Aihe: Järeä rumputuoli?
1 2
AP
11.06.2004 13:54:04
Nonnii. Haullakaan en löytänyt aiheesta ihan oikeanlaista asiaa joten perustetaanpa uusi topic.

Hakusessa olisi siis järeä rumputuoli. Soittajalla (so. minä) on painoa toistasataa kiloa ja pituuttakin melkein pari metriä. Minkä valmistajan mikä tuoli olisi sellainen, joka ei ihan heti pettäisi alta, ja jonka lisäksi saisi veivattua melko korkeallekin? Kokemuksia, anyone?

Noita Gibraltarin tuoleja olen sillä silmällä katsonut, lienevätkö yhtä jämäköitä kuin miltä kuvassa näyttävät?
K100 #7
-Reaper-
11.06.2004 14:04:04 (muokattu 11.06.2004 14:05:16)
En oo muuten testannu ku kaupassa istuskellu ja heilunu mutta Taman Wide Rider ainakin tuntuu tosi jämäkältä ja on paras tuoli mitä oon koittanu tosin hintaakin on reippaat parisataa.

Jos budjetti on iso niin minä ainakin suosittelisin tuota Taman Wide Rideriä.

Edit: Ground Zero kerkes ensin..
Rock´N´Roll!!
pasij66
11.06.2004 14:24:30
Mulla on ollut Taman jakkara jo 17 vuotta. Minkäänlaisia kulumis-, retkahtamis- tai muitakaan ongelmia ei oo ollu.
Suoraansanottuna vitun hyvä istuin.
PS. Painan melkein sata.
On kiva rovasti, sanoi onkiva rovasti ja onki varovasti
totomiettinen
11.06.2004 15:47:50
Taman jakkara on tuntunut kestävän. Mallia en just nyt muista, niitä Taman parhaita jakkaroita. Nyt nelisen vuotta vanha. Jämäkkä on.
Paas
11.06.2004 22:52:27
Hakusessa olisi siis järeä rumputuoli. Soittajalla (so. minä) on painoa toistasataa kiloa ja pituuttakin melkein pari metriä. Minkä valmistajan mikä tuoli olisi sellainen, joka ei ihan heti pettäisi alta, ja jonka lisäksi saisi veivattua melko korkeallekin? Kokemuksia, anyone?

Iso mies. :)

Mulla on tuo taman 1:st chair jakkara, ollut jo parin vuoden ajan. Ja kangaspäällysteinen malli. Toimii pirun hyvin. Ei mitään vikaa. Ainoa ongelma mulla on tuo takapuolen hikoilu tuplia polkiessa. :) Mutta vika ei vissiin ole jakkarassa.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
AP
11.06.2004 23:48:20
Iso mies. :)

Ainoa ongelma mulla on tuo takapuolen hikoilu tuplia polkiessa. :) .

No mutta sehän on hyvin, jos vain tuplia polkiessa...

Jaha. 5 vastausta ja 5 puoltoääntä Tamalle. Näinköhän sitten suuntaamme heti ensi kuussa kulkumme kohti Tama-myymälää. Onneksi näkyy olevan Tama-penkkejä myös alati palvelualttiilla Soitinlaineella, niin ei tarvitse käydä ostoksilla Helsingissä asti.
K100 #7
Jaska
12.06.2004 00:44:12
Kannattaa katsastaa myös nuo uudet Pearlit. Näyttävät aika mielenkiintoisilta.
jee
per62
12.06.2004 11:35:05 (muokattu 12.06.2004 18:53:22)
Osta TAMAN tuoli, et pety. HT530C kolmella jalalla ja selkänojalla ostin puolitoista vuotta sitten ja on parasta mitä olen käyttänyt. Painan liki sata kiloa ja ei ole ollut ongelmia säätöjen kanssa, eikä valu alaspäin. Riittää säätöjä pidemmällekin kaverille. Näyttäis olevan seuraava tuoli meikäläisellä tuo HT741 neljällä jalalla, on varmaan vakaampi kuin kolmijalkainen, aina kun lähtee soittamasta niin täytyy varoa tuota kolmijalkaista että ei kaadu. Eli täältäkin pisteet TAMALLE ja muutenkin TAMAN varusteet ovat markkinoiden parhaat.
Blitz
12.06.2004 12:57:26
Thomannilta löytyy tuo K&M Nick penkki, hintaa vaivaiset 79 euroa. Kenelläkään kokemuksia siitä, onko perus halpiskamaa joka ei kestä ja heiluu puolelta toiselle?
:(
Jami
12.06.2004 13:34:59

. Näyttäis olevan seuraava tuoli meikäläisellä tuo HT741 neljällä jalalla, on varmaan vakaampi kuin kolmijalkainen, .

Nelijalkainen vaatii täysin tasaisen alustan. Lankkulattioilla ei toimi ollenkaan vaan keikkuu aina. Kolme jalkaa on parempi. Ei oo lattian väliä.

Mulla on ollu parikymmentä vuotta Kalaojan Timon tekemä pianotuoli rumpujen takana. Siinä on iso metalliklöntti jonka läpi menee istuimen putki ja kolme suoraa rautaputkijalkaa on ruuvattavia suoraan tuohon klönttiin. Parempaa en oo missään tavannu. Eli mitä vähemmän niveliä niin sitä tukevampi ja kestävämpi. Tuossahan ei oo niveliä ollenkaan.
Suomalaanen ei usko ennenku näköö. Mutta härmälääsen pitää päästä koittamahan.
Viceroy
12.06.2004 14:02:17

Jaha. 5 vastausta ja 5 puoltoääntä Tamalle. Näinköhän sitten suuntaamme heti ensi kuussa kulkumme kohti Tama-myymälää. Onneksi näkyy olevan Tama-penkkejä myös alati palvelualttiilla Soitinlaineella, niin ei tarvitse käydä ostoksilla Helsingissä asti.

Kukaan ei ole maininnut, mutta mulla on jossakin Taman 2002-katalogi, jossa oli joku Sumo-malli ;)
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Paas
12.06.2004 14:09:18
Kukaan ei ole maininnut, mutta mulla on jossakin Taman 2002-katalogi, jossa oli joku Sumo-malli ;)

Juu, sellainen löytyy vieläkin. Kattelkaa taman sivuilta, sieltä löytyy.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
per62
12.06.2004 17:11:34
Nelijalkainen vaatii täysin tasaisen alustan. Lankkulattioilla ei toimi ollenkaan vaan keikkuu aina. Kolme jalkaa on parempi. Ei oo lattian väliä.
Eli mitä vähemmän niveliä niin sitä tukevampi ja kestävämpi.

Enpäs ajatellut moista mutta niinhän se tietysti on. Oikeassa olet myös siinä että mitä vähempi niveliä sen tukevampi. On se hyvä kun keskustelee muiden kanssa ensin ja ostaa sitten. HYVÄ HYVÄ
LumPus
12.06.2004 17:45:29
Osta TAMAN tuoli, et pety. HT530C kolmella jalalla ja selkänojalla ostin pulitoista vuotta sitten ja on parasta mitä olen käyttänyt. Painan liki sata kiloa ja ei ole ollut ongelmia säätöjen kanssa, eikä valu alaspäin. Riittää säätöjä pidemmällekin kaverille. Näyttäis olevan seuraava tuoli meikäläisellä tuo HT741 neljällä jalalla, on varmaan vakaampi kuin kolmijalkainen, aina kun lähtee soittamasta niin täytyy varoa tuota kolmijalkaista että ei kaadu. Eli täältäkin pisteet TAMALLE ja muutenkin TAMAN varusteet ovat markkinoiden parhaat.

Tämän miehen voisin palkata pääosaan itsestäni kertovassa elokuvassa, hän osaa kommenttini jo etukäteen =)

Nelijalkainen on tulevaisuudessa suunnitelmissa, mutta tuo lattian tasaisuus sitten tulikin hyvänä kommenttina.. Tällähetkellä selkänojallinen WideRider kolmella jalalla, n.kolme vuotta takana ja vieläkin kuin uusi, vaikka raa'assa käytössä ja paljon. Mekanismi on mielestäni paras markkinoilla!
Sponsored by Espoon Musiikki
anzelmosm
12.06.2004 18:11:33

http://www.ratol.fi/~apalokan/penekki.jpg tämä tuli jo viimekertaisessa penkkijutussa esille mutta tuo taitaa olla itellä seuraava penkkihankinta (siis se 99e jakkara siinä oikialla yläällä).. tai sitten gibraltarin http://www.gibraltarhardware.com/pics/models/9608OS_lg.jpg jotai vastaavaa... saa nyt sitte nähä että millon sitä raahtii luopua jonkun pellin ostamisesta ja ajattelee vihdoin panostaa siihen penkkiin.. ;)
Blitz
12.06.2004 20:34:40
http://www.ratol.fi/~apalokan/penekki.jpg tämä tuli jo viimekertaisessa penkkijutussa esille mutta tuo taitaa olla itellä seuraava penkkihankinta (siis se 99e jakkara siinä oikialla yläällä)..

Mistä tommoisia saa? Voisinpa minäkin tuollaisen samanlaisen hommata kunhan vain tietäisi notta mihtä.

Kerro lisää. (Eikä tuo nyt tarkoita sitä mitä sillä nykyään tarkoitetaan.)
MoonDog
12.06.2004 21:00:32
Mistä tommoisia saa? Voisinpa minäkin tuollaisen samanlaisen hommata kunhan vain tietäisi notta mihtä.

Kerro lisää. (Eikä tuo nyt tarkoita sitä mitä sillä nykyään tarkoitetaan.)

http://www.drumsonly.de
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Blitz
12.06.2004 22:15:05
http://www.drumsonly.de

Olen laiska, en jaksa ottaa itse selvää.

Eli lähettävätkö Suomeen ja minkälaisilla toimituskuluilla?
MoonDog
12.06.2004 22:33:58 (muokattu 12.06.2004 22:34:16)
Postikuluista en tiedä, mutta ainakin ilmeisesti lähettävät Suomeen. Kuvasto ainakin tuli komeasti perille, kun sellaisen kerran tilasin.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)