Kärpäsruoska 11.06.2004 15:27:38 | |
---|
Okei, oikea käsi siis hakkaa kuudestoistaosia ylös-alas, mutta mitäs vasemmalla kädellä vois tehdä? Kertokaa hyviä rytmisiä kuvioita. Siis mitkä kuudestoistaosat vaimennetaan vasurilla, ja minkä annetaan soida. Funkille tyypillisiä sointukulkuja? Mielellään myös sointuasteina, helpottaa vertailua. Toivottavasti ymmärsitte. Ja kyllä, olen laiska. Kääntänyt takkini? tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. |
Jucciz 11.06.2004 15:37:25 | |
---|
Siis mitkä kuudestoistaosat vaimennetaan vasurilla, ja minkä annetaan soida. Sama sääntö kuin irtokarkkipussissa. Syöt ne, mistä tykkäät ja jätät loput vaikka isille/äidille/pikkuveljelle. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
leather rebel 11.06.2004 15:45:12 | |
---|
Kertokaa hyviä rytmisiä kuvioita. Siis mitkä kuudestoistaosat vaimennetaan vasurilla, ja minkä annetaan soida. Fiiliksen mukaan. Funkille tyypillisiä sointukulkuja? Mielellään myös sointuasteina, helpottaa vertailua. I-IV-V-akselilla pääasiassa. Pieniä voicingeja ylärekisteristä. Myös yksittäiset nuotit/oktaavit/doublestopit toimii. On muuten funkin vääntäminen vaikeampaa kuin ensialkuun luulisi. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
blastoff 11.06.2004 15:53:53 (muokattu 11.06.2004 16:01:03) | |
---|
Jos saat jostain käsiisi Ross Boltonin videon Funk Rhythm Guitar (löytyy ainakin pk-seudulla jopa kirjastoista), niin siinä on todella hyvin selostettu tätä aihetta lähtien ihan perusasioista. Tässä vielä pieni artikkeli 12/8-tyylisestä funk-komppauksesta: http://archive.guitarplayer.com/archive/lessons/funked.shtmlI forgot my mantra |
sarkjan 11.06.2004 15:57:23 | |
---|
On muuten funkin vääntäminen vaikeampaa kuin ensialkuun luulisi. Näin on. Ei ole ollenkaan helppoa saada sellaista hyvää ja tasaista 'groovea', ainakaan ensalkuun. Sen vähän mitä funkin soitosta tiedän, laitan kuitenkin esimerkiksi käyttämäni otteet tuosta sooloskaba7:n taustasta, kun nimimerkki Kärpäsruoska taisi jotain siitä kysyä.
|-10--7--9--12--13----| |-10--7--9------------| |--9--7--9---9--11----| |--9------------------| |---------------------| |---------------------|
Kauppojen aukioloajoista keskusteltava myös sunnuntaisin. |
Jere_H 11.06.2004 16:08:02 | |
---|
Helpoimmin varmaan pääseepi hommaan sisälle kun kuuntelee mitä kitaraosastolla tapahtuu esim. James Brownin, Sly and The Family Stonen, Tower Of Powerin ( aikas hifiä mutta soitto on mahtavata ) tai vaikkapa Jamiroquain levyillä. Samalla kuulee mitä kitara tekee suhteessa muuhun bändiin. Jos vaan tikkaa kuudestoistaosaa tulemaan välittämättä mm. rumpalin haikkatyöskentelystä, mahdollisista aksenteista ja ylipäätään biisin fiiliksestä ( taimi edessä, takana, keskellä sykettä ) niin eipähän toimi. Ja juu, vaikeata on. Metronomi esiin ja jumittamaan. |
Pande 11.06.2004 17:33:57 | |
---|
Sama sääntö kuin irtokarkkipussissa. Syöt ne, mistä tykkäät ja jätät loput vaikka isille/äidille/pikkuveljelle. Ja jos tykkää kaikista pussin hemuista niin tulee vastaan tilanne jossa on hyvä jos paino ei ole ongelma :) If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit. |
70-luvun diskoketkutuksissa on hyviä funkrytmejä. Tulee itsellä humppakeikoilla aina vastaan. Hauskaahan se on, siitä ei pääse mihinkään. "If I could play one note through a whole song, I would." - The Edge |
stratocaster 12.06.2004 12:14:44 | |
---|
Okei, oikea käsi siis hakkaa kuudestoistaosia ylös-alas, mutta mitäs vasemmalla kädellä vois tehdä? Kertokaa hyviä rytmisiä kuvioita. Siis mitkä kuudestoistaosat vaimennetaan vasurilla, ja minkä annetaan soida. Funkille tyypillisiä sointukulkuja? Mielellään myös sointuasteina, helpottaa vertailua. Toivottavasti ymmärsitte. Ja kyllä, olen laiska. pistä vaa ysejä ja oktaaveja, nii kyllä siitä funkki syntyy. :D Voimaa!! Nopeutta!! |