Aihe: Tuplabasari treeni metodit?
1
GroundZero
11.06.2004 15:10:16
Minkälaisia harjoituksia teette treenataksenne nopeaa, tasaista ja pitkää tuplabasari poljentoa? Itse teen nyt sellaista että soitan joitain komppia (useimmiten neljäs-osa komppia triolissa) ja siinä basareilla ensin yksi tahti 8-osia ja sitten toinen 16-osia. Ja sitten kun tuntuu siltä niin molempia kaks tahtia, 8-osia yks tahti, 16-osia 3 tahtia ja sitten molempia 4 tahtia.

Pistäkää omia harjoituksia.

Itse olen huomannut että paras harjoitus on soitella nuottipyramidia jaloilla pitäen käsillä vaikkapa suoraa neljäneljäsosa-komppia. Elikkä aloittaa neljäsosista ja siitä kahdeksasosiin, trioleihin jne. Ja eri tempoilla koko harjoitus. Harjoitus kannattaa aloittaa vuorolyönneillä ja sitten kun hanskaa kaiken, voi kokeilla vaikka tuplia tai vaikkapa paradiddlejä.
Toinen hyvä harjoitus tarkkuuden kehittämiseen on soittaa vaikkapa tasaisia kuudestoistaosia ja soittaa käsillä tähän päällä improvisoitua patternia. Esim. valitsee tempoksi 150 ja soittelee tätä vaikka minuutin tai kaksi ja samalla improvisoi käsillä. Itse olen ainakin huomannut että tästä on hyötyä. Kannattaa nauhottaa aina soittoa ja kuunnella tuliko soittua kädet ja jalat synkassa...
Liver-Box
11.06.2004 15:53:37

No lämmittelyks käy esim 16 osia kädet vs jalat. (eli siis samaan aikaan) Sitten kestävyyttä samalla reenillä mut 5-10 minsan jaksoissa tempoa aina nostaen. Sitte syncopationista saa myös kaikkee irti jajajaja... ööö ... myös dynamiikkaa voi hioa liikuttamalla jalkaa taaksepäin pp --> ja sit normaali spotissa ff - Näin ainakin mulla toimii, soitan kantapää ylhäällä .
Jakso.
kkeppana
11.06.2004 16:19:56
3min tukutusta niin nopeasti kun pystyy, 2 min tauko, 3min tukutusta jne... Tätä joka päivä. Nilkkapainot välttämättömät!
All you hippies better start to face reality. All your far fetched dreams of anarchy. Better start to see things the way they are, cause the way things are going they won't be going far.
Mazah
11.06.2004 16:27:42

No lämmittelyks käy esim 16 osia kädet vs jalat. (eli siis samaan aikaan) Sitten kestävyyttä samalla reenillä mut 5-10 minsan jaksoissa tempoa aina nostaen. Sitte syncopationista saa myös kaikkee irti jajajaja... ööö ... myös dynamiikkaa voi hioa liikuttamalla jalkaa taaksepäin pp --> ja sit normaali spotissa ff - Näin ainakin mulla toimii, soitan kantapää ylhäällä .

Oli pakko tsekata, toi on aika loistava toi Mordugul, kuuntelin bloodsucking freaksin. Aika hyvä tukusta, vaikkakin omituinen sandi. Ja triggeri todella ilmiantava. Mutta ihan mainiota mättöä.
Mutta minä olen Kissanainen?
Liver-Box
11.06.2004 18:51:26

Oli pakko tsekata, toi on aika loistava toi Mordugul, kuuntelin bloodsucking freaksin. Aika hyvä tukusta, vaikkakin omituinen sandi. Ja triggeri todella ilmiantava. Mutta ihan mainiota mättöä.

Kiitosh. Joo, triggeri saundiksi etsittii tarkoituksella se kaikista selvin sellainen :)
Jakso.
Liver-Box
11.06.2004 20:50:42 (muokattu 11.06.2004 20:52:49)

Kiitosh. Joo, triggeri saundiksi etsittii tarkoituksella se kaikista selvin sellainen :)

EDIT: Morgudul :)

EDIT2: Meni nyt kyllä ihan reisille koko homma
Jakso.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)