Aihe: Piuhan teko-ohjetta kaivataan 6.3 ---> 2 xlr uros
1
alatama
16.01.2017 12:56:38
Mulla on äänikorttina Roland quad-capture ja kahdet eri monitorit joihin menee uros xlr. Kaipaisin piuhan teko-ohjetta jossa äänikortissa on 6.3 plugi ja piuhan toisessa päässä 2 uros xlr:ää.
Tuleeko ongelmaa jos molemmat monitorit on päällä samaan aikaan ?
Kiitti tiedosta.
Tämmöstä:

https://www.thomann.de/fi/pro_snake … htm?ref=search_rslt_298595_298595_0
Ivan ja pilkan siedän, mutta en suoranaista vittuilua. " Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007
Jönssi Punainen
17.01.2017 18:33:21

en suosittele, 99,9% varmuudella ajaisit molempia puoli teholla tai pilaisit line out interfacesta. ennemmin thomann.de/fi/jbl_m_patch_2.htm?o=13&search=1484670625 tai vastaava väliin
-Q-
18.01.2017 22:30:57
alatama: Mulla on äänikorttina Roland quad-capture ja kahdet eri monitorit joihin menee uros xlr. Kaipaisin piuhan teko-ohjetta jossa äänikortissa on 6.3 plugi ja piuhan toisessa päässä 2 uros xlr:ää.
Tuleeko ongelmaa jos molemmat monitorit on päällä samaan aikaan ?
Kiitti tiedosta.
Tämmöstä:

https://www.thomann.de/fi/pro_snake … htm?ref=search_rslt_298595_298595_0

Tuo kaapeli ei toimi, sen tarkoitus on ottaa signaali yhdestä steroliittimestä kahdeksi monoksi joissa toisessa tietysti yksi kanava ("left") ja toisessa toinen ("right").

Ymmärtääkseni sinä haluaisit splitata molemmat Left/Right kanavat edelleen kahdeksi eikä siinä pitäisi olla ongelmaa ihan Y-kaapelilla, eli vastaava kuin tuo linkkaamasi mutta eri tavalla kytketty. Lähdon näkemä kuorma (impedanssi) muuttuu ja signaalitaso tippuu Xdb:tä mutta kyllä sen toimia pitäisi ilman suurempia murheita, olettaen että se yhteinen kuorma pysyy riittävän suurena.

Seuraava kysymys sitten on että onko se järkevää, minusta ei. Jos tarkoitus on tehdä A-B vertailua eri kaiuttimilla, itse haluaisin ne kovin mielelläni erillisten valintanappien taakse sillä muuten kaiuttimien vaihto on aina virran naksuttelua. Tuo edellä linkattu monitoriohjain on juuri oikeanlainen ratkaisu asiaan.
alatama
19.01.2017 23:47:53
Joo, tommonen monitoriohjain olis hyvä. Ei oo tarkotus kuunnella samaan aikaan useempia monitorisettejä.
Löytyisköhän jostain semmonen ihan simppeli boxi jossa olis esim painokytkimet joilla vois valita 1-monitorit käytössä, 2-monitorit käytössä jne.
Tai sit teko-ohjeet. Sisään ja ulos boxiin 6.3 plugit (R ja L) .
Ivan ja pilkan siedän, mutta en suoranaista vittuilua. " Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007
Vuorismo
20.01.2017 09:18:29

alatama: Joo, tommonen monitoriohjain olis hyvä. Ei oo tarkotus kuunnella samaan aikaan useempia monitorisettejä.
Löytyisköhän jostain semmonen ihan simppeli boxi jossa olis esim painokytkimet joilla vois valita 1-monitorit käytössä, 2-monitorit käytössä jne.
Tai sit teko-ohjeet. Sisään ja ulos boxiin 6.3 plugit (R ja L) .

https://www.thomann.de/fi/palmer_monicon_l.htm
Tän pitäs ainakin olla hintaluokassaan hyvä vehjes. Löytyy tuo A/B -switch ja lisäks tossa saa sit vaihdeltua parin eri inputin välillä, eli jos haluu vaikka joskus jonkun levarin tms kaveriks niin se onnistuu. Toki tästä lähtee vaan XLR-ulos, eli piuhoja joutunee sit kuitenkin hankkiin/tekeen, jos monnareihin menee sisään vaan plugi.

Mulla on itsellä tosta se pienempi versio, jossa on vaan yhdet inputit ja outputit; ei oo kaksia monitoreja niin ei tarvetta, lähinnä tuon volapotikan takia ostin. Tuon fyysisen nappimuten oon kokenu mukavaks ominaisuudeks, samoin ku tuon napin takana olevan monotuksen.

Oli tuola nahkahousuilla joku halvempikin boksi, jossa oli vaan tuo potikka ja A/B -switch, mutta niitä ei ainakaa tällä hetkellä ollu varastossa ja toimitusajasta ei myöskään tietoo.
Kyä se sinne sulaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)