda esille, että kun välineitään hankkii, niin huoltonäkökulman huomioiminen tuo hommaan pitkäjännitteisyyttä. Usein kun vahvistinta valitaan, niin puhutaan vaan soundista ja roudattavuudesta etc. mutta harva varmaan ennen ostopäätöstä selvittää miten ja missä ja millä hinnalla huollot hoituu. Transistorivahvistinten suhteen huolto saattaa olla jopa ongelma ja vaikka itse mielelläni trankkukoneita liputankin, niin huoltonäkökohta on syytä huomioida kun käytettynä semmoista ostaa. Itselläni on neljä vahvistinta tällä hetekellä, joista yksi on transistorikombo ja kaksi on putkikomboja ja yksi on putkinuppi+kaappi. Yksi on MesaBoogie ja yksi Koch ja Yksi Fender seitkytluvun alkupuolelta ja yksi Session sessionette 80 luvun puolesta välistä. Mesaa en ole vielä ehtinyt huollattaa, mutta muita olen huollattanut ja olen huollattanut myös aikaisempia vahvistimiani niin olen tullut sen vuoksi olleeni tekemisissä huoltoporukoiden kanssa. Ja olen myös joutunut ajattelemaan että ei se huollon saatavuus aina ole mikään itsestään selvyys. Olen samaa mieltä, että huoltoa todellakin kannattaa miettiä etukäteen. Aina voi hajota, vaikka olisi kuinka laadukas tahansa. Ja huoltoa tulee 100% varmasti kaikkiin vahvareihin ajan kanssa. Itselle tuo Mesojen huolto olisi kyllä jonkinlainen miinus. Varmaan valtuutettu henkilö ne korjaa, kun on tarvittavat tiedot käytössä ja ehkä jotain virallista oppiakin saanut, mutta onhan se parempi, mitä enemmän on vaihtoehtoja tarjolla. Muistelisin, että kun Bugerasta aikanaan soittelin muutamaan paikkaan, niin eipä missään varsinaisesti innostuttu siitäkään. Ja aina voi käydä kuten itselle, että putki hajoaa ja rikkoo jotain muutakin mennessään. Pakko vähän hehkuttaa taas Bluetonen huoltoa. Vaikken ymmärrä vahvareista mitään, niin korjasin sen itse - Harryn ohjeilla ja luvalla. Helppoa kuin mikä ja taas soitto soi ilman odotteluja. Siksi omasta mielestäni eyelet levy on kaikkein järkevin ratkaisu. En olisi aitoa ptp-vahvaria uskaltanut alkaa tinaamaan... Ei vanhempien trankkuvehkeiden korjaus kai vaikeaa ole. Itse korjautin 90-luvun isomman kotistereovahvarin raumalaisella elektroniikkapajalla, eikä maksanut montaa kymppiä. Siellä on tilaa ja komponentit aseteltu siististi ja väljästi kunnon laadukkaalle piirilevylle. Eipä tuo paljon turret/eyelet-rakenteelle häviä. Uudet pintaliitoshimmelit tietty eri juttu... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. | |
![]() 19.01.2017 16:01:57 | |
Jake24-25: Eräällä tutullani on kuulemma useita rikkinäisiä putkilaitteita (en tosin tiedä mitä merkkejä ja missä kunnossa tai ovatko komboja/nuppeja). Kiinnostaisi ostaa pilkkahintaan rämä nuppi ja teettää remppa josta olen lukenut jostain että voisi kannattaa. Eväitä tähän asiaan eli mitä tulisi huomioida ja milloin rämän nupin kunnostus voisi kannattaa + tietenkin kaiutinkaapin osto muualta? Onko kokemusta vastaavasta? Kiitollisena neuvoista. P.S En ymmärrä miten tämä tuttuni on saanut rikki useita putkilaitteita. Hän toki soittaa bändissä muttei kuitenkaan kierrä maailmaa yms. vastaavaa. Ei kuulemma kiinnosta niitä rempata joten siksi kyselin häneltä että onko nuppeja joista voisi pilkkahintaan luopua. Jos kuuluu yhtään mitään, on kallein osa päätemuuntaja ehjä, ja jollainlailla kalliit pääteputket. Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin.
Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta.
Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova.
Ditto Looper | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)