LaMotta 27.12.2016 19:33:06 | |
---|
Miksi maksaa 60-luvulla painetusta Tintistä satasta kun uuden saa kaupasta kolmellatoista eurolla? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
BugBadWolf 27.12.2016 19:34:10 | |
---|
LaMotta:... taikaesine... Ahaa! Ilmankos... Luulin jo hädissäni että minulta olisi jäänyt jotain näkemättä, mutta ei sentään. Taikuuden, kuten kaiken muunkin olemattoman, näkeminen on osoittautunut minulle mahdottomaksi. Täsmennetään nyt vielä, ettei jäänyt ymmärtämättä. Puhumme siis asiasta, jonka olemassaolo on täysin asianomaisen oman mielikuvituksen varassa? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Laulava Kylätohtori 27.12.2016 19:34:19 | |
---|
LaMotta: Miksi maksaa 60-luvulla painetusta Tintistä satasta kun uuden saa kaupasta kolmellatoista eurolla? Jos haluaa tietää, mitä Tintille tapahtui 60-luvulla... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
BugBadWolf 27.12.2016 19:36:44 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Jep, mutta tarkoitinkin kommenttiasi ostajan älyn ja lompakon korrelaatiosta... Tarkoitatko että lompakon paksuus kertoo mielestäsi täsmälleen sen, kuinka teräväpäinen lompakon omistaja on? Mitä rahakkaampi, sitä nokkelammin lanttu leikkaa? Rohkenen olla kanssasi eri mieltä (tuskin tuli uutisena). En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Laulava Kylätohtori 27.12.2016 19:37:57 | |
---|
BugBadWolf: Ahaa! Ilmankos... Luulin jo hädissäni että minulta olisi jäänyt jotain näkemättä, mutta ei sentään. Taikuuden, kuten kaiken muunkin olemattoman, näkeminen on osoittautunut minulle mahdottomaksi. Täsmennetään nyt vielä, ettei jäänyt ymmärtämättä. Puhumme siis asiasta, jonka olemassaolo on täysin asianomaisen oman mielikuvituksen varassa? Mojo on tunne, mutta ei se tee siitä turhaa. Vai onko esim. rakkaus sinulle merkityksetöntä, koska et voi menää kaupasta ostamaan kilon pussia rakkautta? Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Laulava Kylätohtori 27.12.2016 19:38:37 | |
---|
BugBadWolf: Tarkoitatko että lompakon paksuus kertoo mielestäsi täsmälleen sen, kuinka teräväpäinen lompakon omistaja on? Mitä rahakkaampi, sitä nokkelammin lanttu leikkaa? Rohkenen olla kanssasi eri mieltä (tuskin tuli uutisena). En tarkoita. Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
BugBadWolf 27.12.2016 19:44:18 | |
---|
Laulava Kylätohtori:...rakkaus sinulle merkityksetöntä, koska et voi menää kaupasta ostamaan kilon pussia rakkautta? Mutta rakkaushan ei ole mikään abstrakti, olematon ja yksittäinen tunne, vaan kokoelma erilaisia hormonaalisia toimintoja. Vähän samalla tavalla kuin kitarakin on kokoelma erilaisia osia. OT: Puhuttaessa rakkaudesta puhumme samanaikaisesti - kohteen laukaisemasta sukupuolisesta halusta ja - lisääntymistarpeesta - laumaeläimen läheisyydentarpeesta (joka itsessään on jo kokoelma yhtä sun toista) - turvallisuudentunteesta Lisäksi jotkut ovat liittäneet ko aiheeseen omistushalun, näyttämisen tarpeen ja muita asiaankuulumattomia seikkoja. Näitä ei voida kuitenkaan sekoittaa rakkaus-nimiseen oireyhtymään vaan niitä on käytettävä perehdyttäessä kyseisen näytekappaleen tunne-elämän ongelmiin yksilötasolla. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
hallu 27.12.2016 19:47:33 | |
---|
BugBadWolf: Suomentakaapa muuten minulle tässä välissä se Mojo. Mitä se on? En muista ikinä löytäneeni sitä mistään musiikkilaitteesta. Asia pitänee korjata. Sä et vaan ole tunnistanut sitä :-D. Tuossa taisikin tulla Mojon wikipediamääritelmä. Minä uskon, että MOJO on soittajan sisällä asuva alkukantainen energia, jonka soittaja heijastaa soittimeen ja monet luulevat sitä soittimen ominaisuudeksi, mutta ei se ole. Se on soittajan ominaisuus ja sen vuoksi jokainen löytää mojonsa niin vaihtelevista paikoista. Mojon on soittajan sielussa se piste, joka on yhteydessä maailmankaikkeuteen. Joissakin harvinaisissa tilanteissa soittaja tulee tietoiseksi ja se läpäisee tajunnan salaman lailla ja hän tuntee hetkellistä oivalluksen riemua johon liittyy ymmärrys jostain itseä suuremmasta.... ymmärrys MOJOsta. Se soitin joka sattuu olemaan sillä hetkellä soittajan kädessä, saa soittajan tajunnassa aivan erityisen merkityksen jota hän kutsuu mojoksi. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Laulava Kylätohtori 27.12.2016 19:48:36 | |
---|
BugBadWolf: Mutta rakkaushan ei ole mikään abstrakti, olematon ja yksittäinen tunne, vaan kokoelma erilaisia hormonaalisia toimintoja. Vähän samalla tavalla kuin kitarakin on kokoelma erilaisia osia. OT: Puhuttaessa rakkaudesta puhumme samanaikaisesti - kohteen laukaisemasta sukupuolisesta halusta ja - lisääntymistarpeesta - laumaeläimen läheisyydentarpeesta (joka itsessään on jo kokoelma yhtä sun toista) - turvallisuudentunteesta Lisäksi jotkut ovat liittäneet ko aiheeseen omistushalun, näyttämisen tarpeen ja muita asiaankuulumattomia seikkoja. Näitä ei voida kuitenkaan sekoittaa rakkaus-nimiseen oireyhtymään vaan niitä on käytettävä perehdyttäessä kyseisen näytekappaleen tunne-elämän ongelmiin yksilötasolla. Ei välttämättä puhuta. Tuskin samaan aikaan, kun rakastat äitiäsi, sinussa herää sen enempää sukupuolista halua kuin lisääntymisen tarvettakaan. Rakkaus aiheuttaa muutoksia ihmisen kropassa, samoin tekee mojo - juuri siihen sen toiminta perustuu. Kyllä sekin jotain hormoneja ym. saa erittymään. Jos et pysty tuntemaan mojoa, ei se tarkoita, etteikö sitä ole olemassa... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Laulava Kylätohtori 27.12.2016 19:51:38 | |
---|
hallu: Sä et vaan ole tunnistanut sitä :-D. Tuossa taisikin tulla Mojon wikipediamääritelmä. Minä uskon, että MOJO on soittajan sisällä asuva alkukantainen energia, jonka soittaja heijastaa soittimeen ja monet luulevat sitä soittimen ominaisuudeksi, mutta ei se ole. Se on soittajan ominaisuus ja sen vuoksi jokainen löytää mojonsa niin vaihtelevista paikoista. Mojon on soittajan sielussa se piste, joka on yhteydessä maailmankaikkeuteen. Joissakin harvinaisissa tilanteissa soittaja tulee tietoiseksi ja se läpäisee tajunnan salaman lailla ja hän tuntee hetkellistä oivalluksen riemua johon liittyy ymmärrys jostain itseä suuremmasta.... ymmärrys MOJOsta. Se soitin joka sattuu olemaan sillä hetkellä soittajan kädessä, saa soittajan tajunnassa aivan erityisen merkityksen jota hän kutsuu mojoksi. Se on muuten näin. Paitsi, että ihan kuten tietty nainen/mies/muunsukupuolinen herättää rakkauden, tietty kitara/tmv. herättää mojon. Eli mojo on soittajassa, mutta sen esiintuomiseksi tarvitaan mojon herättävä kitara. Ota plussa! Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
BugBadWolf 27.12.2016 19:52:30 | |
---|
hallu:..jonka soittaja heijastaa soittimeen ja monet luulevat sitä soittimen ominaisuudeksi, mutta ei se ole... Ilmankos. Minä jo hätäpäissäni etsin sitä tuossa pöydällä avonaisena lojuvasta Cry Babysta, kun ajattelin että jossain se perkele piilee. Löytyi vain katkennut patterijohto. Ovat siis ne musiikkiin liittyvät tunteet ja äänet, joita päässäni liikkuu silloinkin kun kitara ei ole kourassa. Mutta miten sitten voidaan sanoa, että "tuossa kitarassa/vahvistimessa/kammassa ja paperinpalassa on sitä mojoa"? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Laulava Kylätohtori 27.12.2016 19:53:34 | |
---|
BugBadWolf: Ilmankos. Minä jo hätäpäissäni etsin sitä tuossa pöydällä avonaisena lojuvasta Cry Babysta, kun ajattelin että jossain se perkele piilee. Löytyi vain katkennut patterijohto. Ovat siis ne musiikkiin liittyvät tunteet ja äänet, joita päässäni liikkuu silloinkin kun kitara ei ole kourassa. Mutta miten sitten voidaan sanoa, että "tuossa kitarassa/vahvistimessa/kammassa ja paperinpalassa on sitä mojoa"? Se herättää sen sinussa olevan mojon. Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
LaMotta 27.12.2016 19:54:56 | |
---|
Eli mojo on......kiimaa? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
toivase 27.12.2016 19:57:01 | |
---|
BugBadWolf: OT: Puhuttaessa rakkaudesta puhumme samanaikaisesti - kohteen laukaisemasta sukupuolisesta halusta ja - lisääntymistarpeesta. ...siis vintage-kamojen kanssako ? |
BugBadWolf 27.12.2016 19:58:26 (muokattu 27.12.2016 20:02:18) | |
---|
Laulava Kylätohtori:..kun rakastat äitiäsi... Eikö tämä jo kerro, että kyseisen sanan alle on ladattu paljon enemmän kuin yksi asia? Ja nimenomaan todella monia asioita. Jos rakkaus olisi yksittäinen tunne, pitäisi loogisesti haluta astua niin äiti, kun tytärkin. Nyt kun näin ei tapahdu, joudumme toteamaan että rakkaus on vain käsite. Vähän niinkuin Mojokin. Olen myös kuullut pissiksen rakastavan uusia kenkiään, hölmön autoaan ja amerikkalainen nyt rakastaa (love) ihan kaikkea mahdollista. Mojosta poiketen, rakkauden osaset ovat oikeasti olemassa ja perustuvat nisäkkään ruumiin tapaan palkita mielihyvähormonilla elämälle välttämättömien toimintojen toteuttaminen. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 27.12.2016 20:00:36 | |
---|
toivase: ...siis vintage-kamojen kanssako ? No minun tapauksessani ei. Mutta nähtyäni televisiosta (kirottu keksintö) erään Austin Metroja konkreettisesti rakastavan herrasmiehen elämää käsittelevän dokumentin, en rohkene sulkea pois mahdollisuutta etteikö sitä jossain maailmassa tapahtuisi myös vintage-kamojen kanssa. Ihminen on merkillinen olento... En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Laulava Kylätohtori 27.12.2016 20:47:07 | |
---|
BugBadWolf: Mojon kuten, rakkauden osaset ovat oikeasti olemassa ja perustuvat nisäkkään ruumiin tapaan palkita mielihyvähormonilla elämälle välttämättömien toimintojen toteuttaminen. Olen samaa mieltä. Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
BugBadWolf 27.12.2016 20:52:28 | |
---|
Laulava Kylätohtori: n kuten Olen samaa mieltä. Ja kun määrittelet ne Mojon osaset edes niin karkeasti kuin minä tuossa vaatimattomassa rakkaus-oireyhtymästä laatimassani raportissa, niin saatan jopa uskoakin sinua. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Gary the pine 27.12.2016 20:52:40 | |
---|
Mä olen sen mojon itekseni mieltänyt niin, että joku kapine vaan herättää jotain tuntemuksia mitä on vaikea määritellä verbaalisesti. Jossain määrin ehkä omistamisenhalua, joku vanha vahvistin taas on semmonen, että sitä vaan tuijottaa eikä viereinen lounaspurkki jää mieleen lainkaan, joku kitara on vaan semmonen, että se ruokkii sitä soittoa, inspiroi, ajantaju häviää ja räpeltää vaan menemään. Sit taas semmonen torrakko josta se puuttuu ei vaan viihdy kourassa, siitä ei saa mitään vastafiiliksiä eikä nakki viuhu, teline kutsuu ja jossain vaiheessa tori. On niitä varmasti muitakin määritelmiä, monella omansa. Tulin, näin, paskoin housuun. |
BugBadWolf: Ja kun määrittelet ne Mojon osaset edes niin karkeasti kuin minä tuossa vaatimattomassa rakkaus-oireyhtymästä laatimassani raportissa, niin saatan jopa uskoakin sinua. Mitä sä et nyt sitten usko? Sitäkö, että ketään on tuntenut, tuntee tai tulee tuntemaan jotain, mitä täällä on mojoksi kutsuttu ja monin eri tavoin määritelty? Kaikki siis vain valehtelevat siitä? Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |