Aihe: Millä levyllä paskat soundit?
1 2 3 4 5 6 7
Mouhi
10.06.2004 18:05:31

Eikö kenenkään mielestä Negativen eka levy ole todella huonosoundinen? Rummut ei potki ja kitarat surisee viidenpennin soundilla.
It's not the speed that kills you.
Mako
10.06.2004 18:26:07 (muokattu 10.06.2004 18:28:14)

Mun mielestä saundin pitää toimia sellasenaan.

Sellaisenaan, missä? Kyllä minun 4 cd-levyjä soittavaa laitettani soittavat jokainen ihan omilla soundeillaan. Senkun räpläät EQ:ta vaan haluamaasi suuntaan, sanoisin.

Itse tykkään Zen Cafén soundipolitiikasta, kaikki on tarkoituksellisesti "lähelle ja koruttomasti"-miksattu ja "plöp"-bassosta ja esim. virvelisoundista olen aina pitänyt erityisesti.

Eikö edes "Harri" iske yhtään..?

EDIT: no, ymmärrän kyllä tavallaan mitä hait takaa..jos musiikki kuulostaa hienolta superhifilaitteilla ja lattealta halvoissa autostereoissa, niin ei se voi olla mualiman parasta. Paskoillakin laitteilla kuultuna pitäisi iskeä ainakin hieman..
"Black cloud crossed my mind, blue mist round my soul, feel so suicidal; even hate my rock and roll.. Wanna die, yeah wanna die. If I ain't dead already, girl you know the reason why."
Teijo K.
10.06.2004 18:32:05

St. Anger. Pyhä kiukku.

Tämä. Kuuntelin kaverin studiolla, ei kuulostanut hyvältä Geneleceillä. Ei kuulostanut hyvältä kotistereoilla. Munsta.
Adoptoi orpo basisti, mukana laulaja/kosketinsoittaja. Tykkäävät vanhasta progesta.
Teijo K.
10.06.2004 18:34:16

Jethro Tull - Too old to rock'n'roll, too young to die!
- Aivan liian ohuet soundit - toivottavasti ovat remasteriin korjanneet

En tiedä onko sinulla CD vai vinyyli, mutta munsta vinyylinä paree.
Adoptoi orpo basisti, mukana laulaja/kosketinsoittaja. Tykkäävät vanhasta progesta.
Tee
10.06.2004 18:44:44 (muokattu 10.06.2004 18:45:15)
Konemusiikki onkin parhaimmillaan silloin, kun se ei edes yritä kuulostaa elävältä. Kid A.

Nojuu, Radioheadit kyllä kuunneltu läpi aika useaan otteeseen(kuten varmaan avatarista huomaat:), mutta tarkoitan näitä, kuten varmaan ymmärsitkin, joissa yritetään oikeita soittimia korvata koneilla (listapoppi)
:K
sirdickyj
10.06.2004 20:13:22 (muokattu 10.06.2004 20:13:41)
Ei se oo mikään toinen juttu. Soundi on osa tarinaa. Jo se ei sitä ole, se on paska, jos on, se on hyvä. Pannaan vielä piste ettei jää epäselväksi.

Mitäs tää nyt on? On huonot soundit, ja lisäks on huonot biisit ja huono laulusuoritus. Mutta siksi ne on toinen juttu, kun tässä puhuttiin soundeista. Ja pannaan vielä lopuksi piste, ettei jää epäselväksi.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
tollo
10.06.2004 21:23:58

Sonic Youth Daydream Nation. Hyi helvetti!
Tee
10.06.2004 22:31:23

Ainakin Sonic Youthin Goo levyllä on mielestäni mahtavat soundit, omaperäiset ja hyvänkuuloiset.
:K
mongoloidi
10.06.2004 22:33:01
surisee viidenpennin soundilla.

Olen samaa mieltä bändin laulajasta.
Uksindus
11.06.2004 00:46:55
Jos jollain levyllä on paskat (kuuntelukelvottomat) soundit, niin se on kyllä ylivoimaisesti Metallican St. Anger. Hierotaan levyä vuositolkulla ja tuloksena on "päy"-virvelisoundi. Kivan kuulosta kun päällimmäisenä kuuluu "päy-päy-päy-päy" (käänteistä teknoa?).Paska levy muutenkin.

Black Sabbathin "Never Say Die":lla on kyllä kans omituiset soundit. Esim. nimikkoraidan (ja oikeastaan koko levyn) rumpusoundit ja "Johnny Blade":n kitarasoundit. Selvästi huonommat soundit kun edellisellä "Technical Ecstasy":llä, mutta huomattavasti parempi levy kuin em.

J.M.K.E.:n "Külmale Maale" virvelisoundissa jokin hämää myöskin minua. (Ehkä Venno soittaa sitä vain liikaa :) ) Loistava levy muuten.
Aerodactev
11.06.2004 01:25:42
En tiedä onko sinulla CD vai vinyyli, mutta munsta vinyylinä paree.

Juu, ekoja seedeepainoksia.
Long = progressive = good
Aerodactev
11.06.2004 01:27:09
J.M.K.E.:n "Külmale Maale" virvelisoundissa jokin hämää myöskin minua.

Levylle on taiottu oivan räkäiset soundit. Virveli kuulostaa just siltä, miltä virvelin mielestäni täytyy kuulostaa (ei tissahda, ei kolise)

Loistava levy muuten.

Indeed.
Long = progressive = good
Läpistö
11.06.2004 01:31:46

Juustopäät - Et sä tajuu. Joskus pienenä tuli tätäkin diggailtua, nyt sitten kuuntelin niin ei helvetti mitkä soundit. Valvestaten valmiita soundeja olivat käyttäneet (kaikella kunnioituksella Valvestatefanit). Paska levy.
"Tyhmä saa olla muttei basisti"
Locrian
11.06.2004 07:21:19
...päällimmäisenä kuuluu "päy-päy-päy-päy" (käänteistä teknoa?).

:D onkos tekno sitte "yäp-yäp-yäp-yäp"?Ei oo tullut teknoa kuunneltua.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
paranoid android
11.06.2004 16:53:14

Niinpä! :)
Käyttäjätunnus
11.06.2004 17:26:44
Nirvanan Nevermind. Ei suoranaisesti ehkä paskat soundit mut itse en hirveesti tykkää. Liian pop tai jotain...
"Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa
FlatOutFucked
11.06.2004 17:32:47
Nirvanan Nevermind. Ei suoranaisesti ehkä paskat soundit mut itse en hirveesti tykkää. Liian pop tai jotain...

Nevermindissa on tosiaan juuri toisinpäin: Siinä on liian hyvät soundit. Kiiltää niin perkeleesti.

Oikeasti paskat soundit ovat Halo of Fliesin Music For Insect Mindsissa. Tosin ei sitä mitenkään yritetä peitellä: "A majority of this material was recorded on shitty 8 tracks in even shittier basements."

Yksi suosikkilevyistäni.
"You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore
Twist
11.06.2004 17:49:07
Korn - Take A Look In The Mirror
Oh Fuck..
Veikko
11.06.2004 17:51:48
...And Justice for All

Tuliskohan tosta joskus joku remastoroitu painos? Voisi olla hankinnan arvoinen.
Veikko, mitä pellejä noi oikeen on? (Poika neljävuotta, Slipknotin nähdessään)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)