Aihe: Blueridge akkari
1
DanielJT
15.01.2017 16:48:25 (muokattu 15.01.2017 16:51:40)
Elikkä oon siis akustista hommaamassa ja tällästä kitaraa tänään tarjoiltiin: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1220912 Kertokaa mielipiteitä kyseisestä merkistä ja toki myös omista kokemuksista, jos sellaisia on :)
hallu
15.01.2017 17:31:27
Minulla ei ole kokemusta juuri tuosta kyseisestä kitaramallista, mutta itselläni on uudempi kiinassa valmistettu Blueridge BR160, joka on kokonaan puuta, mutta taistelulaiva sekin. Ostin sen 2010 maaliskuussa uutena musafasulta 800 euron hintaan. Se on kyllä hyvä ja herkkä soitin joka yhä edelleen inspiroi soittamaan. Vastoin pelkojani kitaran kanssa ei ole ollut mitään ongelmia eli pattikaulaisuutta ja kansi on pysynyt ehjänä kuten myös muut kopan rakenteet ja kaula on edelleen suora ja kaulakulma on pysynyt kunnossa.

Muistan kun aikanaan kiertelin musakauppoja ja kokeilin kymmenittäin akustisia kitaroita halvempia ja kalliimpia ja sitten yhden session päätteeksi myyjä toi tämän kasiini ja valinta oli samantien ihan selvä. Kitara ei jotenkin enää irronnut käpälistä..... en muista että olisin oikein sitä ennen tai sen jälkeen ollut yhtä täpinöissäni kitaran ostosta kuin sillä kerralla. Tämä kitara myös jäi pysyväksi kumppanikseni ei ole tullut vaan mieleen ostaa enää akkaria kun ei ole myöskään näin säväyttävää sattunut käsiin. Tämän kaiken herkkyyden ja makeuden vastapainona sitten on tietenkin ainainen huoli soittimen rikkoutumisesta. Tämän kitaran koppa on kuin munan kuori ja tämä on ihan hätkähdyttävän kevyt eli tää ei ole mikään notskikitara enkä ihan kevein mielin tätä reissuihin ota.

Jos soittaisin akkarilla keikkoja, niin tuo linkkisi kitara olisi varmasti parempi vaihtoehto tai Yamaha LL6 josta aikanaan tykkäsin kovasti.

Mitä muuta tällaiselta halvalta kiinalaiselta kitaralta voisi enää toivoa? minusta tämä on hyvä akkari ja kestää helposti vertailun kaksi tai kolmekin kertaa kalliimpiin amerikkalaisiin. Olen yhden toisen Blueridgen nähnyt livenä ja kokeillut sitä (taisi olla BR140) ja se oli ihan asiallisen oloinen, mutta ei ollut yhtä herkkä eikä tehnyt soinnillaan samanlaista wau-efektiä kuin tämä omani aikanaan.

No minusta ei tietenkään ole sinulle mitään apua kun en tuota kyseistä kitaraa tunne enkä ole soittanut ja olen itseasiassa vähän yllättynyt, että Blueridgeä on tehtymyös janissa ja noinkin kauan aikaa sitten. Mutta olenpahan merkin uudempaan tuotantoon vähän tutustunut ja tykännyt kovasti.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
DanielJT
15.01.2017 18:11:01 (muokattu 15.01.2017 18:11:46)
hallu: Minulla ei ole kokemusta juuri tuosta kyseisestä kitaramallista, mutta itselläni on uudempi kiinassa valmistettu Blueridge BR160, joka on kokonaan puuta, mutta taistelulaiva sekin. Ostin sen 2010 maaliskuussa uutena musafasulta 800 euron hintaan. Se on kyllä hyvä ja herkkä soitin joka yhä edelleen inspiroi soittamaan. Vastoin pelkojani kitaran kanssa ei ole ollut mitään ongelmia eli pattikaulaisuutta ja kansi on pysynyt ehjänä kuten myös muut kopan rakenteet ja kaula on edelleen suora ja kaulakulma on pysynyt kunnossa.

Muistan kun aikanaan kiertelin musakauppoja ja kokeilin kymmenittäin akustisia kitaroita halvempia ja kalliimpia ja sitten yhden session päätteeksi myyjä toi tämän kasiini ja valinta oli samantien ihan selvä. Kitara ei jotenkin enää irronnut käpälistä..... en muista että olisin oikein sitä ennen tai sen jälkeen ollut yhtä täpinöissäni kitaran ostosta kuin sillä kerralla. Tämä kitara myös jäi pysyväksi kumppanikseni ei ole tullut vaan mieleen ostaa enää akkaria kun ei ole myöskään näin säväyttävää sattunut käsiin. Tämän kaiken herkkyyden ja makeuden vastapainona sitten on tietenkin ainainen huoli soittimen rikkoutumisesta. Tämän kitaran koppa on kuin munan kuori ja tämä on ihan hätkähdyttävän kevyt eli tää ei ole mikään notskikitara enkä ihan kevein mielin tätä reissuihin ota.

Jos soittaisin akkarilla keikkoja, niin tuo linkkisi kitara olisi varmasti parempi vaihtoehto tai Yamaha LL6 josta aikanaan tykkäsin kovasti.

Mitä muuta tällaiselta halvalta kiinalaiselta kitaralta voisi enää toivoa? minusta tämä on hyvä akkari ja kestää helposti vertailun kaksi tai kolmekin kertaa kalliimpiin amerikkalaisiin. Olen yhden toisen Blueridgen nähnyt livenä ja kokeillut sitä (taisi olla BR140) ja se oli ihan asiallisen oloinen, mutta ei ollut yhtä herkkä eikä tehnyt soinnillaan samanlaista wau-efektiä kuin tämä omani aikanaan.

No minusta ei tietenkään ole sinulle mitään apua kun en tuota kyseistä kitaraa tunne enkä ole soittanut ja olen itseasiassa vähän yllättynyt, että Blueridgeä on tehtymyös janissa ja noinkin kauan aikaa sitten. Mutta olenpahan merkin uudempaan tuotantoon vähän tutustunut ja tykännyt kovasti.

Kiitos aivan erinomaisesta vastauksesta! Sain kyllä aika hyvän kuvan tästä merkistä. Huomenna sitten selviää, millainen tämä kitara todellisuudessa on, kun myyjä tulee käymään.

- Daniel
RJU
15.01.2017 19:02:27
Mainitsemastas Blueridgen mallista minulla ei ole kokemusta, mutta katso Unoffical Blueridge guitar forumilta http://theunofficialblueridgeguitarforum18213.yuku.com/ , josko sieltä löytyisi tietoa valmiina. Mikäli sitä ei ole ko. kitaratyypistä, kysy sieltä. Foorumin väki on erittäin avuliasta ja tietotaso on erinomainen. Uskon, että apu tietopulaan löytyy.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)