Aihe: Demppisoundi
1
bize
11.06.2004 01:24:55
Tossa taannoin oli puhetta vaahtomuovipalan tms. laittamisesta kielten alle tallan viereen.

Vaahtomuovin korvasin taitellulla kankaalla. Soundista tuli suht mielenkiintoinen, otelaudan päältä soitettuna etäisesti kontramainen ja tallan vierestä demppikankaan päältä soitettuna hervoton attack-basso. Jos jotakuta kiinnostaa niin oheisesta linkistä löytyy reilun minuutin bandinabox -jami, jossa alussa "kontraa" ja 1:05 eteenpäin tallasoundia. Puolenvälin tienoilla intoilu vie vireen..

http://www.saunalahti.fi/~jpgrohn/tommi/autumnleavesjam.mp3
Rikkaus on köyhyyden ilmentymä -käytännön metafysiikkaa
da_Punk
11.06.2004 07:22:41
Tossa taannoin oli puhetta vaahtomuovipalan tms. laittamisesta kielten alle tallan viereen.

Vaahtomuovin korvasin taitellulla kankaalla. Soundista tuli suht mielenkiintoinen, otelaudan päältä soitettuna etäisesti kontramainen ja tallan vierestä demppikankaan päältä soitettuna hervoton attack-basso. Jos jotakuta kiinnostaa niin oheisesta linkistä löytyy reilun minuutin bandinabox -jami, jossa alussa "kontraa" ja 1:05 eteenpäin tallasoundia. Puolenvälin tienoilla intoilu vie vireen..

http://www.saunalahti.fi/~jpgrohn/tommi/autumnleavesjam.mp3

Hyvän kuulonen ääninäyte juuh, miten oot laittanut sen kankaan siis sinne ? Voisin ittekkin testata :)
Jos kakka olisi kultaa, minulla ei olisi pyllyn reikää -
Wil-J
11.06.2004 11:34:48
Aika mukava ääninäyte joo... Mä tykkäsin kyllä enemmän tosta tallanläheltä soitettuna syntyneestä soundista. Mut mun makuun vähän liikaa dempattu soundi jo oikeestaa molemmissa... Mutta hieno silti ;)
absqua
11.06.2004 13:41:59
Mulla oli n 10 cm leveä kangaspala, jonka taitoin kaksinkerroin. Taitoskohdassa oli myös sauma, jolloin se jäi paksummaksi siitä aivan tallan vierestä. Tämä kaikki on kuitenkin vasta vähän kokeiluasteella, tuo kangaspala on hieman liian paksu, koska se vaikuttaa oktaavien vireeseen ja demppaa niin paljon, että soveltuu oikeastaan vaan nopeisiin juttuihin.

Suosittelen vaahtomuovia, jonka etuna on mm se että voit muotoilla yläpinnan vastaamaan otelaudan / kielirivn kaarevuutta, jolloin kaikki kielet demppautuvat yhtä paljon. Lisäksi vaahtomuovi pysyy muodossaan, jolloin keikkatilanteessakin on suht kätsää sujauttaa demppari paikoilleen vaikka sitten biisikohtaisesti.

By the way: hyvä toi ns."kontrasoundi" sun näytteessä!
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
käki
11.06.2004 15:55:19
Oli niin kontran oloinen soundi, että jos en tietäis, ni melkein luulisin, että kontrahan tuossa soi.

Itse oon harrastellut demppisoundia soittamalla peukalolla/etusormella ja demppaamalla kämmenellä tallan juuresta samalla. Sillä tekniikalla ei kyllä järjettömän nopeita juttuja voi tehdä, mutta walking-kuviot kuulostaa ihan mukavalta.
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
poppamies
11.06.2004 20:18:12 (muokattu 11.06.2004 20:19:21)

Suosittelen vaahtomuovia...

Kyllä. Mun ekassa Jazzissa vuosimallia -72 oli vaahtomuovi liimattu tallan suojapellin sisäpuolelle. Tehdas viritys. Lisäksi siinä oli flatit vakiovarusteena.
"G-strings are for strippers"
bize
12.06.2004 16:23:45 (muokattu 12.06.2004 16:39:39)
Suosittelen vaahtomuovia, jonka etuna on mm se että voit muotoilla yläpinnan vastaamaan otelaudan / kielirivn kaarevuutta, jolloin kaikki kielet demppautuvat yhtä paljon. Lisäksi vaahtomuovi pysyy muodossaan, jolloin keikkatilanteessakin on suht kätsää sujauttaa demppari paikoilleen vaikka sitten biisikohtaisesti.

Harmaata retkipatjaa löytyi, ja paremman istuvuuden lisäksi huomasin myös jotain muuta vallan mielenkiintoista. Soundin sustain siis lyheni kuten ideana oli, mutta muilta osin akustinen soundi kirkastui ja voimistui moninkertaiseksi. Ilmeisesti se pala resonoi aika voimakkaasti, kuulostaa siltä niinkuin basson olisi kytkenyt joihinkin multimediakajareihin kiinni. Mitään sivuääniä ei kuitenkaan ole, soundi muistuttaa ilman vahvistusta jotain hyvin kummallista akustista kitaraa.
bize
12.06.2004 16:38:54 (muokattu 12.06.2004 16:39:20)
EDIT: Vahinkoviesti, oli tarkoitus muokata tuota edellistä..
HC-Audio
13.06.2004 16:18:42

Oon iteki tykänny vetää omalla musarini vaahtokumipaloilla. Niillä on kiva leikkiä
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki
Keny
13.06.2004 18:57:30
Oon iteki tykänny vetää omalla musarini vaahtokumipaloilla. Niillä on kiva leikkiä

Niin onks sulla kans ne säädetävät palat.?

Missähän vuosmalleissa ne oli vakiona.?
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
HC-Audio
13.06.2004 23:25:02

On vakiona. Mun vm. on -94. Luulenpa että sitä aikasemmat versiot(siis Ernie ball). Saatto olla vielä 96:ssaki. Ei varmaa tietoa
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)