Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5297 298 299 300 301343 344 345 346 347
Objectif Lune
12.01.2017 23:01:57

Laulava Kylätohtori: Mietin, että tyrkytänkö sulle tuota omaa Jazzmasteria, mutta en sitten ehtinyt. No hyvä näin, olen vähän skeptinen, olisinko malttanut siitä luopua, vaikken sillä(kään) oikein mitään tee. Mutta on se hieno. :)

No kas. On kyllä hieno, jos tuosta valkoisesta puhut.
Pelko: https://www.facebook.com/pelkohelsinki/ https://soundcloud.com/pelko-264900760
Laulava Kylätohtori
12.01.2017 23:11:21
Objectif Lune: No kas. On kyllä hieno, jos tuosta valkoisesta puhut.

Juu, sehän se. Ei siitä kyllä vielä pystyisi luopumaan. Kun ei mikään gasittelekaan niin ei ole akuuttia rahavajettakaan.

Minkäslainen peli sulle on tulossa?
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Objectif Lune
12.01.2017 23:22:55

Laulava Kylätohtori: Juu, sehän se. Ei siitä kyllä vielä pystyisi luopumaan. Kun ei mikään gasittelekaan niin ei ole akuuttia rahavajettakaan.

Minkäslainen peli sulle on tulossa?

Nappasin tollasen MIM Classic playerin. Vähän modernisoitu versio toki, mutta ei viitsinyt ihan ekaan Jazzmasteriin pistää kiinni uuden jenkin vertaa rahaa puhumattakaan käytetystä vintagejenkistä.

Tämä: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1218807
Pelko: https://www.facebook.com/pelkohelsinki/ https://soundcloud.com/pelko-264900760
Krice
15.01.2017 22:25:59

Mooer Ocean Machine, se voisi olla käytännöllinen myös syntikkasekoiluissa.
tu_1922
17.01.2017 13:21:23 (muokattu 17.01.2017 13:27:02)
Arrgghhh,

Kemper myynnissä ja samantien ostohousut jalkaan. Pikainen laskelma, mitä myyntiin ja aivan pakko saada. Sitten totaali herääminen, eihän täs kerkee edes soittelemaan muutenkaan. Annan henkilökohtaisen kuukauden bannin itselleni tori-osioon, hallitsemattomasti GAS:n vuoksi.

PS. Toivottavasti Kemper on vielä tuolloin myynnissä
Soundi lähtee pedaaleista.
hallu
17.01.2017 13:35:18
tu_1922: Arrgghhh,

Kemper myynnissä ja samantien ostohousut jalkaan. Pikainen laskelma, mitä myyntiin ja aivan pakko saada. Sitten totaali herääminen, eihän täs kerkee edes soittelemaan muutenkaan. Annan henkilökohtaisen kuukauden bannin itselleni tori-osioon, hallitsemattomasti GAS:n vuoksi.

PS. Toivottavasti Kemper on vielä tuolloin myynnissä

Ensimmäinen sääntö on, että ei Kemperit maailmasta lopu. Kun se vielä lisäksi on tietokone, niin niissä ei ole yksilöitä kuten analogisissa laitteissa tuppaa olemaan, vaan ne on ihan samanlaisia laitteita myös sinä päivänä kun niitä jaetaan muropaketin kylkiäisenä jonkin vielä ihanemman mallintimen tultua markkinoille.

Katsopas huviksesi R11 hintakehitystä, niin äkkäät varmasti, että mitä pidemmän ostobannin itsellesi annat niin sen halvemmalla tuletKemperisi saamaan.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
sustain65
17.01.2017 18:08:28
hallu: Ensimmäinen sääntö on, että ei Kemperit maailmasta lopu. Kun se vielä lisäksi on tietokone, niin niissä ei ole yksilöitä kuten analogisissa laitteissa tuppaa olemaan, vaan ne on ihan samanlaisia laitteita myös sinä päivänä kun niitä jaetaan muropaketin kylkiäisenä jonkin vielä ihanemman mallintimen tultua markkinoille.

Katsopas huviksesi R11 hintakehitystä, niin äkkäät varmasti, että mitä pidemmän ostobannin itsellesi annat niin sen halvemmalla tuletKemperisi saamaan.

Kemperiä tms. ei kannata ostaa varastoon, vaan kovaan käyttöön.

Ostamieni digilaitteiden osalta ajattelen niin, että niiden tuleva arvo on nolla euroa, ainakin jos pidän niitä useamman vuoden. Tämä pakottaa ajattelemaan, että tarvitsenko tiettyä laitetta oikeasti ja onko se hintansa väärti. Pari ostamaani digipedaalia ovat tosin olleet niin vähällä käytöllä, että jälkiviisauden valossa harkinta on kuitenkin vähän pettänyt. 11R ja Axe eivät kuulu niihin, vastinetta rahalle on tullut ja tulee vielä.
hallu
17.01.2017 19:36:06 (muokattu 17.01.2017 19:36:21)
sustain65: Kemperiä tms. ei kannata ostaa varastoon, vaan kovaan käyttöön.

Ostamieni digilaitteiden osalta ajattelen niin, että niiden tuleva arvo on nolla euroa, ainakin jos pidän niitä useamman vuoden. Tämä pakottaa ajattelemaan, että tarvitsenko tiettyä laitetta oikeasti ja onko se hintansa väärti. Pari ostamaani digipedaalia ovat tosin olleet niin vähällä käytöllä, että jälkiviisauden valossa harkinta on kuitenkin vähän pettänyt. 11R ja Axe eivät kuulu niihin, vastinetta rahalle on tullut ja tulee vielä.

Tottakai ne tarjoaa vastinetta rahoille. Ei kai niitä kaikki muuten ylistäisi. Minä tarkoitin, että digilaitteissa on sellainen hyvä puoli, että mitä kauemmin sen ostamista lykkää, niin sen varmemmin sen voi saada käytettynä ja sitä halvemmalla sen saa. Tosin ei R11 hintakaan ihan nolliin ole mennyt eli niistäkin porukka maksaa vielä vaikka ovatkin vähän last seasonia ;-D
sustain65
17.01.2017 20:17:38
hallu: Tottakai ne tarjoaa vastinetta rahoille. Ei kai niitä kaikki muuten ylistäisi. Minä tarkoitin, että digilaitteissa on sellainen hyvä puoli, että mitä kauemmin sen ostamista lykkää, niin sen varmemmin sen voi saada käytettynä ja sitä halvemmalla sen saa. Tosin ei R11 hintakaan ihan nolliin ole mennyt eli niistäkin porukka maksaa vielä vaikka ovatkin vähän last seasonia ;-D

Kyllä ja samalla rahalla saa vuoden parin päästä paremman. Mutta kun on jo ikää sen verran, että soitot on soiteltava nyt eikä joskus myöhemmin!
hallu
17.01.2017 20:25:39 (muokattu 17.01.2017 20:30:41)
sustain65: Kyllä ja samalla rahalla saa vuoden parin päästä paremman. Mutta kun on jo ikää sen verran, että soitot on soiteltava nyt eikä joskus myöhemmin!

Totta turiset, ei tässä kukaan jouda laakereilla lepäämään, kuolema lähestyy ja koko elämäntyö on vielä tekemättä :-D. Digilaitteissa on vain aina nyt ja tulevaisuudessa tarjolla kalliilla niitä tämänpäivän leluja ja sitten huokeammalla niitä eilispäivän leluja. Tahtoo sanoa että tänään saa R11 halvalla ja huomenna saa Kemperin halvalla. Sitähän voi ostaa sen R11 ja soittaa sillä Kemperin hinnan alenemista odotellessa. Tottakai osa porukasta soittaa aina sillä viimeisimmällä ja hienommalla, mutta en puhu nyt siitä seikasta.

E: Ja vaikka parin vuoden päästä saakin (paremman? miten se on mahdollista? onko Kemperissä jokin puute, vai mistä tiedät, että sitä voi vielä parantaa muuta kuin tekemällä se halvemmalla?), niin silti ne "eilispäivän" vehkeet ovat ihan yhtä hyviä kuin aikanaan ostettaessa jolloin ihmiset maksoivat niistä itsensä kipeiksi ja ylistivät maasta taivaaseen.

Jos haluaa fiilistellä halvalla, niin ostaa käytetyn ElevenRakin ja lukee muutaman vuoden takaisia viestiketjuja niin varmana on hyvä fiilis ja tuntee saaneensa sen ihan pilkkahinnalla :-D.
tu_1922
18.01.2017 01:23:51
Huh,

Kemper on jo myyty, joten ostohousut takaisin kaappiin ja kohtuuton banni pois, toistaiseksi.
Soundi lähtee pedaaleista.
M4ss3 m/
18.01.2017 06:34:28 (muokattu 18.01.2017 06:34:58)
Nykypäivänä tulee harvoin kaasuteltua, mutta tää olisi kiva ottaa projektiksi ja vaihtaa kultaiset metalliosat niin pääsisi aika lähelle yhtä omia suosikki-Iboja joka on ollut jo kauan aikaa pois tuotannosta.

http://www.ibanezrules.com/images/new/pages/S6570QSLG.jpg
Guitarfreak
18.01.2017 06:50:56 (muokattu 18.01.2017 06:53:17)
sustain65: Kemperiä tms. ei kannata ostaa varastoon, vaan kovaan käyttöön.

Molemmat alkupään Podit ostaneensa voin allekirjoittaa tämän. Rahallinen sijoitus on verrattavissa uuteen autoon: ajat kaupasta ulos ja 50% arvosta suli pois.

Käyttökalujahan nuo kyllä ovat ja siinä toimisivat ihan hyvin edelleen - etenkin tuo XT, mutta friikille käy vaan putket ;D. Tuli vaan mieleen että jos tuon XTn perään laittaisi jonkun exciterin sopivasti niin menis täydestä hyvinkin monelle...
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
hallu
18.01.2017 17:00:03
Guitarfreak: Molemmat alkupään Podit ostaneensa voin allekirjoittaa tämän. Rahallinen sijoitus on verrattavissa uuteen autoon: ajat kaupasta ulos ja 50% arvosta suli pois.

Käyttökalujahan nuo kyllä ovat ja siinä toimisivat ihan hyvin edelleen - etenkin tuo XT, mutta friikille käy vaan putket ;D. Tuli vaan mieleen että jos tuon XTn perään laittaisi jonkun exciterin sopivasti niin menis täydestä hyvinkin monelle...

Kyllä minulle digilaitteet kelpaisi, mutta ne ovat liian kalliita vielä. Putkivahvistimia (transistorivahvistimista puhumattakaan) saa paljon halvemmalla. Sitten kun digilaitteidne hinnat humpsahtaa putkivahvistinten tasolle, niin luultavasti ostan digilaitteen. Esimerkiksi yhden Kemperin hinnalla saisi nuo kaikki minun nyt käytössä olevat putkivahvistimet.
ÄrGee
18.01.2017 17:15:29
hallu: Kyllä minulle digilaitteet kelpaisi, mutta ne ovat liian kalliita vielä. Putkivahvistimia (transistorivahvistimista puhumattakaan) saa paljon halvemmalla. Sitten kun digilaitteidne hinnat humpsahtaa putkivahvistinten tasolle, niin luultavasti ostan digilaitteen. Esimerkiksi yhden Kemperin hinnalla saisi nuo kaikki minun nyt käytössä olevat putkivahvistimet.

Saahan noita Fractal Audion AxeFX Ultraa ja Standardia käytettynä torilta jo 800-1000e hintaan. Eikä sen tarvitse olla mikään kallein ja paras, esim. Atomic Amplifire voi riittää ihan hyvin jollekin. Tuskin nuo Kemperin ja Axen hinnat tulevat putoamaan tuosta mihinkään, jos uutena meinaa hankkia.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Guitarfreak
18.01.2017 17:41:14
hallu: Kyllä minulle digilaitteet kelpaisi, mutta ne ovat liian kalliita vielä. Putkivahvistimia (transistorivahvistimista puhumattakaan) saa paljon halvemmalla. Sitten kun digilaitteidne hinnat humpsahtaa putkivahvistinten tasolle, niin luultavasti ostan digilaitteen. Esimerkiksi yhden Kemperin hinnalla saisi nuo kaikki minun nyt käytössä olevat putkivahvistimet.

Digilaitteitahan nuo poditkin on vai mitä tarkoitat digilaitteilla?
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
hallu
18.01.2017 18:15:36
Guitarfreak: Digilaitteitahan nuo poditkin on vai mitä tarkoitat digilaitteilla?

Tarkoitan niitä digilaitteita jotka aidosti kilpailevat analogisten laitteiden kanssa soittotatsissa ja soundissa. Olen toki podeja käyttänyt ja tietokoneen kautta olen käyttänyt jos jonkinlaista mallinninta, mutta ne eivät vedä vertoja analogiselle laitteelle. Kemperiä ja sen tasoisia laitteita en ole käyttänyt, mutta olen siinä käsityksessä, että ne vetävät vertoja analogisille vahvistimille. Tulevaisuudessa laadukkaita digilaitteita on varmasti tätä päivää halvemmalla saatavana se on ihan päivän selvää, mutta kyllä siihen saattaa vielä mennä aikaa.

Tänä päivänä saa todella laadukkaan analogisen vahvistimen noin tuhannella eurolla (käytettynä käytettynä jopa halvemmalla, mutta tonni taskussa käytettyjen markkinoilla on todella paljon valinnan varaa). Laadukas Digilaite maksaa uutena yli kaksi tonnia ja käytettynä 1500 euroa (no R11 saa näemmä tommosella 400 eurolla käytettynä, mutta se ei liene enää Kemperin sun muiden tasoa (tosin minulle senkin laatu saattaisi riittää en tiedä)). Pelkkä kaappimallinnin maksaa kahdeksansataa digitaalisena kun sen saa analogisena 300 -400 eurolla.

Kyllä minä edelleen olen sitä mieltä, että analogiset laitteet on paljon halvempia. No ehkä joku MesaBoogien markV kipuaa hinnassa Kemperin tasolle.
antnis
18.01.2017 18:29:10
hallu: Tarkoitan niitä digilaitteita jotka aidosti kilpailevat analogisten laitteiden kanssa soittotatsissa ja soundissa. Olen toki podeja käyttänyt ja tietokoneen kautta olen käyttänyt jos jonkinlaista mallinninta, mutta ne eivät vedä vertoja analogiselle laitteelle. Kemperiä ja sen tasoisia laitteita en ole käyttänyt, mutta olen siinä käsityksessä, että ne vetävät vertoja analogisille vahvistimille. Tulevaisuudessa laadukkaita digilaitteita on varmasti tätä päivää halvemmalla saatavana se on ihan päivän selvää, mutta kyllä siihen saattaa vielä mennä aikaa.

Tänä päivänä saa todella laadukkaan analogisen vahvistimen noin tuhannella eurolla (käytettynä käytettynä jopa halvemmalla, mutta tonni taskussa käytettyjen markkinoilla on todella paljon valinnan varaa). Laadukas Digilaite maksaa uutena yli kaksi tonnia ja käytettynä 1500 euroa (no R11 saa näemmä tommosella 400 eurolla käytettynä, mutta se ei liene enää Kemperin sun muiden tasoa (tosin minulle senkin laatu saattaisi riittää en tiedä)). Pelkkä kaappimallinnin maksaa kahdeksansataa digitaalisena kun sen saa analogisena 300 -400 eurolla.

Kyllä minä edelleen olen sitä mieltä, että analogiset laitteet on paljon halvempia. No ehkä joku MesaBoogien markV kipuaa hinnassa Kemperin tasolle.

Vaan eipä oo tääkään pahan hintainen ja kuulostaa aikas hyvältä https://www.youtube.com/watch?v=8Da5ldpwZ7M
hallu
18.01.2017 18:57:47
antnis: Vaan eipä oo tääkään pahan hintainen ja kuulostaa aikas hyvältä https://www.youtube.com/watch?v=8Da5ldpwZ7M

Kuulostaa kyllä hyvältä, mutta panitko merkille ympäristön missä softaa pyöritettiin ;-). Nyt siis täytyy huomata, että kaikki vaikuttaa kaikkeen ja tietokonesoftat kuulostavat ja tuntuvat varmasti hyvältä kunnollisen äänikortin kanssa (ja varmaan koneen olisi hyvä olla optimoitu ainakin jollakin tavalla audion rassaamiseen), mikä tarkoittaa kustannuksia. Hyvästä äänikortista joutuu helposti pulittaan ihan sikana dollareita :-D. Puhumattakaan mitä muuta siihen vaaditaan hyvät monitorit maksaa jopa hyvät kuulokkeet maksaa. Joo niistä on iloa myös muuten ja kustannukset ei tule kerta rykäisyllä.

Itselläni tietokonemalleista on kokemusta rajallisesti lähinnä Logic, Garageband (muutamaa kokeiluversiota olen Lion ja jotain muutakin olen kokeillut) iPadissa olen kokeillut myös AmpliTubea. Mikään mitä olen kokeillut ei ole kilpaillut samalla tontilla analogisen vahvistimen kanssa. Siis olen soittanut mallia ja sitten analogista etuvahvistinta samaan monitoriin niin soittotuntuma ja soundi ei vaan ole ihan samaa. Mallit on ihan jees, mutta eivät vedä vertoja analogiselle. Jopa analogiset kaiutinsimulaatiot (Koch ja Cabclone) tuntuivat paremmilta kuin digitaaliset (Logic ja Torpedo). Herää tietenkin kysymys, että miksi ihmeessä?

Minulla on hyvä tietokone (iMac 27 retina 2014 loppuvuosi), mutta äänikorttini (Focusrite Saffire pro24) ei ole ihan huippuluokkaa. Samoin iPadissa käytin sitä passiivista iRigiä (aktiivinen on kuulemma monin verroin parempi). Saffiressa toki on se hiZ instrumenttitulo eli signaalin pitäisi aika luonnollisesti tulla virtuaalivahvistimeen. passiivisessa iRigissä ei semmoista luonnollisestikaan ole joten se selittänee Amplitubin aika kolkon käyttäytymisen ja viiveet.

Toki selityksenä voi olla, että olen tottunut soittamaan erittäin herkästi soittotatsiin reagoivilla vahvistimilla niin reagoin myös itse muutoksiin soittotatsissa. Kuitenkin olen aatellut, että jos satsaisin kunnollisen thunderbolt äänikorttiin ja hyvää softaan, niin käsitykseni tietokonemallinnuksesta saattaisi muuttua. Tällä hetkellä mun fiilis on, että tietokonemallit on ihan jees, mutta analogisella etuvahvistimella työskentely on miellyttävämpää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)