Shredator 30.12.2016 15:09:00 | |
---|
hallu: Mutta eikös markIIC+ pitänyt löytyä markV:stä? onko siis tää JP2C jotakin V:stä karsittu versio? minä kuvittelin, että se on V parannuksin. Äh..... voi hemmetti että näitä mesojen mallihässäköitä on vaikea ymmärtää :-( . Mulle ei todellakaan nappaa mitkään Pertuccin tai Metallikan soundit vaan haluaisin monipuolisen moneen taipuvan vahvarin, siksi olen V:tä kuolannut. Aloin jo innostua tuosta JP2C:stä kuvitellen sitä V:ksi. On sillä Mesan hinnoittelulla näemmä semmoinen hyvä puoli, että se suojelee asiakkaita tyhmiltä heräteostoksilta :-D. Höpsistä. Jokainen vanhempia Markkeja omistanut/vertaillut tietää että se V ei soundaa IIc+:lta, eikä IV:lta. Se soundaa vain itseltään, eli Mark V:lta. Tämän Mesa myöntää itsekin jo manuaalissa. Kannattaa lukaista Boogie boardia, siellä on hyviä vertailuja jos et minnuu usko :) "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
hallu 30.12.2016 15:40:33 | |
---|
Shredator: Höpsistä. Jokainen vanhempia Markkeja omistanut/vertaillut tietää että se V ei soundaa IIc+:lta, eikä IV:lta. Se soundaa vain itseltään, eli Mark V:lta. Tämän Mesa myöntää itsekin jo manuaalissa. Kannattaa lukaista Boogie boardia, siellä on hyviä vertailuja jos et minnuu usko :) Ei minulla ole mitään syytä olla uskomatta sinua. Jos siis tulkitsen oikein niin tämä uutukainen JP2C kaikesta yhdennäköisyydestään huolimatta ei tarjoa samaa sointimaailmaa kuin V ? Mitä tulee noiden vanhempien markkien kloonaamiseen, niin käsittääkseni markkeja tai Mesoja yleensäkään ei voi kloonata, koska vahvistimet ja erityisesti näin monimutkaiset vahvistimet ovat yksilöitä. Eli ne aidot markIIc+:tkaan ei soundaa täysin samalta ja siksi jopa tietokonemallintimissa on se lähtökohtainen ongelma että mitä ollaan kloonaamassa? se myös selittänee sen, että käyttäjät eivät koskaan voi olla täysin yksimielisiä siitä onko joku juttu "aito" vai ei. Analogiset vahvistimet on yksilöitä ja siksi mesan pitäisi päättää ensin yrittääkö kloonata Metallikan käytössä olleen markIIc+:n vai JP:n käytössä olleen ja senkin jälkeen ongelmaksi tulisi se kloonin yksilöllisyys, joka voidaan välttää ainoastaan tekemällä se digitaalisesti. Analoginen kun on aina yksilö. Vai onko tässä kyse vielä enemmän jostakin muusta? kokonaan erilaisesta arkkitehtuurista tms.? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
sustain65 30.12.2016 15:48:39 | |
---|
hallu: Jos siis tulkitsen oikein niin tämä uutukainen JP2C kaikesta yhdennäköisyydestään huolimatta ei tarjoa samaa sointimaailmaa kuin V ?
Tulkitset oikein. Esim. etuasteen moodien valikoima on kanavilla erilainen kuin V:ssa. |
BugBadWolf 30.12.2016 16:40:17 | |
---|
Shredator: Höpsistä. Jokainen vanhempia Markkeja omistanut/vertaillut tietää että se V ei soundaa IIc+:lta, eikä IV:lta.... Juu ja ei. Jos hakee täydellistä kopioa noiden toiminnasta aina sitä myöten kuinka potikat toimivat, tulee pettymään pahasti. Sen sijaan (manuaalikin sen kertoo) kumpikin mainitsemasi vahvistin kohtaa V:n tietyillä asetuksilla. Suuremmat mielipide-erot syntyvät toki siitä että V kuulostaa välillä myös muilta vahvistimilta (tai ne V.ltä, ihan kuinka vaan), mutta ei liene tarpeen siirtää ko aihetta myös JP-lankaan. Noiden vanhempien lead-kanavissa on volume ja lead gain mulkkaamassa säröä. V:ssä yksi ja loput rähinät tehdään muilla potikoilla. Tämä toimintaero sekoittaa pakkaa. Nelosen/vanhemman tapoihin tottuneelta menee hetki ennenkuin V:llä saa samoja asioita tehtyä. Kun jutellaan vanhemmista markeista, unohdetaan joskus se että nekin ovat monikanavaisia kapineita. Mark IV:kään ei kuulosta Mark IV:ltä R2 kanavalla ja yksi mark IIc+ ei kuulosta toiselta mark IIc+:lta. Puhumattakaan kolmosen eri versioista ;D JP on artistimalli. V:n tapainen laite tuunattuna yhden kitaristin soittoon sopivaksi. Muutamia parannuksia (mm 2 x eq, MIDI ja cab clone) ja muutamia asioita, joita jotkut pitävät huonompina. Lähinnä puhutaan etuastekytkentöjen vähäisyydesta V:hen verrattuna. Mutta... Ja tämä on tärkeää muistaa. JP ei ole V, eikä yritä sellainen ollakaan. Se on Petruccin kanssa V:n pohjalta rakennettu kapine. Idea ei ole V:n tapaan olla mahdollisimman monikäyttöinen, vaan kapeammalla toiminta-alueella toimiva, pidemmälle erikoistunut laite. Sen ei ole tarkoitus olla myöskään IIc+, vaan sen evoluutio. Uusi vahvistin siis, jossa on mukana vanhoista peleistä tuttuja asioita ja ihan uusia. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Shredator 30.12.2016 17:03:50 | |
---|
hallu: Ei minulla ole mitään syytä olla uskomatta sinua. Jos siis tulkitsen oikein niin tämä uutukainen JP2C kaikesta yhdennäköisyydestään huolimatta ei tarjoa samaa sointimaailmaa kuin V ? Mitä tulee noiden vanhempien markkien kloonaamiseen, niin käsittääkseni markkeja tai Mesoja yleensäkään ei voi kloonata, koska vahvistimet ja erityisesti näin monimutkaiset vahvistimet ovat yksilöitä. Eli ne aidot markIIc+:tkaan ei soundaa täysin samalta ja siksi jopa tietokonemallintimissa on se lähtökohtainen ongelma että mitä ollaan kloonaamassa? se myös selittänee sen, että käyttäjät eivät koskaan voi olla täysin yksimielisiä siitä onko joku juttu "aito" vai ei. Analogiset vahvistimet on yksilöitä ja siksi mesan pitäisi päättää ensin yrittääkö kloonata Metallikan käytössä olleen markIIc+:n vai JP:n käytössä olleen ja senkin jälkeen ongelmaksi tulisi se kloonin yksilöllisyys, joka voidaan välttää ainoastaan tekemällä se digitaalisesti. Analoginen kun on aina yksilö. Vai onko tässä kyse vielä enemmän jostakin muusta? kokonaan erilaisesta arkkitehtuurista tms.? Näin. Sama homma esim JMP-Marsujen kanssa, eri yksilöt soundaa eriltä. Komponentteja käytettiin mitä oli saatavilla. Sama Mk IIC+:n kanssa, tarina kertoo että osa malleista soundasi jopa todella huonolta. Ostin aikoinaan V:n IV:n kaveriksi sen ilmestyessä ja tein pitkiä a/b-testejä ja nauhoittelin niitä (löytyy huoneesta). En saanut siitä mieleistäni soundia irti lead-kanavalta joten pistin kiertoon. Verrattuna aiemmin soittamiini Markkeihin, se erosi selkeästi muista. Se on tiukempi, steriilimpi (modernimpi) ja joidenkin mielestä hifimpi. Moni tuntuu siitäkin tykkäävän, ei siinä mitään. Sillä on mun mielestä selkeästi oma juttunsa ja ne modit antaa "ish" suuntaa. JP on taas kuulemma nyökkäys sinne aikaisempien suuntaan. Ajattelin ensi vkolla käydä sitä testaamassa ajan kanssa. Sittenpä tuon näkee. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
Thyvon 30.12.2016 18:04:06 | |
---|
BugBadWolf: mutta ei liene tarpeen siirtää ko aihetta myös JP-lankaan. Minusta sopisi sinne nämä paremmin kuin "Torilla halpaa juuri nyt" -lankaan. |
hallu 30.12.2016 18:18:12 | |
---|
BugBadWolf: Juu ja ei. ................. Tulipa muuten mieleeni, että tuossa aikaisemmin heitin ilmoille hienon olettamuksen, että analogiset vahvistimet ovat yksilöitä. Tarkemmin asiaa pohdittuani tajusin, että en ole koskaan testannut rinnakkain kahta samanlaista vahvistinta samoilla asetuksilla :-D. Niin että enhän minä oikeastaan tiedä sitä asiaa. Olen lukenut jostakin, että putkivahvistimet ovat yksilöitä ja olen uskonut sen muitta mutkitta kun se tuntuu loogiselta omasta mielestäni, mutta en tiedä asiaa oikeasti. No minä oletan, että putkivahvistimet ja varsinkin MesaBoogiet ovat yksilöitä. Sinä olet ainoa tietämäni ihminen, joka voisi asian ihan kokemuspohjaisesti vahvistaa tai kumota. Niin oletko koskaan testannut kahta markV:tä rinnakkain samoilla potikan asetuksilla samalla kitaralla? ja jos olet, niin onko niissä korvin havaittavaa eroa? Shredatorin aikaisemmin esittämä huomio vahvistinten valmistustoleransseista tuntuu johdonmukaiselta yksilöivältä tekijätlä, mutta lisäksi tulee mieleen, että vahvisimen elämä vaikuttaa siihen minkälaiseksi sen sointi muovautuu (eli se kuluu epätasaisesti ja altistuu erilaiselle musiikille). Kohdallani tämä kaikki on kuitenkin pelkkää arvailua. Jos sinä tai joku muu on asian ihan käytännössä todennut niin olisi mukava kuulla kommentti. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
BugBadWolf 30.12.2016 18:38:09 | |
---|
Thyvon: Minusta sopisi sinne nämä paremmin kuin "Torilla halpaa juuri nyt" -lankaan. Tämä on kyllä aivan totta. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 30.12.2016 18:45:27 | |
---|
hallu:...niin onko niissä korvin havaittavaa eroa?... V:n nupin ja combon välillä ei ole niin isoja eroja, että ne vaatisivat toisistaan poikkeavia säätöjä. Suuremmat erot olen huomannut esim mark III:n eri versioiden välillä. Ehkäpä valmistus on vakioitunut sarjojen kasvaessa. Putkien kunto- ja muut erot kyllä kuuluvat, tai pikemminkin tuntuvat. Jatkakaamme kuitenkin aiheesta muualla. Torilla halpaa on vaikea yhdistää tähän aiheeseen oikeastaan millään aasinsillalla ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
high_society 31.12.2016 19:44:29 | |
---|
Pitkästä aikaa selailin toria ostohousut jalassa, ja perkelens että siellähän on hinnat aika hyvinkin tippunu alaspäite siitä ku viimeks oon ollu suu vaahdossa. Pysyis vaa kenkäheinät kuivina. King for a day. |
jhlamm 03.01.2017 00:10:05 | |
---|
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1218734 Aika halpa, eikö totta? Siitä kipin kapin joku hakemaan, ei oo vaan mun juttu. Tollahan joku varmaan vois vähän tienatakin, jos niikseen tulee, eiköhän se ole torilla hetken päästä eri hinnalla, jos näin käy. Pelimanni pizzerian nurkasta päivää... |
BugBadWolf 05.01.2017 21:09:14 | |
---|
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
LaMotta 05.01.2017 21:09:49 | |
---|
Minulla oli joskus tuollainen. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
MadMatt 05.01.2017 21:14:06 | |
---|
Jukka Häikiö: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1218734 Aika halpa, eikö totta? Siitä kipin kapin joku hakemaan, ei oo vaan mun juttu. Tollahan joku varmaan vois vähän tienatakin, jos niikseen tulee, eiköhän se ole torilla hetken päästä eri hinnalla, jos näin käy. Vielä jos on se vanhempi 40 wattinen niin avot! Halpa on, oli kumpi vaan. |
Tinippa84 05.01.2017 21:36:46 | |
---|
BugBadWolf: On halpa, jos ne rätinät eivät ole jotain kallista. Sisällä ei oo mitään niin kallista, että ton korjaaminen tekis laitteesta kalliin. Tosi halpa. |
varakeef 05.01.2017 21:49:23 | |
---|
MadMatt: Vielä jos on se vanhempi 40 wattinen niin avot! Halpa on, oli kumpi vaan. Ei ole vanhempi, tuossa on liikaa nappuloita: middlenappulat ja master volume. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Tinippa84 07.01.2017 19:08:58 | |
---|
|
Snapo 07.01.2017 19:36:11 | |
---|
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Tinippa84 07.01.2017 19:44:52 (muokattu 07.01.2017 19:48:49) | |
---|
Snapo: Minkä verran näistä voisi kuvitella saavan tänä päivänä parhaimmillaan? Itsellä ei ole mitään kokemusta stratojen hinnasta, on meinaan ihan oma maailmansa. Jaaps ... eiköhän noi jossain 1,5 - 2k:n välimaastossa liiku. Hardtailia näkyny joskus 1200 - 1300 -> |