kvhl 02.01.2017 17:10:18 | |
---|
Texas oil on 1parhaista Hurriganes biisejä soittavista bändeistä.Ja tosiaan laulajan ääni sopii ganes biiseihin.Muuten sillon oliko se 13.12.kun piti olla ns levyn julkaisu keikkoja niin oli ne sairastumiset niin oli puhe korvaajista.Joku ehdotti esim jope ruonansuuta varmaankin puoliks leikillään mutta kun ajattelee jopen ääniimitointia niin olis oikeesti varmaan aika hyvä.moni muistaa nää jopen remu pätkäi esim god Morning litle schoolgirl mikä oli tosi hyvä ! ja voin kuvitella esim hot wheels esityksen jonka jope olisi treenannut ja esittäisi remu naamari päässä,hauskaa olisi ja kuulostaisi melkein remulta.Ja jopehan osaa soittaa rumpuja ja muita soittimia. |
Kertokaas että mistä juontuu nämä tarinat että Maijanen olis soittanut bassoa Ganes hommissa?. vaikka se väite on ihan paskaa!!..... |
varakeef 03.01.2017 09:35:13 | |
---|
locoloco: Kertokaas että mistä juontuu nämä tarinat että Maijanen olis soittanut bassoa Ganes hommissa?. vaikka se väite on ihan paskaa!!..... En tiedä, mutta sellainen käsite on olemassa kuin tuottajabasso, ja Pave tuotti 10/80:n. Olisiko sieltä sitten peräisin huhu. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
-J 03.01.2017 12:04:08 (muokattu 03.01.2017 12:08:48) | |
---|
locoloco: Kertokaas että mistä juontuu nämä tarinat että Maijanen olis soittanut bassoa Ganes hommissa?. vaikka se väite on ihan paskaa!!..... Pave soitti 10/80 levyllä koskettimia, lauloi taustoja ja myös tuotti koko platan. Voihan se olla, että on antanut Cisselle vinkkejä bassokuvioihinkin. Onhan Maijanen kova jäbä myös bassohommissa. Esim Just For You:n bassokuviota olen aina miettinyt, että mahtaakohan tuo olla 100% Häkkisen käsialaa sovitusmielessä. Soittanut toki on. Edit: Täällä hieman tietoa 10/80 levyn tekoprosessista https://fi.wikipedia.org/wiki/10/80 Ryppyotsaisuus on suurinta viihdettä |
2randpo 03.01.2017 12:46:07 | |
---|
-J: Pave soitti 10/80 levyllä koskettimia, lauloi taustoja ja myös tuotti koko platan. Voihan se olla, että on antanut Cisselle vinkkejä bassokuvioihinkin. Onhan Maijanen kova jäbä myös bassohommissa. Esim Just For You:n bassokuviota olen aina miettinyt, että mahtaakohan tuo olla 100% Häkkisen käsialaa sovitusmielessä. Soittanut toki on. Edit: Täällä hieman tietoa 10/80 levyn tekoprosessista https://fi.wikipedia.org/wiki/10/80 Cisse oli hyvä basisti, mutta mm. haastattelupätkien perusteella myös varsin avoin persoona. Eli voihan olla, että Pave on ollut mukana bassolinjoja suunniteltaessa. Jäänyt mieleen Albertin sanomana johonkin levytyssessioihin liittyen: "Sitten tsekattiin Cissen kanssa bassokuviot..." Insanely happy. But are your ears good enough? |
Saunatakki 10.01.2017 18:31:54 | |
---|
"Lapsikin näkee, että tämä on malliesimerkki postmodernista primitivismistä." |
kivisuo 23.01.2017 20:53:27 | |
---|
|
Alfons Åberg 23.01.2017 21:30:39 | |
---|
"Jos johtaisin levy-yhtiötä, niin nakkaisin kaikki kolme hiuksista vittuun ja ottaisin oikeita talentteja tilalle. Sellaisia jotka osaavat oikeasti säveltää." -danny- |
Kefiiri 23.01.2017 21:48:41 | |
---|
En ole musiikin asiantuntija. |
mpekkanen 23.01.2017 23:14:14 | |
---|
Siis ymmärsinkö oikein, ettei tämä ihminen ollut ennen kuullut ollenkaan Roadrunner levyä kokonaan ja on oikeasti joku Soundilehden musiikkitoimittaja? Miten se voi olla mahdollista? Luin kyllä, että on asunut jossain afrikassa ja jenkeissä, mutta mummolassa oli tuo levy ollut. Kuitenkin Soundi lehden toimittaja??? Varmaan todella huono ja muutenkin liian aikaisessa oleva aprillipila!!! |
lurkki 23.01.2017 23:43:16 | |
---|
mpekkanen: Siis ymmärsinkö oikein, ettei tämä ihminen ollut ennen kuullut ollenkaan Roadrunner levyä kokonaan ja on oikeasti joku Soundilehden musiikkitoimittaja? Miten se voi olla mahdollista? Luin kyllä, että on asunut jossain afrikassa ja jenkeissä, mutta mummolassa oli tuo levy ollut. Kuitenkin Soundi lehden toimittaja??? Varmaan todella huono ja muutenkin liian aikaisessa oleva aprillipila!!! Ehkä hän on työikäinen. Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää. |
antnis 23.01.2017 23:43:43 | |
---|
Mitä voi odottaa sellaiselta joka on niin pässi, että vertaa Get Onia All Right Nowiin |
mpekkanen 24.01.2017 00:11:58 | |
---|
lurkki: Ehkä hän on työikäinen. Niin, en sitten tiedä. Luulisi, että siellä Soundinkin toimituksessa olisi joskus joku radio päällä...Tai edes niistä levyistä ja musiikista juteltaisiin muutenkin??? I Will Stay, Get On ja Roadrunner kappaleet nyt kuulee väkisin, vaikka niitä ei niin erikseen mistään etsisikään. Onhan noita monia tuon levyn kappaleita käytetty useissa elokuvissakin ja vaikka millaisissa urheilutapahtumissa. Eikä nuokaan 3 esimerkkiä ole ainoita kappaleita, jotka ovat varmasti monelle sellaisellekkin tuttuja jotka eivät kyseistä levyä omista. Katselin hieman noita tietoja ja jos pitävät paikkansa, niin kyseinen toimittaja täyttäsi tänä vuonna 45 vuotta. Voihan sitä kirjoittaa tietenkin kaikenlaista. Se on sitten toinen asia, onko ihan kaikki kirjoitettu teksti totta... |
öl m 24.01.2017 00:16:10 (muokattu 24.01.2017 00:16:59) | |
---|
antnis: Mitä voi odottaa sellaiselta joka on niin pässi, että vertaa Get Onia All Right Nowiin Eihän siinä noita biisejä vertailla keskenään, vaan pistetään "samalle listalle". Get On menee biisinä samalle listalle kuin vaikka Freen All Right Now - maailman fundamentaalisen ennalta-arvaamattomuuden vuoksi kestohiteiksi nousseet kappaleet, jotka eivät millään muotoa edusta levyjensä antoisinta matskua. "Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen." |
Jucciz 24.01.2017 02:03:43 | |
---|
mpekkanen: Siis ymmärsinkö oikein, ettei tämä ihminen ollut ennen kuullut ollenkaan Roadrunner levyä kokonaan ja on oikeasti joku Soundilehden musiikkitoimittaja? Miten se voi olla mahdollista? Luin kyllä, että on asunut jossain afrikassa ja jenkeissä, mutta mummolassa oli tuo levy ollut. Kuitenkin Soundi lehden toimittaja??? Varmaan todella huono ja muutenkin liian aikaisessa oleva aprillipila!!! En minäkään ole, vaikka en kyllä toisaalta myöskään ole Soundin toimittaja. Voiko Suomessa olla varteenotettava muusikko, ja vieläpä kitaristi, mutta samalla kertaa aika lailla perehtymätön koko Hurriganesin touhuun? Kenellä on valta tuomita? Onko Hurriganes arvostelun yläpuolella? Totta puhuen, jonkun pitäisi vissiin oikein kädestä pitäen näyttää, mitkä ne jutut ovat, joista tässä bändissä pitäisi innostua. Luultavasti se on osiensa kiemurainen summa, sillä ainakaan osaset sinänsä jotenkin eivät vaan minun kohdallani ole vielä osuneet maaliin. Jälkeenpäin olen tullut siihen tulokseen, että täysin subjektiivisista lähtökohdistani olen sitä mieltä, että tuohon aikaan sekä meillä että maailmalla tehtiin vaan niin paljon innostavampaa, omaperäisempää ja taitavampaa musiikkia, etten katso olevani pakotettu diggaamaan jotain bändiä väkisin vain siksi, että se oli täällä joskus iso juttu - joillekin, aika monillekin. En siis missään nimessä kiistä sitä tai halua viedä arvoa siltä, että Hurriganes oli ja on varmasti monille henkilökohtaisella tasolla miltei elämää suurempi juttu. Sehän on vaan parasta, jos jostain bändistä voi saada semmoisia fiiliksiä. Ennen kaikkea nämähän ovat toki makuasioita ja voihan lopultakin olla niin, että olen vaan auttamattomasti liian tyhmä oivaltaakseni Hurriganesin musiikillista hienoutta. Ei varmasti olisi ensimmäinen kerta, eikä viimeinenkään. Nyt kun rupesin asiaa miettimään... jos Hurriganes (ja etenkin livenä koettuna) olisi ollut oma ensikosketukseni rockmusiikkiin, tilanne saattaisi olla toinen. Minulla sellaisia olivat The Beatles, Eagles, CCR, Pink Floyd sekä Guns n' Roses, ja toisaalta suomalaisista esimerkiksi Juice, Eput, Hassisen Kone, Pekka Pohjola ja Wigwam. Hurriganes - sitten kun siihen lopulta jossain törmäsin - ei kuulostanut miltään noista, ja minun tapauksessani valitettavasti - koska pidin noista aiemmin mainitsemistani enemmän. Olen silti valmis antamaan uuden mahdollisuuden, en halua lukita vastaustani loppuiäksi. Ehkä vaan kohdallani ei ole ollut vielä Hurriganesin aika. Toisaalta, en minä ole innostunut Rollareistakaan vielä. Onko pakko? Ile Kalliota olen kuullut 2000-luvulla livenä muissa yhteyksissä ja hän ainakin soitti kyllä hienosti. |
Kefiiri 24.01.2017 07:10:54 (muokattu 24.01.2017 07:51:40) | |
---|
lurkki: Ehkä hän on työikäinen. Tälle nauroin :D En ollenkaan epäile etteikö Roadrunner ole voinut jäädä joltakulta vaille huomiota, vaikka moinen tilanne omasta näkökulmastani erikoiselta vaikuttaakin. Hienosti tämä Tolonen mielestäni kiteyttää Hurriganesista yhden jutun, eli kontrastin Järvisen kekseliään soiton ja sävellysten palikkamaisen perusolemuksen välillä. Se tuo kokonaisuuteen rapean pohjan lisäksi jotain herkullista kuohkeutta :) Minkäs teet, jos joku edelleenkään ei löydä Järvisen soitosta mitään mielenkiintoista. Kiintoisaa siinä mielestäni on juuri se, miten yksinkertaisista aineksista saadaan tehtyä niin maukasta tavaraa. Ei tarvita mitään jatsiharmonioita. Roadrunnerin kitaraosuuksissa riittää jännitettä ja variaatiota fokuksen pysyessä rokkenrollin ytimessä. On se vaan vaikea selittää sanoin :D En ole musiikin asiantuntija. |
Kefiiri 24.01.2017 07:38:49 (muokattu 24.01.2017 07:50:00) | |
---|
Jucciz: Ehkä vaan kohdallani ei ole ollut vielä Hurriganesin aika. Toisaalta, en minä ole innostunut Rollareistakaan vielä. Onko pakko? On. Sekä Järvinen että Rolling Stones (Hurriganesin eri kokoonpanoista puhumattakaan) ovat tehneet tylsääkin pökeröä. Satunnaisten näytteiden perusteella kummankin merkitys voi jäädä avautumatta. Jos ei Roadrunnerin eikä Let It Bleedin kuuntelu auta, on hyväksyttävä se, että kyseiset orkesterit eivät ole kuulijan teekuppi. En ole musiikin asiantuntija. |
hosino 24.01.2017 08:23:22 | |
---|
Kaikki ne jotka eivät ymmärrä hurriganesia tai bändin musikkia, niitten ois pitänyt nähdä ganes livenä kun se oli parhaassa vedossa. Ei se pelkkä musa vaan se tyyli millä keikka soitettiin. |
Kefiiri 24.01.2017 08:40:46 (muokattu 24.01.2017 08:41:53) | |
---|
On se näinkin. Vähän sama kuin Clint Eastwoodin länkkäreissä. Monikin saisi ammuttua x määrän rosvoja, mutta harva osaisi tehdä sen yhtä vaikuttavasti. En ole musiikin asiantuntija. |
mpekkanen 24.01.2017 09:25:07 | |
---|
Jucciz: En minäkään ole, vaikka en kyllä toisaalta myöskään ole Soundin toimittaja. Voiko Suomessa olla varteenotettava muusikko, ja vieläpä kitaristi, mutta samalla kertaa aika lailla perehtymätön koko Hurriganesin touhuun? Minusta sinun kannattaisi kuunnella juurikin tämä kyseinen levy. Hurriganesilta jos on jotain muita levyjä kuunnellut tai pätkiä niistä, voi olla ettei ne ehkä olekkaan niin hyviä...makuja on tietysti monia. Ei tuo levy ole kuitenkaan kokonaisuudessaan aivan tajuttoman pitkä ja luulen, että kyllä sen ajan voisi huonomminkin käyttää. Minusta levy kannattaa kuitenkin kuunnella ihan kokonaisuutena, eikä Järvisen kitaran soittoa pelkästään ajatellen. Jos tämä toimittaja on syntynyt 1972, niin siitä voi helposti laskea että hänen isovanhempansa ovat syntyneet 1900-luvun alussa tai alkuvuosikymmeninä. Onhan siellä mummolassa voinut toki kyseistä levyä kuunnella mummon ja papan lisäksi tädit tai sedät, äidin tai isän lisäksi? Itse kun olen 73 syntynyt, niin hieman mietityttää miten tuon ikäiseltä toimittajalta tämä levy on voinut tosiaan mennä ohi? Ei sillä on noita monia sellaisia legendaarisia levyjä, joita en ole itsekkään joiltain bändeiltä kuunnellut. Kaikki ei ole aikanaan kiinnostanut ja ei kiinnosta edelleenkään. |