hollstro 30.12.2016 23:14:51 | |
---|
BigPapa: Oli vintage tai ei, niin sellainen vivahde kieltämättä tulee tästä 70-lukulaisesta, minkä joku aika sitten hommasin. Näiden valmistushan lopetettiin 1982. ja sitten on tullut , en nyt muista mstä lähtien. re-issueita, custom shoppeja yms. Kauanhan tuota tuli etsiskeltyä. Mukava vehje. https://muusikoiden.net/dyn/users/149432.jpg Albert-meininkiä. Hienossa kunnossa. Yleensä noista on kultaukset ihan kulahtaneet. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
BugBadWolf 30.12.2016 23:15:49 | |
---|
J.Hollström:...Jos joku 150 euron ritsa ärsyttää niin vissiin aika nihkee meno kaikin puolin. Sinä se et suostu ymmärtämään että niiden ritsojen kauppaaminen vintagena kusee juurikin sen oikean vintagen koiville. Mutta pusu pususta jne. Mitähän tähän nyt laittaisi..? Jos kritiikki valevintagea kohtaan ärsyttää, niin taitaa olla aika nihkee luottamus omien kalujen hinnan pysyvyyteen. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
fox 30.12.2016 23:16:18 | |
---|
hollstro: Tuota näkee Fendereissä ja Gibsoneissakin. Gibson tosin ei päivännyt mikkejä, mutta PAF:eja voi olla jopa 65 kitaroissa (Pat # tuli 1963, sama mikki toki, vain tarra eroaa), erityisesti jos ovat kullatuilla kuorilla. No hei, ihan "virallisesti" niitähän oli (siis 50-luvun PAFfeja) vielä vuonna -82, laittoivat niitä Guitar Traderin spessutilaus-Les Pauleihin.. Sällit tiedottivat, että olivat tuon Elginin tehtaan jotain varasto-jäämistöä. =) (Ja tämä tarina ei ole palturrria..) |
hollstro 30.12.2016 23:17:47 | |
---|
p130: Joo, näinhän se yleensä on että vanhan mallin osat käytetään loppuun jos oleellista eroa ei uuteen versioon ole. PVC-pleksi ja Fender-logo laukussa tuosta kuitenkin löytyvät eli uudempaakin ominaisuutta on. Sarjanumeron perusteella olisi viimeisiä 64 kasattuja. Sarjanumero on just tuon osalaari-homman takia epätarkka. Mutta sun osalta kitara päivittyy viimeisimmän aikaleiman mukaan, ja uskon että Joulukuu 64 on hyvinkin realistinen. Jos siinä on ollut mint green pleksi niin siten on aika varmasti. vuoden 1965 alussa alkoi jo valkoisen pleksin kausi. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
hollstro 30.12.2016 23:18:28 | |
---|
fox: No hei, ihan "virallisesti" niitähän oli (siis 50-luvun PAFfeja) vielä vuonna -82, laittoivat niitä Guitar Traderin spessutilaus-Les Pauleihin.. Sällit tiedottivat, että olivat tuon Elginin tehtaan jotain varasto-jäämistöä. =) (Ja tämä tarina ei ole palturrria..) Näin on. Nuo Les Paulit ovat kiven alla. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
fox 30.12.2016 23:20:13 | |
---|
hollstro: Albert-meininkiä. Hienossa kunnossa. Yleensä noista on kultaukset ihan kulahtaneet. Jenkeissä pysyy paremmin ku noissa japseissa.. Se pohjustus on parempaa, sanovat vintage-remonttimiehet. |
BigPapa 30.12.2016 23:20:54 | |
---|
hollstro: Näin on. Nuo Les Paulit ovat kiven alla. Mulla oli sellanen. Ihan mukava vehjes sekin oli. Löyty sieltä Ympyrätalon puodista 80-luvun alkupuolella. Mutta aikansa kutakin. |
J.Hollström 30.12.2016 23:20:57 | |
---|
BugBadWolf: Sinä se et suostu ymmärtämään että niiden ritsojen kauppaaminen vintagena kusee juurikin sen oikean vintagen koiville. Mutta pusu pususta jne. Mitähän tähän nyt laittaisi..? Jos kritiikki valevintagea kohtaan ärsyttää, niin taitaa olla aika nihkee luottamus omien kalujen hinnan pysyvyyteen. Ja vitut, ei mulla ole mitään hirveän vintakea joten ei huoltakaan. El Maijojen hinnatkaan ei hirveästi harmita vaikka olis tonneja. |
fox 30.12.2016 23:22:31 | |
---|
hollstro: Näin on. Nuo Les Paulit ovat kiven alla. Jostain muistelen että ne oli kaks kertaa normi-LP:tä kalliimpiakin.. Ja siis tosiaan, eihän noita menny kun juurikin Guitar Traderille. Ei siis ollenkaan "normaalijakeluun", vaikka nyt Gibson Europa:lle. |
hollstro 30.12.2016 23:23:22 (muokattu 30.12.2016 23:25:24) | |
---|
BugBadWolf: Sinä se et suostu ymmärtämään että niiden ritsojen kauppaaminen vintagena kusee juurikin sen oikean vintagen koiville. Mutta pusu pususta jne. Mitähän tähän nyt laittaisi..? Jos kritiikki valevintagea kohtaan ärsyttää, niin taitaa olla aika nihkee luottamus omien kalujen hinnan pysyvyyteen. Myyjä saataa myydä vaikka minä, ostajan pitää olla hereillä. Usein nuo vanhojen japanin halpisten myyjät pitävät niitä aarteina vaikka ovat melkoista kuraa. Sitten kun kehtaa opastaa niin suuttuvat. Mun soittajan uran alussa (70-luvun puoliväli) noita Mayoja, Cimareita, Morriksia, Arioita... oli paljon ja kauheeta paskaa. Ibanez oli jo kova rassi, vaikka niidenkin halvimmat mallit erityisesti vuosikymmenen alusta saatika 60-luvulta olivat kyseenalaisia soittimia. Ibanez paransi laatua 70-luvun loppua kohti todella rankasti. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
fox 30.12.2016 23:23:42 | |
---|
J.Hollström: Ja vitut, ei mulla ole mitään hirveän vintakea joten ei huoltakaan. El Maijojen hinnatkaan ei hirveästi harmita vaikka olis tonneja. Mua voi harmittaa, mulla on El Maijan banjo. :( |
BugBadWolf 30.12.2016 23:27:40 | |
---|
fox: No hei, kukapas ymmärsi.. ;) Pääasia että ääntä tuli. Meillä ei Mayoja ollu, mutta Kasugaa, Columbusta, Marchisia ja DIAa... Noiden Mayojen määrä meidän kuvioissamme on oikeastaan lista hämeenlinnan Fazerin valikoimasta siihen aikaan. Yamaha vahvistimia oli siis myös paljon (oma oli JX50 ja olen vieläkin sen harhan vallassa että oli hyvä. Myöhemmin G100II + 4 x 12). Vantagea, Guildia (siihen aikaan niitä jostain syystä sai halvalla) ja WEMiä siellä ainakin oli. Ja se yksi Hondo, jonka kauheuden muistaa vieläkin. Soundista saa kuvan kun toteaa, että äänensärkijä oli se juttu ja 50W oli liian vähän ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
fox 30.12.2016 23:28:00 | |
---|
hollstro: .. Ibanez paransi laatua 70-luvun loppua kohti todella rankasti. Olihan nuo ihan viimeiset "lawsuitit" jo vallan kovetuita soittimia.. Ja sittenhän se homma lähti kiitoon, kun ryhtyivät omia skebamallejansa kehittelemään. Tosiaan, meillä on toisella kitaristilla ihan keikkaskebana Aria Pro II ollut vuosia, eikä ne(kään) huonompia ole. Ja hei, mullahan on tuo "salattu pahe" noi Matsumokun Vantaget. Iban Artistit toki se ykkösarmastus. =) |
hollstro: Myyjä saataa myydä vaikka minä, ostajan pitää olla hereillä. Usein nuo vanhojen japanin halpisten myyjät pitävät niitä aarteina vaikka ovat melkoista kuraa. Sitten kun kehtaa opastaa niin suuttuvat. Mun soittajan uran alussa (70-luvun puoliväli) noita Mayoja, Cimareita, Morriksia, Arioita... oli paljon ja kauheeta paskaa. Ibanez oli jo kova rassi, vaikka niidenkin halvimmat mallit erityisesti vuosikymmenen alusta saatika 60-luvulta olivat kyseenalaisia soittimia. Ibanez paransi laatua 70-luvun loppua kohti todella rankasti. Ehdottomasti kehnoimmasta päästä (lue: halvimmalla tehtyjä) oli kyllä minun mielestä Matsumokun konsernin DIA-kitarat. Moridairan Morrikset ei kovin laatuisia olleet myöskään. http://matsumoku.org/models/ariaproii/ys/ys.html tuollasta YS-500 Aria Pro II:sta se meidän kitaristi keikoilla käyttää.. |
J.Hollström 30.12.2016 23:38:07 | |
---|
fox: Olihan nuo ihan viimeiset "lawsuitit" jo vallan kovetuita soittimia.. Ja sittenhän se homma lähti kiitoon, kun ryhtyivät omia skebamallejansa kehittelemään. Tosiaan, meillä on toisella kitaristilla ihan keikkaskebana Aria Pro II ollut vuosia, eikä ne(kään) huonompia ole. Ja hei, mullahan on tuo "salattu pahe" noi Matsumokun Vantaget. Iban Artistit toki se ykkösarmastus. =) Zipanezilla on ollut hienoja soittimia, tosi hyvin tehty jne. Ainoa mikä niissä karsastaa on niiden älytön paino. Alta viis kilosia siikoja ei taida kauheasti löytyä. |
BugBadWolf 30.12.2016 23:43:04 | |
---|
J.Hollström: Ja vitut, ei mulla ole mitään hirveän vintakea joten ei huoltakaan. El Maijojen hinnatkaan ei hirveästi harmita vaikka olis tonneja. Minulle väitettiin juuri että tuo Mark III olisi muka vintagea, joten pitääkö a) olla huolissaan b) nostaa hintaa c) jatkaa kuten tähän asti, eli pitää sitä vanhana, rumana mutta ihmeekseni lähes ehjänä kasarikoneena? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
J.Hollström 30.12.2016 23:49:34 | |
---|
BugBadWolf: Minulle väitettiin juuri että tuo Mark III olisi muka vintagea, joten pitääkö a) olla huolissaan b) nostaa hintaa c) jatkaa kuten tähän asti, eli pitää sitä vanhana, rumana mutta ihmeekseni lähes ehjänä kasarikoneena? Jos siitä pyydettäisiin vaikka 15 900 eur niin sitä vois pitää vaikka hyvänä vitsinä. Muutoin tuskin aiheuttaa isompaa ihmetystä alan piireissä. En tosin ole lukenut joka värssyä tästä riimistä joten voin olla ihan kujallakin. |
fox 30.12.2016 23:51:21 | |
---|
J.Hollström: Zipanezilla on ollut hienoja soittimia, tosi hyvin tehty jne. Ainoa mikä niissä karsastaa on niiden älytön paino. Alta viis kilosia siikoja ei taida kauheasti löytyä. No, toi mun kuvassa oleva Artist on 10,5 lb eli karvan alta viiden, tuota luokkaa on sitte miltei kaikki muutkin AR-Artistit. AR 50 on 9,5 paunaa, AR 30 on toki huomattavasti köykösempi. 26xx -sarjalaiset ohuemmalla rungolla vissiin tuossa 9 lb luokkaa. Yamahan SG 2000 -SG 3000 taitaa olla jo pikkusen päältä 5 kilosia. 4 x 45 minsan setti, niin jos ei oo leveetä remmiä niin tietää kannatelleensa. |
p130 30.12.2016 23:52:15 (muokattu 30.12.2016 23:54:44) | |
---|
hollstro: Sarjanumero on just tuon osalaari-homman takia epätarkka. Mutta sun osalta kitara päivittyy viimeisimmän aikaleiman mukaan, ja uskon että Joulukuu 64 on hyvinkin realistinen. Jos siinä on ollut mint green pleksi niin siten on aika varmasti. vuoden 1965 alussa alkoi jo valkoisen pleksin kausi. http://www.guitarhq.com/65strat.html Joulukuu 1964 mainitaan tuolla pvc-pleksien ensiesiintymiseksi eli joulukuu 64 erittäin todennäköisesti. Pikkuepätarkkuuksia on kyllä noidenkin sivujen tiedoissa mutta tuskinpa juuri tässä... ;) E: Nauhoja lukuunottamatta on originaali sillä varmuudella kuin Pajaan voi luottaa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
fox 30.12.2016 23:53:58 | |
---|
p130: http://www.guitarhq.com/65strat.html Joulukuu 1964 mainitaan tuolla pvc-pleksien ensiesiintymiseksi eli joulukuu 64 erittäin todennäköisesti. Pikkuepätarkkuuksia on kyllä noidenkin sivujen tiedoissa mutta tuskinpa juuri tässä... ;) Mites, kutistuiko toi uudempi pleksi niinkuin ne vanhat? |