Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Wlm mega urut
1 2
mapex
03.04.2016 16:37:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisiko kukaan arvioida kuinka arvokkaat Wlm mega urut on? Minulle jäi sellaiset nurkkiin lojumaan. Sen verran kokeilin, että ääntä tulee ja liut tuntuvat toimivan, vaikka en tiedä mitä niiden pitäisi tehdä.
 
Myyn pois kunhan hahmotan mikä olisi sopiva hinta
 
KoskPaavo
03.04.2016 20:52:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan nuo antiikkia, suomalaista aikansa huippuosaamista. v. 1973 ,otaksun. Vaikea on hinnoitella, jos alaan oikein innostunut löytyy veikkaan 800-1000€, saattaa olla allekin. Myyjä päättää.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Prophet
03.04.2016 21:03:16 (muokattu 03.04.2016 21:04:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollakin oli myynnissä. Kuva 2.
 
http://www.blocket.se/varmland/Hamm … g__Equinox_Mitec_42510534.htm?ca=11
 
musamies
04.04.2016 10:02:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mapex: Osaisiko kukaan arvioida kuinka arvokkaat Wlm mega urut on? Minulle jäi sellaiset nurkkiin lojumaan. Sen verran kokeilin, että ääntä tulee ja liut tuntuvat toimivan, vaikka en tiedä mitä niiden pitäisi tehdä.
 
Myyn pois kunhan hahmotan mikä olisi sopiva hinta

 
Ne on jo sen verta erikoinen suomalainen taidonnäyte, että tulee mieleen myös jollekin asiasta ymmärtävälle saamisen näkökulma.
 
Minun mielestä vaikka joku vaihtokauppa voisi toimia tuollaisen kohdalla. Niitä on niin harvoin myynnissä, että hintataso ei kovin hyvin sitä kautta hahmotu.
 
Leikari
04.04.2016 16:11:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollaisen arvottaminen rahalla on vaikeaa ja ehkä vähän turhaakin.
 
Inhorealistisesti ajatellen kyseessä on yli 40 vuotta vanha analoginen Hammond-klooni. Voi miettiä urun soundia ja teknistä luotettavuutta ja verrata mitä nykyaikana saisi ja miten muiden hammondien ja "hammondien" hinta on kehittynyt.
 
Kokonaan toinen asia on, että soitin toki on merkittävä kotimaisen soitin- ja elektroniikkavalmistuksen historian kannalta. Raaka juttu on, että tuollaisten rohjakkeiden ylläpitäminen ja soittaminen vaatii asianharrastusta - ja sellaisia alalla selvästikin on - sekä tiloja ja taitoa. Pelkästä "keräilyilostakin" joku voi olla innostunut, mutta kotomaamme on siinä suhteessa köyhä ja rajallinen. On varmaan vähän kuin vanhat talot ja autot - nykyään saa edullisesti parempaa suorituskykyä ja teknistä huolettomuutta, mutta toisaalta on aina ihmisiä, joilla sydämessä on paikka tuollaisille.
 
Olennaista, että soitin säilyisi/pidettäisiin "hyvässä kodissa".
 
tonecab
04.04.2016 16:36:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika hieno tuo Megan drawbar mekanismi, vähän kuin Hammondissa:
 
https://dl.dropboxusercontent.com/u … 70/sekalaiset/wlm/mega/wlmmega4.jpg
 
Myöhemmissä malleissa nuo tais olla tavallisilla liukupotikoilla.
 
KoskPaavo
04.04.2016 22:19:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tonecab: Aika hieno tuo Megan drawbar mekanismi, vähän kuin Hammondissa:
 
https://dl.dropboxusercontent.com/u … 70/sekalaiset/wlm/mega/wlmmega4.jpg
 
Myöhemmissä malleissa nuo tais olla tavallisilla liukupotikoilla.

 
Jess, uudemmissa on ihan halpista.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
mapex
05.04.2016 14:48:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille tähän asti vastanneille. Tosiaan vanhojen soittimien hinnoittelu on välillä hankalaa. Nykykamat toki soundaa hyvälle ja on kätevän kokoisia mutta sitten se vanhojen soittimien tunne...
 
Täytyy varmaan itse opetella urkuriksi, mitä olen katsellut Jon Lordin soittoa videoilta niin näyttää kovin helpolta :-). Toki tiedän ettei se sitä oikeasti ole. Olin muutama viikko soitten Prahassa Don Aireyn keikalla ja siinä on kyllä toinen sen tasoinen soittaja että ei voi kyllä valittaa. Oli hienoa seurata soittoa parin metrin päästä
 
seke
08.01.2017 20:30:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin täysin huollettuna samanlaiset kuin tuossa Blocket.se kuvassa olevat. Maksoi 250 euroa ja on hyvät.
WLM-mega on käsittääkseni vanhempaa mallia kuin tuo minun.
 
PerttiJohannes
10.01.2017 16:30:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Malli lienee A61?
 
Väittäisin kanssa, että TRIP ja A61 ovat parhaat WLM mallit ääneltään.
BEAT 4900 on lähes samanlaiset äänet, äänen "syvyys ohuempi".
 
MEGAn ääni on "transistoriurkumainen", mutta 5-oktaavin koskettimet ja isompi jalkio olisi houkutteleva yhdistelmä sekä hieno puuviilu viimeistely.
 
Vähän aikaa sitten Seinäjoen lähetystorilla lienee olleet A61 myynnissä. Nekö ostit?
 
musamies
10.01.2017 17:51:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PerttiJohannes: Malli lienee A61?
 
Väittäisin kanssa, että TRIP ja A61 ovat parhaat WLM mallit ääneltään.
BEAT 4900 on lähes samanlaiset äänet, äänen "syvyys ohuempi".
 
MEGAn ääni on "transistoriurkumainen", mutta 5-oktaavin koskettimet ja isompi jalkio olisi houkutteleva yhdistelmä sekä hieno puuviilu viimeistely.
 
Vähän aikaa sitten Seinäjoen lähetystorilla lienee olleet A61 myynnissä. Nekö ostit?

 
Onko MEGA:n ääntä kuultavissa missään tänä päivänä?
 
Prophet
10.01.2017 20:38:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se todella hieno! Jalkiokin hieman pidempi. Mitä hanikoita on vasemmalla puolella?
 
https://www.tori.fi/pirkanmaa/WLM_M … _urut_31921280.htm?ca=16&w=1&last=1
 
Capt. Supernatural
12.01.2017 19:12:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mapex: Kiitos kaikille tähän asti vastanneille. Tosiaan vanhojen soittimien hinnoittelu on välillä hankalaa. Nykykamat toki soundaa hyvälle ja on kätevän kokoisia mutta sitten se vanhojen soittimien tunne...
 
Täytyy varmaan itse opetella urkuriksi, mitä olen katsellut Jon Lordin soittoa videoilta niin näyttää kovin helpolta :-). Toki tiedän ettei se sitä oikeasti ole. Olin muutama viikko soitten Prahassa Don Aireyn keikalla ja siinä on kyllä toinen sen tasoinen soittaja että ei voi kyllä valittaa. Oli hienoa seurata soittoa parin metrin päästä

 
Jon Lord on kyllä yks semmosia soittajia jotka saa vaikean soiton näyttämään helpolta. Toisaalta Lord veti myös aika paljon showjuttuja oikeasti vaikeiden juttujen sijasta.
 
ajansävel
12.01.2017 20:37:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trip olisi kiva. Tosiaan, perkussiolle "täydet" äänikerrat.
 
https://m.youtube.com/watch?v=mQkXFcEjfoo
 
https://m.youtube.com/watch?v=3s-Jdofk-2k
 
musamies
12.01.2017 21:59:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ajansävel: Trip olisi kiva. Tosiaan, perkussiolle "täydet" äänikerrat.
 
https://m.youtube.com/watch?v=mQkXFcEjfoo
 
https://m.youtube.com/watch?v=3s-Jdofk-2k

 
Mä voisin melkeen ajatella, että joku asiasta ymmärtävä sais jatkaa Trippeilyä mun Trip:eillä jos itse keksin jotain nykyvempelettä aikanaan tilalle. Eniten haittaa paino. Sehän on aika paljonkin jos mukana on hieno alkuperäinen kuljetuslaatikko.
 
Mielestäni noi videot ei ihan parhaalla tapaa valaisen kuinka sähäkkä peli Trip on sopivasti käsiteltynä.
 
ajansävel
12.01.2017 23:02:49 (muokattu 12.01.2017 23:11:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Mä voisin melkeen ajatella, että joku asiasta ymmärtävä sais jatkaa Trippeilyä mun Trip:eillä jos itse keksin jotain nykyvempelettä aikanaan tilalle. Eniten haittaa paino. Sehän on aika paljonkin jos mukana on hieno alkuperäinen kuljetuslaatikko.
 
Mielestäni noi videot ei ihan parhaalla tapaa valaisen kuinka sähäkkä peli Trip on sopivasti käsiteltynä.

 
Ei mutta,, jäikö MOJO vielä kauppaan? Pistätkö mulle pikaviestiä kun ehdit, olisi mukava nähdä..
 
musamies
13.01.2017 00:20:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ajansävel: Ei mutta,, jäikö MOJO vielä kauppaan? Pistätkö mulle pikaviestiä kun ehdit, olisi mukava nähdä..
 
MOJO on ihan kivan näkönen, itel voisi kuitenkin joku aikalailla monitoimivehje olla kätevin. Kiinnostaa esim. minkälaisen Nord Stagen tekevät seuraavaksi. Periaatteessa joku KORG Kronos monipuolisuus olisi tervetullutta, mut mun makuun se taitaa olla vähän liian nykymusiikkisaundeihin painottunut.
 
Mul pitäs jossain olla Tripistä kuvia. Siin vehkees on omanlaistaan mojoa kyllä, joskin vaatii hiukan kyl huolenpito. Huoltotoimet pysähty viimeks kun tuli aika paljon elvytetty drawbarsseja ultraäänipesten, mut sit tuli uus ilmiö, että perkussio-osio oli mykkä. Mul on kaksi Trip:iä, niin niitä vertaamalla pystyy kyllä aika hyvin korjaa.
 
Vehje olis paikallaan ollessaan jossain treeni- tai äänitystilassa ihan jees. Juju on paljon siinä mitä äänelle seuraavaks tekee kun se tulee ulos urun ulostulosta. Mä olen käyttäny Rotospheren kera, jossa ei säröominaisuudet ole hassummat.
 
Trippi ei kotona kuulokkeiden kanssa pääse oikeuksiinsa, mutta oikeessa tilanteessa ehkä oikean leslien kera...
 
ajansävel
13.01.2017 19:13:11 (muokattu 13.01.2017 19:16:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Projektikunnostuksesta pitäis kyllä olla varmuutta, että pääsee maaliin asti. Esim. Trip:in CMOS lastut jos vikaantuvat, pitää olla oskilloskooppia ja muuta syvällisempää työkalua hallussa.
 
Tripin soundista on varmaan puolet mihin se on kytketty. Ei omaa kaikua tai säröä. Toi videon ylempänä Allsound-leslie on melko nappi pari Tripille.
 
Huoltohommista yleensä, joskus ihmettelen, kuinka ollenkaan B3:ni voi edes olla hyvässä hapessa 30 vuoden huoltotoimenpiteistäni HUOLIMATTA...
 
musamies
13.01.2017 19:46:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ajansävel: Projektikunnostuksesta pitäis kyllä olla varmuutta, että pääsee maaliin asti. Esim. Trip:in CMOS lastut jos vikaantuvat, pitää olla oskilloskooppia ja muuta syvällisempää työkalua hallussa.
 
Tripin soundista on varmaan puolet mihin se on kytketty. Ei omaa kaikua tai säröä. Toi videon ylempänä Allsound-leslie on melko nappi pari Tripille.
 
Huoltohommista yleensä, joskus ihmettelen, kuinka ollenkaan B3:ni voi edes olla hyvässä hapessa 30 vuoden huoltotoimenpiteistäni HUOLIMATTA...

 
En mitenkään huollon tarvetta ole mahdottomana pitänyt jos ylipäänsä tykkää elektroniikkahommista. Ne sanomiset, jota itsellä on tullut vastaan on ollut enimmäkseen kontakteissa esim. siinä valtavassa määrässä niitä liukuja mitä vehkeessä on.
 
Tämän vehkeen oikea museointi on sitä mielestäni, että sitä käytetään siellä mihin se on tarkoitettu eli keikkakäytössä :D Haaste on vähän siinäkin kellä on oikeanlaista keikkaa eli jos mennään Moskovan valot ja Kuolleet lehdellä linjalla niin toimii kyl hyvin....
 
musamies
25.01.2021 16:44:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mapex: Osaisiko kukaan arvioida kuinka arvokkaat Wlm mega urut on? Minulle jäi sellaiset nurkkiin lojumaan. Sen verran kokeilin, että ääntä tulee ja liut tuntuvat toimivan, vaikka en tiedä mitä niiden pitäisi tehdä.
 
Myyn pois kunhan hahmotan mikä olisi sopiva hinta

 
Olisi hyvä pelastaa parhaat WLM:ät
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1621688
 
Tällä hetkellä ainakin yksi Mega etsii asiantuntevaa kotia ja minun kaksi Trip:iä.
 
Nämä on suomalaisen sähköurkuteollisuuden eliittiä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «