Aihe: Boss Katana, edullinen versio Wazasta
1 2 3 4 5 6 717 18 19 20 21
BugBadWolf
31.12.2016 21:23:31
ammonra: Minulla hävisi precense potikasta säädöt, ei vaikuta mitään vaikka kuinka ruuvais ja tehds reset tehty, taitaa mennä huoltoon! Onko muilla ilmennyt ongelmia?

Enpäs ole niitä muita, mutta...

Kokeile kuitenkin asentaa (uusin) laiteohjelmisto uudelleen. Kapineessa voi olla joku ohjelmallinen hässäkkä.

Voi toki olla säätökin rikki, mutta BOSSin maine ei aikaisemman perusteella anna aihetta epäillä laitevikaa ensiksi.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Progorava
31.12.2016 22:28:56
ammonra: Minulla hävisi precense potikasta säädöt, ei vaikuta mitään vaikka kuinka ruuvais ja tehds reset tehty, taitaa mennä huoltoon! Onko muilla ilmennyt ongelmia?

Entä jos ruuvailet sitä Tone Studiossa?
Välimallin jätkä, välimallin laulu, välimallin naamataulu.
ammonra
01.01.2017 13:31:33
Joo en ole vielä tuota Tone Studiota käyttänyt, pitää siis kokeilla sitä kautta! Kiitos!
ammonra
01.01.2017 18:34:08
Noniin Tone Studion kautta asennettu uusi ohjelma ja ei vika korjaantunut!
BugBadWolf
01.01.2017 21:30:39
ammonra: Noniin Tone Studion kautta asennettu uusi ohjelma ja ei vika korjaantunut!

Jos näin on, kyseessä on varsin todennäköisesti laitevika---> takuukorjaukseen.

Eikö se toimi edes Tone Studiossa soundia säätämällä? Huoltokeikan lyhentämiseksi kannattaa yrittää vähän paikantaa vaivaa itse. Jos toimii ohjelman kautta mutta ei nappulaa vääntämällä, syy löytyy kohtuuhelposti. Jos ei toimi kummallakaan, onkin edessä isompi soppa.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
RaskasMielinen
01.01.2017 22:48:21

BugBadWolf: Jos näin on, kyseessä on varsin todennäköisesti laitevika---> takuukorjaukseen.

Eikö se toimi edes Tone Studiossa soundia säätämällä? Huoltokeikan lyhentämiseksi kannattaa yrittää vähän paikantaa vaivaa itse. Jos toimii ohjelman kautta mutta ei nappulaa vääntämällä, syy löytyy kohtuuhelposti. Jos ei toimi kummallakaan, onkin edessä isompi soppa.

50-wattisessa ei ole fyysistä presence-säädintä lainkaan, mutta Tone Studiosta löytyy sekin.
"Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours."
BugBadWolf
01.01.2017 22:49:33
RaskasMielinen: 50-wattisessa ei ole fyysistä presence-säädintä lainkaan, mutta Tone Studiosta löytyy sekin.

Kah. Paljastin hölmöyteni koko maailmalle :D
BugBadWolf
01.01.2017 23:18:35
Laulava Kylätohtori: Eli business as usual... ;)

Juu. Näin välillä käy.

Huomaa kuitenkin, että minulle ei tuota uuden tiedon nielaiseminen suurempia ongelmia.

Itselle muuten tulee tuo satanen + 2 x 12 varayleismonitoimileikkikalukoneeksi, kunhan pätäkkäosasto palaa normaalitilaan.
Progorava
01.01.2017 23:39:27
ammonra: Noniin Tone Studion kautta asennettu uusi ohjelma ja ei vika korjaantunut!

Testaa se hard reset vielä uudestaan.

Minulla oli delay pimeenä heti uutena. Se löyty resetillä.

PANEL-nappula pohjassa virrat päälle.
Välimallin jätkä, välimallin laulu, välimallin naamataulu.
RaskasMielinen
02.01.2017 09:32:41

BugBadWolf: Kah. Paljastin hölmöyteni koko maailmalle :D

Katselin aikaisemmista postauksista, että jäsen ammonralla on 100-wattinen. Siinä on myös fyysinen presence-säädin. Laitoin 50-wattista koskevan maininnan, jotta porukka tajuaisi/viitsisi/uskaltaisi ottaa Tone Studion käyttöön. 50-wattiseen siellä siis on presence, mutta ihan jokaiseen Katanaan vaikka mitä mielenkiintoista efektiä ja niiden säätöjä. Lisäksi löytyy myös noise gate ja efektien paikkaa signaalitiellä voi vaihdella.
"Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours."
hallu
02.01.2017 11:09:17
RaskasMielinen: .................. Lisäksi löytyy myös noise gate ja efektien paikkaa signaalitiellä voi vaihdella.

Miten tämä muuten tapahtuu, tietääkö joku? tarkoitan, että tehdäänkö yksi AD muunnos ja sitten mallinnetaan sitä miltä efekti eri yhteyksissä kuulostaa eli se efektien järjestys olisi uusi efekti, vai tehdäänkö efektien välillä DA muunnos ja asetetaan efekti fyysisesti johonkin väliin?

Tämä ei tietenkään vaikuta mihinkään, mutta ihan uteliaisuudesta kysyn josko jollakin olisi asiasta tietoa. Mainosbrosyyreissähän teknisiä yksityiskohtia ei valoteta kovin paljoa (tai ehkä tämä onkin kerrottu, minä en vain ole ymmärtänyt sitä).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
BugBadWolf
02.01.2017 16:28:14
hallu:...tehdäänkö yksi AD muunnos ja sitten mallinnetaan sitä miltä efekti eri yhteyksissä kuulostaa eli se efektien järjestys olisi uusi efekti, vai tehdäänkö efektien välillä DA muunnos ja asetetaan efekti fyysisesti johonkin väliin?...

Mallinnuksessa mennään nykyään pääsääntöisesti ohjelmistopohjalla. Sellaisessa jokainen efekti on ikäänkuin oma pienoisohjelmansa. Signaalia siis ajetaan ohjelmasta toiseen ja niiden keskinäistä järjestystä voidaan muutella.

Tiedähäntä, voiko siinä nyt ihan sanoa että fyysisesti välistä toiseen, mutta suoritettavien ohjelmien järjestys signaaliketjussa siirtyilee samaan tapaan kuin pedaalilaudan kanssa leikkiessä.

Sitä, kuinka paljon BOSSissa on analogista tavaraa ja kuinka paljon tietokonetta, en osaa sanoa. Wazassahan mennään pääasiassa raudalla, mutta jo hinnankin takia veikkaan että Katana olisi suurimmaksi osaksi ohjelmapohjainen.
hallu
02.01.2017 16:32:01
BugBadWolf: Mallinnuksessa mennään nykyään pääsääntöisesti ohjelmistopohjalla. Sellaisessa jokainen efekti on ikäänkuin oma pienoisohjelmansa. Signaalia siis ajetaan ohjelmasta toiseen ja niiden keskinäistä järjestystä voidaan muutella.

Tiedähäntä, voiko siinä nyt ihan sanoa että fyysisesti välistä toiseen, mutta suoritettavien ohjelmien järjestys signaaliketjussa siirtyilee samaan tapaan kuin pedaalilaudan kanssa leikkiessä.

Sitä, kuinka paljon BOSSissa on analogista tavaraa ja kuinka paljon tietokonetta, en osaa sanoa. Wazassahan mennään pääasiassa raudalla, mutta jo hinnankin takia veikkaan että Katana olisi suurimmaksi osaksi ohjelmapohjainen.

Niin tuohan olisi loogista, että efektit ovat aliohjelmia pääohjelman sisällä. Periaatteessahan jokainen AD-DA muunnos huonontaa signaalia ja jos se ei ole välttämätön, niin edullisintahan se on tehdä ohjelman sisällä.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
BugBadWolf
02.01.2017 20:41:19 (muokattu 02.01.2017 20:41:55)
hallu: Niin tuohan olisi loogista, että efektit ovat aliohjelmia pääohjelman sisällä. Periaatteessahan jokainen AD-DA muunnos huonontaa signaalia ja jos se ei ole välttämätön, niin edullisintahan se on tehdä ohjelman sisällä.

Periaatteessa kyllä, mutta nimenomaan rautatasolla. Kun sähköinen signaali muutetaan biteiksi, yksikään äänitäkänä ei varsinaisesti katoa samaan tapaan kuin signaali heikkenisi pedaaliketjussa. Toki muokattuna, mahdollisesti pakattunakin (halvempaan mennessä tapahtuu kaikenlaista) se bittivirta seuraavaan vaiheeseen kulkee, mutta sellaista mekaanista vähenemistä ei tapahdu. Ja käsittelyn jälkeen signaali yleensä nostetaan ohjelmoidusti optimitasolle ennen rautaan palauttamista.

Ainoa mikä bittivirrassa voi nykyisinkin alkaa vaivaamaan, on latenssi. Mitä enemmän väännetään, sitä hitaammaksi kapineen reagointi soittimen elkeisiin menee. Tehokkaammat prosessorit auttavat tähän, mutta tähän mennessä en ole vielä törmännyt yhteenkään mallintavaan, joka kykenisi Kielletyn Merkin kaltaiseen herkkyyteen.
tuskiz
02.01.2017 21:18:24
Poiketaas vähän muille teille.

Onko kukaan tehnyt vertailua Katanan ja Fenderin Mustang-vaffareiden välillä? Noin niinkuin soundien ja käyttöliittymän osalta vaikkapa.

Harmittaa näissä usempaa kokoa tarjoavissa mallintavissa se, että joudut periaatteessa ostamaan aina isoimman että saat täyden paketin, pienemmissä kun on aina karsittu ominaisuuksia (esim. juuri namiskoja puuttuu) ja joudut käyttämään jotain kämästä softaa saadaksesi täydet säädöt käyttöön sekä elämään sen kanssa, että sulla on joku 700 wattinen mölytoosa mummoja täynnä olevassa kerrostalossa, Katanoissa tosin on power soakki, mutta 100 wattisen saa pienennettyä vaan joko puoleen tai 5 wattiin, eka voi silti olla liikaa ja toinen liian vähän, noh onpahan silti kuitekin joka on hieno juttu trankkuvahvarissa.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
ammonra
03.01.2017 15:51:14
Tehdas reset tehtiin ja uusi käyttis asennettiin ja ei toimi kummassakaan, ei tone studiossa eikä vahvarissa! Joten takuu huoltoon meni! Mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu!!!
ammonra
17.01.2017 06:15:59
Laite tuli huollosta ja taas pelittää normaalisti!!! On kyllä hyvät soundit noin pieneksi vehkeeksi!!!
tuquoque
31.01.2017 11:00:30
Markkinahypen uhrina tilasin kokeilematta Katanan 100W kombon eilen. Illalla pääsee testaamaan ja vähän jänskättää. Lähes kaikki Bossin mallintavat tullut kokeiltua ja monin paikoin tweedit ja marshallit ollut todella lähellä omia mieltymyksiä, mutta aina ennen pitkää alkanut jurppimaan se jokin puute soundissa. Jokohan nyt menisi rajan yli eikä tarvitsisi laitetta palauttaa? Palailen asiaan testikierroksen jälkeen.
RaskasMielinen
31.01.2017 17:16:35

tuquoque: Markkinahypen uhrina tilasin kokeilematta Katanan 100W kombon eilen. Illalla pääsee testaamaan ja vähän jänskättää. Lähes kaikki Bossin mallintavat tullut kokeiltua ja monin paikoin tweedit ja marshallit ollut todella lähellä omia mieltymyksiä, mutta aina ennen pitkää alkanut jurppimaan se jokin puute soundissa. Jokohan nyt menisi rajan yli eikä tarvitsisi laitetta palauttaa? Palailen asiaan testikierroksen jälkeen.

Aika kireet middlet, muuten ok. Tone Studiosta löytyy lisää työkaluja equttamiseen eli lataa se tietokoneellesi heti kättelyssä. Tone Studiosta löytyy myös mm. noise gate.

Hintaisekseen vähintäänkin ok laite ja lukuisten efektien ansiosta ennen kaikkea monipuolinen, tosin samanaikaisten efektien määrä on rajoitettu ja lisäksi ne on sijoiteltu siten ryhmiin, että tietyt valinnat sulkevat pois toisia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)