Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5241 242 243 244 245497 498 499 500 501
Laulava Kylätohtori
21.12.2016 22:44:46
hallu: Molemmat edellytykset pitää täyttyä. Sekä tuotteen pitää olla hyvä, sekä mielikuvan pitää olla hyvä ja sellainen mihin jengi haluaa samaistua. Jos tuote on huono, niin minkään valtakunnan markkinointi ei auta, vaan homma kompastuu siihen kun ensimmäinen huomaa ettei kuninkaalla ole vaatteita.

Bugbadwolf on oikeassa, että olen kiltti ihminen ja minulla on varmasti katteettoman optimistinen käsitys ihmisluonnosta. Minä tarvitsen työssäni uskoa ihmisen hyvyyteen enkä suostu näillä puheilla siitä luopumaan. Minulla ei kuitenkaan ole tämän parempia argumentteja käsitykseni tueksi, joten luovutan sinulle viimeisen sanan tässä asiassa jos tahdot sen.

Sulla on kyllä hauska tapa hahmottaa tiettyjä juttuja. Joskus se jopa ärsyttää aluksi, mutta haastaa itse ajattelemaan toisin ja lopuksi huomaa, että ärsyyntyminen johtuikin omasta kapeasta katsantokannasta. Joten pidä ihmeessä tuo, kyynisyys ei ole tavoittelemisen arvoista. :) Olisi mielenkiintoista kuulla, mikä teikäläisen työ on, mutta ymmärrettävää, jos ei viitsi täällä julkisesti kertoa.

En mä tarvitse viimeistä sanaa. Onhan se totta, ettei nyt ihan mikä vain mene läpi. Mutta jos nyt miettii vaikka iphonea, niin eihän niitä menisi yhtään kaupaksi, jos luurit ostettaisiin todellisen paremmuuden mukaan. Eli mitattavissa olevan objektiivisten ominaisuuksien perusteella. Tämä rakkine on kuin Samsung vuonna 2005. ;)
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
hallu
21.12.2016 23:25:16
Laulava Kylätohtori: Sulla on kyllä hauska tapa hahmottaa tiettyjä juttuja. Joskus se jopa ärsyttää aluksi, mutta haastaa itse ajattelemaan toisin ja lopuksi huomaa, että ärsyyntyminen johtuikin omasta kapeasta katsantokannasta. Joten pidä ihmeessä tuo, kyynisyys ei ole tavoittelemisen arvoista. :) Olisi mielenkiintoista kuulla, mikä teikäläisen työ on, mutta ymmärrettävää, jos ei viitsi täällä julkisesti kertoa.

En mä tarvitse viimeistä sanaa. Onhan se totta, ettei nyt ihan mikä vain mene läpi. Mutta jos nyt miettii vaikka iphonea, niin eihän niitä menisi yhtään kaupaksi, jos luurit ostettaisiin todellisen paremmuuden mukaan. Eli mitattavissa olevan objektiivisten ominaisuuksien perusteella. Tämä rakkine on kuin Samsung vuonna 2005. ;)

Kiitos, mä luulen ettei me niin eri mieltä oikeasti olla asioista kunhan vaan välillä jutellaan ja hyvässä hengessä niin kaikki on hyvin :-).

iPhonesta olen kanssasi samaa mieltä, että se ei ole kummoinen puhelin ja esimerkiksi Sony Xperia näyttäisi olevan joka suhteessa vähän parempi (tai jopa vähän enemmänkin parempi). Musta tuntuu, että kännykkäbusineksessa ne rakentelee niitä omia ekosysteemejään ja luottaa sen koko ekosysteemin imuun vaikka puhelin ei niin hyvä olisikaan. Samahan se on Googlella ja Androidillakin, mutta ne jättää asiakkaalle vähän enemmän liikkumavaraa. Olen elellyt kymmenen vuotta Applelandiassa, mutta yhä useammin on tullut mieleen, että voisin viihtyä paremmin Googlelandiassa :-) sitä paitsi Google toimii myös omenakoneissa, mutta omenapuhelimet toimii vähän nihkeästi missään muussa yhteydessä.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Jukka Häikiö
22.12.2016 00:01:46

Good vs Bad, on mun käsitys ihmisluonnosta, kumman antaa ihtiään hallita, kumpainenkin kuitenkin asustaa tän nahkan sisäpuolella. Kyllähän positiivinen asenne vaikuttaa kanssakulkijoihinkin aika lailla, jos on halu nähdä ihmiset hyvässä valossa, kyllä se optimismi kannattaa säilyttää, vaikka ois vähän katteetonkin....vähän kauas tää ajautui taas otsikosta, mut
se on elämä kun rönsyilee...

hallu: Molemmat edellytykset pitää täyttyä. Sekä tuotteen pitää olla hyvä, sekä mielikuvan pitää olla hyvä ja sellainen mihin jengi haluaa samaistua. Jos tuote on huono, niin minkään valtakunnan markkinointi ei auta, vaan homma kompastuu siihen kun ensimmäinen huomaa ettei kuninkaalla ole vaatteita.

Bugbadwolf on oikeassa, että olen kiltti ihminen ja minulla on varmasti katteettoman optimistinen käsitys ihmisluonnosta. Minä tarvitsen työssäni uskoa ihmisen hyvyyteen enkä suostu näillä puheilla siitä luopumaan. Minulla ei kuitenkaan ole tämän parempia argumentteja käsitykseni tueksi, joten luovutan sinulle viimeisen sanan tässä asiassa jos tahdot sen.
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
Pelimonni
25.12.2016 02:56:09
Räkkipeli: Noniin, jatketaans.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=578802

Vanhaa kamaa . ei aukia enää.
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper
ÄrGee
04.01.2017 20:13:21
Viisi vuotta vanhasta käytetystä lähes uuden hinta. Nyt jotain rotia taas näille torin "tienaajille".

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1218440
http://www.musamaailma.fi/esp-m-1000fm-stblk-sahkokitara.html
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Perza
05.01.2017 07:19:06
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1217762

Eikös tässä ole jo muutama satku liikaa?
metlica
05.01.2017 09:15:28

What's yours?!
trih
05.01.2017 10:39:43
ÄrGee: Viisi vuotta vanhasta käytetystä lähes uuden hinta. Nyt jotain rotia taas näille torin "tienaajille".

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1218440
http://www.musamaailma.fi/esp-m-1000fm-stblk-sahkokitara.html

M-1000 on näkynyt 400:n hintapyynnilläkin joskus, se on jo ihan hyvä hinta. Muutenkin LTD:n käytettyjen hintahaitari on melkoinen. Joku myy vaikkapa Alexi-200 100 e ja toinen 500 e :D LTD:t ja Ibanezit melko edullisia nykyään (satunnaisia turvonneita lukuun ottamatta), alle puolet uuden hinnasta monesti, ilmeisesti niitä on niin paljon liikenteessä ja ehkä taloustilanne tms. vaikuttaa myös.
Räbbänä
05.01.2017 10:42:26
Perza: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1217762

Eikös tässä ole jo muutama satku liikaa?

Onhan siinä jokunen...

https://www.thomann.de/fi/fender_jim_root_telecaster_flat_white.htm

Torilla menneet yleensä 600-700 euroon.
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
tuskiz
05.01.2017 12:20:17
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1218465

Lieköhän tässä tonni liikaa, vaikka onkin laadukas japanilainen niin harvemmin nämä tollasiin hintoihin pääsevät sans vintagepelit ehkä, lavassa kun ei kuitenkaan lue Gibson mistä näihin soittimiin tulee sitä lisää.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
ÄrGee
05.01.2017 12:32:07
trih: M-1000 on näkynyt 400:n hintapyynnilläkin joskus, se on jo ihan hyvä hinta. Muutenkin LTD:n käytettyjen hintahaitari on melkoinen. Joku myy vaikkapa Alexi-200 100 e ja toinen 500 e :D LTD:t ja Ibanezit melko edullisia nykyään (satunnaisia turvonneita lukuun ottamatta), alle puolet uuden hinnasta monesti, ilmeisesti niitä on niin paljon liikenteessä ja ehkä taloustilanne tms. vaikuttaa myös.

450€ on ollut halvin mitä olen nähnyt tonnisarjalaisia, mikä oli kiinteätallainen versio tuosta kitarasta. Mutta joku 550-600 olisi tuolle kitaralle ihan ok hinta.

Sekin on hyvin mallikohtaista mihin hintaan nuo yleensä menevät. Mitä uudempi ja hyväkuntoisempi, niin sitä kalliimpi. Ainakin 90-luvun lopun ja 00-luvun alun japanilaiset Ibanezit ovat uuteen verrattuna erittäin edullisia, koska niitä on paljon liikenteessä.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
ibnz
05.01.2017 12:34:39
tuskiz: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1218465

Lieköhän tässä tonni liikaa, vaikka onkin laadukas japanilainen niin harvemmin nämä tollasiin hintoihin pääsevät sans vintagepelit ehkä, lavassa kun ei kuitenkaan lue Gibson mistä näihin soittimiin tulee sitä lisää.

Ei nyt tonnia liikaa tosiaan, mutta eihän nuo pääse lähellekään Gibsonien hintoja tietenkään. Toki parin Navin jälkeen tuntuu absurdilta maksaa yli kahta tonnia Gibsonista, että siellä sitä vasta turvotusta onkin*

* Toki ymmärrän että jos maksavaa jengiä riittää, ei kyseessä ole "väärä" hinta - näiden kanssa vaan ei kannata vedota laatuun tms jossain määrin mitattaviin asioihin sitten
hallu
05.01.2017 13:45:27
ibnz: .........

* Toki ymmärrän että jos maksavaa jengiä riittää, ei kyseessä ole "väärä" hinta - näiden kanssa vaan ei kannata vedota laatuun tms jossain määrin mitattaviin asioihin sitten

Millä sitä laatua mittaat? laatuhan subjektiivinen asia enimmäkseen. Jos verrataan onko Gibson tai Navigaattori parempi, niin kyse ei ole kitaroiden eroista vaan mittaajien laatukäsitysten eroista. Muuten mikään ei voisi selittää sitä (mikä foorumillakin on arkipäivää), että kaksi ihmistä on niin totaalisen eri mieltä joidenkin esineiden laadusta. Ainoa selitys on, että kyse ei ole niistä esineistä, vaan niistä ihmisistä. Se myös selittää sen miksi nämä kamaväännöt päätyvät henkilökohtaisiin loukkaantumisiin ja mielensä pahoittamisiin.
ibnz
05.01.2017 14:01:34
hallu: Millä sitä laatua mittaat? laatuhan subjektiivinen asia enimmäkseen.

No juum monelta osin subjektiivinen, mutta voihan sitä katsoa onko kitara A tehty niinkuin rakentaja on sen speksannut. Esim onko talla kohdillaan, nauhatyö priimaa, maalattu selvinpäin jne. Sitten löytyy soittimen paino, raaka-aineiden säilytyksen tuoma ero (puiden kuivuus tms) joita voitaneen arvioida jotenkin. Toki jengin antaa sitten oman painoarvonsa kaikelle tuolle. Voi olla vaikka hinta=0.3*viimeistely+0.1*nauhatyö+0.6*logo lavassa tms

Jos verrataan onko Gibson tai Navigaattori parempi, niin kyse ei ole kitaroiden eroista vaan mittaajien laatukäsitysten eroista. Muuten mikään ei voisi selittää sitä (mikä foorumillakin on arkipäivää), että kaksi ihmistä on niin totaalisen eri mieltä joidenkin esineiden laadusta. Ainoa selitys on, että kyse ei ole niistä esineistä, vaan niistä ihmisistä. Se myös selittää sen miksi nämä kamaväännöt päätyvät henkilökohtaisiin loukkaantumisiin ja mielensä pahoittamisiin.

Juu ei siihen kauhean pitkälle kannata mennä etenkään hintoja arvioitaessa. Ideaalissa tilanteessa asiakas tekisi päätöksen kaiken saatavilla olevan tiedon perusteella, jolloin hinnan komponentit voisi arvioida jotensakin luotettavasti ja kitaran A myyjä osaa hinnoitella pelin "oikein". Mutta säikeen otsikon perusteellahan täytyy olla jokin kehikko, jonka mukaan hinta muodostuu? Jos ei ole niin eihän mikään hintapyyntö voi olla "väärä" tietenkään :)
Laulava Kylätohtori
05.01.2017 14:02:53 (muokattu 05.01.2017 14:05:58)
hallu: Millä sitä laatua mittaat? laatuhan subjektiivinen asia enimmäkseen. Jos verrataan onko Gibson tai Navigaattori parempi, niin kyse ei ole kitaroiden eroista vaan mittaajien laatukäsitysten eroista. Muuten mikään ei voisi selittää sitä (mikä foorumillakin on arkipäivää), että kaksi ihmistä on niin totaalisen eri mieltä joidenkin esineiden laadusta. Ainoa selitys on, että kyse ei ole niistä esineistä, vaan niistä ihmisistä. Se myös selittää sen miksi nämä kamaväännöt päätyvät henkilökohtaisiin loukkaantumisiin ja mielensä pahoittamisiin.

Minusta laatu ei ole subjektiivinen, vaan hyvinkin objektiivinen ja mitattavissa oleva asia.

Se taas, että jengi käyttää sanaa laatu täysin väärässä tarkoituksessa, on toinen juttu. Laatu on eri asia kuin henkilökohtaiset mieltymykset, jotka toki ovat subjektiivisia...

e. tavallaan laatukin voidaan määritellä monella tavalla, joten laadulla ei ole yksiselitteistä ainoaa oikeaa määritelmää.
BugBadWolf
05.01.2017 14:16:16
Laulava Kylätohtori:...joten laadulla ei ole yksiselitteistä ainoaa oikeaa määritelmää.

Miten niin? Laadun mittaaminen on helppoa. Otetaan hyvä, otetaan huono ja lovetaan niiden väli vaikka kymmeneksi pykäläksi. Näin on saatu instant-laatumittari. Sitten keksitään niille nimet. Hyvä on sitä laatua ja paska paskaa.

Aina pitää tehdä asioista turhan hankalia.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
hallu
05.01.2017 14:18:44
Laulava Kylätohtori: ................ joten laadulla ei ole yksiselitteistä ainoaa oikeaa määritelmää.

MOT ?

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
hallu
05.01.2017 14:22:51
BugBadWolf: ..................

Asiat eivät ole hankalia. Ihmiset eivät ole hankalia. Ihmisten suhde asioihin on hankala :-D.... ihmisten suhde toisiin ihmisiin on hankala :-D (tavarat eivät ole tärkeitä, vaan tavaroista puhuvat ihmiset). Gibson ei ole olennainen, vaan minun ja sinun suhde siihen mitä luulemme sen edustavan :-D
Laulava Kylätohtori
05.01.2017 14:24:31
BugBadWolf: Miten niin? Laadun mittaaminen on helppoa. Otetaan hyvä, otetaan huono ja lovetaan niiden väli vaikka kymmeneksi pykäläksi. Näin on saatu instant-laatumittari. Sitten keksitään niille nimet. Hyvä on sitä laatua ja paska paskaa.

Sä käsitit nyt Hallun kanssa väärin, mitä tarkoitin. Pointti oli siis, että laatua voidaan lähestyä monelta eri kantilta ja käyttää eri mittareita. Toki laatu silti pysyy edelleen objektiivisena ja mitattavana suureena...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)