Aihe: Aurora guitars
1 2 3 4 523 24 25 26 2730 31 32 33 34
Thyvon
16.01.2017 12:39:23
Decadetroll: Hieno keppi on.

En nyt haluaisi olla ilonpilaaja, mutta jos kepin valmistuminen on venynyt vuositasolla (!) ja löytyy vielä sellainen "pikkufiba", että mikkikytkin ei ole siellä missä tilauksen mukaan pitäisi, niin onhan se nyt saatana kumma... Enpä itse hyväksyisi keppiä, jossen saisi ihan tuntuvia hyvityksiä.

Mutta jos sua ei haittaa, niin mikäpä minä olen mitään sanomaan. Onnea vaan, toivottavasti on ns. loppuelämän keppi siinä sitten.

Valmistajan slogan "Passion For Perfection" ja käytännössä "mikkiswitchi piti olla siellä, missä les paulissakin"...
Jeszse
16.01.2017 17:25:39
delarco: Ainoa pikku feilu, mistä en nyt viitsi edes ottaa minkäänlaisia pultteja on se, että mikkiswitchi piti olla siellä, missä les paulissakin.
------------------
Noin muuten kuvien perusteella, mitään yksityiskohtaa ei ole unohdettu ja näyttäähän se kauniilta. ;)

:::::::::D Juupajuu.

Nythän sen sit näki että kauanko meni aikaa niistä aihioista otetuista kuvista valmiiseen keppiin, ni vielä ku sais selityksen minkä takia kuukauden duuniin meni melkein 900 päivää?

Onnea uudesta kepistä silti, toivottavasti on ihan saatanan hyvä.
Siirryn huoneisiin || The Jasser Arafats || Crimson Day
Gabe
16.01.2017 17:52:29
Jeszse: :::::::::D Juupajuu.

Nythän sen sit näki että kauanko meni aikaa niistä aihioista otetuista kuvista valmiiseen keppiin, ni vielä ku sais selityksen minkä takia kuukauden duuniin meni melkein 900 päivää?

Onnea uudesta kepistä silti, toivottavasti on ihan saatanan hyvä.

Olisikohan vieläkään valmista ilman julkista avautumista? Eikös se Jaagermaisterinkin maila valmistunut lopulta aika nopsaan sen jälkeen kun se päästeli täällä vähän höyryä.

Minua kiinnostaisi vielä tietää pahoiteltiinko/seliteltiinkö tätä luokatonta venymistä mitenkään tai tarjottiinko mitään hyvitystä? Tuo kytkimen väärä paikka on kyllä oikein piste iin päälle. :)
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
heviäijä
16.01.2017 17:57:45
"pienoisesta" farssista huolimatta on kyllä onniteltava soittimen specsaajaa, todella tyylikkään näköinen.
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
mopar
16.01.2017 19:06:10

...Aurora Snowy....tirsk... :P

On kyl hieno kitara.
delarco
16.01.2017 19:29:37
mopar: ...Aurora Snowy....tirsk... :P

On kyl hieno kitara.

Kirjotusvirhe...se kulki työnimellä "snow white".
mopar
16.01.2017 19:39:13

delarco: Kirjotusvirhe...se kulki työnimellä "snow white".

Ok. Tuli vaan siitä nimestä mieleen yks artisti joka ei liity musiikkiin....
delarco
16.01.2017 20:16:55
mopar: Ok. Tuli vaan siitä nimestä mieleen yks artisti joka ei liity musiikkiin....

Aina parempi! :D
wnbrocker
16.01.2017 22:13:05
Onnea uuden kitaran omistajalle!

Vieläköhän on monta tätä palstaa seuraavaa minun edessä jonossa, kun omastani olen maksanut varausmaksun 1 vuosi ja 2 kuukautta sitten?
LaXu
16.01.2017 22:35:35
Ihmeiden aika ei ole näemmä ohi! Hyvä, että lopulta syntyi, vaikka ei ihan täydellisesti. Toivottavasti sait tuntuvat alennukset noin paljon venyneestä tilauksesta ja väärään paikkaan laitetusta mikkivalitsimesta.

Toivottavasti myös rakentaja ottaa opikseen ja lopettaa asiakkaillensa valehtelun aikatauluista ja kitaroiden tilasta. Tiedän itsekin, että välillä on vaikea arvioida oikein miten kauan jonkin tekemiseen menee, mutta silloin se pitää kommunikoida selkeästi eikä vetkutella. Rehellisesti kertomalla mikä mättää olisi voinut välttää varmasti monet menetetyt bisnekset. Voisi kuvitella, ettei ainakaan tämän forumin käyttäjiltä ole juuri uusia tilauksia tulossa tämän jälkeen.
Laulava Kylätohtori
16.01.2017 22:46:09
Mä voisin tilata Aurora-straton sopivilla klausuuleilla. Sakkomaksua myöhästymisestä ja maksu käteisellä...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
TTV
17.01.2017 06:28:44
wnbrocker: Onnea uuden kitaran omistajalle!

Vieläköhän on monta tätä palstaa seuraavaa minun edessä jonossa, kun omastani olen maksanut varausmaksun 1 vuosi ja 2 kuukautta sitten?

No huh huh, valitettavaa jatkoa siis seuraa, milloin kitarasi piti olla valmis?

Nämä epätodeliset aikataulut tekevät hyvää hallaa mahdollisten uusien asiakkaiden keskuudessa; Auroralta uskaltaa tilata kohta vain ne, jotka ovat tilanneet aiemminkin ja tykänneet tuotteen laadusta ja joille aikataululla ei ole merkitystä. Ei kovin lupaava bisnesmalli pitkällä tähtäimellä, varsinkin kun kilpailu pajojen kesken kiristyy ja pitäisi positiivisesti erottua muista... Tokihan selityksiä voi olla monenlaisia, mutta ne eivät auta, jos jäävät pimentoon ja julkisesti on vain näitä farsseja.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
wnbrocker
17.01.2017 07:58:01
TTV: No huh huh, valitettavaa jatkoa siis seuraa, milloin kitarasi piti olla valmis?

Nämä epätodeliset aikataulut tekevät hyvää hallaa mahdollisten uusien asiakkaiden keskuudessa; Auroralta uskaltaa tilata kohta vain ne, jotka ovat tilanneet aiemminkin ja tykänneet tuotteen laadusta ja joille aikataululla ei ole merkitystä. Ei kovin lupaava bisnesmalli pitkällä tähtäimellä, varsinkin kun kilpailu pajojen kesken kiristyy ja pitäisi positiivisesti erottua muista... Tokihan selityksiä voi olla monenlaisia, mutta ne eivät auta, jos jäävät pimentoon ja julkisesti on vain näitä farsseja.

Puolesta vuodesta oli puhetta.

Enpä ole jaksanut juuri hoputella kun olen täälä lukenu että jollakin on vielä pitempään mennyt. Toki olen varovaisesti kysellyt välillä, että miten menee ja vastaus on ollut: "soittimesi valmistuu kyllä".

Sitä tässä yritän kartoitella, että onko sielä vielä montakin kitaraa jotka on tilattu jo yli KAKSI vuotta sitten. Jos niitä on niin täytyy nostaa kädet pystyyn ja ottaa selvää että onko etumaksua mahdollista karhuta takaisin. En aio odotella yhtä kauan.

Todella surullista.
Gabe
17.01.2017 10:14:59
wnbrocker: Puolesta vuodesta oli puhetta.

Enpä ole jaksanut juuri hoputella kun olen täälä lukenu että jollakin on vielä pitempään mennyt. Toki olen varovaisesti kysellyt välillä, että miten menee ja vastaus on ollut: "soittimesi valmistuu kyllä".

Sitä tässä yritän kartoitella, että onko sielä vielä montakin kitaraa jotka on tilattu jo yli KAKSI vuotta sitten. Jos niitä on niin täytyy nostaa kädet pystyyn ja ottaa selvää että onko etumaksua mahdollista karhuta takaisin. En aio odotella yhtä kauan.

Todella surullista.

Eikös jäsen Mikpe ainakin tilannut omansa jo useampi vuosi sitten? Ei ainakaan vielä muutama päivä takaperin ollut vielä valmista. Tiedän yhden toisenkin useamman vuoden odotelleen, mutta en ole nyt pariin kuukauteen ollut tekemisissä niin en ihan tarkkaa nykytilannetta tiedä. Voin kyllä kysyä jos haluat (.. tai voit itse kertoa jos satut lukemaan).

Itse peruutin viime vuonna oman tilaukseni. Ei minun hermoilla odotella vuositolkulla. Muutama kitara on käynyt vähän vaihtelevalla työnjäljellä (pääosin ihan hyvää jälkeä) huollossa ja ne olivat vähän stressaavaa kokemuksia kun hommat venyi ja sai koko ajan kysellä ja hoputtaa.

Jos sulle on tilaus sopimuksessa luvattu puoli vuotta ja jo nyt on mennyt noin reilusti yli, eikä ole vielä edes tekeillä niin pitäisi olla perusteet sopimuksen raukeamiseen. Kuluttaja-asiamies osaa varmasti neuvoa tarkemmin asiassa, mutta sitovathan ne sopimukset valmistajaakin.
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
mpekkanen
17.01.2017 11:14:06
Minusta tällainen on kyllä aivan älytöntä, että näin pitkiksi venyneistä odotusajoista edes joudutaan täällä keskustelemaan. Eihän tällainen toiminta ole kenenkään etujen mukaista.

Maailmalla on muuten useita sellaisia merkkejä, joiden CS kitaroita joutuu jonojen takia odottamaan jopa useita vuosia. ON myös sellaisia MB rakentajia, että heillä on jonoa todella moneksi vuodeksi ja se kitarakin maksaa aivan älyttömästi. Silti heillekkin asiakkaita riittäää.
Auroran erottaa vain noista edellisistä se, että niiden kohdalla on yleensä jo tilausta tehdässä tieto tuosta vuosien odottelusta.
Tämä on kyllä siis siinä suhteessa aivan toinen asia, koska nuo annetut aikataulut eivät pidä. Jos on vuosia sitten maksanut tilatusta kitarasta useiden satojen varausmaksun ja se ei ole vieläkään valmistunut...Mikä olisi sellaisen soittimen kohdalla kohtuullinen hyvitys?
Jos tämä kaikki tiedettäisiin jo tilausvaiheessa, niin silloinhan koko asia olisi aivan eri. Myöskin on monenlaisia inhimillisiä syitä, joiden takia soittimen valmistuminen voi HIEMAN viivästyä. Se ei voi kuitenkaan tarkoittaa käytännössä jotain 2 vuotta.
Itse en kyllä tällaiselta rakentajalta ostaisi koskaan yhtään mitään, koska jos sovitut asiat eivät mene sovitusti--->Niin voiko kyseisen pajan liiketoiminnan jatkuvuuteen luottaa muutenkaan?

Toinen homma vielä tuo, ettei tilatut kitarat ole edes vuosien viiveiden jälkeen sellaisia kun ne on tilattu. Varmasti hyvässä kitarassa ei joku mahdollinen mikkikytkimen paikka ole esim. maailman suurin asia, jos soitin on vain muutoin hyvä.
Siksihän nuo CS kitarat kuitenkin tilataan, että saa sellaisen kuin haluaa. Jos potikat taikka muut speksit eivät ole oikeissa paikoissa, niin kyllä siitä pitäisi antaa jonkinlainen alennus loppuhinnasta. Varsinkin jos kitaraa on muutenkin odotettu vuosi taikka kaksi pidempään kun oli puhetta.
Tämänkin kitaran kohdalla kun ollaan julkisesti koko asiaa täällä käsitelty, niin jostain mahdollisesta alennuksesta ei oikein voi edes järkevästi puhua. Ainakaan en usko, että rakentajan mielestä se korvaus on ihan niin suuri kun tästä on näinkin paljon täällä kirjoiteltu. En kyllä tiedä seuraako hän näitä sivuja ja kuinka tietoinen on itse asiasta.
Mikä olisi kohtuullinen korvaus venyneestä valmistumisajasta ja joidenkin speksien muuttamisesta?

Toivottavasti tämä kitara on muutoin todella hyvä ja onnittelut hienosta soittimesta. Ihan hienoja kitaroita nämä Aurorat kyllä ovat. En ole itse koskaan päässyt kokeilemaan, joten Auroran kitaroista ei ole omakohtaista kokemusta. Onhan täällä monikin noita kehunut vallan hyviksi ja se on varmaan se tärkein asia, että omistajien itsensä mielestä laatu on tosiaankin hyvää ja siihen soittimeen ollaan tyytyväisiä :)
Aikataulussa pysymiset kannattaisi jatkossa kyllä hoitaa soitinrakentajan paljon paljon paremmin.
Gary the pine
17.01.2017 11:24:11
mpekkanen: En kyllä tiedä seuraako hän näitä sivuja

Nähtävästi kotimaiset askartelijat jonkin verran seuraavat mitä täällä kirjoitellaan, koska vain noin tunti oman yskähdykseni jälkeen sähköpostissa oli tekstiä tilaukseeni liittyen...
Tulin, näin, paskoin housuun.
mpekkanen
17.01.2017 11:38:22
Gary the pine: Nähtävästi kotimaiset askartelijat jonkin verran seuraavat mitä täällä kirjoitellaan, koska vain noin tunti oman yskähdykseni jälkeen sähköpostissa oli tekstiä tilaukseeni liittyen...

Näin minä kyllä ajattelinkin, mutta en sitä tuohon aikaisemmin silti laittanut.
En sitten tiedä, miten tämän viivästymisen ja speksien muuttumisen voisi kyseinen rakentaja selittää. Ilmeisesti Auroralta on kuitenkin jotkut saaneet sen soittimen ihan sovitusti ja se kertoisi siitä, ettei kaikki tilaajat ole samalla viivalla tuon aikataulun mukaan.
Ymmärrän kyllä, että melko pienelle valmistajalle voi olla tärkeää saada joitakin soittimia valmistumaan esim. joihinkin kitaramessuille. Voi olla myös joitakin ns. kuuluisia soittajia, jotka menevät jonon ohi, vaikka näin ei pitäisi käytännössä olla...

Kaikki soittimet eivät ole yhtä aikaa vieviä rakentaa, joten ihan aina ne soittimet eivät muutenkaan valmistu tilausjärjestyksessä. Tämäkin olisi täällä ihan muistaa kun noita tilausaikoja ja valmistumispäiviä vertaillaan.
Tosin ei niissä pitäisi silti useiden vuosien eroja kyllä olla...
mikpe
17.01.2017 12:16:57
Gabe: Eikös jäsen Mikpe ainakin tilannut omansa jo useampi vuosi sitten?

Omani tilasin toukokuussa 2015 6kk toimitusajalla, joten ei tässä ole vielä mennyt kahtakaan vuotta. Alkuperäisenä ajatuksena oli tilata Aurora tele tämän straton jälkeen mutta hermo ei kestä toista tilausta. Olen speksaillut teleä toisen hyväksi todetun kotimaisen valmistajan kanssa, saas nähdä valmistuuko ennen Auroraa...
wnbrocker
17.01.2017 15:38:42
mikpe: Omani tilasin toukokuussa 2015 6kk toimitusajalla, joten ei tässä ole vielä mennyt kahtakaan vuotta.

:(
Ei tuu mittään. Minä hyppään tästä kelkasta pois.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)