Aihe: Saara Aalto
1 2 3 4 5208 209 210 211 212277 278 279 280 281
juha_p
28.12.2016 14:34:44 (muokattu 03.01.2017 09:52:55)
Janizio: Ja sinä viittaat että Michael on jättänyt Saaran yksin ja tukematta. Kaikki kertoo kyllä jostain ihan muusta. Ja mitä ystävyyssuhdeko pitäis panna poikki Michaelin kanssa nyt kun X-Factor käänsi uuden ison hienon lehden Saaran uralla ja elämässä. Miksi ihmeessä? Sama juttu Teemun kansssa miksi puhut, hänenkin kohdalla ajoittain siihen sävyyn, että hänenkin pitäisi jotenkin olla historiaa kun aletaan puhua vielä läheisemmästä ystävästä kuin Mike.

Sulla on kumma ajattelutapa, että kun X-Factor toi uusia tuulia ja paljon niin ne vanhat pitäis unohtaa suurinpiirtein kokonaan.

Liekkö olet lukihäiriöinen.

M.M. ei ole silmätikkunani eikä minua kiinnosta hänen ystävyytensä syvyyden taso S.A.:ta kohtaan pätkääkään (olen vain nähnyt 2 videota nyt XF aikana jossa M.M. on kosketuksissa S.A.:n kanssa ...
torilla (tästä jo keskusteltiinkin) - https://www.youtube.com/watch?v=ppKN2Z8z8s4
ja
Lontoossa (lauloi jonkun äänestyshöpötyksen S.A.:n heilutellessa M.M. signeerauksella varustettua leyhytintä) - https://twitter.com/i/videos/tweet/807968797307060225?
... olisko M.M. kapakkakiertuella UK:n alueella joskus lähiaikoina? ...

niin, ja olihan se tämäkin outo haastattelu - https://www.youtube.com/watch?v=1VUNnDbi-uo)).

Näennäisen tuen (kävihän pariin otteeseeen Lontossakin) ja yhteisesiintymisten tuomien keikkapalkkioiden lisäksi T.R.:llä ei ilmeisesti ole viimeaikoina enää ollut mtään uutta annettavaa S.A.:n unelmia ajatellen (en tiedä T.R.:n vaikutusta S.A.:n tuotannossa). Heidän välinen ystävyys kyllä kestää, jos on aitoa, vaikka yhteisten keikkojensa määrää vähennettäisiinkin minimiin nyt S.A.:n mahdollisen kansainvälisen uran aikana. Tuskinpa sinäkään fanina haluat jäädä menneeseen junnaamaan ?

Ura jota on nyt lähdetty vauhdilla rakentamaan on suunnattu kansainväliseen menestykseen jossa tuloshakuisesti ajattelevalle yritykselle Suomen markkinat ovat vaan liian pienet (tämä ilmeisesti painavin syy sille miksi Sony Music FIN mukana sopimuksessa ... sen rooli on ilmeisesti vain markkinointi-/jakelukanavana). Kannattaa myös ottaa huomioon se seikka että nyt S.A.:n asioita hoitavat suuremmat tekijät pääasiallisesti liikevoiton toivossa ja itse tekeminenkin on Sony Music - ja managerointisopimusten vuoksi huomattavasti rajallisempaa verrattuna aikaisempaan (mitä kaikkea sitten on saanut liitettyä sopimuksiin). Realiteettina voisi mainita että S.A.:n keikkapalkkio luultavasti moninkertaistuu josta automaattisesti on seurauksena se että esim. tutuksi käyneet kirkkokonserttikiertueet T.R.:n kanssa hinnoittuvat mahdottomaksi toteuttaa.
juha_p
28.12.2016 14:54:00 (muokattu 28.12.2016 23:59:27)
Janizio: En tiedä korvauksetta, mutta niinhän toi sanoi jossakin haastattelussa, että hyvin on X-Factor matka tiliä tyhjentänyt, että ei sieltä mitään isoja korvauksia ainakaan ole tullut.

Mistäs luulet, että johtui, että Saara just nyt lähti X-Factorin kautta koittamaan. Okei ehkä tunsi itsensä tarpeeksi ns. kypsäksi kokeilemaan sitä kautta, mutta yksi syistä lienee, että taloudellinen tilanne mahdollisti sen

Muutama edestakainen lento (HKI-UK) ja hotelliyöt onnistuu vaikka työmarkkinatuella elävälle jos ei luksusta etsi. X-Factor maksoi S.A.:n menot kuten LA käynti ja XF talossa asumisen lukuunottamatta tietenkään henkilökohtaisia menoja (velat ja muut menot kotimaassa, henkilökohtaiset vaatteet ja muu luxus). M.S. asui ilmeisesti omalla kustannuksellaan tuttavaperheen luona ja maksoi omat pakolliset menonsa ... ehkä yhteiset hotelliyöt meni S.A.:n piikkiin. Suurin menoerä S.A.:lle taisi olla ne menetetyt keikkapalkkiot.

Yume recordsin tilinpäätöstiedot - https://www.finder.fi/Musiikkituota … ds+Oy/Helsinki/yhteystiedot/2534252 (myyntiä on ilmeisesti ollut kohtuudella)
Henkilökohtaiset verotiedothan oli jo urkittavissa tuossa aikaisemmin.

Jossakin vaiheessa yritin kaivella tietoja mahdollisista palkkioista itse kisan aikana mutta en löytänyt. Erään lähteen mukaan kevään kiertueelta kuitenkin saisivat esityskertojen perusteella palkkioita kokonaisuudessaan 50000 - 100000 puntaa kukin. Toisen lähteen mukaan palkkio olisi vain 700 puntaa/pv (mitä sisältyy 19 keikan lisäksi) + 10000 punnan bonus. http://forums.digitalspy.co.uk/showthread.php?t=2193034

Kyllä S.A. on riittävästi raottanut julkisuudelle taustoja jotka johtivat XF matkaan. Ei niitä sinun kannata alkaa enää arvailemaan.
Jormaz
28.12.2016 17:17:27
Janizio: Sano yksikin hyvä syy miksi duetot Teemun kanssa pitäisi ihan kokonaan unohtaa?

Ei tietenkään niitä duettoja pidä missään maailman Areenoilla esittää, mutta miks ei niitä vois Suomessa tehdyillä keikoilla ainakin joskus tehdä.

Mihin Saaran tasoinen laulaja tarvitsee jotain Teemua? Tai ketään muutakaan duettokumppania, pois lukien erityistilaisuudet jossa vedetään jonkun kanssa yksi biisi. Duetot on todella juustoisia. Ketään Saaran uusista seuraajista ei kiinnosta Teemu ja tuskin kiinnostaa levy-yhtiötäkään. Ei niin että Teemussa mitään vikaa olisi.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
evo
28.12.2016 17:21:02
Knowledge is power.
Janizio
28.12.2016 21:49:10
Kyse ei ole siitä tarviiko Saara Teemua mihinkään enää ammatillisessa mielessä. Ystävänä ja tukijana varmastikin. Joo heidän ystävyys ei varmasti häviä sen takia, että yhteiset keikat tippuu nyt minimiin niin kuin varmasti käykin sehän on päivän selvää että niin käy

Tottakai itse tekemisen mahdollisuus jonkin verran karisee ja vähenee nyt kun on levy-yhtiö ja manageritoimisto takana, mutta mä en usko, että Saara puhuu ns. lämpimikseen siitä, että hän pääsee hyvällä tavalla vaikuttamaan levynsä sisältöön, kenties tekemään itsekin biisejä jne. Vihjasi jo, että Ouluunkin olisi tekeillä ja suunnitteilla konserttia. Sekö olis kokonaan manageritoimiston idea tehdä konsertti Ouluun? Mahtaa olla vähän ainakin Saaralla näppinsä pelissä sen idean kanssa
lurkki
28.12.2016 21:54:40
Jääköhän nyt valmennuskurssit ja luennot Merin kanssa pois?
Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää.
ukko idänmies
28.12.2016 22:08:45
Duetto Merin kanssa? Siis, jos laulu irtoaa.
Huone 105, saavu sinne siis.
Janizio
28.12.2016 22:16:00
http://www.mtv.fi/viihde/ohjelmat/x … ltava-investointi-itselleni/6243672

Niin ja kun jotkut ovat miettineet täällä tätä asiaa niin jos tämä nyt pitää paikkansa niin ilmeisestikin koko touhu on mennyt Saaran omasta pussista
juha_p
28.12.2016 23:04:46
Janizio: http://www.mtv.fi/viihde/ohjelmat/x … ltava-investointi-itselleni/6243672

Niin ja kun jotkut ovat miettineet täällä tätä asiaa niin jos tämä nyt pitää paikkansa niin ilmeisestikin koko touhu on mennyt Saaran omasta pussista

Mitähän tarkoitat 'koko touhulla' ? ;)
Janizio
28.12.2016 23:35:43
juha_p: Mitähän tarkoitat 'koko touhulla' ? ;)

Lennot ja matkustamiset sinne. Et X-Factor ei ole muuta matkoja kustantanut kuin sen Homecoming matkan. Ennen live-lähetysten alkuahan Saara kävi melkeinpä joka välissä Suomessa. Niitä ei ole X-Factor maksanut.

En tiedä täysin toki, mutta tuossahan toi Saara sanoo, että ns. hienosti on tilipussi tyhjentynyt ton X-Factor taipaleen aikana, että tarviiko se sen enempää perusteluja
ErkkiErakko
29.12.2016 00:44:58
ukko idänmies: Duetto Merin kanssa? Siis, jos laulu irtoaa.

Naurun paikka.
ErkkiErakko
29.12.2016 01:05:18
Janizio: http://www.mtv.fi/viihde/ohjelmat/x … ltava-investointi-itselleni/6243672

Eikä tuokaan nyt ollut mikään höpöjuttu, joista oot niin maininnut täällä.

Mainihteppa yksikin höpöjuttu Saarasta, itse en ainakaan ole niihin törmännyt.
ErkkiErakko
29.12.2016 01:41:49
juha_p: Noita yhteistyö halukkaita kyllä ilmaantuu aina kun artisti alkaa nousta suurempaan suosioon.

Mielestäni M.M. ei vaan kuulu sinne.

Jotenkin vaan tuntuu että ajattelet noi asiat S.A.:n ystävyyssuhteiden kautta etkä näe sitä seikkaa että S.A. itse halusi etäisyyttä tilanteeseen joka oli päällä aikana ennen XF kisaan hakemista (eikös maininnut jopa harkinneensa luovuttamista niinä heikkoina hetkinään (missähän se noiden ystävien tuki silloin oli?)). Onneksi nykyinen puoliso M.S. oli kuitenkin paikalla 'oikeaan aikaan' ja 'oikealla ajatuksella' ja sai käynnistettyä sen prosessin jonka hedelmistä nyt kuluneen syksyn ja alkutalven aikana UK:ssa, täällä ja muualla maailmalla on saatu nauttia (Sydämelliset kiitokset Merille siitä).

Niin Merihän oli tässä, sellainen visionäärinä toimiva. Isomman korren veti kyllä Saara, hänhän se osallistui tähän ja mitä siitä seurasikaan.
Janizio
29.12.2016 07:41:44
ErkkiErakko: Eikä tuokaan nyt ollut mikään höpöjuttu, joista oot niin maininnut täällä.
.

Tää ei ole höpöjuttu sen takia, että nämä sanat, että X-Factor kisa oli iso investointi hälle itselleen niin on tullut suorana lähetyksenä Saaran omasta suusta. Hänen sanaansa minä luotan täysin.

Lennot on tosiaan saanut maksaa itse ja yks ollennainen juttu unohtu mihin on live-lähetysviikkojen aikana palanut rahaa kiitettävästi on heidän siis Merin ja Saaran hotelliyöt live-lähetys viikonloppuina eli mun käsityksen mukaan he ovat viettäneet hotellissa lähellä live-lähetys Areena yöt viikonloppuisin.

Se on tietty oma valinta, että siihen palanut rahaa, mutta fiksu sellainen
juha_p
29.12.2016 09:05:03 (muokattu 29.12.2016 12:53:33)
Tuossa aikaisemmin linkitin tuoreehkon M.M.:n antaman radiohaastattelun videoinnin (https://www.youtube.com/watch?v=1VUNnDbi-uo), jossa oli puhetta S.A.:n löytämisestä (siis discovery). Ottaen huomioon mitä S.A. oli jo ehtinyt tehdä ennen The Voice kisaa niin onko tietoa missä vaiheessa tuo 'löytäminen' tapahtui kun en ole ainakaan itse törmännyt tietoon että M.M. olisi ennen mainittua kisaa ollut tekemisissä S.A.:n kanssa?
Janizio
29.12.2016 11:20:44
juha_p: Tuossa aikaisemmin linkitin tuoreehkon M.M.:n antaman radiohaastattelun videoinnin, jossa oli puhetta S.A.:n löytämisestä (siis discovery). Ottaen huomioon mitä S.A. oli jo ehtinyt tehdä ennen The Voice kisaa niin onko tietoa missä vaiheessa tuo 'löytäminen' tapahtui kun en ole ainakaan itse törmännyt tietoon että M.M. olisi ennen mainittua kisaa ollut tekemisissä S.A.:n kanssa?

Mä en niinku saa kyllä taas kiinni yhtään mikä tämänkin kommenttisi se pointti on?
sticky fingers
29.12.2016 11:44:44
Janizio: Mä en niinku saa kyllä taas kiinni yhtään mikä tämänkin kommenttisi se pointti on?

Sitä kai, että S.A.:lla oli jonkinlainen ura (ja joitakin laulukisaosallistumisia) ennen voice of finlandia, missä M.M. Saaraa valmensi. Näin ollen on hiukan epämääräistä sanoa, että M.M. mitenkään olisi "löytänyt" Saaraa, etenkin kun Saara ei VOF:n myötä tullut koko kansan tutuksi juuri sen vahvemmin kuin mitä oli ennen sitä ollut.
"'I've got, as they say, a well-develped talent for observation when it's already too late and some unpleasantness has happened"
Janizio
29.12.2016 12:01:26 (muokattu 29.12.2016 12:07:41)
sticky fingers: Sitä kai, että S.A.:lla oli jonkinlainen ura (ja joitakin laulukisaosallistumisia) ennen voice of finlandia, missä M.M. Saaraa valmensi. Näin ollen on hiukan epämääräistä sanoa, että M.M. mitenkään olisi "löytänyt" Saaraa, etenkin kun Saara ei VOF:n myötä tullut koko kansan tutuksi juuri sen vahvemmin kuin mitä oli ennen sitä ollut.

Ei ehkä koko kansa, mutta fanipohjaa se lisäsi huomattavasti. Olkaa mitä mieltä tahansa, mutta oli se Voice of Finlandkin aika iso potku Saaran uran persuuksiin se on fakta siitä te että pääse mihinkään.

Ei suoranaisesti joo Mike olekaan se joka ns. Saaran löysi, sehän on ihan täysin totta. Mä en niinku silti ymmärrä tätä nimimerkki juhan negatiivisita suhtautumista Saaran ja Miken väleihin jne.

Mut se mitä eilisen Oulun torijuhlan perusteella kuuntelin niin sellainen biisien välissä puhumisen taito on mennyt ihan valtavia harppauksia eteenpäin sit viime kesän kun näin Saaran viimeksi. Heittää jo huumoria ja kaikkee muutakin siellä väleissä ihan eri malliin ku ennen
sticky fingers
29.12.2016 12:28:17
Janizio: Ei ehkä koko kansa, mutta fanipohjaa se lisäsi huomattavasti. Olkaa mitä mieltä tahansa, mutta oli se Voice of Finlandkin aika iso potku Saaran uran persuuksiin se on fakta siitä te että pääse mihinkään.

Turhaan teet tästä mitään "Ritarillinen fani puolustamassa neitoa pulassa" -asetelmaa (vaikka epäilemättä mieluusti juuri Saaran suhteen tuossa asemassa olisitkin). Ei tää ole mikään sinä vs. muut -tappelu tässä nyt, enkä siksi ymmärrä mitä noi "olkaa mitä mieltä haluatte" -heitot sulta on. Mistä ne sun mielestä kertoo? Sitä mä vaan, sulla on selvästi joku "oikea" käsitys kaikesta Saaraan liittyvästä ja sun mielessä meillä "muilla" on joku yhteinen mielipide/näkemys asiaan, vaikka näin tuskin on. Toi sun fanittamisesi on jo jokin aikaa sitten lientynyt "normaaliksi", mikä on erittäin hyvä asia sun itsesi kannalta. Älä siis lietso itseäsi takaisin pimeälle puolelle kuvittelemalla vihollisia sinne, missä niitä ei ole.
"'I've got, as they say, a well-develped talent for observation when it's already too late and some unpleasantness has happened"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)