blackened 11.06.2004 10:06:31 | |
---|
Elikkäs kumpaa suosittelisitte? jollakin kokemusta ko. kitaroista? "Huoran alla helvetissä" |
Kelle 11.06.2004 11:20:00 | |
---|
Itselläni DXMG ja tota espiä olen musamaailmassa pikaisesti testannut. DXMG:ssä on aikas ohut kaula joka on ainakin minun makuuni todella hyvä. Espissä on vähän paksumpi kaula. Mikit ovat samat ja ovat mielestäni erittäin hyvät. Espissä on se säröboosteri joka on mielestäni aika turha (ei tuo muuta kuin lisää hurinoita ja särinöitä ääneen). DXMG on halvempi ja mielestäni oma kitarani soi akustisesti paremmin kuin testaamani esp. Sähköllä en ole espiä testannut eli elektroniikasta on paha mennä sanomaan. Jacksoni on tehty japanissa ja esp taas koreassa, joten jacksoneissa laatu on vähän tasaisempaa. Kummassakin on lisenssi floyd rose mikä kyllä jacksonissa pitää vireen kauhean kampeilunkin jälkeen. Käy itse testaamassa molempia ja osta omasta mielestäsi parempi! |
McNulty 11.06.2004 11:36:45 | |
---|
Elikkäs kumpaa suosittelisitte? jollakin kokemusta ko. kitaroista? Nehän ovat periaatteessa yksi ja sama kitara =) Jacksonissä mikit ovat lähempänä toisiaan, en tiedä miksi... jotenkin tuntuisi tuo ESP:n mikitys luontevammalta. ESP:ssä runko on Ibanezinkin hyvin laajassa käytössä oleva Basswood, Jackson taas luottaa tuohon Leppäänn eli (Alder) joka on perus strato-puu. Saundiltaan ne ovat toisensa kaltaisia... ESP:ssä on kyllä yksi volume-potikka enempi kuin Jacksonissa... eli saa kummallekin mikille säädettyä oman erillisen volyymin. Mutta eipä silläkään mitään tee jos soittelee tallamikillä heviä 24/7 =) ESP KH-202 maksaapi Musamaailmassa 535€ Jacksonin hintaa en edes tiedä... kuka sitä tuo maahan? =) T-Bone |
Da Make 11.06.2004 11:42:41 | |
---|
Itselläni DXMG ja tota espiä olen musamaailmassa pikaisesti testannut. DXMG:ssä on aikas ohut kaula joka on ainakin minun makuuni todella hyvä. Espissä on vähän paksumpi kaula. Mikit ovat samat ja ovat mielestäni erittäin hyvät. Espissä on se säröboosteri joka on mielestäni aika turha (ei tuo muuta kuin lisää hurinoita ja särinöitä ääneen). DXMG on halvempi ja mielestäni oma kitarani soi akustisesti paremmin kuin testaamani esp. Sähköllä en ole espiä testannut eli elektroniikasta on paha mennä sanomaan. Miten voit tietää "säröbuusterista" ja sen häiriöistä jos et ole kokeillut vahvistimen kanssa? Kummassakin on lisenssi floyd rose mikä kyllä jacksonissa pitää vireen kauhean kampeilunkin jälkeen. Niinpä, kunnes pehmeää metalliseosta olevat veitsi osat kulahtavat ja tallasta tulee ON-OFF-ON tyyppinen. Käy itse testaamassa molempia ja osta omasta mielestäsi parempi! Samat sanat. |
apuri 11.06.2004 12:18:48 | |
---|
Jackson DXMG:tä tehtiin alunperin Intiassa ja siinä oli jt-500 talla mikä ei ole kovin hyvä. Vuonna 2001 tuotanto siirrettiin Japaniin ja talla vaihtui jt-580lp:ksi. LTD ja Jaska ovat kyllä kuin veljekset, LTD:ssä on vain 2 volumenappia joista on joillekin hyötyä ja joillekin ei. Basswood on aika pehmeää verrattuna leppään runkopuuna ja soundiinkin se jonkin verran vaikuttaa. Parasta olisi tosiaan testata molempia styrkkarin läpi ja valita omasta mielestä parempi. Otelaudan upotukset ovat molemmissa kepeissä muovia, mutta eipä tuon hintaluokan vehkeistä muutakaan sovi odottaa. En tiedä mistä tämä yksi "asiantunteva" kirjoittaja oli saanut päähänsä että LTD:ssä on jokin aktiivielektroniikkapaketti. Aktiviielektroniikka ei lisää mitään rutinoita tai muitakaan häiriöääniä jos se on kunnossa ja paristo ei ole ihan lopussa. Paras diili taitaisi olla ostaa käytetty DXMG vaikka torilta kunhan vain tarkistaa että on jt580lp tallalla varustettu ja sitten jäisi rahaa kovaan laukkuun jos sitä ei tule mukana. Oman kokemuksen mukaan jt580lp kestää ihan hyvin, oma vm -97 keppi pitää vireen todella hyvin. |
Kelle 11.06.2004 13:10:45 | |
---|
Kaverin espissä (ei ole kyllä tuo kh-202) on tuo sama emg:n afterburner särösysteemi ja sitä olen testannut ja turhaksi havainnut. Kyllä noi mikit ovat aika agressiiviset ja heviä niillä soittelee loistavasti. |
Kelle 11.06.2004 13:11:32 | |
---|
Kyllä ne knife edget voi teroittaa jos tulee tarvetta. |
Kyllä se runkopuu soundiin vaikuttaa, mielestäni jopa paljon. Tuossa jonkinmoinen kaavio: http://www.espguitars.co.jp/oversea/customorder/index.htmlJa siinähän se lukeekin: Wood material is the most important part characterizing your instrument's soundIte ottaisin dxmg:n. Tuskin tuo Esp Ltd:kään kovin huono on. Käy testaamassa, ja osta parempi :P "Ehkä se tajuaa että sä vaan... No, olit vaan vähän lammas :P"- Ystäväni Aino |
Kelle 11.06.2004 22:53:45 | |
---|
Ja puina jacksonissa on leppä (alder) vaahterakaulalla ja espissä taas lehmus (basswood) luultavasti vaahterakaulalla. En sitten enempää tiedä, mutta leppähän on ainakin stratoissa todella suosittu ja hyväksi havaittu puu. |
Ben_D 11.06.2004 23:00:50 | |
---|
Jacksoni on tehty japanissa ja esp taas koreassa, joten jacksoneissa laatu on vähän tasaisempaa. No jaa. Mun ESP LTD V-350 on tehty Koreassa. On neck-thru rakenne jne joten ei se nyt ihan paskalaatunen ole, vaikka Koreassa valmistettiinkin. Hintakin on ollut aikoinaan reilut 1000€. Eli en sitten tiedä kertooko Japanissa valmistettu tasalaatuisuudesta. |
apuri 12.06.2004 01:14:28 | |
---|
On neck-thru rakenne jne joten ei se nyt ihan paskalaatunen ole, vaikka Koreassa valmistettiinkin. Hintakin on ollut aikoinaan reilut 1000€. Eli en sitten tiedä kertooko Japanissa valmistettu tasalaatuisuudesta. Harley Bentonillakin on on neck through-keppejä... :) |
Ben_D 12.06.2004 01:46:26 | |
---|
Harley Bentonillakin on on neck through-keppejä... :) Juu ei se neck-thru mikään laatukitaran merkki olekkaan, mutta yleensä niitä on näkynyt ns. paremmissa malleissa. Mä nyt itse satun tykkäämään neck-thru rakenteesta oman soitettavuuden kannalta. Mutta pointti oli, että eiköhän esim. ESP Koreassakin valmista laatutavaraa. |
Kelle 12.06.2004 01:54:08 | |
---|
Siis tarkoitin tuolla työn laadulla puutöiden, viimeistelyn ja kepin valmistukseen liittyviä seikkoja, en mitään ominaisuuksien laadukkuuksista :D. |
JuliusUK 14.06.2004 17:54:29 | |
---|
Heh, ite pohdin TASAN samaa kysymystä.. niin missäs päin PK-seutua pääsis kokeilee Jacksonii, mitkä kaupat myy sitä? Ostetaan ESP/LTD KH-202!!! lähetä pikaviestiä tai mailaa (maili mieluiten) jos myyt! |
toxic 14.06.2004 17:58:39 | |
---|
Juu ei se neck-thru mikään laatukitaran merkki olekkaan, mutta yleensä niitä on näkynyt ns. paremmissa malleissa. Mä nyt itse satun tykkäämään neck-thru rakenteesta oman soitettavuuden kannalta. Mutta pointti oli, että eiköhän esim. ESP Koreassakin valmista laatutavaraa. Kyllä noi korealaiset on laatua. Ei se laatu ole maasta kiinni vaan niistä lapsista jotka niitä väsäävät :D Miksi se maa pitää yhdistää siihen laatuun, jos joku kitara maksaa 4600 euroa ja on koreassa tehty niin se ei varmana ole "harley benton laatua" |
Ze Kink 14.06.2004 19:28:41 | |
---|
Heh, ite pohdin TASAN samaa kysymystä.. niin missäs päin PK-seutua pääsis kokeilee Jacksonii, mitkä kaupat myy sitä? F-musiikki maahantuo Fenderiä, ja Jackson on Fenderin omistuksessa, joten niitäkin sinne tulee. Aika nihkeätä oli tosin viimeksi kun kävin, pelkästään halpisjacksoneita siellä oli. Tosin 2 laadukasta Rr:ää siellä seinällä kiikku myös, vähän eri paikassa kun ne muut tosin. Meijän bändin kitaristi kyllä osti sieltä oman Dxmg:nsä. "Ehkä se tajuaa että sä vaan... No, olit vaan vähän lammas :P"- Ystäväni Aino |
apuri 14.06.2004 19:43:13 | |
---|
F-musiikki maahantuo Fenderiä, ja Jackson on Fenderin omistuksessa, joten niitäkin sinne tulee. F-musiikki ei maahatuo Fenderiä eikä jaskaa. F-musicilla ei ole mitään tekemistä maahantuonnin kanssa nykyään. Fenderin ja Jacksonin maahantuonnin hoitaa Fender Scandinavia jonka toimipiste on Ruotsissa. Varasto taitaa olla jossain keskieuroopassa. Eli f-music on vain jälleenmyyjä. Jaskoja on näkynyt ainakin dlxmusicissa. |
mikko1 14.06.2004 20:21:35 (muokattu 14.06.2004 20:21:59) | |
---|
Heh, ite pohdin TASAN samaa kysymystä.. niin missäs päin PK-seutua pääsis kokeilee Jacksonii, mitkä kaupat myy sitä? Edit: Myähästyin. "Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir |
JuliusUK 15.06.2004 13:33:44 (muokattu 15.06.2004 13:34:12) | |
---|
Ok tattista tiedoista, pitänee siis mennä F-musicin kautta DLXmusiciin.. muistanko täysin väärin vai onko se malmin aseman lähellä (DLXmusic siis)? Ostetaan ESP/LTD KH-202!!! lähetä pikaviestiä tai mailaa (maili mieluiten) jos myyt! |
McNulty 15.06.2004 13:39:54 | |
---|
en tiedä mutta eikös ESP:tä myy Musamaailma? T-Bone |