Jucciz 12.01.2017 23:40:45 | |
---|
- Muusikoiden.netin keskustelujen taso - varpio Ja tuhanteen. |
varpio 12.01.2017 23:45:11 | |
---|
BugBadWolf: Itseasiassa on. Varsinkin nykyisin kaikenlaiset vasteet ovat ihan sähkövirtana mitattavissa. Psykologiassa sen sijaan arvaillaan ja sen sijaan että keskitytään tekemään tiedettä ihmisen käyttäytymisestä, pyritään luomaan uusia asioita sen mukaan mikä on jonkun mielestä hyvän ihmisen mitta. Juurikin. Jucciz: - Muusikoiden.netin keskustelujen taso - varpio Ja tuhanteen. Halusin vaan puuttua siihen ällöttävään positiivisuuden mainostamiseen joka minua ärsytti. Sori siitä. |
Funkånaut 12.01.2017 23:49:05 | |
---|
varpio: Halusin vaan puuttua siihen ällöttävään positiivisuuden mainostamiseen joka minua ärsytti. Sori siitä. Pistäs tutkimuksia, joissa osoitetaan (terveen) positiivisen ja optimistisen ajattelun olevan terveydelle haitallista negatiiviseen ja pessimistiseen ajatteluun verrattuna. En ajatellut pidätellä hengitystä odotellessani. "Minäkin läksin entisiin hommiini: tilasin puolikkaan punssia ja rupesin pelaan korttia." - J. Alfred Tanner |
varpio 12.01.2017 23:51:21 | |
---|
Funkånaut: Pistäs tutkimuksia, joissa osoitetaan (terveen) positiivisen ja optimistisen ajattelun olevan terveydelle haitallista negatiiviseen ja pessimistiseen ajatteluun verrattuna. En ajatellut pidätellä hengitystä odotellessani. No tuskin semmoisia tutkimuksia on. Sehän jo olisi aivan älytöntä. Mutta niin on älytöntä myös yletön positiivisuus. |
BugBadWolf 13.01.2017 00:01:29 | |
---|
Funkånaut: Pistäs tutkimuksia, joissa osoitetaan (terveen)... Leikkasin tärkeimpään sanaan. Minusta se positiivisen ajattelun mainostaminen karkaa muutamilla yli ja tavallaan se kokoaikaisen onnellisuudentunteen asettaminen normaalitilaksi. Tuollainen johtaa - itse asiassa on jo johtanut - siihen, että normaalisti toimivien aivojen tapa reagoida vaikkapa vanhempien ikävään kuolemantapaukseen (kannibaali It-Timorilaiseessa sushibaarissa. Don't ask) pyritään lääkitsemään sairautena, ts masennuksena. Pappasfinnin lausuma tapa etsiä asioista hyvätkin puolet on aivan eri asia kuin se, että muutamien mielestä kaiken pitäisi olla yhtä juhlaa vain. Jälkimmäinen kun onnistuu vain kieltäytymällä näkemästä maailmassa olevat virheet. Edellinen puolestaan löytää syyn elää virheistä huolimatta ja saattaapa jopa pyrkiä korjaamaankin niitä. Jossain muuten törmäsin tutkimukseen yltiöoptimistien taipumuksesta masennukseen. Olisiko sitten niin, että järjestävät itselleen tilaisuuksia romahdukseen riskeeraamalla liikoja? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Progorava 13.01.2017 00:09:11 | |
---|
Pessimisti ei pety Välimallin jätkä, välimallin laulu, välimallin naamataulu. |
BugBadWolf 13.01.2017 00:12:15 | |
---|
Progorava: Pessimisti ei pety Kyllä pettyy, mutta ei hämmästy siitä hyvästä tipan vertaa. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Funkånaut 13.01.2017 00:12:46 | |
---|
BugBadWolf: Pappasfinnin lausuma tapa etsiä asioista hyvätkin puolet on aivan eri asia kuin se, että muutamien mielestä kaiken pitäisi olla yhtä juhlaa vain. Kuka täällä on väittänyt, että kaiken pitäisi olla yhtä juhlaa? "Minäkin läksin entisiin hommiini: tilasin puolikkaan punssia ja rupesin pelaan korttia." - J. Alfred Tanner |
Jucciz 13.01.2017 00:13:28 | |
---|
Progorava: Pessimisti ei pety Toi on vähän kulahtanut juttu. Jos ton ottaa ohjenuorakseen, en minä ainakaan halua olla kauheasti sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä. Mieluummin kannustan, hieman lapsenomaisestikin, tietyt realiteetit hyväksyvään optimismiin. Joskus saattaa jotain kivaa tapahtua ihan vaan siksi, että siihen jaksaa uskoa - tai lähinnä: mitään uutta hyvää tuskin paljon syntyy, jos siihen ei edes itse usko. |
BugBadWolf 13.01.2017 00:15:17 | |
---|
Funkånaut: Kuka täällä on väittänyt, että kaiken pitäisi olla yhtä juhlaa? Maailma on suurempi paikka kuin mnet. Keskusteluun saattaa siis toisinaan eksyä todellisia tai kuvitteellisia (uskontoriidat) henkilöitä foorumin ulkopuolelta. Pitäisikö tähän nyt laittaa vielä kaneetiksi jotain Kummelista? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Progorava 13.01.2017 00:21:09 (muokattu 13.01.2017 00:23:19) | |
---|
Jucciz: Toi on vähän kulahtanut juttu. Jos ton ottaa ohjenuorakseen, en minä ainakaan halua olla kauheasti sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä. Mieluummin kannustan, hieman lapsenomaisestikin, tietyt realiteetit hyväksyvään optimismiin. Joskus saattaa jotain kivaa tapahtua ihan vaan siksi, että siihen jaksaa uskoa - tai lähinnä: mitään uutta hyvää tuskin paljon syntyy, jos siihen ei edes itse usko. Kommentillani halusin lähinnä korostaa koko tämän keskutelun sivujuonteen järjettömyyttä. Ihmismielten skaala kun on niin helvetin laaja ja helposti vain tuijotetaan omaa napaa ja sitä omaa totuutta. Positiivista ajattelua voi opetella vaikka luonnostaan olisi pessimismiin taipuvainen henkilö. Se voi olla jopa elinarvoisen tärkeä tie, etenkin jos tähän liitty vielä heikko stressinsietokyky, johtuupa se sitten perusluonteesta tahi vanhoista traumoista, kun taas jollekin toiselle positiivisuuden opettelu on silkkaa huuhaata. Järkevää yleismaailmallista lopputulemaa lienee vaikea saada aikaiseksi. Etenkään ketjun otsikon ollessa tämä :D Ei muuta. Summa summarum: Ihmiset ovat erilaisia, lehmät monimahaisia. Välimallin jätkä, välimallin laulu, välimallin naamataulu. |
BugBadWolf 13.01.2017 00:32:45 | |
---|
Progorava...Positiivista ajattelua voi opetella vaikka luonnostaan olisi pessimismiin taipuvainen henkilö... Enpäs uskalla olla tuosta ihan samaa mieltä. Ennenkaikkea tulisi kuitenkin opetella ajattelemaan. Se on mahdollista. Siihen ei lopulta tarvita muuta kuin taito pysäyttää hetkeksi oma maailmansa ja sen ympärillä humiseva informaatiovirta. Kun oppii ajattelemaan asioita monelta kantilta, löytää niin positiiviset kuin negatiivisetkin puolet. Se, mihin johtopäätökseen niistä löydetyistä puolista tulee, lienee jokaisen henkilökohtaisen elämänkokemusten ketjun tulosta. Heitän häijyn arvauksen että itsekeskeiselle ihmiselle muun maailman huomaaminen tuo enemmän pahaa mieltä kuin sellaiselle, joka osaa ajatella asiaa muidenkin näkökulmista. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Progorava 13.01.2017 00:41:43 | |
---|
BugBadWolf: Enpäs uskalla olla tuosta ihan samaa mieltä. Tavallaan pitää oppia olemaan ajattelematta liikaa, koska se juuri kuluttaa ja ohjaa pessimismiin. Nimen omaan tuo informaatiotulva on pessimistille paha asia. Jos jotain nykymaailmassa on liikaa, niin nimen omaan juuri informaatiota. Lisäksi 90% siitä on negatiivista. Vähintään. Riippuen omasta luonteesta on hyvä oppia suojelemaan itseään vahingoittavalta tiedolta, unohtamatta kuitenkaa ihmisten erilaisuutta, toki tiettyyn rajaan saakka. Ei ihan helppo yhtälö. No jospa palataan keskustelun tason parjaamiseen. Siitähän tässä ketjussa oli kyse. Välimallin jätkä, välimallin laulu, välimallin naamataulu. |
BugBadWolf 13.01.2017 00:49:22 (muokattu 13.01.2017 00:51:33) | |
---|
Progorava: Tavallaan pitää oppia olemaan ajattelematta liikaa Niin. On totta että ihmisen pitää päästä ikäänkuin pakoon ajatuksiaan. Musikantille tuo nyt ei monestikaan ole ongelma. Aina on löydettävissä sellainen oma pieni kolo, johon maailma ei mahdu tunkemaan. Monet lääkitsevät vaivaansa - ja ilmeisesti tietämättään - alkoholilla tai muilla vastaavilla. Kyllähän kemiallinenkin rentouttaminen stressitasoa pudottaa. Kokonaan tähänkuulumaton asia lienee se, kuinka pitkälle se kantaa. Näen itseni realistina ja monille se näyttää pessimismiltä. Ehkäpä kyse on ajattelutapojen erilaisuudesta. Jos itse näen jossain virheen, uskon että se on korjattavissa ja pyrin siihen. Joku katsoo että virheen näkeminen itsessään on pessimismiä. No jospa palataan keskustelun tason parjaamiseen. Siitähän tässä ketjussa oli kyse. Kuulehaa sie. Jos keskusteluissa on tämänlaatuisia sivuhaaroja, ei vika ole keskustelun tasossa. Jos taso on jonkun mielestä huono, katson sen osaamattomuudeksi keskustelun jalossa taidossa ;D E: Vielä siihen ajattelemiseen. Nykyisin vaikuttaa ettei moni ajattele ollenkaan. Siloin pienikin vastoinkäyminen voi lamata henkilön. Ajattelun lisääminen kasvattaa myös vastoinkäymisten kestossa ja stressinkäsittelytaidot kohenevat. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
VIPMetal 13.01.2017 01:25:01 | |
---|
BugBadWolf: Niin. On totta että ihmisen pitää päästä ikäänkuin pakoon ajatuksiaan. Musikantille tuo nyt ei monestikaan ole ongelma. Aina on löydettävissä sellainen oma pieni kolo, johon maailma ei mahdu tunkemaan. Monet lääkitsevät vaivaansa - ja ilmeisesti tietämättään - alkoholilla tai muilla vastaavilla. Kyllähän kemiallinenkin rentouttaminen stressitasoa pudottaa. Kokonaan tähänkuulumaton asia lienee se, kuinka pitkälle se kantaa. Näen itseni realistina ja monille se näyttää pessimismiltä. Ehkäpä kyse on ajattelutapojen erilaisuudesta. Jos itse näen jossain virheen, uskon että se on korjattavissa ja pyrin siihen. Joku katsoo että virheen näkeminen itsessään on pessimismiä.
Kuulehaa sie. Jos keskusteluissa on tämänlaatuisia sivuhaaroja, ei vika ole keskustelun tasossa. Jos taso on jonkun mielestä huono, katson sen osaamattomuudeksi keskustelun jalossa taidossa ;D E: Vielä siihen ajattelemiseen. Nykyisin vaikuttaa ettei moni ajattele ollenkaan. Siloin pienikin vastoinkäyminen voi lamata henkilön. Ajattelun lisääminen kasvattaa myös vastoinkäymisten kestossa ja stressinkäsittelytaidot kohenevat. Mesa Mark V - optimistille loistava, realistille pelkästään ok ja dynamiikkaa puuttuu. =) Heroes Don't Ask Why
facebook.com/hdawband |
VIPMetal: ...ja dynamiikkaa puuttuu. =) Vain niiltä, jotka eivät osaa käyttää ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Guitarfreak 13.01.2017 06:36:12 | |
---|
BugBadWolf: Vain niiltä, jotka eivät osaa käyttää ;D Mitäs aineita siihen pitäs käyttää? Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
Numb 13.01.2017 08:06:05 | |
---|
Onhan se jonkinlaista tasoa, että ylipäänsä keskustellaan tieto-opillisista asioista. Toinen puoli asiaa on se, että erityisen syvällisiä epistemologisia näkemyksiä ei tässä yhteydessä ole esitetty ;) Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
pappasfin 13.01.2017 09:59:42 | |
---|
Positiivinen ajattelumalli on ihan hyvästä ja niin siinä kuin kaikessa muussakin pitäisi järjen olla mukana, tähän pätee ihan sama vanha sääntö kuin muuhunkin eli liika on liikaa eli överiksi ei tässäkään kannata mennä. Itseäni on positiivinen ajattelumalli vieny paljon eteenpäin ja olen aikaisemmin ollut mieleltäni melkoisen negatiivisesti ajatteleva ihminen kunnes huomasin, että negatiivinen tai jatkuva negatiivisuus pyrkii tuhoamaan mieltä sekä terveyttä ja tämä on minun kohdallani ihan täyttä faktaa eikä paskapuhetta. Ihan faktoja minusta (sorry tämä itsekeskeinen kirjoitus mutta kun on näköjään pakko laittaa tämä nyt näin). Positiivinen ajattelutapa on vaikuttanut minun terveyteeni, nukun paremmin ja pidempään, en stressaannu asioista samalla tavalla kuin ennen, jaksan tehdä enemmän kuin ennen ja vähemmän stessaamisen jne. kautta myös fysiikkani toimii paremmin. Entisen turhan voivottelun sijaan näen nyt paljon enemmän mahdollisuuksia ja ratkaisuja mitä elämässä eteen tupsahtelee niin työ- kuin muussakin elämässä ja saan aikaiseksi paljon enemmän kuin ennen. Keskityn nyt vähemmän ikäviin asioihin kuin aikaisemmin mutta tämä ei suinkaan tarkoita sitä, etten näkisi virheitä ja negatiivisia asioita vaan sitä, että jos asiaan en voi vaikuttaa niin älä jauha mielessäsi turhaan tälläisiä juttuja ja jos asiaan voi vaikuttaa niin tee se jos haluat siihen vaikuttaa ja näet sen tarpeelliseksi. Positiivinen tapa on helpottanut ihan kummasti elämää enkä palaa vanhaan ja tätä kautta myös olen pysytynyt vaikuttamaan mm. perheeseen ja työkavereihin ym. ihmisiin, jotka ovat myös huomanneet muutoksen. Positiivisuutta voi siis myös jakaa, ei sitä tarvi tuputtaa mutta sitä voi jakaa eri tavoin, kun itse jaksaa niin ei "saastuta" ympäristöään negatiivisella asenteella ja näin ollen muutkin viihtyy ja jaksaa eli parhaimmassa tapauksessa vaikuttaa muidenkin olotilaan ;D En ihan kaikkea halua itsestäni kertoa eikä se ole edes tarpeenkaan. Jos asia askarruttaa jotakuta niin suosittelen alan kirjallisuutta ja tutkimuksiin perehtymistä, se avaa kummasti silmät eikä tarvi kinastella näistä niin paljoa tai leimata hommaa paskapuheeksi. Positiivisesta mielestä ja sen vaikutuksesta on tarpeeksi tieteellistä näyttöä ja myös omakohtaista kokemusta, joten en leimaa sitä paskapuheeksi kun tiedän, että tämä asia pitää paikkansa ja tässäkin kohtaa asia perustuu myös omakohtaiseen kokemukseeni. Jatkakaa rauhassa, minä ei latinkeja tämän enempää tähän taida laittaa.. tai mistä sen tietää mutta tuskinpa ;D PappaSFin |
klobasa 13.01.2017 10:59:14 (muokattu 13.01.2017 13:20:06) | |
---|
.......... |