Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson 2017 mallisto
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Laulava Kylätohtori
24.12.2016 10:37:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Eikös Santana soittanut Yamahalla? vai muistanko ihan väärin, että SG2000 oli hänen työkalunsa ennen PRS:iä ja PRS:n voittokulku alkoi siitä kun Santana valitsi sen työkalukseen.
 
Hyvin mahdollista, mutta hyvät levyt tehtiin Gibsonilla... :)
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Milkop
24.12.2016 10:41:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: 3 ekaa levyä oli hyviä, mutta sitten kokoonpano vaihtui, enkä itse välitä enää myöhemmästä tuotannosta...
 
Caravanserailla on vielä hetkensä, mutta sitten meni hissimusaksi.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
steelduck
24.12.2016 10:57:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Eikös Santana soittanut Yamahalla? vai muistanko ihan väärin, että SG2000 oli hänen työkalunsa ennen PRS:iä ja PRS:n voittokulku alkoi siitä kun Santana valitsi sen työkalukseen.
 
Lähti nyt ihan off-topikiksi, sori siitä. Mutta tuossa on jotain dataa Santanan soittimista ja milloin soitti milläkin:
 
https://www.groundguitar.com/carlos-santana-guitars-and-gear/
 
fox
24.12.2016 11:39:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Eikös Santana soittanut Yamahalla? vai muistanko ihan väärin, että SG2000 oli hänen työkalunsa ennen PRS:iä ja PRS:n voittokulku alkoi siitä kun Santana valitsi sen työkalukseen.
 
SG Stankku, sitten vasta SG2000 by Yamaha
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
tuskiz
24.12.2016 15:23:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: SG Stankku, sitten vasta SG2000 by Yamaha
 
Mites minä muistelisin, että se Carlosin SG oli joku '68 spessu eikä stankku ala Pete Townshend? Enpä jaksa kyllä jouluaattona googletella. SG2000 tosiaan oli se vartavasten Santanalle tehty soitin, sitten kasarilla hra PRS tekaisi sille jokseenkin hyvin samankaltaisen soittimen ja sillä linjalla on menty tähän päivään asti, tais mies tykätä jammustaan. PRS lanseerasikin ens vuoden mallistoon Santana Retron, joka onkin aika komia peli, mutta siitä voinee gassitella pärssisketjussa. Harmi, että Yamaha on lopettanut sen SG2000 reissuen tekemisen, aitoja löytyy muutenkin helpommin.
 
/off-topic tajunnanvirta off.
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
fox
24.12.2016 16:52:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Mites minä muistelisin, että se Carlosin SG oli joku '68 spessu eikä stankku ala Pete Townshend? Enpä jaksa kyllä jouluaattona googletella. SG2000 tosiaan oli se vartavasten Santanalle tehty soitin, sitten kasarilla hra PRS tekaisi sille jokseenkin hyvin samankaltaisen soittimen ja sillä linjalla on menty tähän päivään asti, tais mies tykätä jammustaan. PRS lanseerasikin ens vuoden mallistoon Santana Retron, joka onkin aika komia peli, mutta siitä voinee gassitella pärssisketjussa. Harmi, että Yamaha on lopettanut sen SG2000 reissuen tekemisen, aitoja löytyy muutenkin helpommin.
 
/off-topic tajunnanvirta off.

 
Olihan Carlosilla myös jossain vaiheessa L-6S Gibsoni, sekä oli myös SG Special. Että useampaa "työkalua" se käytti. En minäkään viitti/jaksa nyt oikein perusteellisesti paneutua.
Hyvää Joulua evribadi jee!! =)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
hollstro
24.12.2016 17:01:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Mites minä muistelisin, että se Carlosin SG oli joku '68 spessu eikä stankku ala Pete Townshend? Enpä jaksa kyllä jouluaattona googletella. SG2000 tosiaan oli se vartavasten Santanalle tehty soitin, sitten kasarilla hra PRS tekaisi sille jokseenkin hyvin samankaltaisen soittimen ja sillä linjalla on menty tähän päivään asti, tais mies tykätä jammustaan. PRS lanseerasikin ens vuoden mallistoon Santana Retron, joka onkin aika komia peli, mutta siitä voinee gassitella pärssisketjussa. Harmi, että Yamaha on lopettanut sen SG2000 reissuen tekemisen, aitoja löytyy muutenkin helpommin.
 
/off-topic tajunnanvirta off.

 
62-mallia oli. Niitä parempia. 65 tuli tikkukaulat ja huonommat puut.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
tumppusormi
11.01.2017 10:41:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibsonin mallisto näkyvillä itse pääpaikassakin nykyään.
Uutta halpaa on S-mallisto http://www.gibson.com/Products/Elec … roductGroup=S_Series&ModelYear=2017
 
Onkohan noikin made in USA? (en vielä kerinnyt katsomaan tarkemmin)
 
En allekirjoita mitään
Numb
11.01.2017 10:55:39 (muokattu 11.01.2017 11:01:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Gibsonin mallisto näkyvillä itse pääpaikassakin nykyään.
Uutta halpaa on S-mallisto http://www.gibson.com/Products/Elec … roductGroup=S_Series&ModelYear=2017
 
Onkohan noikin made in USA? (en vielä kerinnyt katsomaan tarkemmin)

 
USA-tuotantoa lienee. Olis liian kova kolaus Giban brändille ulkoistaa ulkomaille.
 
Tää on itseasiassa aika soma: http://www.gibson.com/Products/Elec … s-Paul-Custom-Special-S-Series.aspx
 
Edit: Musician's Friendin sivuilla näin: "It is made in USA, with American craftsmanship that is second to none".
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
tuskiz
11.01.2017 10:58:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Gibsonin mallisto näkyvillä itse pääpaikassakin nykyään.
Uutta halpaa on S-mallisto http://www.gibson.com/Products/Elec … roductGroup=S_Series&ModelYear=2017
 
Onkohan noikin made in USA? (en vielä kerinnyt katsomaan tarkemmin)

 
Näyttääpä melkein Gibsonin vastaukselta Fenderin uudelleenjulkaistulle Duo Sonic-linjalle, lavan takaosa on kätevästi jätetty kuvaamatta jotta näkisilöytyykö made in usa leima, vai peräti hencho en mehiko.
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
heviäijä
11.01.2017 11:47:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Gibsonilla RD vielä mallistossaan? Jos on pakko muokata nykyistä mallistoa, niin toisivat sen takaisin. Se sentään näyttää hienolta.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
Joees
11.01.2017 13:06:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: USA-tuotantoa lienee. Olis liian kova kolaus Giban brändille ulkoistaa ulkomaille.
 
Tää on itseasiassa aika soma: http://www.gibson.com/Products/Elec … s-Paul-Custom-Special-S-Series.aspx
 
Edit: Musician's Friendin sivuilla näin: "It is made in USA, with American craftsmanship that is second to none".

 
http://www.gibson.com/Products/Elec … 017/USA/Firebird-Zero-S-Series.aspx
 
Tossa olis ihan mulle sopiva. Väri vaan vois olla jotain muuta mutta muuten.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Numb
11.01.2017 13:24:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joees: http://www.gibson.com/Products/Elec … 017/USA/Firebird-Zero-S-Series.aspx
 
Tossa olis ihan mulle sopiva. Väri vaan vois olla jotain muuta mutta muuten.

 
Onhan siitä värivaihtoehtoja kymmenkunta vissiin.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
Joees
11.01.2017 13:26:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Onhan siitä värivaihtoehtoja kymmenkunta vissiin.
 
Oli oli, ei vaan ollut mitään ehanaa hilepervoilua mitä toi suorastaan huutais.
 
Toki olihan siellä cardinal red.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
hallu
11.01.2017 14:15:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Gibsonin mallisto näkyvillä itse pääpaikassakin nykyään.
Uutta halpaa on S-mallisto http://www.gibson.com/Products/Elec … roductGroup=S_Series&ModelYear=2017
 
Onkohan noikin made in USA? (en vielä kerinnyt katsomaan tarkemmin)

 
Saattaa olla, että USA:n tehtailla on nyt aika korkea kynnys ulkoistaa tuotantoa kun niiden uusi presidentti (mikäsenniminytolikaan) on uhkaillut niillä rangaistusveroilla tuotantoansa ulkoistavia yrityksiä. Eikös GM perunut tehtaidensa siirron kyseisestä syystä?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
tumppusormi
11.01.2017 14:32:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Saattaa olla, että USA:n tehtailla on nyt aika korkea kynnys ulkoistaa tuotantoa kun niiden uusi presidentti (mikäsenniminytolikaan) on uhkaillut niillä rangaistusveroilla tuotantoansa ulkoistavia yrityksiä. Eikös GM perunut tehtaidensa siirron kyseisestä syystä?
 
Lähinnä toi hinta pisti epäilemään. 399 taalaa ja gigbag mukaan. Mutta USA taitaa olla kuten Gibsonit on aina. Ei tommonen poppelirunkoinen Les Paul M2 olis edes hirveen paha.
 
Juu niin Willseasyguitar se mainitsi tietävänsä että Gibsonille maksaa noin 400 taalaa kitaran valmistus. Nää halvimmat olisi siis +-0 vehkeitä firmalle. Onkohan nauhoissa samaa rautaa kuin stankuissa?
 
En allekirjoita mitään
hallu
11.01.2017 14:36:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: ..................Onkohan nauhoissa samaa rautaa kuin stankuissa?
 
Luultavasti arvaten on, koska eihän Gibson itse niitä nauhoja valmista, vaan eikös ne tule jostain Dunlopilta tms. puljusta. Käsittääkseni rosterinauhoja tekee vaan butiikkipajat suomessa ja maailmalla, muuten nauhat on kai aika samaa kamaa ?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
tumppusormi
11.01.2017 14:52:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Luultavasti arvaten on, koska eihän Gibson itse niitä nauhoja valmista, vaan eikös ne tule jostain Dunlopilta tms. puljusta. Käsittääkseni rosterinauhoja tekee vaan butiikkipajat suomessa ja maailmalla, muuten nauhat on kai aika samaa kamaa ?
 
Lähinnä tuli mieleen ne nauhat halpamaiden kitarankuvatuksissa. Mua vain epäilyttää tuo halpa hinta ja mietin missä ollaan säästetty missä ei olis pitänyt säästää.
 
En allekirjoita mitään
klobasa
11.01.2017 15:08:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eri merkkisissä nikkelinauhoissakin on isoja eroja. Jescarit kestää kulutusta ihan eri lailla kuin Dunlopit.
 
tuskiz
11.01.2017 15:40:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Lähinnä tuli mieleen ne nauhat halpamaiden kitarankuvatuksissa. Mua vain epäilyttää tuo halpa hinta ja mietin missä ollaan säästetty missä ei olis pitänyt säästää.
 
Eniten Gibson säästää noissa halpismalleissa viimeistelyssä, niissä on aina sellanen kamala worn finish eli juuri ja juuri edes lakattu koko puu. Muu ehostus kuten otelautalistoitus jne. on sitten toinen, mikit voi sitten olla vaikka kolmas, löytyy yleensä se 490 setti.
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «