Aihe: Oman CS kitaran tilauksesssa huomioon otettavat asiat.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Jeszse
04.01.2017 09:30:40
mpekkanen: Taas jotain Slayeria jne. voi olla joskus mukava kuunnella ja fiilistellä, mutta niiden soittamista en pidä kovinkaan mukavana. En kyllä kauhean hyvin moniakaan sellaisia biisejä edes osaa. Ei kyllä hidasta soittoa, eikä kuuntelua mitenkään :)

Slayerin soittaminen best
Siirryn huoneisiin || The Jasser Arafats || Crimson Day
Jucciz
04.01.2017 12:49:38
Jeszse: Slayerin soolojen soittaminen best

Tarkensin.
mpekkanen
04.01.2017 13:53:44
ÄrGee: Floikka saa kyytiä...

Joo, vaikka taitavat ainakin King ja aikoinaan Hanneman käyttää enemmän Kahlerin vibraa. Ei noita soolojen joitakin vingutuksia oikein muulla kunnolla saakkaan(jos meinee ne soittaa ihan samallalailla kuin levyillä). Välillä saatetaan laskea samaa säveltä useita kokonaisia sävelaskeleita ja jo seuraaavksi nostaa saman verran. Tähän vielä sekin, että tempo ei ole se kaikista hitain :)
Jucciz
04.01.2017 14:07:36
mpekkanen: Joo, vaikka taitavat ainakin King ja aikoinaan Hanneman käyttää enemmän Kahlerin vibraa. Ei noita soolojen joitakin vingutuksia oikein muulla kunnolla saakkaan(jos meinee ne soittaa ihan samallalailla kuin levyillä). Välillä saatetaan laskea samaa säveltä useita kokonaisia sävelaskeleita ja jo seuraaavksi nostaa saman verran. Tähän vielä sekin, että tempo ei ole se kaikista hitain :)

Pääasia, että melodioissa on ideaa.
Laulava Kylätohtori
04.01.2017 22:07:56
BugBadWolf: Sama vika, mutta vähän toisesta lähtökohdasta.

Joitakin juttuja haluaa kuunnella ilman sitä karvalakkipelimannin filtteriä. Eli pohtimatta kuinka se pitäisi soittaa ja mistä oikoa omaan käsialaan sopivaksi. Ikäänkuin tavallisena kuuntelijana eikä pelimannina, joka miettii että "soittaako ne nyt perkele minua paremmin".

Itse ei juurikaan tarvitse miettiä, ovatko parempia kuin minä. Musiikkina, jos sattuu olemaan neekerigroovefunkkia tai fuusiojazzia, niin asia on ratkennut jo paljon ennen kuin ensimmäistäkään nuottia on tullut kaiuttimista ulos.

CS kitaran tilauksessa muuten kannattaa ottaa huomioon omat mitat ja muodot. Olen sitä mieltä että kitaran ergonomiaan kiinnitetään edelleen liian vähän huomiota. Sillä, kuinka luontevasti soitin asettuu käsiteltäväksi, on lopputuloksen kannalta suuri merkitys. Ellei olisi peräti suurin yksittäinen tekijä.

Monesti soittimen malli valitaan idoleiden käyttämien laitteiden perusteella. Entäpä jos parimetrinen roikale valitsee puolitoistametrisen idolinsa käyttämän mallin? Suhde on tuomittu epäonnistumaan alusta alkaen.

Kommentoetavvoo em aiheesta?

Itse valitsin straton, koska siitä oli mukava tarjouspaketti tarjolla. Siitä lähtien se on ollut the guitar meikäläiselle. Kyllä mä lespallakin yritin, mutta ei siitä mitään tullut - laukkuun se jäi. Ja tämä siis silloin, kun keskityin vain soittamiseen. Sittemmin yritin myös teleillä, esseillä, jazzmastereilla, prs:llä ja millä lie, mutta ei. Joten kyllä se täytyy vaan hyväksyä, että strato se on.
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)