Aihe: Kätisyys...
1 2
afro
29.11.2002 23:34:47
Niin.
Taas yksi gallup. ;)

Eli oletko oikea- vai vasenkätinen?
Ja jos olet vasuri niin soitatko niin kuin oikeakätiset vai onko setti ns. peilikuva perussetistä?
Ymmärsitte varmaan, vai?!??
-afro-
afro
29.11.2002 23:36:05
Kiitos kysymästä!
Olen oikeakätinen. Setti on "normaalisti".
-afro-
fox
30.11.2002 00:00:02

Kiitos kysymästä!
Olen oikeakätinen. Setti on "normaalisti".

Samoin,kiitos.
Tunnen kyllä vuosien varrelta vinon pinon rumpaleita mut varmuudella vain kolme "vasuria" joista ainoastaan yks soittaa/soitti peilikuvasetillä...
Kuinkahan on, taitaa olla helpompaa "oppia väkisin" soittaan "tavallisella" setillä vasurienkin. Vai onko täällä kettään joka pitää haikkaa oikealla puolella ja lattiatomia vasemmalla??
afro
30.11.2002 00:09:21
Sen olen muuten huomannu ku yks kaveri on vasenkätinen (tai se nyt on vähä sekakätinen ja muutenkin vähä outo;)), että sillä luistaa vasemman käden kuviot paremmin ku mulla. Ja sekös mua harmittaa!!! ;)
-afro-
J. Cool
30.11.2002 04:15:49

oikeekätine ja oikein päin
Jaska
30.11.2002 11:23:10
itse olen oikea kätinen ja haitsu vasemmalla kuten virveli ja ride oikealla kuten myös lattia tomi mutta pikku tomit on käännetty eli isompi vasemmalla

tein joskus "poll":in DTm drummers forumilla. Vaihtoehdot oli vasen ja oikee. Yks kaveri kysy et miks ei oo vaihto ehtoa kumpikinkätisyydelle.
Tässä kaverin setti
http://dreamtheater.net/bb/showthread.php?s=&threadid=7784
Tapani L
30.11.2002 13:09:47
Niin.
Taas yksi gallup. ;)

Ja jos olet vasuri niin soitatko niin kuin oikeakätiset vai onko setti ns. peilikuva perussetistä?

Ite oon sekakätinen ja muutenkin vähän outo ;).
Soitan haikka vasemmalla. Eli ihan normaalisti on rummut.
Sädekehä päällä pään, ei täällä kauaakaan kestä... Positiivinen pakana
Kulkunen
30.11.2002 15:18:57
Olen oikeakätinen ja pöntöt on ihan normaalisti. Jääkiekkoa ja sählyä kyllä pelaan (silloin harvoin kun pelaan) vasenkätisesti.

Oli kieltämättä kiinnostavan näköinen tuo Jeebustrainin setti. Pitäisköhän pölliä itekin jotain ideoita tuosta.
"Now I will kill you until you die from it!" -Saddam Hussein
Kosminen
30.11.2002 17:56:32

Oikeakätinen ja normaalisti. Jääkiekkoa ja pesistä eri puolilla, mutta niinhän useimmat taitavatkin. Eli jääkiekko 'left'.
Pikku-H
01.12.2002 11:46:21
Ite oon oikeekätinen ja soitan ihan normaalisti, mutta tunnen tyypin joka on vasenkätinen ja soittaa oikeakätisellä setillä kädet "auki". Eli vasemmalla kädellä haikkaa ja oikealla kädellä virveliä. Ride on vasemmalla ja crash oikealla.
beorn
07.12.2002 10:46:31

Olen vasenkätinen ja olen asiosta täysin tietämättömänä joskus alkanu soittaan oikeanpuoleisella setillä. Haikka/ride vasemmalla ja vasurilla haikkaa jne. Siitä on ollu niin haitta kun hyätyäkin, voi helpommin vetää jotain kuvioita, kun normaali tyylillä. Keikalla helpompi, jos on useampi bändi ja yhdet rummut. Ei tarvi kääntää, ku ride toiselle pualelle...
Thejussi
07.12.2002 22:24:46
Olen vasenkätinen ja olen asiosta täysin tietämättömänä joskus alkanu soittaan oikeanpuoleisella setillä. Haikka/ride vasemmalla ja vasurilla haikkaa jne. Siitä on ollu niin haitta kun hyätyäkin,

Sama vika. Vasenkätinen, oikeakätisten setillä. Vähän joutuu tekemään omia ratkasuja soittonsa suhteen. Paljon "säveltämistä".
musatuukka
08.12.2002 02:06:16
Niin.
Taas yksi gallup. ;)

Mie oon Vasuri ja soitan Oikealla.
Sitä monet miettii , että miksi sinä noin soitat??? Musiikin opettajat pitävät sitä väärin opetettuna juttuna ja pah ,musta sama asia kun kirjotuksessa "Left or Right hand Please."

Ride on vasemmalla ja crashit siellä sun täällä mun setissä on Splash aika 0-kulmassa muhun nähden ihan siinä lattia tomin vieressä , Jee Specielt!! Aion laittaa tulevaan settiin Riden kiinni basariin en tiedä toimiiko mutta yritän...

Jotenkin on olo semmoinen , että on enemmän tilaa soittaa ja fillit ehkä helpompi tehdä ,, no jaa tää on mun mielipide vaan....
"Before anyone did anything,Elvis did everything."
Acidhead
08.12.2002 04:06:53
Eikös esim. Deep Purplen Ian Paice piessyt ihan täysin peilikuvana, siis myös bassaria vasemmalla. En mene tästä vetoa lyömään, mutta hieno rumpali, vaikka olisikin ollut vain puolivasuri..
Jaska
08.12.2002 14:43:48
Ian Paice pieksee edelleen ja on vasuri ja soittaa haitsu ja snare vasemmalla ja pasari ja ride oikealla
Osmo
17.12.2002 23:43:17
Mä oon vasuri ja soitan ns. peilikuvasetillä. En pysty kyllä soittaa juuri mitenkään "normaalisetillä". Joskus vaan vituttaa kun kaikki harjoitukset sun muut on vaan oikeakätisille.
Keepo
18.12.2002 09:47:43
Mä oon vasuri ja soitan ns. peilikuvasetillä. En pysty kyllä soittaa juuri mitenkään "normaalisetillä". Joskus vaan vituttaa kun kaikki harjoitukset sun muut on vaan oikeakätisille.

Eipä oo kovin vaikee vaihtaa niitä vasenkätiselle?
Triskal
18.12.2002 09:50:50

Seon kyllä sanottava, että vasurit rumpalit ovat KOVIA!
Pänkäle
18.12.2002 19:23:35
En ite juuri rumpuja hakkaa, mut meiän bändin rumpali kyl hakkaa oikeekätisen setillä, vaikka vasuri onkin.
Kokenut merten kapteeni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)