vkiilako 12.01.2017 23:49:34 (muokattu 13.01.2017 12:11:15) | |
---|
Oon aikeissa kokeilla Les Pauliini 57 Classic-mikkejä. Olen vain kahden vaiheilla pitäisikö tallamikiksi valita normi 57 classic vai 57 classic+, kuten Les Paul traditionaleissa on. Youtubesta ei löydy vertailuja näiden kahden mikin välillä ja ei taida kitarapajallakaan Oulussa löytyä sellaista Lespaa, jossa normi 57 olisi tallassa paikallaan, jotta voisi itse kokeilla molempia mikkejä. Haen sellaisia moneen tyyliin taipuvia mikkejä, joiden ei tarvitse olla mahdottoman kuumat. Soitan enimmäkseen soul, jazz, blues ja pop/rock-osastoa, mutta välillä pitää taipua myös Hard rock- ja 80's hevi-osastollekin. Hyvä puhdas soundi on kuitenkin itselleni vähintäänkin yhtä tärkeä, kuin maukas särösoundi. Onko täällä käyttäjillä kokemusta noiden erosta Les Paulissa? Itselläni oli 57 classic-setti vanhassa es-339:ssä ja pidin niistä siinä kitarassa. 57 classic+-mallia itselläni ei ole ollut ikinä missään kitarassa. Edit. Kirjoitusvirheet |
Jucciz 13.01.2017 00:19:48 (muokattu 13.01.2017 00:20:01) | |
---|
Voi sitä vaihtoehtojen määrää, jollei ole pakko olla Gibsonin mikit. |
vkiilako 13.01.2017 00:24:43 | |
---|
Jucciz: Voi sitä vaihtoehtojen määrää, jollei ole pakko olla Gibsonin mikit. Mietin vähän aikaa sitten Bkp:n. The Mule-settiä, mutta tulin siihen tulokseen, että 57:t ois kivat. Mietin jossain vaiheessa myös Lollar:in mikkejä ja Sheptone:t on ilmeisesti laadukkaat myös. |
Jucciz 13.01.2017 00:27:25 | |
---|
Mulla ei Gibsoneissa muita olekaan kuin Sheptoneja, mutta se olenkin vain minä. |
Jucciz: Mulla ei Gibsoneissa muita olekaan kuin Sheptoneja, mutta se olenkin vain minä. Onko sulla jotain ääninäytteitä, missä ois nuo sheptonet? Saisi jonkinlaisen kuvan, miltä ne kuulostaa sun sormilla soitettuna Les paulin kera. Soittosi on kyllä ollut hyvänkuuloista aina ku oon sattunut kuulemaan. |
Jucciz 13.01.2017 02:06:52 | |
---|
vkiilako: Onko sulla jotain ääninäytteitä, missä ois nuo sheptonet? Saisi jonkinlaisen kuvan, miltä ne kuulostaa sun sormilla soitettuna Les paulin kera. Soittosi on kyllä ollut hyvänkuuloista aina ku oon sattunut kuulemaan. Eiköhän semmonen järjesty, voin vaikka huomenna nykästä jonkun ihan tuoreen pätkän. |
Shredator 13.01.2017 09:09:28 (muokattu 13.01.2017 09:09:59) | |
---|
vkiilako: välillä pitää taipua myös Hard rock- ja 80's hevi-osastollekin. Hyvä uhdas soundi on kuitenkin itselleni vähintäänkin yhtä tärkeä, kuin maukas särösoundi. Onko täällä käyttäjillä kokemusta noiden erosta Les Paulissa? Itselläni oli 57 classic-setti vanhassa es--339:ssä ja pidin niistä siinä kitarassa. 57 classic+-mallia itselläni ei ole ollut ikinä missään kitarassa. Tähän tarkoitukseen Classic+ on oikein hyvä. Se on hiukan tiukempi kuin tuo perus-57. Nykyisin itsellä tallassa BKP Riff Raff ja kaulassa 57. Hyvät on soundit, enkä tiedä mikä voisi olla paremmin. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
Laulava Kylätohtori 13.01.2017 11:35:15 (muokattu 13.01.2017 11:36:41) | |
---|
Shredator: Tähän tarkoitukseen Classic+ on oikein hyvä. Se on hiukan tiukempi kuin tuo perus-57. Nykyisin itsellä tallassa BKP Riff Raff ja kaulassa 57. Hyvät on soundit, enkä tiedä mikä voisi olla paremmin. Itse olisin melkein ehdottanut perus 57:aa, sillä tuo plussa on mielestäni aika kuuma mikki. En tiedä, onkohan se puhtailla paras mahdollinen? Toisaalta, heavy-hommissa taas varmasti plussa lienee normia kätevämpi. Enpä tiedä. Itse soittelen puhtaat stratolla. :) Mulla oli joskus Abraxas-setti, joka on nettihuhujen perusteella Mule, mutta kuumemmalla tallamikillä. Tosin se ei ole mielestäni niin kuuma kuin lukemista voisi kuvitella. Kärsimättömänä ja hätäisenä ihmisenä testasin niitä vain pikaisesti Les Paulissa (Essissä olivat loistavat), mutta jos pitäisi puurokorvilla eroja listata, niin mielestäni ero oli aika pitkälti se, mitä näiden magneettien (alnico II ja alnico IV) eroiksi sanotaan. Saattaa tosin olla, että kuulin ne erot juuri siksi, kun näin sanotaan. :) e. tarkoitan nyt lähinnä tuolla "onko puhtailla paras mahdollinen", että se säröyttää vahvarin aika helposti. Herkullisista reunasäröistä tulee helposti liian gainikkaita. Riippuu tietysti muista vehkeistä, gainin määrästä, jne... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
vkiilako 13.01.2017 12:00:30 | |
---|
Mietin sitä vaan, että voikohan tallamikin ja kaulamikin balanssi olla hankala saada kohdilleen, jos sekä tallassa ja kaulassa on tuo sama 57 classic. Sitä kun ei erikseen tehdään kumpaankin positioon, vaan on täsmälleen sama mikki sekä kaulaan ja tallaan. |
B-tone-flat 13.01.2017 12:25:54 | |
---|
Mulla löytyy perus 57:t -03 Classicistani. Balanssin säätöä en pelkästään mikkien korkeutta säätämällä saanut nappiin. Volumella joutuu pelaamaan snadisti. Ero on kuitenkin sen verran pieni etten jaksa nähdä vaivaa ruveta vaihtamaan tallaan 57+:aa mutta jos nyt olisin viisseiskoja kitaraani laittamassa niin kyllä plussan tallaan pistäisin. Marshall Amps have a thundering sound of a good ol' Alabama Train. |
Naata 13.01.2017 13:10:40 | |
---|
Itselläni on 57 classic+ les paulissa ja perus 57 classic sg.ssä ja 335.ssa ja omasta mielestä 57+ on Gibsonin paras tallamikki millä olen soittanut. Juuri sopivasti hyökkäävämpi, jos vetelee hard rock juttuja yms. Kummatkin on oikein hyviä vaihtoehtoja tallapaikalle. :) |
Rämppy 13.01.2017 14:26:27 | |
---|
Olenko väärässä, jos tuumailen että tuo 57 classic+ on ajateltu perus-57 classicin pariksi tallapositioon. In Finland we have this thing called "diu diu". |
hollstro 13.01.2017 15:01:17 | |
---|
Rämppy: Olenko väärässä, jos tuumailen että tuo 57 classic+ on ajateltu perus-57 classicin pariksi tallapositioon. Näin se Gibsonilla on ajateltu. Ainakin näin on laitettu. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Jucciz 13.01.2017 15:05:01 | |
---|
Tuossa aivotonta nypläilyä: Gibson R9 vuosimallia '96 ja Sheptone Blue Sky -setti. Noissa on myös puolitusmahdollisuus, mutta tässä pätkässä molemmat mikit ovat kaksikelaisina koko ajan. Pahoittelen mystistä taustasirinää, mutta jospa tuosta perussoundista ja vaikkapa dynaamisuudesta jotain välittyisi. https://dl.dropboxusercontent.com/u/4302688/r9_sheptone_blue_sky.mp3 |
vkiilako 13.01.2017 18:29:19 | |
---|
Jucciz: Tuossa aivotonta nypläilyä: Gibson R9 vuosimallia '96 ja Sheptone Blue Sky -setti. Noissa on myös puolitusmahdollisuus, mutta tässä pätkässä molemmat mikit ovat kaksikelaisina koko ajan. Pahoittelen mystistä taustasirinää, mutta jospa tuosta perussoundista ja vaikkapa dynaamisuudesta jotain välittyisi. https://dl.dropboxusercontent.com/u/4302688/r9_sheptone_blue_sky.mp3 Kiitos näytteestä. Kyllähän tuo hienolta saundaa osaavissa käsissä. Piti käydä pitkästä aikaa katsomassa Sheptonen sivuja ja kuuntelemassa sieltäkin ääninäytteitä. Tribute ja Tribute 4- setti tuntuis noista olevan lähinnä omaa makua. Sheptonea ei mun tietääkseni kukaan tuo Suomeen. Pitääkö mikit halutessaan tilata ihan Jenkeistä asti? |
Joees 13.01.2017 19:45:47 | |
---|
vkiilako: Kiitos näytteestä. Kyllähän tuo hienolta saundaa osaavissa käsissä. Piti käydä pitkästä aikaa katsomassa Sheptonen sivuja ja kuuntelemassa sieltäkin ääninäytteitä. Tribute ja Tribute 4- setti tuntuis noista olevan lähinnä omaa makua. Sheptonea ei mun tietääkseni kukaan tuo Suomeen. Pitääkö mikit halutessaan tilata ihan Jenkeistä asti? Kannattaa toki tsekata lähempääkin tarjontaa. Häussel tekee hyviä mikkejä kuin myös Creamery. Mainittu Bare Knuckle myös. Kotimaastakin löytyy varmasti osaavia tekijöitä. Sitä en sit tiedä tuoko mikään noista nyt niin ylettömästi mitään erikoista pöytään verrattuna niihin Classic viisseiskoihin. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Laulava Kylätohtori 13.01.2017 23:12:11 | |
---|
Joees: Sitä en sit tiedä tuoko mikään noista nyt niin ylettömästi mitään erikoista pöytään verrattuna niihin Classic viisseiskoihin. Mun on vaikea väittää, että sä olisit väärässä. Kokeilin tosiaan Abraxas settiä Les Paulissa, mutta tykkäsin kuitenkin 57:ta enemmän, koska niissä oli "lespaulmaisempi" soundi. Ne vaan sopi siihen kitaraan niin hyvin. Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Metalkallo 14.01.2017 15:48:55 (muokattu 14.01.2017 15:53:03) | |
---|
Mä olen ainakin tykästynyt S. Duncanin Seth Lover settiin Les Paulissa että SG mallin kitaroissa, hoitaa puhtaat että myös rock ja 80's hevinkin suht mukavasti ainakin omasta mielestäni. Nuo tosin eivät ole vahatut, että voivat todella isoilla volilla kiertää huutaa hiukan. Toinen hyvä joka on kait suht lähellä Seth Loveria on tuo Duncanin Pearly Gates mikki joka on myös vahattu eikä ole liian kuuma. Eikös 57+ ole vain kuumempi versio normi 57:sta, niissä ei taida olla muuta eroa? Mulla oli jokin aika sitten normi 57 kokeilussa SG:ssä ja ihan kelpo mikki on kyllä, silti en lopulta niin välittänyt kyseisestä mikistä kuitenkaan. Seth vei voiton mun kohdalla koska se on avoimempi ja enempi mun mieleen muilta alueiltakin. Vähemmän on nykyään enemmän |
LTViihde 14.01.2017 16:00:53 | |
---|
Voiskohan tämmösestä gearinypläyksestä tehdä pysyvän langan? Siis sillä ajatuksella että jengi räpläisi toivomuksesta omia vehkeitään ja saataisiin näin osviittaa saundista. |
fox 14.01.2017 17:08:12 | |
---|
LTViihde: ..saataisiin näin osviittaa saundista. Mutta kun: Se "osviitta soundeista" sitten on aika pitkälle kiinni siitä, minkämoiset "äänentoistolaitteet" siellä kuuntelupäässäkin on. Voipa olla että jää jollain konehella ne hienoimmat soundin-nyanssit tyystin tykkänään kuulematta. Vaan eipä siin mitään, saahan noita tietenkin julkaista ja ennenkaikkea äänitellä, jos siltä tuntuu ja asiaan mielenkiintoa on! |