Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5244 245 246 247 248497 498 499 500 501
LaMotta
05.01.2017 22:34:07

Laulava Kylätohtori: Olihan täälläkin joskus se yksi kaveri, jonka huippuhyvä pitkään käytössä ollut Jenkkistrato muuttui yhdessä yössä huonoksi ja meni myyntiin, kun paljastuikin, että se on mehicolainen... :)

Mojo lakkasi olemasta.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
mpekkanen
05.01.2017 22:47:20
fox: Mutta kuitenkin, mikä oli tämän tarinan se "opetus" ? =)
Tarkoitat vissiin, että tuollainen ns. halvemman pään japsikitara (Kyllä, Gallan oli tuohon aikaan Kyowa Shokain brändi, valmistajien joukostahan löytyy mm. maineikas Tokai Gakki!!) jonka runko oli muistaakseni vaneria, on mielestäsi samalla viivalla kuin Giban jumalattoman? huono? LP Custom ? Vai ettei se vanha blues (diu diu??) ukkeli ollenkaan huomannut pikku päissään että rautaosat tuossa Gallanissa (jonka logo on siis Gibsonia muistuttava) olivatkin kromia eikä se lapaupotuskaan ihan 1:1 ollut? Jekutit ja ns. kusetit vanhaa miestä.. Aijai, sellasia ne "soitinkaupan kaiffarit" välillä on, hupia työpäivään!! =)
Vai oliko niinkuin perimmäisenä meininkinä kertoilla joku "brändinvastainen" tarina, jolla saa skenepisteitä? "Plussaa pomahti!" hihkuvat väet. Onhan näitä nähty. =)

Siis se minua vanhempi mies luuli sitä Gallan kitaraa aidoksi. En minä. Totuuden nimissä se ei ollut sen liikkeen soittimista läheskään laadukkain LP kitara, jos noista edullisemmista puhutaan. Ulkonäkö kyllä yllättävän samanlainen, mutta Gallan oli ehkä hieman kevyempi(jos en nyt aivan väärin muista). Aika painava oli ainakin se Gibson LP Custom. Gibsonissa oli kyllä läheltä katsossa paremman näköinen sunburst ja sieltä loistava puu+ viimeistely. Myöskin metalliosat olivat kultauksien puolesta paljon paremmat ja viimeistely. Ei sillä kaverilla kuitenkaan ollut silmälaseja, vai olisko se juuri siitä johtunutkin?

Itsellä taisi olla noihin aikoihin tupakki sunburst Gibson Flying V, ettei ollut kyllä tarkoitus mitenkään Gibsonia nytkään lytätä tai haukkua.
Enemmän vain ajattelin ottaa kantaa tuohon, mitä kaikkea nuo eri brändien mielikuvat voivat saada aikaa...
Sähköjen kanssa en noita molempia itse kokeillut, koska en ole koskaan niin LP kitaroista muutenkaan tykännyt. Myöskin liikkeessä kokeillut kitarat saattavat kuulostaa sitten omalla treenikämpällä ihan toiselta, ettei niihinkään kokeiluihin aivan älyttömiä voi aina laittaa. Luultavasti noista olisi kyllä sustain pituuden kyllä huomannut ihan liikkeessäkin, mutta se jäi minulta ja siltä blues kaverilata kokeilematta.
Omasta mielestä en kyllä ketään kusettanut, mutta jos joku tämän näin kokee niin sitten kai...

Jos kitaroita ja niiden oikesti erilaisia ominaisuuksia haluaisi kokeilla ja laatua. kannattaisi jollain sokkotestillä tehdä se, En usko, että mikään liike olisi tuollaista ideaa vastaan. Taitaa olla enemmän ne mielikuvat siellä soittajien päässä.
Silloin oli 90-luvun ihan alkuvuosia ja siihen aikaan monet ostajat valittivat kun ei jotain kitaraa ollut mustana. Suurin osa kaikista kitaroista meni mustan värisenä ensin ja nykyään noita samoja kitaroita, joita ei silloin haluttu punaisena tai vaikka sinisenä, halutaan mutta mustaa taas ei.

Muistaakseni kyllä Gallanin osat olivat kullatut myös, mutta voihan olla että muistan väärin. Kyllä se LP Custom kopio kuitenkin oli, eikä tosiaan paras mahdollinen sellainen. Soittaja ei ollut päissään, enkä myös minäkään. Olin kuitenkin töissä...
Jotain Tokaita olisi löytynyt myös, jos olisi halunnut tehdä edes hieman samalla viivalla olevaa vertailua halvemman ja kalliimman välillä. Staroista ja telecastereista olisi sitten ollut enemmänkin erilaisia vaihtoehtoja...

Kyllä tuosta muutaman vanhemman työkaverin kanssa tuli joskus juteltua :D
Kefiiri
05.01.2017 23:05:58
fox: Mutta kuitenkin, mikä oli tämän tarinan se "opetus" ? =)
Tarkoitat vissii,...

Tarinan opetus vissiin oli juuri se, että hyväksi koettu kitara lakkasi olemasta hyvä, kun nimi lavassa ei ollutkaan se mitä kuviteltiin. En löytänyt mpekkasen kirjoituksesta minkäänlaista ison G:n dumaamista.
En ole musiikin asiantuntija.
BugBadWolf
06.01.2017 00:23:07
Kefiiri:...En löytänyt mpekkasen kirjoituksesta minkäänlaista ison G:n dumaamista.

Mutta jos sellaista oikeasti tarvitaan, niin minä voin toimittaa ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
fox
06.01.2017 00:42:55

Kefiiri: Tarinan opetus vissiin oli juuri se, että hyväksi koettu kitara lakkasi olemasta hyvä, kun nimi lavassa ei ollutkaan se mitä kuviteltiin. En löytänyt mpekkasen kirjoituksesta minkäänlaista ison G:n dumaamista.

Juu, ei sinällään.. silläpä kysyin tarkentaakseni asiaa. Ihan keskustelun hengessä hyvässä. =)
Se tosin myös ihmetytti tällaista alan dorkinta, ettei tuo ehkä kokenutkin soittajasetä siitä otelaudan reunasta(kaan) mitään vinkkiä saanut, olettaen että oli ylipäätänsäkään ko. brändin keppejä kokeillut. Ehkä, ehkä ei. So not.
Ja epäilemättä todellinen asiantuntija kyllä varmaan antaa vaikka minkämoista lausuntoa, mutta jos nyt annetaan olla. :p
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
mpekkanen
06.01.2017 08:04:39
fox: Juu, ei sinällään.. silläpä kysyin tarkentaakseni asiaa. Ihan keskustelun hengessä hyvässä. =)
Se tosin myös ihmetytti tällaista alan dorkinta, ettei tuo ehkä kokenutkin soittajasetä siitä otelaudan reunasta(kaan) mitään vinkkiä saanut, olettaen että oli ylipäätänsäkään ko. brändin keppejä kokeillut. Ehkä, ehkä ei. So not.
Ja epäilemättä todellinen asiantuntija kyllä varmaan antaa vaikka minkämoista lausuntoa, mutta jos nyt annetaan olla. :p

Kun tätä nyt kirjoittelin ja mietiskelin, niin jospa se kaveri oli soittanut ennestään jollain strato/teletyylin kitaralla(esim.). Gibson on sitten ollut jonkinlaisena haavena...?
Noita Gibsonin arvokkaampia kitaroita ei ihan kauheasti ollut vielä tuolloin Jyväskylän liikkeissä. Ei varsinkaan LP Customia ja ei niitä sellaisia ole siis G:n valmistamana ollut täällä suunnilla senkään jälkeen. En muista nähneeni uutta, eikä käytettyäkään.
Standard ja näitä muita nykyään edullisempia malleja on kyllä ollut, noistakin halvemmista malleista monet tuli vasta tuon jälkeen. Kun siis tuolla töissä olin ihan 90-luvun alkuvuosina.
En oikein muuta selitystä tälle keksi.
MadMatt
06.01.2017 09:41:03

Kefiiri: Tarinan opetus vissiin oli juuri se, että hyväksi koettu kitara lakkasi olemasta hyvä, kun nimi lavassa ei ollutkaan se mitä kuviteltiin..

Homma toimii myös toiseen suuntaan. Ulkopuolisella mielikuvalla voi olla suuri vaikutus jos oma on hukassa vai mitä sanotte tästä...

Eräässä liiketilassa oli erikoisesti muotoiltu ja vähemmän trendikkäällä kuosilla varustettu sohva josta haluttiin eroon. Sohva kannettiin liikkeen edustalle ja siihen lyötiin lappu, ILMAINEN saa viedä. Kului päiviä eikä sohva kelvannut kenellekään vaikka moni kävi sitä ohimennen pällistelemässä. Sitten päällikkö sai kuningasajatuksen, laitetaan siihen uusi lappu, HINTA 200 mk
Ja kuten jo arvaatte, sohva lähti uuden omistajan matkaan lähes samantien. Osti trendikkään, hyvännäköisen sohvan ja mikä parasta, halvalla.
tumppusormi
06.01.2017 09:45:35
Tämmönen pulpahti nyt päähäni. Eli joihinkin merkkeihin (minä G:en ja F:än) saatetaan suhtautua tarkemmin. Siis aina kun olen käynyt kaupassa ja koittanut G:n kitaroita, niin otan ne aina tarkempaan syyniin. Jostakin alitajunnasta se tulee, että kun on G:n lapa käsissä, niin siitä oikein etsimällä etsin mahdollisia virheitä. Sitten taas LTD:t, Squjut ja Epit on ihan vain kitaroita, ja saatan koittaa niitä, jos vaikka sattuisin tykkäämään. Niiden virheet tulee siinä koittaessa sitten vain esille, jos tulee.

Tämmöstä tänään.
En allekirjoita mitään
sustain65
06.01.2017 10:29:34
tumppusormi: Tämmönen pulpahti nyt päähäni. Eli joihinkin merkkeihin (minä G:en ja F:än) saatetaan suhtautua tarkemmin. Siis aina kun olen käynyt kaupassa ja koittanut G:n kitaroita, niin otan ne aina tarkempaan syyniin. Jostakin alitajunnasta se tulee, että kun on G:n lapa käsissä, niin siitä oikein etsimällä etsin mahdollisia virheitä. Sitten taas LTD:t, Squjut ja Epit on ihan vain kitaroita, ja saatan koittaa niitä, jos vaikka sattuisin tykkäämään. Niiden virheet tulee siinä koittaessa sitten vain esille, jos tulee.

Tämmöstä tänään.

Itselle ihan outo asenne, mutta kai noinkin voi joku toimia (alitajuntaisesti). Kyllä minä olen syynännyt ostamani kepit tarkkaan merkistä riippumatta, paitsi ne pari mitkä olen uskaltautunut hankkimaan nettikaupasta.
tumppusormi
06.01.2017 10:58:09
sustain65: Itselle ihan outo asenne, mutta kai noinkin voi joku toimia (alitajuntaisesti). Kyllä minä olen syynännyt ostamani kepit tarkkaan merkistä riippumatta, paitsi ne pari mitkä olen uskaltautunut hankkimaan nettikaupasta.

Juu no ostaminen onkin sitten jo eri asia. Lähinnä ajattelin tälläistä tilannetta kun siellä soitinkaupassa käy lähinnä vaikka kieliä ostamassa, niin samalla sitä tulee katsottua onko siellä mitään uutta kivaa. Ja ainakin kun kauppaan raahaudun, niin on ajatuksena kyllä aina hiplailla niitä soittovehkeitäkin. Hyv'ssä lykyssä siinä vaihtuu isommat ostohousut sitten jalkaan.
En allekirjoita mitään
mpekkanen
06.01.2017 10:58:53
Kun oli tuolla kaupassa hommissa niin huomasin, että jotkut ihmiset saattoivat ottaa kitaran hyllystä ja sen kummenin tutkimatta soittaa sillä. Näin saattoi myös moni ihan ostaakkin sen kitaran.
Osa taas saattoi pyöritellä ja käännellä ja tutkia, vaikka mistä kulmasta. Siihen kysyttiin vielä monenlaisia teknisiä tietoja ja oltiin siis kitarasta kiinnostuneita myös muutenkin kuin ihan soittimena.
Kaikkihan sellaiset, jotka ostivat jonkun kitaran eivät olleet niin yksityiskohdista kiinnostuneita. Jos vaikka kertoi mitkä mikit ja puut kitarassa oli, niin jollekkin sillä ei tuntunut olevan mitään väliä. He joko ostivat sen soittimen, koska tykkäsivät siitä tai sitten ei.
Aika useasti nuo erilaisien kysymyssarjojen tekijät ja niiden kitaroiden ulkoisienkin ominaisuukien ihailijat olivat enemmän niitä, jotka eivät yleensä ostaanet sitä kitaraa. Saattoi tietenkin olla niin, että kokeilivat monenlaisia ja tekivät sitten sen ostopäätöksen.
Ihan oma lukunsa on tietysti sitten sellaiset, jotka saattavat ostaaa paketin tai kaksi kieliä ja kokeilevat siinä samassa jotain...

Kun tuosta laadusta oli juttua, niin jos sillä on merkitystä...eli ihan kaikissa soittimissa ei ainakaan silloin ollut tuo kaupalle jäävä kate ihan samanlainen. En tiedä mitä se nykyään on, mutta silloin oli aika yleisesti 35-40 % katteet kaikissa kitaroissa. Jacksonin CS kitaroissa oli 32 % ja USA PRS kitaroissa 25%. PRS kitaroissa oli siis kaikista eniten katetta sille rahoille, jo sillä nyt on mitään merkitystä. Silloin 90-luvun alussa vielä kaikki nuo PRS tehtiin jankeissä.
Kuitenkin jos laskee vaikka 10 000 markasta 25% tai 40%, niin on siinä ostajan kannalta eroa. Toki jos jostain kitarasta ei tykkää, niin sitten ei tykkää...

Aina ei kuitenkaan tuo laatu ole sellainen joka myy, vaikka se olisi edullisempaa ja siis ostajalle järkevämpää.
PRS kitarat olivat muutenkin liikkeen ihan huomattavasti laadukkaimmat soittimet, joita oli ihan jatkuvasti hyllyssä. Ne olivat vain monelle tuohon aikaan liaan moderneja tai sitten Jackson/Ibanez metallikitaristeille liian perinteisiä.
Monet eivät noita edes kokeilleet, sellaisetkaan, jotka saattoivat tilata jonkin muun kalliin ja laadukkaan soittimen.

Samoin jos olisi liikkeeseen laittanut sellaisia kitaroita pelkästään, joita jengi kysyy ja haluaa-->Niin lähes kaikki keskihintaiset kitarat olisivat olleet mustia. Eniten myytiin juuri tulleita Japanin Jacksoneita, jotka korvasivat aikaisemmat Charvel kitarat. Sitten perinteisempien kitaroiden puoleta Tokai oli ehkä keskihintaisissa se kaikista eniten myydyin merkki. Tokain kohdalla saattoi asiakaskunta olla tuon värin suhteen hieman joustavampia. Ainakin yhden Tokain mustan Straton kyllä itsekkin muistan tilanneeni, kun hyllyssä olevat muutoin samanlaiset mutta eriväriset eivät käyneet.
Noita edullisemman pään soittimia kuitenkin myytiin suhteessa tietysti enemmän ja moni ei edes kokeillut kuin haluamansa väristä soitinta. Monia kun oli varastossa useilla väreillä, mutta liikkeen ilmeen takia ei niitä kaikkia mustia kannattanut sinne laittaa kerralla.
Myöskään sitä ei jätetty kertomatta, jos varastossa oli samaa kitaraa myös muilla väreillä. Kaikki eivät kuitenkaan halunneet testata monia erilaisia kitaroita jotka olivat vain saman värisiä ja olleet kauhean vaativia, mutta kyllä sellaisiakin joskus löytyi.

Ohi aiheen ollaan oltu jo pitkän aikaa...
Tosiaan ei tuo laatu aina perustunut, omien kokemuksieni mukaan, aina muillakaan monenlaisien kitaroiden ennakkoluulottomaan kokeiluun. Silloin elettiin vielä aikaa, jolloin F ja G olivat monille ainoat ja oikeat merkit. Sitten taas metallimusan soittajille Jackson tai Charvel, Ibanez jne..
Nämä jälkimmäisen tyyliset Floyd Rose(yleensä)kampiset soittimet olivat aika suosittuja ja merkkejä oli valtavasti. Silloin ei velä noista vanhoista japaninkaan ns. vintage soittimista ollut paljoa tietoa. Niitä kun ei haluttu ottaa vaihdossa ja monilla oli niistä melko negatiivisia kokemuksia.
Ja edelleenkin myös Japanissa on tehty ennen tuota 90-luvun alkua hyviäkin soittimia. Ne edullisimmat 60 ja 70-luvun kopiot eivät vaan ketään kiinnostaneet silloin, eikä sellaisia silloin siis kauheasti missään niin pyörinytkään. Nyt ovat taas jostain tulleet enemmän takaisin...

Minusta mielenkiintoinen asia, tämä laatu ja jokaisen oma suhtautuminen & käsitys siitä.
Voisiko sitä kukaan valita soitinta niin, ettei ne omat mielikuvat, omat suosikkisoittajat ja monenlaiset mainokset vaikuttaisi yhtään mitenkään??? En oikein usko, mitä itse olen aihetta seurannut, mutta toki olen itse tehnyt sillä saralla virheitä kyllä enemmän kuin laki sallii. Jos hieman huumoria laitetaan tähän loppuun, omasta tyhmyydestä :)
hallu
06.01.2017 11:21:39
tumppusormi: Tämmönen pulpahti nyt päähäni. Eli joihinkin merkkeihin (minä G:en ja F:än) saatetaan suhtautua tarkemmin. Siis aina kun olen käynyt kaupassa ja koittanut G:n kitaroita, niin otan ne aina tarkempaan syyniin. Jostakin alitajunnasta se tulee, että kun on G:n lapa käsissä, niin siitä oikein etsimällä etsin mahdollisia virheitä. Sitten taas LTD:t, Squjut ja Epit on ihan vain kitaroita, ja saatan koittaa niitä, jos vaikka sattuisin tykkäämään. Niiden virheet tulee siinä koittaessa sitten vain esille, jos tulee.

Tämmöstä tänään.

G ja F ovat lankkutaivaan vanhimpiin lukeutuvia edustajia ja kuuluisien isolta osin jo edes menneiden legendojen aateloimia merkkejä. Kitaroitakin lienee aika paljon liikkeellä mainituilta merkeiltä. Niistä siis puhutaan paljon ja tietenkin ne herättävät tunteita puoleen jos toiseen. Minä luulen että G.tä koskeva negatiivinen viestintä kopioituu niin hurjaa vauhtia, että se väkisinkin vaikuttaa joidenkin ihmisten mielikuviin kyseisen merkin tuotteista.

Itsekin syynään käsiini saamat G:t tarkkaan (F.t pääsee käsissäni vähemmällä koska se ei ole yhtä leimallisesti Prenium kuin G mexikon ja japanin ja korean tuotannon takia) juurikin löytääkseni katetta kaikelle sille, mitä vaikkapa muusikoiden netissä olen siitä merkistä lukenut. En ole löytänyt.Mitä kauppojen hyllytarjonnasta voi päätellä, ovat G:t huomattavan tasalaatuista kamaa ja ainakaan itse en ole pystynyt rinnakkainkaan testaamalla löytämään eroja LesPaul standardeista (en muistakaan malleista, mutta niitä olen vähemmän rinnakkain testaillut). CS, VOS ja Historic sarjan kepeissä varmaankin on niitä eroja enemmän koskapa niiden ostajat niistä yksilöistä aina puhuu.

Tästä olen päätellyt, että joko minä olen huono ja taitamaton arvioimaan kitaroita tai netissä negatiivinen viestintä kopioituu ja vääristää saamaani kuvaa G-pajan tuotteista tai G:n tarjonta on niin suurta, että minun käsiin ei ole sattunut niitä susikappaleita tai Gibsonin viat ovat sellaisia jotka tulevat esille vasta pidemmässä käytössä..... tai kaikkea tuota yhdessä.

Viestinnän voima on kuitenkin ihmeellinen ja toisaalta veikkaan, että me ihmiset seulomme kaikesta tästä viestinnästä ne viestit jotka vahvistavat meidän ennakkokäsityksiä ja arvoja. Minusta suurin virhe on kuvitella, että me ihmiset olisimme erityisen rationaalisia otuksia. Veikkaan, että useammin kuin itsekään haluaisin tunnustaa, edustaa omistamani tavarat oman persoonani representaatioita....... tai ne ilmentää idealisoitua minäkuvaa. Se on ainoa selitys miksi tavaroihin suhtaudutaan niin tunteella kuin niihin suhtaudutaan.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Åboensis
06.01.2017 11:35:31

MadMatt: Homma toimii myös toiseen suuntaan. Ulkopuolisella mielikuvalla voi olla suuri vaikutus jos oma on hukassa vai mitä sanotte tästä...

Eräässä liiketilassa oli erikoisesti muotoiltu ja vähemmän trendikkäällä kuosilla varustettu sohva josta haluttiin eroon. Sohva kannettiin liikkeen edustalle ja siihen lyötiin lappu, ILMAINEN saa viedä. Kului päiviä eikä sohva kelvannut kenellekään vaikka moni kävi sitä ohimennen pällistelemässä. Sitten päällikkö sai kuningasajatuksen, laitetaan siihen uusi lappu, HINTA 200 mk
Ja kuten jo arvaatte, sohva lähti uuden omistajan matkaan lähes samantien. Osti trendikkään, hyvännäköisen sohvan ja mikä parasta, halvalla.

Tämä on muuten käsittämätön juttu, siis tämä ilmaiseksi antaminen/ lahjoittaminen. Varsinkaan netin kirpputoreilla tahi muilla vähänkään yleisemmillä foorumeilla siihen ei kannata ryhtyä, jos yhtään arvostaa mielenterveyttään...

Vaimo on nimittäin intoutunut vähentämään kodin tavaran määrää hurahdettuaan Kon Mari -nimisen opukseen. Mikäs siinä. Osasta kamoista yritettiin aluksi päästä eroon lahjoittamalla niitä paikallisessa fb -kierrätysringissä. Siis nimenomaan lahjoittamalla - ilmaiseksi. Voi tsiisus sitä tappeluksen määrää, mikä siitä seurasi. Aika äkkiä huomasi, että kun kamalle pisti pienenkin nimellishinnan (à 1€), se karsi pahimmat kylähullut pois riehumasta siitä, kuka oli varannut mitä ennen ketä jne.

Ihminen on outo olento.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
fox
06.01.2017 12:59:00

mpekkanen:
Noita Gibsonin arvokkaampia kitaroita ei ihan kauheasti ollut vielä tuolloin Jyväskylän liikkeissä. Ei varsinkaan LP Customia ja ei niitä sellaisia ole siis G:n valmistamana ollut täällä suunnilla senkään jälkeen. En muista nähneeni uutta, eikä käytettyäkään.
Standard ja näitä muita nykyään edullisempia malleja on kyllä ollut, noistakin halvemmista malleista monet tuli vasta tuon jälkeen. Kun siis tuolla töissä olin ihan 90-luvun alkuvuosina.
En oikein muuta selitystä tälle keksi.

Eipä niitä Customeita Suomeen tullu aiemminkaan mitenkään ylettömän runsaasti, tuota fiksaus- ym. hommaa kun tein tuolloin 70-80 -luvuilla. Jos noita varhais-vuosikertalaisia oli harvassa, ei noita -75
ja jälkeen ollut myöskään ihan "ruuhkaks" asti. Maahantuojakin tuohon aikaan vaihtui ja pienen aikaa (reilu vuosi??) ei ollut ollenkaan virallista maahantuojaa. Ns. "villejä toimijoita" sitten muutama. Ensimmäisiä ihan uusia LP Customeita, mitä laittelin, tais olla -74 LP Custom 20th Anniversary -mallinen.
Tampereella oli muutaman sällin porukka, siinä oli soitinkauppaväkiä ynnä muita, ja suoritettiin "oma maahantuonti" tuossa vuosikymmenen vaihteessa. Tuosta episodista itelle jäi 25/50 Custom. Siihen aikaan piti mm. olla joku valuuttalupa ja vaikka mitä, itse muistan silloisessa HOP-pankissa (ei KOP) asioita hoitaneeni mutsin kaverin avustuksella. Silloinen hinta ko. mallille oli, ellen hirveesti väärin muista, 1600 dollars, siihen päälle tullit ja muut käsittelyt. Oli ns. "pitkä penni" tuolloisessa Suomessa se loppulasku.. =)
Jyväskylän myymälöitä ja niiden valikoimaa en tiedä, oma "reviiri" oli Hämeessä.
Näitten kulmakuntien ehkä turpein valikoima tuohon aikaan oli vanhalla Ahosella. Eikä siellä kovin montaa Customia ollut sielläkään. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
BugBadWolf
06.01.2017 14:34:29
MadMatt: Homma toimii myös toiseen suuntaan...

Kiäh. Juuri noin.

N 15 vuotta sitten kynsiini joutui kummallisten yhteensattumien johdosta Lada 1200L. Kun en tarvinnut mokomaa mihinkään, yritin n kuukauden verran antaa (ehjän ja ajokuntoisen) koslan pois ilmaiseksi. Ei tullu mittää.

Hetken pohdin psykologian kannalta asiaa ja kuningasajatus syntyi. Päätin tarjota samaa kotteroa vaihtokauppana kahteen korilliseen lientä. Puolisen tuntia ideasta kottero oli vaihtanut omistajaa. Toiselle ehdotuksen kuulleelle meni. Ensimmäinenkin olisi ottanut, mutta ei ollut paikkakunnalla.

Taika taisi olla siinä että ilmainen ei kelvannut, mutta kosla oli halpa kun muusikolla oli "kauhea polte kekkuraan".
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
hallu
06.01.2017 23:06:11
BugBadWolf: Kiäh. Juuri noin.

N 15 vuotta sitten kynsiini joutui kummallisten yhteensattumien johdosta Lada 1200L. Kun en tarvinnut mokomaa mihinkään, yritin n kuukauden verran antaa (ehjän ja ajokuntoisen) koslan pois ilmaiseksi. Ei tullu mittää.

Hetken pohdin psykologian kannalta asiaa ja kuningasajatus syntyi. Päätin tarjota samaa kotteroa vaihtokauppana kahteen korilliseen lientä. Puolisen tuntia ideasta kottero oli vaihtanut omistajaa. Toiselle ehdotuksen kuulleelle meni. Ensimmäinenkin olisi ottanut, mutta ei ollut paikkakunnalla.

Taika taisi olla siinä että ilmainen ei kelvannut, mutta kosla oli halpa kun muusikolla oli "kauhea polte kekkuraan".

Olisikohan tässä takana tämä perisuomalainen kursailukulttuuri ? halvankin hinnan voi maksaa, mutta lahjasta on velkaa aina. Siksi useimmat meistä ottaa lahjoja vastaan vain tutuilta ja luotettavilta, koska ilmaiseen voi liittyä jotain hämärää "mikä se semmoinen hinta on, jota ei sanota?" .
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
BugBadWolf
06.01.2017 23:43:59
hallu:...koska ilmaiseen voi liittyä jotain hämärää "mikä se semmoinen hinta on, jota ei sanota?" .

Varmaan näin. "Mikä vika siinä on, kun antaa ilmaiseksi"? Ja samasta kapineesta tulee aarre, kunhan vähän esittää viinanhimossaan aarteen halvalla antavaa ;D
Kefiiri
07.01.2017 09:26:04
Kyllähän sitä hieman tuntee itsensä noloksi kerjäläiseksi, jos ihan vastikkeetta käy noutamassa jotain tuntemattomalta ihmiseltä. On kivempaa antaa vaikka se kahvipaketti :D
En ole musiikin asiantuntija.
Gary the pine
07.01.2017 18:35:15
Ruukataanko näistä tämmösiä maksaa?

Vanha Strato pirusti ja vähän päälle...

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1199754
Tulin, näin, paskoin housuun.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)