Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5243 244 245 246 247497 498 499 500 501
Laulava Kylätohtori
05.01.2017 15:23:48
BugBadWolf: Olemme tohtorin kanssa vähän eri linjoilla. Itse näen hyväksi pyrkiä irroittamaan laadun omaksi aihealueekseen. Missään tapauksessa en halua liittää henkilökohtaisiin tunteisiin - ts kiintymykseen jne - liittyviä asioita tähän.

No mutta enhän mä ole tunteita siihen liittänytkään. Mähän olen koko ajan sanonut, että laatu on objektiivista mitattavaa sorttia. :)
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
hallu
05.01.2017 15:24:45
BugBadWolf: Olipas rumasti sanottu.

Olemme tohtorin kanssa vähän eri linjoilla. Itse näen hyväksi pyrkiä irroittamaan laadun omaksi aihealueekseen. Missään tapauksessa en halua liittää henkilökohtaisiin tunteisiin - ts kiintymykseen jne - liittyviä asioita tähän.

Jos puhutaan vain laadusta, silloin lapsen rakastama yksisilmäinen, riekaleinen pehmolelu (minulla se oli puolisen vuosisataa sitten kettu (älä edes aloita Fox!! ;D )) menettää arvonsa. Tässä yhteydessä puhumme kuitenkin sellaisesta arvosta, jota ei voi hinnoitella.

...että tuli yhtäkkiä ikävä sitä pehmolelua. Näin sitä pehmenee vanhetessaan...

Asiaan. Emme kuitenkaan kiinny esineisiimme/ihmisiimme/eläimiimme niiden laadun, kunnon tms takia. Varsinkaan hinnan. Ja mielestäni kiintymykselle ei voida määrätä hintaa, saati laatujärjestelmää. Ainoastaan voimme mitata esineen laatua ja päättää - kaikesta tunteisiin liittyvästä huolimatta - puhua sen hinnasta ja tunnearvosta eri yhteyksissä.

En tarkoittanut sanoa rumasti, vaan huomata, että minä puhun vuorovaikutuksen pulmista samaan aikaan kun muut puhuvat tavaroista ja sillä tavalla olin vähän pihalla käsiteltävästä aiheesta. Huomasin asian kun punnitsin sinun ja kylätohtorin kommentteja ja siitä teitä kiittelin. Hymyönkin pistin, että viesti ymmärrettäisiin :-D
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Laulava Kylätohtori
05.01.2017 15:25:09 (muokattu 05.01.2017 15:25:54)
Tässä on kohta kaksi sivua raiskattu pseudolaatu"tietämyksellä", joten ehkä olisi taas aika rahoittua ja palata aiheeseen...

e. viittaan nyt siis lähinnä itseeni.
BugBadWolf
05.01.2017 15:26:18
Laulava Kylätohtori:...Sulla tahtoo olla sitä virhettä, että se et erota omaa mielipidettäsi tosiasioista...

Sulla tahtoo olla sitä virhettä että jauhot suussa unohdat asian ja alat löpisemään keskustelijoista.

Älä ole huolissasi. Vaikka tilasi on spitaalin tavoin sekä inhottava, että vakava, sairauden määrä maailmassa on tehnyt siitä hyväksyttävää, ellei peräti standardin.

Vaan jos nyt jutellaan minusta, niin mielipiteeni perustuvat aina tosiasioihin (vaikka joskus joudun uudelleenkirjoittamaan niitä tiedon muuttuessa).
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
05.01.2017 15:28:35
hallu:...Hymyönkin pistin, että viesti ymmärrettäisiin :-D

Minä jätin pois ja arvelin että silti ymmärrettäisiin.

Veren kofeiinipitoisuus vasta 58% normaalista, joten syytän itseäni.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
05.01.2017 15:28:47 (muokattu 05.01.2017 15:29:33)
BugBadWolf: Sulla tahtoo olla sitä virhettä että jauhot suussa unohdat asian ja alat löpisemään keskustelijoista.

Älä ole huolissasi. Vaikka tilasi on spitaalin tavoin sekä inhottava, että vakava, sairauden määrä maailmassa on tehnyt siitä hyväksyttävää, ellei peräti standardin.

Vaan jos nyt jutellaan minusta, niin mielipiteeni perustuvat aina tosiasioihin (vaikka joskus joudun uudelleenkirjoittamaan niitä tiedon muuttuessa).

Äläs ny, kyllähän tässä nyt analyyseja voi tehdä kun kerran ikään kuin tuttuja ollan. Ja tosiasiaanhan tämä mielipiteenikin perustui. ;)

e. oikeastihan sinä avauduit siellä kuin mielipiteesi relicoinnista olisi fakta. Eikö?
BugBadWolf
05.01.2017 15:39:43
Laulava Kylätohtori:...oikeastihan sinä avauduit siellä kuin mielipiteesi relicoinnista olisi fakta. Eikö?

Vaikka lainaus onkin tohtoria, vastaan maailmankaikkeudelle.

Tulkinnat eivät aina osu kohdilleen. Monesti siihen löytyy lääke. Kun lukee vain sen mitä edessään näkee ja vastailee siihen, säästyy monelta konfliktilta. Monesti netti toimii seuraavasti:

jäsen X: Jos kaalissa on mato, kaali ei ole hyvä.
jäsen Y: Tarkoitit siis että kaikki monostabiilimultivibraattorin rakentaneet, punatukkaiset elektroniikkaharrastajat ovat austinmetroseksuaaleja ja heidät pitäisi kaasuttaa!
jäsen X: Ei ku kaalista puhuin...
jäsen Y: Olen jo soittanut poliisille rikoksista kansanmurhaa vastaan ja vitun sika ja einoinsaasanoo

Että niinku...?!?

Mielipiteeni relikoinnista on mielipiteeni relikoinnista. Se ahdistaa ihmisiä siksi, että mielipiteeni esitetään tavalla joka saa heidät tuntemaan epävarmuutta omien mielipiteidensä suhteen. Se sijaan että suuttuisivat itselleen, suuttuvat minulle.

Vähän niinkuin potkisi peiliä siksi, että oma naama on ruma.
Laulava Kylätohtori
05.01.2017 15:46:40
BugBadWolf: Vaikka lainaus onkin tohtoria, vastaan maailmankaikkeudelle.

Tulkinnat eivät aina osu kohdilleen. Monesti siihen löytyy lääke. Kun lukee vain sen mitä edessään näkee ja vastailee siihen, säästyy monelta konfliktilta. Monesti netti toimii seuraavasti:

jäsen X: Jos kaalissa on mato, kaali ei ole hyvä.
jäsen Y: Tarkoitit siis että kaikki monostabiilimultivibraattorin rakentaneet, punatukkaiset elektroniikkaharrastajat ovat austinmetroseksuaaleja ja heidät pitäisi kaasuttaa!
jäsen X: Ei ku kaalista puhuin...
jäsen Y: Olen jo soittanut poliisille rikoksista kansanmurhaa vastaan ja vitun sika ja einoinsaasanoo

Että niinku...?!?

Mielipiteeni relikoinnista on mielipiteeni relikoinnista. Se ahdistaa ihmisiä siksi, että mielipiteeni esitetään tavalla joka saa heidät tuntemaan epävarmuutta omien mielipiteidensä suhteen. Se sijaan että suuttuisivat itselleen, suuttuvat minulle.

Vähän niinkuin potkisi peiliä siksi, että oma naama on ruma.

Valitettavasti sun keittiöpsykologiointi meni nyt pahemman kerran sinne kaalimadon koloon. Sä ulisit relicoinnista ja haukuit kaikki sitä harrastavat. Enkä tosiaan kokenut minkään sortin sisäistä uhkaa tai epävarmuutta sun kommenteista, koska mua ei relicointi juuri heilauta suuntaan tai toiseen. Mulle se on vain yksi viimeistelyvaihtoehto muiden joukossa, ne ostakoot, ketä tykkää, muut voi jättää ostamatta. Ei se ole kusetusta sen enempää kuin mitään muutakaan elämä suurempaa, vain yksi tapa viimeistellä kitara...

Pistetään nyt hymiö indikoimaan, että hyvällä tässä mennään ilman sen suurempia ongelmia. Kyllä sä saat mun puolesta esittää mielipiteesi relicoinnista, ei se mua haittaa. :)
BugBadWolf
05.01.2017 16:07:44 (muokattu 05.01.2017 16:07:55)
Laulava Kylätohtori:...relicointi...

Ai se relikointi..? No kuule... Mielestäni relikointi=soittimen keinotekoinen vanhentaminen tarjoamaan valheellinen mielikuva ikääntyneestä, arvokkaasta laitteesta jonka avulla omistaja voi tarjota yleisölleen valheellisen mielikuvan kokeneesta ja rahakkaasta arvosoittimen haltijasta.

Kerro nyt mikä tässä ei pidä paikkaansa.

Passaa muuten turvonneisiin pyyntöihin loistavasti. Niillä kun tapaa olla tuota hintaa ;D
Laulava Kylätohtori
05.01.2017 16:17:05
BugBadWolf: Ai se relikointi..? No kuule... Mielestäni relikointi=soittimen keinotekoinen vanhentaminen tarjoamaan valheellinen mielikuva ikääntyneestä, arvokkaasta laitteesta jonka avulla omistaja voi tarjota yleisölleen valheellisen mielikuvan kokeneesta ja rahakkaasta arvosoittimen haltijasta.

Kerro nyt mikä tässä ei pidä paikkaansa.

Passaa muuten turvonneisiin pyyntöihin loistavasti. Niillä kun tapaa olla tuota hintaa ;D

Mielestäni siinä ei ole mitään valheellista. Joku vaan tykkää vanhan kitaran ulkonäöstä ja haluaa itselleen sellaisen. Ihan vaan, koska se on hieno ja sopii käteen.

Yleisöä ei kiinnosta artistin kitara, eikä ne sitä mieti sen enempää kuin joko A. se näyttää hyvältä tai B. se ei näytä hyvältä. Kukaan paitsi mnetin karvaperserunkkarit eivät tee oletuksia kitaristista ja sen varallisuudesta sen mukaan, onko se kitara kuluneen näköinen vai ei.
BugBadWolf
05.01.2017 16:19:09
Laulava Kylätohtori: Mielestäni siinä ei ole mitään valheellista...

Hörönlörön...
Laulava Kylätohtori
05.01.2017 16:32:34
BugBadWolf: Hörönlörön...

Joku, jonka nimeä en tiedä, kirjoitti joskuss kauan sitten jotain tällaista:

Joskus voi toki olla niinkin että jos ja kun niitä perusteita ei löydä, yksinkertainen selitys perusteiden puuttmiseen kuuluu: Olen väärässä. Silloin ei tule hävetä, vaan kiireenvilkkaa siirtyä oikeassa olevan kritisoinnista väärässäolijan - ts itsen - moitiskeluun.
BugBadWolf
05.01.2017 16:36:29
Laulava Kylätohtori: Joku, jonka nimeä en tiedä, kirjoitti joskuss kauan sitten jotain tällaista:

Haluaisitko kenties nyt loihtia sanoiksi sen, miten tämä liittyy mihinkään?

Jos edellinen vastaukseni kaipaa rautalankaa, suomennan: Hörönlörön=Kommentti, johon vastasin, on niin kuutamolla että en näe vaivan arvoiseksi lausua siihen mitään kummempaa.
Laulava Kylätohtori
05.01.2017 16:39:15 (muokattu 05.01.2017 16:40:03)
BugBadWolf: Haluaisitko kenties nyt loihtia sanoiksi sen, miten tämä liittyy mihinkään?

Jos edellinen vastaukseni kaipaa rautalankaa, suomennan: Hörönlörön=Kommentti, johon vastasin, on niin kuutamolla että en näe vaivan arvoiseksi lausua siihen mitään kummempaa.

Eli et keksi perusteluita kumota sitä eli siitä tullaan suoraan tuohon lainaamaani viisauteen.

Joskus voi toki olla niinkin että jos ja kun niitä perusteita ei löydä, yksinkertainen selitys perusteiden puuttmiseen kuuluu: Olen väärässä. Silloin ei tule hävetä, vaan kiireenvilkkaa siirtyä oikeassa olevan kritisoinnista väärässäolijan - ts itsen - moitiskeluun.

Tämä oli oikeasti hyvin kirjoitettu.

e. kompastuit nyt omaan viisauteesi. :)
antikristus
05.01.2017 17:20:33

Laulava Kylätohtori: Mielestäni siinä ei ole mitään valheellista.

Niimpä! Vai onko rock illuusio pelkkä törkeä vale?
Jackson-mies
tumppusormi
05.01.2017 18:24:56
Viittaan joihinkin edellisiniin kirjoituksiin kun toetan että tällä pämppäyksellä hinnat kohoaa kyllä liikaa.
En allekirjoita mitään
BugBadWolf
05.01.2017 18:45:42
Laulava Kylätohtori:...e. kompastuit nyt omaan viisauteesi. :)

Ketsuppi on aina sinistä.
fox
05.01.2017 22:17:44

mpekkanen: Tuota laadun käsitettä on saanut joskus soitinkaupassa olla ihan paikan päällä todistamassa, kun siis hyvä muuttuu huonoksi kun lavassa ei sitten lukenutkaan se oikein merkki. Joksi sitä siis ensin luultiin.

Olen tämän joskus aikaisemminkin kirjoittanut, mutta en sitä mistään enää haullakaan löytänyt.
Kuitenkin joskus olin siinä soitinkaupassa jonkun aikaa töissä. Ikkunassa oli Gibson Les Paul Custom ja se oli sellaisena tupakki sunburst värillä ja tietysti kultaisilla metalliosilla. Liikkeesstä löytyi seinältä myös hyvin samanlainen kitara ulkoisesti, ihan väriä myöten, mutta merkki oli Gallan. En nyt muista oliko Gallan Korean vai peräti Japanin kitara..

Mutta kuitenkin, mikä oli tämän tarinan se "opetus" ? =)
Tarkoitat vissiin, että tuollainen ns. halvemman pään japsikitara (Kyllä, Gallan oli tuohon aikaan Kyowa Shokain brändi, valmistajien joukostahan löytyy mm. maineikas Tokai Gakki!!) jonka runko oli muistaakseni vaneria, on mielestäsi samalla viivalla kuin Giban jumalattoman? huono? LP Custom ? Vai ettei se vanha blues (diu diu??) ukkeli ollenkaan huomannut pikku päissään että rautaosat tuossa Gallanissa (jonka logo on siis Gibsonia muistuttava) olivatkin kromia eikä se lapaupotuskaan ihan 1:1 ollut? Jekutit ja ns. kusetit vanhaa miestä.. Aijai, sellasia ne "soitinkaupan kaiffarit" välillä on, hupia työpäivään!! =)
Vai oliko niinkuin perimmäisenä meininkinä kertoilla joku "brändinvastainen" tarina, jolla saa skenepisteitä? "Plussaa pomahti!" hihkuvat väet. Onhan näitä nähty. =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
BugBadWolf
05.01.2017 22:21:27
fox: Mutta kuitenkin, mikä oli tämän tarinan se "opetus" ? =)..

Olin ymärtävinäni että tarinan opetus kuului näin: Hermanni tykkäsi hienosta Gibsonista siihen saakka, kun huomasi sen Gallaniksi.

Tällä tasolla se mielikuvien varassa leijailu vähän liian usein menee.

Jos ymmärsin väärin, kirjailija itse oikaissee...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)